Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 860918 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #930 on: 28.06.13 - klo:23:20 »
Onko 'aika pitkä' 3m vai 5m?  ::)

En kyllä kovin tarkasti kattonut, mutta kyllä siellä ihan kunnon 5m+ tiitäkin joukossa oli. Ne kalliotiit tosin ei tainneet kuulua pisimpiin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #931 on: 01.07.13 - klo:09:32 »
Seuraottelu Heinolassa 7kn porukalla yhdessä Joakim Vauhkosen, Kalle Laakson ja Jyri Salmisen kanssa toi tavoitellun voiton ja parannusta omaan peliin.

Tulokset huudeltiin kisan jälkeen kisapaikalla ja jos oikein kuulin, voitto irtosi 21 heiton erolla seuraavaan. Jotenkin vähän epäilin, että josko järjestäjät laskivat vähän väärin tulokset, koska ensimmäisen kierroksen jälkeen eroa oli vain 4 heittoa kakkosiin ja 5-6 heittoa jaettuun kolmossijaan.

Joka tapauksessa. Ensi vuonna skabaillan Lausteella.

Olin Heinolassa käynyt edellisen kerran 2011 pro-tourilla. Silloin peli ei ollut hääppöistä: pelasin 3 kierrosta yhteistulokseen +5 ja sijoitus oli "ynnä-muita". Nyt varsinkin ensimmäisellä kierroksella heitto ja putti oli kohdillaan ja pelasin -4, vaikka sain aikaiseksi kaksi bogia ja yhden tuplabogin. Yksi lipsahdus tuli, kun aloin luottaa puttiin jo liikaakin ja sain aikaiseksi perinteisen alarautarolliouttiintuplan radan helpoimmalla väylällä. Joka tapauksessa paljon hyvää edistystä joka osa-alueella.

Toisella kierroksella kärkikortissa olin puoli kierrosta aivan puhki kun tulimme suoraan pizzapöydästä kiessille. Ei hyvä. Siksi pelasinkin vielä enemmän seiftiä kuin normaalisti, kun tuntui siltä että ei jaksanut edes liikkua. Kun samaan syssyyn sattui vielä useampi tosi huono puuosuma ja parit ketjun sylkemiset, niin tulos oli reilusti plussalla. Loppu kulki kuitenkin taas yhtä hyvin kuin ensimmäinen kierros ja puristin pariin.

Ei kovin hyvä, mutta ei huonokaan. Varsinkin kun nyt seiftasin 4-5 kertaa kun mietin sitä joukkuetulosta. Ja seiftaamisessa on se mukava puoli, että tulee varmoja onnistumisia ja itseluottamusta. Ja itseluottamustahan se kisa toi, etenkin puttiin. Pienen alkujännän jälkeen alkoi osua hyvin ja sain jopa kaksi yli 25-metristä sisään.

Mitään superpeliä en esittänyt, en edes läheskään omaa parastani, mutta tämän kauden parasta kisapeliä kyllä. Selvällä marginaalilla.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #932 on: 01.07.13 - klo:09:38 »
Erityismaininta mukaville pelikavereille. Ensimmäisellä kierroksella Janne Jaalivaaran ja Max Westerbergin kanssa oli hauskaa sahata väyliä edestakaisin ja porukalla aina arpoa että minnehän missäkin pitäisi heittää. Itse olin pari kertaa Heinolassa käynyt (2010 ja 2011), mutta ei niitä kaikkia muistanut, kun ei edellisilläkään kerroilla osannut.

Toisella rundilla oli hieno katsella paikallisen junnun Ville Ahokkaan ja melkein-paikallisen Tomi Korpisen heittoja. Näki että kavereilla oli hieman selkeämpi pelikirja kuin Jynkällä ja mulla. Useamman kerran kuuli, että "joo, tosta rinteestä kannattaa laittaa kimmoke". Mun ja Jynkän pelikirja oli "heitän tonne johki" ja kun kysyttiin että minne meni, niin "se on tuola yhdes paikas".

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #933 on: 01.07.13 - klo:09:53 »
Kiitos, itsellesi! Oli mahtava seurata taitavaa heittämistä muualtakin kuin netin ihmeellisestä maailmasta. Ja onnea voitosta (vaikka sitä teidän joukkue ei tarvinnut).

-Max
VDGC ry

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #934 on: 01.07.13 - klo:11:57 »
Kiitos, itsellesi! Oli mahtava seurata taitavaa heittämistä muualtakin kuin netin ihmeellisestä maailmasta. Ja onnea voitosta (vaikka sitä teidän joukkue ei tarvinnut).
Sitä voittoako? ;-)

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #935 on: 01.07.13 - klo:12:03 »
Erityismaininta mukaville pelikavereille. Ensimmäisellä kierroksella Janne Jaalivaaran ja Max Westerbergin kanssa oli hauskaa sahata väyliä edestakaisin ja porukalla aina arpoa että minnehän missäkin pitäisi heittää. Itse olin pari kertaa Heinolassa käynyt (2010 ja 2011), mutta ei niitä kaikkia muistanut, kun ei edellisilläkään kerroilla osannut.

