Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 860778 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #390 on: 21.10.12 - klo:19:16 »
Tänään käytiin Garffin kanssa Siikaistenmestaruuskisoissa. Sieltäkään ei ihan täyspottia tullut, vaikka sielläkin lähdin jaetulta kärkisijalta (Marko Timosen kanssa) toiselle kierrokselle. Mutta kuten eilenki, ensimmäiset 5-6 kaveria olivat 2 heiton sisällä.

Neljänneltä sijalta voittoon nousi paikallinen ensimmäisen kesän pelaaja Jani Nevala. Rataennätys ja voitto tulivat häkellyttävän varmalla ja valmiilla pelillä. Pistäkää nimi muistiin - ensi kaudella vähintäänkin amatöörit saavat sieltä suunnalta kovan haastajan.

Oma peli oli saman tyyppistä kuin eilen. Draivi ei ollut hääppöistä, mutta putti toimi todella hyvin. Ei vaan ihan riittävän hyvin. Kolmella viimeisellä väylällä oli kolme 20-25m puttisaumaa. Yksikin olisi riittänyt, mutta rautoja ja ketjuja lähemmäs en päässyt.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #391 on: 21.10.12 - klo:19:26 »
Neljänneltä sijalta voittoon nousi paikallinen ensimmäisen kesän pelaaja Jani Nevala.

Joko oli Jani saanut mun vanhan bägin käyttöön? Faden sininen tourney ja dga:n valjaat. Jos oli käytössä, oli mun bägin ansiota, että voitti ::) Mut kummiski onnea vaan Jani! ;D
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #392 on: 21.10.12 - klo:19:32 »
Neljänneltä sijalta voittoon nousi paikallinen ensimmäisen kesän pelaaja Jani Nevala.

Joko oli Jani saanut mun vanhan bägin käyttöön? Faden sininen tourney ja dga:n valjaat. Jos oli käytössä, oli mun bägin ansiota, että voitti ::) Mut kummiski onnea vaan Jani! ;D

Tais olla juu se bägi.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #393 on: 23.10.12 - klo:11:44 »
Lähiaikoina tulee varmasti ynnäiltyä kautta paremminkin yhteen, mutta nyt kun pdga-kisat on tältä kaudelta heitetty pari mieleen tullutta juttua voisi jo poimia.

Olin TD:n hommissa yksin tai Salmisen Lassin kanssa aika monessa kisassa. Viidentienristeyksessä heitettiin PDC, ei-pääsiäiskisat, Frisbeepoint-Tour, parigolfin SM ja ei-pääsiäiskisat ja Jämillä Pro-tour ja pari-SM. Uskomattoman hienoa hommaa, mutta myös ihan tolkuttoman määrän vei aikaa, rahaa ja resursseja.

Heitin 8 PDGA-kisaa, 7 vähän isompaa ei-PDGA-kisaa ja noin 10 viikkokisaa.
Eli peliä tuli paljon vähemmän kuin aiemmin, mutta kisat olivat sitten isompia: Kankaanpään kaksi irtokisaa, Julkujärven PDC, Jämi pro-tour, SM-kisat Nokialla, EuroTour Talissa, SDGO-major ja EM-kisat.

Parin viikkokisan lisäksi voitot jäivät tällä kaudella TFS:n reikäpelimestaruuteen ja EM-kisojen parigolfin voittoon. Silti pelasin tasaisen hyvin oikeastaan joka kisan. Ekalla pro-kaudella ei kai voitottomuus ollut ihmekään.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #394 on: 23.10.12 - klo:11:47 »
Yks sellainen "salainen" tavoite muuten tälle kaudelle oli, että opettelisin pelaamaan vähän vähemmän hitaasti. Muutamassa kisassa on oma kortti päässyt odottelemaan edellä menneiden takana, joten ehkä enää ole se ylivoimaisesti hitain porukasta. Tai sitten olen vain osunut nopeisiin ryhmiin.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #395 on: 23.10.12 - klo:12:23 »
Mun puolesta pelaa miten tykkäät, tuskin montaa kertaa on menny oikeesti se 30sek täyteen sun vuorollas. Kuten joskus sanoit että sulle tulee harvemmin montaa heittoa kun käytät sitä aikaa jos vertaa vaikka muhun alkukaudesta ja vertaa nyt. Otin perjaatteessa neuvvosta vuarin ja rupesin kans käyttään sitä aikaa lähempänä koria(kun korin läheisyydessä olen ollut huono) ja kappas - mäki oon saanu useita heittoja pois tuloksestani ja ruvennut jotenkuten pärjäämään.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #396 on: 23.10.12 - klo:12:25 »
Olin TD:n hommissa yksin tai Salmisen Lassin kanssa aika monessa kisassa. Viidentienristeyksessä heitettiin PDC, ei-pääsiäiskisat, Frisbeepoint-Tour, parigolfin SM ja ei-pääsiäiskisat ja Jämillä Pro-tour ja pari-SM. Uskomattoman hienoa hommaa, mutta myös ihan tolkuttoman määrän vei aikaa, rahaa ja resursseja.

