Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 860351 times)

Offline protoni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni Asikainen
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #345 on: 02.10.12 - klo:15:05 »
Saas nähdä koska tulee ensimmäinen varoitus ja kisasta pois sulkeminen. Kiitos Tapanille palautteesta ja otetaan onkeen tästä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #346 on: 03.10.12 - klo:21:53 »
Tänään Hansin, Janken ja Mattwattin kanssa vähän Maskussa betsiä. Ekalla kierroksella Mattin kanssa otettiin aika raakasti tukkaan ku ei iha ollu heitto jiirissä eikä väylät tuttuja. Tuli aika monta tyhmää valinta vielä kun olin pelannut tosiaan Maskussa yhden vajaan kiessin selkä soirona.

Hans riipasi 7 pirkkua ja -5 ja Jankellakin oli joku suonari (-2 vissiin). Matt taisi pelata +10 ja mä vielä pari heikommin. Otin mm vitoisbogin ja kokonaista 2 pirkkua.

Toiselle kiessille laitettiin uus vitosen betsi. Alku lähti toki paremmin kuin ekalla rundilla, mutta olin silti nopeasti viitisen heittoa Wäkevän perässä, kun se oli piänesä tikisä. Mutta onneks aloin itekin vähän tajuta muutamia väyliä ja pistin parinkympin sisältä putit sisään, niin ei ollut ihan selkee peli. Wattikin oli jo huomattavasti paremmin geimeissä.

Kaksi väylää ennen loppua taisi tilanne olla -2 (Hans), E mä ja +1 Matt. Mutta niin vaan voi frisbeegolfjumalat (flyingspaghettimonster) välillä olla oikullinen. Hanssi otti epätyyppilisen vitosen #17 ja mulle ja Matille pirkut. Vikalla väylällä kaikille parit, joten mulle toisen kiessin betsit.

Hauskaa oli pelailla ihan tollasta hupipeliäkin pitkästä aikaa niin, ettei ollu oikeen väliä millään, eikä edes sattunut mihinkään. Muutaman kerran ku ehtisi noitakin pelailla niin vois vielä käydä jonkun kunnon kisankin.

Lauantaina seuranmestaruuställit Kpäässä, jos ei sitä ennen jotain.

Oli muuten aika jiirissä meikän putti niillä väylillä ku kiinnosti putata oikealle kädellä. En oo varmaan noin montaa yli 10, 15 ja 20m puttia laittanukkaan sisään samalla reissulla. Saatto olla joku yli 30 metrinenkin. Toki myös missasin pari alle metrin puttia.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #347 on: 04.10.12 - klo:19:28 »
Miten missataan alle metrin putti?  :o

Ps. tai no, kun miettii, niin kerran oon tainnut nähdä. Kaveri nosti kiekon maasta ja paukautti rystyset korin pohjaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #348 on: 05.10.12 - klo:08:20 »
Esim vasurin forella onnistuu. Selän takaa myös. Ja kerran puttasin ehkä oikeasti 2 metristä tolpasta ulos.

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #349 on: 05.10.12 - klo:08:23 »
Esim vasurin forella onnistuu. Selän takaa myös. Ja kerran puttasin ehkä oikeasti 2 metristä tolpasta ulos.
mä hallitsen ton tolpast ulos puttaamisen joka etäisyydelt :D

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #350 on: 05.10.12 - klo:08:40 »
Esim vasurin forella onnistuu. Selän takaa myös. Ja kerran puttasin ehkä oikeasti 2 metristä tolpasta ulos.
mä hallitsen ton tolpast ulos puttaamisen joka etäisyydelt :D

Oleellinen taito jälkipelejä ajatellen. Oon kans kohtuullisen hyvä noissa, ja muissa millä voi selitellä. Oon kyllä harkinnut että jos opettelis heittään, niin ei tarvis selitellä ihan niin paljon. Mutta toisaalta olis sekin varmaan tylsää. Yks hyvä kiessi kesässä on hyvä tahti.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #351 on: 07.10.12 - klo:12:46 »
USDGC:n katselun jälkeen tuli fiilis, että vois opetella puttaamaan. Ei sitä voi ymmärtää millasia puttaajia noi shoestringit, sockybombit, locomotivet, thug lifet summuut on. 10m on nosto, 15 m on varma, 20 m ei oo mitään, 25 m voi jo vähä puoliks tuulettaa.

Tuli eilen pelattuakin - seuranmestaruuskisoita kolmas sija. Pelissä toki ei ollut mikään jiirissä mutta ei sillä niin väliäkään. Pääasia että selvisi maaliin ja saunaan. Eipä oo ennen tullut pelattua tommosessa ilmassa - sade, tuuli, kylmyys ja lopussa pimeys. Oli enemmänkin seikkailu-urheilua ku frisbeegolfia.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #352 on: 07.10.12 - klo:18:54 »
USDGC:n katselun jälkeen tuli fiilis, että vois opetella puttaamaan. Ei sitä voi ymmärtää millasia puttaajia noi shoestringit, sockybombit, locomotivet, thug lifet summuut on. 10m on nosto, 15 m on varma, 20 m ei oo mitään, 25 m voi jo vähä puoliks tuulettaa.

