Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 873108 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1050 on: 29.08.13 - klo:09:24 »
No jos sitä vähän vielä kirjoittelisi Peurungan kisasta.

Perjantaina lähdettiin puoliltapäivin ajelemaan Turusta kohti Peurunkaa rytmiryhmällä Savustaja, Jüncmaister, Hygienia-Hans ja meikäläinen. Ruokastopin jälkeen ajeltiin suoraan treenikierrokselle, jonka aikana oli tarkoitus tutustua muutoksiin radassa. Jynkkä ja Hans ilmoittivat halunsa pelata myös parigolfin, Kalle ja minä ei oltu innokkaita. Sovittiin, että pojat lähtevät parittelemaan heti kun mahdollista eli viideltä.

No, suunnitelmat muuttuivat, kuten yleensä ja pojat lähtivät viimeisinä kiertämään seiskan aikaan, tai muutaman minuutin yli. Kallen kanssa lähdin ruokaostoksille ja Kallen mökkisaareen hengailemaan. Simahdin itse jo nukkumaan ennen kuin pojat pääsivät edes saareen joskus yhdentoista aikaan. Onneksi Kalle jaksoi valvoa, ettei poikujen tarvinnut uida pariasataa metriä saareen kamojensa kanssa.

Treenikierroksen pelasin +3 parilla tuplabogeylla ja muutamalla pirkulla. Väylistä neljä oli kokonaan uutta itselleni ja viittä muuta oli muutettu vähän tai vähän enemmän. Kohtuullinen pelikirja muodostui jo tällä yhdellä kierroksella. Täysin selkeän suunnitelman sain väylille 1,2,3,4,6,8,9,10,13,17,18,19. Parille muullekin tein "varman" planin, jota kyllä sitten muuten myöhemmillä kierroksilla =D.

Kaikilla muilla väylillä lähdettiin hakemaan pirkkua, paitsi 13lla avaus vain sinne johki. Myös vitonen oli vähän turhan pitkä, mutta siinä ei silti seiftattu. Väylät 7 ja 15 myös avattaisiin vaan jonnekin ja sitten toivottaisiin että ollaan putilla tai jatkopaikalla.

Vikalle väylälle tulisin pelaamaan matalaa mellakkaupsia paikaltaan bossilla valmiiksi isoon kulmaan. En ollut ikinä heittänyt sellaista missään, mutta Savonen heitti ja näytti hyvältä, joten otin sen heti pelikirjaan. Vähän samaan tapaan kuin Tammisaaressa vaihdoin nelosväylällä foreavaukseen kun näin miten Matu heitti.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1051 on: 29.08.13 - klo:10:04 »
Lauantaina kisapäivä alkoi väylältä 17 jäähallin alaparkkikselta kunnon mosauksella. Kisan alkumerkki nimittäin posahti 40 metrin päästä. En käyttänyt sanaa "äänimerkki", koska se tuntui yhtä paljon kuin kuului. Ilotulitusfirman pojat räjäyttivät sellasen pommin että var-mas-ti kuului joka väylälle. Ja meille siihen ihan viereen myös tuntui. Onneks ei ollut vatsa löysällä...

Kierroksen alku oli aikamoista unelmaa. Ensimmäisellä väylällä puttasin ketjuista ulos noin 15 metrisen, mutta sen jälkeen otin 5 birdietä putkeen (18,19,1,2,3). Kyseessä on toki varmaankin helpoin pätkä radalla, mutta silti, peli oli uomissaan. Loppupuoli kierroksesta oli ävhän tukkoisempaa, mutta viisi alle parin riitti jaettuun kolmanteen sijaan. Aivan maagisia tuloksia ei siis nähty avauskierroksella. Itse olin erittäin tyytyväinen, koska olin kahdesti aiemmin pelannut Peurungassa enkä ollut päässyt alle parin.

Kilpailukierrokselle pelikirja muodostui tällaiseksi. Mites muilla Peurungan kiertäjillä? Onko samoja heitto/kiekkovalintoja?