Kiitos samoin! Oli siistiä päästä pelaamaan "foorumilta tutun" pelaajan kanssa. Ensimmäinen kierros oli tosiaan aikamoista seikkailua mutta rata ja tapahtuma jättivät molemmat erittäin hyvät fiilikset. Kun omakin peli kulki tasaisesti (36 väylää, 5 pirkkua ja 6 bogia, loput par) oli helppo lähteä kotiin hymyillen.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #936 on: 01.07.13 - klo:21:45 »
Kleemolat + Seppä päräyttivät reenaamaan Turkuun ja lähdin kaveriksi Lausteelle. Vedettiin siinä siis ensimmäinen harjoituskierros Kyy-layoutilla. On siinä radassa haastetta, ei voi muuta sanoa, hienoja väyliä ja 7k on viikonlopun aikana pistänyt radalla hikeä valumaan varmaankin miljoona litraa, koska alkaa näyttää aina vaan täydellisemmältä.

Pelasin tänään oikein mallikasta peliä. Neljällä pirkulla ja yhdellä bogeylla tulokseksi -3, joka varmaankin voisi olla oikein hyvä kierrostulos EuroTourilla. Voisin ennustaa että se tulee kisassa olemaan suht likellä SSA:ta.

Kovimmat kärkimiehet takovat -10...-12 -kierroksia, mutta tällaisella peruspelaajalla pirkut ovat tiukassa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #937 on: 01.07.13 - klo:22:34 »
Kävin muuten tänään oikeen juoksulenkilläkin. Pat.

Mutta ny ei oo kivan näkönen haavauma/hautuma vasemman pikkuvarpaan taipeessa. Just sen näkönen niinku olis puukolla koitettu nirhata poikki koko varvas. Toivottavasti ei tulehdu ny. Ei olis oikeen mukava ajankohta sille.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #938 on: 02.07.13 - klo:11:52 »
Lueskelin tossa edellisiä postauksiani ja huomasin, että olin ollut vähän turhan kärkäs kommentoimaan ratoja. Varsinkin Tammisaari-juttu oli vähän tylysti kirjoitettu ja siitä sai turhankin tylyn kuvan.

Olisi pitänyt korostaa sitä, että kyseessä oli ensifiilikset ekalta pelikerralta ja vähän kieli poskessa kirjoitettu. Ratahan on oikein monipuolinen ja tarjoaa erilaisia haasteita, mutta vaikea hahmotettavuus tekee sen, että ensimmäinen kierros on melkoista arpomista. Sama on toki monella muullakin radalla, mutta Tammisaaresta se jäi mieleen sen takia, että porukalla heitettiin koko ajan "tonne johki" -läppää.

Eli jos tuosta jotain oikeasti kannattaa pitää mielessä, on se se että kannattaa ehdottomasti käydä pelaamassa treenirundi tai pari ennen SM-kisoja, jotta radan mutkat tulevat tutuiksi.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #939 on: 03.07.13 - klo:18:56 »
Lausteella Nirkkosten ja Vähätalon kanssa treenikierros Kyytä. Tuulta oli tuttuun Laustetyyliin riittämiin, eikä tällä kertaa mitään huipputuloksia nähty. Yritin pari-kolme kertaa vähän turhan vaikeita heittoja tuulessa ja niistä tuli sakkoa outin ja lost discin muodossa. Muuten peli oli ihan kelvollista, mitä nyt pari tosi huonoa haaraputtia tuli esitettyä. Tulos oli +1.

Kaksi kierrosta kisaleiskaa takana tuloksin -3 ja +1, eli sinne parin alle jos kisoissa pääsee, saa olla ihan tyytyväinen.

Hienoa työtä ovat talkoilijat tehneet ja vähän hävettää etten ole ehtinyt mukaan töihin, kun kuitenkin kahdesti olen käynyt treenaamassa tällä viikolla. Vielä kun muutamat väylät trimmataan ennen kisoja, tulee Kyy olemaan yksi parhaita ratoja missään. Varmaankin ainakin vaikein kisalay-out jota itse olen pelannut.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #940 on: 03.07.13 - klo:22:07 »
Lausteella Nirkkosten ja Vähätalon kanssa treenikierros Kyytä. Tuulta oli tuttuun Laustetyyliin riittämiin, eikä tällä kertaa mitään huipputuloksia nähty. Yritin pari-kolme kertaa vähän turhan vaikeita heittoja tuulessa ja niistä tuli sakkoa outin ja lost discin muodossa. Muuten peli oli ihan kelvollista, mitä nyt pari tosi huonoa haaraputtia tuli esitettyä. Tulos oli +1.

Kaksi kierrosta kisaleiskaa takana tuloksin -3 ja +1, eli sinne parin alle jos kisoissa pääsee, saa olla ihan tyytyväinen.

Hienoa työtä ovat talkoilijat tehneet ja vähän hävettää etten ole ehtinyt mukaan töihin, kun kuitenkin kahdesti olen käynyt treenaamassa tällä viikolla. Vielä kun muutamat väylät trimmataan ennen kisoja, tulee Kyy olemaan yksi parhaita ratoja missään. Varmaankin ainakin vaikein kisalay-out jota itse olen pelannut.