Samoja ajatuksia heräs noist kisoist, talvella vois keskittyy kokonaan puttailuun. Sais vähän parempaan kuosiin tota omaa räpellystä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #353 on: 07.10.12 - klo:21:19 »
Samoja ajatuksia heräs noist kisoist, talvella vois keskittyy kokonaan puttailuun. Sais vähän parempaan kuosiin tota omaa räpellystä.

Mullahan putti on pelin paras osa-alue, enkä oikeastaan koskaan puttaa huonosti. Mutta en mä koskaan ole päässyt lähellekään tota tasoa, mikä noille jäbille on arkipäivää. Missaan vähintään yhtä monta alle kymppiä, kuin saan +15 sisään hyvälläkin kierroksella.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #354 on: 07.10.12 - klo:22:47 »
Mullakin jo melkein tuli sellanen olo, että alan treenata puttia ja muutan tyyliä ja rupeen hyväksi, tai ainakin nousen takaisin 980-tasolle.

Nääh, samaa baustoo ollut jo niin monta vuotta ja samat ongelmat pään kanssa, että ei ne treenaamalla parane. Otin kuitenkin Chingin esille ja vedin parikyt puttia kotona ihan uudella tyylillä. Kivaa oli.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #355 on: 10.10.12 - klo:20:48 »
Kannoinpa travelerin alakerran pyörävarastoon ja puttailin puoli tuntia. En uskaltanut enempää kun melkein tyhjä huone kaikui sen verran että räminä olis voinut haitata jotakuta.

Kiva tila sinänsä kun mahtuu sellasta 12 m puttia treenaamaan ja keskellä huonetta on vielä iso palkki, jonka ympäri voi heitellä erikoisempia putteja.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #356 on: 10.10.12 - klo:21:32 »
Kannoinpa travelerin alakerran pyörävarastoon ja puttailin puoli tuntia. En uskaltanut enempää kun melkein tyhjä huone kaikui sen verran että räminä olis voinut haitata jotakuta.

Kiva tila sinänsä kun mahtuu sellasta 12 m puttia treenaamaan ja keskellä huonetta on vielä iso palkki, jonka ympäri voi heitellä erikoisempia putteja.

Hyvä idea. Sitä vois itsekin katsastaa talvea varten taloyhtiön tarjoamat "puttitilat". Thihihi...

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #357 on: 11.10.12 - klo:08:14 »
Kannoinpa travelerin alakerran pyörävarastoon ja puttailin puoli tuntia. En uskaltanut enempää kun melkein tyhjä huone kaikui sen verran että räminä olis voinut haitata jotakuta.

Kiva tila sinänsä kun mahtuu sellasta 12 m puttia treenaamaan ja keskellä huonetta on vielä iso palkki, jonka ympäri voi heitellä erikoisempia putteja.

Meillä on samat ääryystilat pommisuojas (erillinen betonirakennus, niin saa luukuttaa Renkilliä viä keskellä yötä) Sielä on myös jotai tosi kummallisia metalliputkia joihin saa sellasia muovi- ja rautakiekkoja päihin kiinni, aika painavia ovat ja nyrkkeilysäkki. Tommonen 12 metrinen putti onnistuu (tai on mahdollista heittää) sielä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #358 on: 11.10.12 - klo:22:22 »
Tänään Hansin ja Mattin kanssa Mynämäellä treeniä ja pientä betsailua. Ensin draivailtiin ja puttailtiin vähän aikaa ykkösellä ja sitten vedetiin 1 kierros 5€ betsiä niin että joka väylällä oli käytettävissä yksi mulligani. Minkä tahansa heiton sai siis uusia, mutta jos päätti käyttää piti tietysti uudesta jatkaa. Parikin kertaa tuli heitettyä uusintaheitolla vielä huonompi...

Matt oli ekaa kertaa radalla joten -6 oli kova. Hans pääsi samaan, itse jäin -4:ään.

Toinen kierros pelattiin normaalia tulosta. Pelasin aika hyvää peliä koko ajan, vaikka ihan huippurutiinia ei pelaamiseen olekaan. Muutama näyttävä heitto tuli, kuten esim pirkku vitoselle, johon ei ainakaan Hans muistanut pirkkua kuuleensa aiemmin (heitin ehkä 50m putteriforen sisään.)

Ennen neljää viimeistä väylää johdin Mattia 4 heitolla ja Mikkoa kuudella. Matt pisti turbovaihteen päälle ja sai vielä 3 kiinni, mutta jäi heitolla, joten mulle betsit.

Hauskaa oli, kun aurinko paistoi ja lämmintä oli. Mahtoikohan olla viimeinen "kesäinen" päivä tälle kaudelle? Siis ihan ilman hanskoja ja takkia sai vetää arskat päässä koko ajan.


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #359 on: 11.10.12 - klo:23:05 »
Minkä tahansa heiton sai siis uusia...

Putinkin?