1: fore bansheella
2: rysty jokerilla
3: rysty PD2
4: rysty PD2
5: foreantsa alivakaalla draiverilla
6: forehysse PD2
7: rysty PD2 (vaihtui bansheehen), joka kerta rollasi korin suunnalta alas, kahdesti tosi alas rinteeseen.
8: fore tosi alivakaalla bossilla
9: sama kuin edellinen, mutta vikalla kierroksella ymmärsin vaihtaa alivakaaksi bansheeksi
10: sormiupsi koko metsän yli
11: forelirvei tosi alivakaalla eebirdillä
12: fore alivakaalla bansheella
13: fore alivakaalla bossilla
14: fore bansheella (ei onnistunut)
15: fore alivakaalla bossilla, jatkot jollakin riippuen missä ollaan
16: lievästi ässäävä rysty bansheella
17: rystyhysse PDllä
18: suora rysty alivakaalla bansheella
19: mellakkaupsi bossilla

Ensimmäisen kierroksen tilastot:
7 pirkkua, 2 bogeyta, loput pareja
puttikeskiarvo 1,21
Greens in regulation 11/19
Scramblet 6/8

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1052 on: 29.08.13 - klo:11:15 »
Oliko jollain nyt samoja ku avasit 12/19 forella tai upsilla

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1053 on: 29.08.13 - klo:11:41 »
Kuis pitkälle sä Tapani nykyään heität bäkkärii ja foree? Muistelen, et joskus alkuun heititte ihan hirmusia siivuja, mut viime aikoina oot puhunut, ettei käs oikee riitä pidemmillä väylillä?

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1054 on: 29.08.13 - klo:11:45 »
Kilpailukierrokselle pelikirja muodostui tällaiseksi. Mites muilla Peurungan kiertäjillä? Onko samoja heitto/kiekkovalintoja?
Eipä juuri. :D

On tuota Peurunkaa tullut kierrettyä jokunen vuosi mutta viime aikoina suht vähän treenikiessejä niin heittovalinnat osin jääneet samoiksi. Foren käyttö varmaan siksikin vähäistä, nykyään heitän sitä enemmän.

1. Alivakaa C-MD2 suoraan vähän kääntäen.
2. Pure suoraan (puuhun ja siitä outtiin. Tähän väylään kaatui mun kisat.)
3. PD iso hysse
4. Kisoissa PD suorana. Myös Dessuhyssee heitetty.
5. Alivakaa dessu hysseflippinä
6. Todella alivakaa D-MD2 ylikääntävänä
7. Premium Jokeri rysty hyssenä
8. Alivakaa Wraith flättinä, kääntää yli mutta palauttaa korin tienoilla. Tämä onnistui nyt tosi hyvin, ennen ei tainnut puttipirkkoa olla.
9. Suora/alivakaa C-MD2. Myös joskus alivakaalla Dessulla fore
10. Pure suoraan. Kisoissa ei osunut ränneihin, niin heitin sitten kaksi kertaa rystypommihysseä Vipusella. 15m ja 9m puteilla.
11. Suora/alivakaa C-MD2 rysty pitkällä loivalla hyssellä
12. Todella alivakaa D-MD2 kovaa flättinä, kääntää varmasti yli mutta mättäät korin tienoilla pysäyttää cut-rollerin
13. Alivakaa Wraith tai Miekka rystyllä ylikääntävä hysseflip. Ei oikeastaan riitä tehot kääntämään riittävään myöhään. Pitäisi treenata hitaammalla alivakaalla kiekolla.
14. Alivakaa spike flättinä suht kovaa keskelle väylää. Jos onnistuu, kääntää just ennen mutkaa mutta ei palauta, voi syöksyä maahan tai olla pitkä, putilla kuitenkin. Puhdas antsaheitto putterilla minusta tähän liian vaikea osua just oikein.
15. Alivakaa C-MD2 rystyllä ylikääntävänä hysseflippinä. Kisoissa ei osunut, mutta tällä olen saanut hienoja late-turneja väylälle. Kisoissa oli 2/3 kakkosheitto putti väylälle. Myös matalaa heitin jossain vaiheessa alivakaalla dessulla
16. Ylivakaahko C-FD rystyllä oikealta matalana.
17. PD rystyllä
18. Joko suoraan C-MD2 tai oikean puoleisesta välistä C-MD3
19. Pure suoraan

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1055 on: 29.08.13 - klo:13:37 »
1: fore bansheella
2: rysty jokerilla
3: rysty PD2
4: rysty PD2
5: foreantsa alivakaalla draiverilla
6: forehysse PD2
7: rysty PD2 (vaihtui bansheehen), joka kerta rollasi korin suunnalta alas, kahdesti tosi alas rinteeseen.
8: fore tosi alivakaalla bossilla
9: sama kuin edellinen, mutta vikalla kierroksella ymmärsin vaihtaa alivakaaksi bansheeksi
10: sormiupsi koko metsän yli
11: forelirvei tosi alivakaalla eebirdillä
12: fore alivakaalla bansheella
13: fore alivakaalla bossilla
14: fore bansheella (ei onnistunut)
15: fore alivakaalla bossilla, jatkot jollakin riippuen missä ollaan
16: lievästi ässäävä rysty bansheella
17: rystyhysse PDllä
18: suora rysty alivakaalla bansheella
19: mellakkaupsi bossilla

