Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 860532 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #45 on: 02.03.12 - klo:23:25 »
Tällä viikolla paljon töitä ja gradunvääntöä, joten treenit vähällä. Olen muutenkin antanut vähän kropan levätä ja kävin myös verenluovutuksessa, joten sekin vähän rehaamista rajoitti.

Tänään kuitenkin taas Pirkkahallilla Mäntylän Maken kanssa. Lähinnä puttailtiin, mutta vähän myös treenaattin draivia. Tuli siinä myös koriksella ja kuulillakin leikittyä.

Puttikisoissa oli aluks todella heikko tahti, tuntui että paikat oli ihan jumissa, eikä käsi edes liikkunut. Lämpäksi otetussa turkukisassa ei osuttu mihinkään, mä heitin 10+7+0=24p ja Make taisi saada vielä huonomman. Sen jälkeen 10/100-kisa jossa alku oli varsin murheellinen, Makella oli huikeat 4/15, mulla kin oli 12/20. Puolessavälissäkään ei tahti ollut vielä hurja, mulla 29 ja Makella 28, jos oikein muistan. Lopun heittivät molemmat hyvin ja päädyttiin tuloksiin 64 ja 65.

Lopuksi heitin vielä kaksi kertaa Turun kisan. Ekassa heitin kympistä ihan mettään, mutta 15stä osui: 9+3+6=33p. Viimeisessä napsui sitten hyvin: 10+8+7=47.

Draivipuolella otettiin vähän Maken järkkärillä 60fps kuvaa ja siitä näkyi, että on se aika rumaa se rystyveto. Pientä ideaakin tuli, huomattiin heti että veto lähtee taas aika kaukaa kropasta, ja korjaus tuntui jopa vähän vaikuttavan. Katotaan sitten taas ens kerralla =D.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #46 on: 02.03.12 - klo:23:40 »
47 on kovat pisteet, rikoit samalla Jyrgenin vanhan enkan 43p.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #47 on: 02.03.12 - klo:23:43 »
47 on kovat pisteet, rikoit samalla Jyrgenin vanhan enkan 43p.

No juu, mutta mun kisatulos on tässä 0p. Kyllä sitä tollain saa kun monta kertaa treenissä tekee.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #48 on: 02.03.12 - klo:23:49 »
Tossa muutama putti tosta 10/100 -sarjasta puhelimella kuvattuna. Laatu heikko.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #49 on: 02.03.12 - klo:23:54 »
Vedin ite keskiviikkona taas melko perinteiseen tyyliin 9+7+1=26p.

15 metrin putti ei vaan oikeen halua upota. Kympit on uponnu ihan jees, yleensä 5-7/10 , mut 15 metris alkaa ongelmat.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #50 on: 03.03.12 - klo:00:38 »
Hienosti Tapanote puttaat. Itse jonkin verran kritisoin tuota useemman kiekon peräkkäistä tykitystä treenin kannalta. Meinaan, et siinä kuitenkin säätää heittoa aina edellisen heiton pohjalta. Kiinnostais hirviästi tietää, että mikä tulos olisi, jos kiekkokasa olisi pelaajan takana maassa ja pitäisi joka heiton välissä ottaa sieltä kiekko. Koitappas joskus :)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #51 on: 03.03.12 - klo:09:25 »
Hienosti Tapanote puttaat. Itse jonkin verran kritisoin tuota useemman kiekon peräkkäistä tykitystä treenin kannalta. Meinaan, et siinä kuitenkin säätää heittoa aina edellisen heiton pohjalta. Kiinnostais hirviästi tietää, että mikä tulos olisi, jos kiekkokasa olisi pelaajan takana maassa ja pitäisi joka heiton välissä ottaa sieltä kiekko. Koitappas joskus :)

Ymmärrän näkökulmasi, mutta olen sitä mieltä että treeneissä, varsinkin hallikauden "peruskuntotreeneissä" treenataan sillä tavalla, jolla saa eniten hyviä toistoja. Tottahan toki se kisaputti on erilainen kokonaisuus, mutta jos sitä liikerataa ei ole harjoiteltu 10 000 kertaa talven aikana, ei sen päälle voi rakentaa kisaputtia.

Sadan kisaputin heittäminen kestäisi järjettömän kauan, keskittyminen niin moneen olisi lähes mahdotonta, eikä sillä saisi sitä vastinetta, jota haen. Sarjatulena voi heittää silmät kiinni ja iskosta liikeratoja ja luoda rutiinia.