Oletko ollut kaikissa itse mukana heittämässä ja miltä on tuntunut yhdistää pelaaminen ja TD:n hommat? Itse muissa lajeissa oon huomannut, että kisanveto häiritsee omaa pelaamista jonkin verran ja oon vähän sitä mieltä nykyään, että omalta osalta ne vois pitää erillään.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #397 on: 23.10.12 - klo:12:45 »
Oletko ollut kaikissa itse mukana heittämässä ja miltä on tuntunut yhdistää pelaaminen ja TD:n hommat? Itse muissa lajeissa oon huomannut, että kisanveto häiritsee omaa pelaamista jonkin verran ja oon vähän sitä mieltä nykyään, että omalta osalta ne vois pitää erillään.

FP-tourilla olin vain TD, muissa myös pelasin. Onhan se kahden roolin homma aina pois molemmista, ei sille mitään voi. Järjestelyihin menee aikaa ja energiaa aina niin, että vaikuttaa peliin väkisinkin. Ja kun pelaa, ei voi olla hoitamassa kaikkea mahdollista, mitä voisi ja pitäisi.

Ihan fyysisenä ongelmana on se, että lähes aina kisassa ensimmäinen puoli tuntia - tunti menee persiilleen kun on ihan jäässä ja jumissa. Yleensähän siinä ilmoittautumisten ja pelaajakokousten vetämisen ja systeemien takia menee parikin tuntia paikallaan eikä ehdi lämmitellä yhtään. Näin kävi esim lauantaina. Ensimmäisellä kierroksella ensimmäiset 8 väylää par ja loput väylät -8. Toisella kierroksella ensimmäiset 12 väylää -1 ja loput -4. Ja aloitin ekalla väylältä 10 ja toisella väylältä 1.

Mutta molemmat on hienoja hommia joten aina sitä vaan tulee tehtyä.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #398 on: 23.10.12 - klo:12:50 »
Mutta molemmat on hienoja hommia joten aina sitä vaan tulee tehtyä.

Hienoa että olet jaksanut, rispektii!

Ja onhan se vähän niinkin, että jos haluaa tietynlaisia kisoja pelata, niin joutuu tarvittaessa ne itse järjestämäänkin. :-)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #399 on: 23.10.12 - klo:12:52 »
Ja onhan se vähän niinkin, että jos haluaa tietynlaisia kisoja pelata, niin joutuu tarvittaessa ne itse järjestämäänkin. :-)

Pari-SM oli muuten just näin. Kukaan muu ei hakenut kisoja, ja teki mieli pelata.  :D

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #400 on: 24.10.12 - klo:18:40 »
Jynkän ja Leevin kanssa betsikiessi Lausteella. Tai no vajaa kiessi ja vajaalla pelillä, eli lähinnä pelleillen. Lähdin ensinnäkin suoraan kolmosen tiiltä nollalla lämmittelyllä, joten sen tietää että kolmella heitolla ei oltu vielä kovin lähellä koria, mutta ei olleet pojatkaan.

Mulla oli lähinnä vaan alivakaita lättyjä mukana, joten heittelin enimmäkseen Beastia, Leopardia ja putteria. Ja kun vielä Jynkkä ja Leevi arpoivat mulle useammalla väylällä kiekon avaukseen, oli eräät tilanteet hieman mielenkiintoisia. Pieniä arviointivirheitäkin tuli, mutta hauskaa oli viskoa.

Ainoastaan kutonen väylällä 14 jäi vähän harmittamaan. Olin kuitekin hyvällä kakkosen putilla.

SavuKalle oli inan tikissä takanatulevassa ryhmässä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #401 on: 25.10.12 - klo:18:43 »
Kävin alakerrassa puolisen tuntia puttailemassa. Kauden eka 10/100 meni tuloksella 76, haaralta tuli 75 - taisin saada siihen jonkinlaisen ahaa-elämyksen puttaamalla enemmän antsaa kuin aiemmin.

Vedin myös 30/50 15 metristä ja puttailin vielä lisää eri mitoilta 10-17 metristä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #402 on: 25.10.12 - klo:18:44 »
mikä sua vaivas ku vaan 30 15metristä?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #403 on: 25.10.12 - klo:18:46 »
mikä sua vaivas ku vaan 30 15metristä?

Siinä vähä testailin tekniikkaa siihenkin. Siinäki alko napsua ku pisti lisää antsaa. Otin vikan setin videollekin.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #404 on: 25.10.12 - klo:18:48 »
mikä sua vaivas ku vaan 30 15metristä?

Siinä vähä testailin tekniikkaa siihenkin. Siinäki alko napsua ku pisti lisää antsaa. Otin vikan setin videollekin.
**tut mitään antsaa. Puttaa lujempaa.