Mukavaa kuulla, että Kyy on mestareittenkin mielestä vaikee lay-outti. Sitten mun +12 yhdellä triplalla ja yhdellä tuplabogilla tuntuu ihan ok tulokselta näin aloittelijalle.
« Last Edit: 03.07.13 - klo:23:16 by Haq »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #941 on: 03.07.13 - klo:22:10 »
Vois veikata että par ei ihan kauheasti heitä Scratch Score Averagesta eli tonnin ratingista EuroTourilla. Tyynessä vaatii ehkä -3 ja kovassa Laustetuulessa +2, noin näppituntumalta. Jolloin +12 olis varmaan jossain 880-920 ratingien paikkeilla.

Tosin voi olla, että arvioin pahastikin väärin, koska mun draivi ei vaan riitä tolla radalla. Ehkä se ei sittenkään koville pelaajille ole ihan niin vaikea.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #942 on: 03.07.13 - klo:22:47 »
Huomenna matka Tukholmaan ja SDGO:hon. Kauden tähänastiset kisat ovat menneet huonosti, ja radastakin vain osa on tuttua, joten mitään menestysodotuksia ei ole. Lähden ottamaan rennosti ja nauttimaan pelaamisesta, ratahan on aivan upea ja sääennustekin näyttää hyvältä. Tavoitteeksi asetan, että tällä kertaa en loukkaannu nyt kun tuntuisi että vihdoin on paikat taas kunnossa. Tulokset näkee sitten lopuksi.

Finaaliin tuskin lienee mitään asiaa, vaatinee tonnin peliä. Joten luultavasti pääsen seuraamaan huippujen peliä "raililta". Ekalla kierroksella näen ihan vierestäkin kun Rantalaiho ja Locastro ottavat mittaa toisistaan. Siinä taitaa olla aika ääripäät pelaajina tiuskimisen suhteen =D.


Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #943 on: 03.07.13 - klo:22:56 »
Lähden ottamaan rennosti ja nauttimaan pelaamisesta

Onko sulla mitään vinkkejä tollasen pelimielen saamiseen? Niinku ihan oikeesti. Miten saisi sellaisen fiiliksen, että voi nauttia pelaamisesta?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #944 on: 03.07.13 - klo:23:07 »
Lähden ottamaan rennosti ja nauttimaan pelaamisesta

Onko sulla mitään vinkkejä tollasen pelimielen saamiseen? Niinku ihan oikeesti. Miten saisi sellaisen fiiliksen, että voi nauttia pelaamisesta?

No mulla on eri tilanne kuin sulla, eli mä kyllä jännitän sitä pelaamaan lähtemistä välillä tosi paljon, mutta se ei ole sitä että jännittäisin tulosta. Tulos on se mikä se on, eikä sillä edes ole mulle niin paljon merkitystä.

Mä olen itse oppinut "hyväksi häviäjäksi" harrastamalla kauan lautapelaamista. Siinä se itse pelaaminen sosiaalisena tapahtumana on se tärkein, lopputuloksella ei ole merkitystä. Ja tätä ei pidä lukea väärin, sillä totta kai yritän aina parhaani mukaan voittaa pelin, mutta jos häviän, se on vain kokemus muiden joukossa, otan siitä opiksi ja yritän uudestaan. Eli 2 minuuttia pelin jälkeen tulos on unohdettu.

Radalla myös yritän joka heitossa parhaani, mutta jos epäonnistun, ei se haittaa. Siksi olen todella, todella harvoin joutunut minkäänlaiseen kierteeseen kierroksella. Eli huonot heitot eivät ruoki huonoja heittoja. Totta kai joskus on esimerkiksi paikat jumissa eikä vaan saa hyviä heittoja, mutta en yleensä anna edellisten suoritusten haitata.

Osaan myös seiftata radalla. Tämä on yksi oleellinen osa pelifiilistä. Joskus vaikeasta paikasta kannattaa vain putata korin alle, vaikka olisi kuink kova puttaaja ja itseluottamus olisi taivaassa. Se on varma tapa saada kaksi onnistumista (seiti ja nosto).

Kuten mun kanssa pelanneet tietävät, mulle fiilikseen kuuluu myös juttelu muiden pelaajien kanssa pelistä ja muustakin. Tulee ajateltua mukavia eikä keskityttyä peliin. Ja se onkin mulle vaikeinta pelatessa, jos muilla menee huonosti tai ovat pahalla päällä. Mun teesi kun on, että pelaamiseen keskitytään omalla vuorolla minuutti, ja väliaika voidaan ajatella ihan muuta, kuten mustikoiden poimimista. Ei ihmisen pää kestä kovin pitkään keskittymistä mihinkään yhteen asiaan.

Niin, ja mulla on ne relax-mini ja don't panic -pyyhe bägissä ja olen sen verran hönö, että pidän niitä hauskoina.

Ei tästä varmaan mitään apua ollut.