Tämä ei tarkoita, etteikö välillä kannata putata myös noin yhdellä tai kahdella putterilla. Juuri edellisessä treenissä tehtiin sitä tunnin verran. Ja varsinkin kesällä sitä pitää sitten treenata, kuten myös erilaisia ei-tasaisen-alustan putteja, joita hallissa on hankala simuloida.

Ja tokihan mä tiedostan sen, että ensimmäinen putti on tärkein ja tossa sarjaheittämisessä myös menee helpoimmin ohi. Joskus olen sanonutkin, että ekan putin hudista pitäisi ottaa 2 miinusta.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #52 on: 03.03.12 - klo:11:33 »
Eilisistä heitoista vähän analyysiä: http://ama.kapsi.fi/analyysia.mp3


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #53 on: 03.03.12 - klo:12:14 »
Hyvät analyyshiiit :)

Hyvin vastasit kritiikkiin. Jos koittais tuota kisaputtia vaikka 20 kiekolla, ni sais viimeistään viiden testin Jälkeen sen sadan heiton prosentin. Pitää koittaa, kun ensi viikolla saan oman korin. Mut eihän tämä nyt mikään joko tai asia ole. Erilaisista treenistä on erilaista hyötyä. Just fysiikan kannalta sarjatuli on varmaan tarpeen.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #54 on: 03.03.12 - klo:13:15 »
Kisaputtia ei pysty treenaamaan muuten kuin kisoissa, niin se vaan menee. Motoriikkaa sen sijaan pystyy harjaannuttamaan paljonkin treenaamalla. Nyt parina viikkona tullut treenattua puttia ja jo huomaa, että kokonaan korin ohi menneiden puttien määrä on selvästi vähentynyt ja tekniikka pysyy edes jotenkuten samana putista toiseen.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #55 on: 03.03.12 - klo:20:03 »
Hieno rytmi ja painon siirto. Etujalan liike samanlainen kuin Climolla. Näyttää siltä, että olet pystynyt karsimaan kaikki turhat pois (vrt. Källström). Kun suoritat haaraputtia, niin muutatko kiekon kulmaa, esim. antsassa heität? Off topicina, että Josh Anton on aivan mahtava anhyyseriputtaaja. Ja originelli draivityyli.

Olen huomannut, että kisaputin ei pitäisi erottua mitenkään ns. normiputista, ei edes ajatuksen tasolla. Se, että siihen suhtautuu eri tavalla, niin mahdollistaa sen ajatuksen kisoissa, että 'nyt on tosi kyseessä, älä mokaa'. Kuin se, että asettuu stanssiin ja suorittaa sen rutiinin, mitä on suorittanut koko talven ja neljä aikaisempaa kesää. Käytännössä se onkin sitten vaikeampaa ja itse en siksi siihen pysty. Olen huomannut kyllä, että yhdellä putterilla puttaaminen, treenaa kisoja varten tehokkaammin. Mielentila on herkempi...

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #56 on: 03.03.12 - klo:21:00 »
En tiä, mikä toi analyysipätkä pitäis olla, mutta ei toiminu ihan oikein.
Se kuuluu mun koneella varmaan 2* hidastuksella ja Tapani kuulostaa kännisimmältä :D Törkeintä huutonaurua aiheutti :D

EDIT. Vai oliko se ihan niin tarkoituskin kuulua?
« Last Edit: 03.03.12 - klo:21:05 by jam-o »

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #57 on: 03.03.12 - klo:21:07 »
Ei toimi mullakaan toi linkki..

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #58 on: 03.03.12 - klo:21:11 »
En tiä, mikä toi analyysipätkä pitäis olla, mutta ei toiminu ihan oikein.
Se kuuluu mun koneella varmaan 2* hidastuksella ja Tapani kuulostaa kännisimmältä :D Törkeintä huutonaurua aiheutti :D

EDIT. Vai oliko se ihan niin tarkoituskin kuulua?

Semmosta vissii piti ollakki.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #59 on: 03.03.12 - klo:21:19 »
En tiä, mikä toi analyysipätkä pitäis olla, mutta ei toiminu ihan oikein.
Se kuuluu mun koneella varmaan 2* hidastuksella ja Tapani kuulostaa kännisimmältä :D Törkeintä huutonaurua aiheutti :D

EDIT. Vai oliko se ihan niin tarkoituskin kuulua?

Laskukiidossa ni meni pelikaani turbiinista läpi, joo. Se on ihan soirona.