1: rysty alivakaalla rocilla
2: rysty S-P2
3: rysty fire
4: rysty fire
5: loiva hysse semivakaalla dessulla
6: antsa roc3
7: kovaa S-P2 rystyltä matalana
8: rysty 1st run fd
9: alivakuu roci
10: piikkihysse stonella
11: roc3 lievään anteroon
12: P2 anteroon
13: P-PD hysseflippi
14: kulunutta DX aviaria linkkuun
15: kuluneella S-PD:llä hysseflippiä veyleen ja jatkoo pylperöstä tod.näk. jollain
16: HIILI (roc) / 2nd run FD
17: rysty fire
18: EN o pelannu tete veylee
19: peukku-upsiseko orionilla

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1056 on: 29.08.13 - klo:14:18 »
1 Vakaa Roc antsaan
2 Alivakaa P2 pieneen hysseen
3 Firehysse
4 Firehysse
5 Ealge flättinä ja feidaa kipolle
6 Gator antsa
7 Gatorhysse
8 Roc
9 Roc
10 P2
11 Firehysse
12 P2 antsa
13 TD hyzerflip
14 P2 antsa
15 Dessu hyzerflip
16 Roc
17 Roc
18 Roc
19 Puttaan P2:lla 

Tapani heitti kisoissa 0 kertaa midaria ja mulla pelkästään tiiltä 8 per kierros :D

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1057 on: 29.08.13 - klo:14:42 »
Kuis pitkälle sä Tapani nykyään heität bäkkärii ja foree? Muistelen, et joskus alkuun heititte ihan hirmusia siivuja, mut viime aikoina oot puhunut, ettei käs oikee riitä pidemmillä väylillä?

Nyt oot kuullu jotain höpöjä. En mä oo koskaan pitkälle heittänyt muulla kuin kiepillä, enkä silläkään kovin pitkälle. Mun enkka pituusheitossa on viime syksyn EM-kisoista vähän päälle 160m kiepillä tiipparilla tuuleen. Vuosi tai pari sitten lentokentällä Misin kanssa ryittiin ehkä päälle 170m ehkä.

Kyllä mä tällä hetkellä heitän bäkkäriä pidemmälle kuin koskaan ennen. Luotettavasti menee noin 115 m PDllä sellanen melko suora heitto. Hieman pidemmälle saatan saada isolla antsalla, mutta sitten jo menee toistettavuus. Mutta esimerkiksi Lausteen #4 ja #5 on vielä liian pitkiä, tosin aivan viime viikkoina on tullut jo muutamisa avauksia putille niihinkin.

Forella en ole koskaan yrittänytkään opetella mitään pituuslinjoja. Sata metriä menee kohtalaisen varmasti PD2lla. Oikeastaan sen pidempää en koskaan heitäkään. Hieman pidemmälle saa taas kun vähän antsalinjaa heittää, mutta en heitä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1058 on: 29.08.13 - klo:14:43 »
Tapani heitti kisoissa 0 kertaa midaria ja mulla pelkästään tiiltä 8 per kierros :D

Pitää paikkansa. Bägissä oli useampia midareita, mutta heitin niillä yhteensä 0 heittoa. Siis jos jokeri lasketaan putteriksi. Jokerilla heitin paljonkin.

16 ja 18 olis selkeitä midariväyliä, mutta vähän turhan pitkiä mulle midariheitoiksi. Muilla joku muu on selkeästi helpompi vaihtoehto.
« Last Edit: 29.08.13 - klo:14:45 by Tapanote »

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1059 on: 29.08.13 - klo:14:55 »
1 roc
2 roc
3 bosshysse
4 bosshysse
5 boss
6 roc
7 gatorhysse
8 roc
9 roc
10 roc
11 gator
12 roc
13 roc
14 roc
15 roc
16 roc
17 max
18 roc
19 roc

aika paljon eroaa Tapanista.
kaikki rystyllä ja 15 avausta midareilla. 13 en pääse birdiepaikoille, mutta pysyy varmemmin väylällä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1060 on: 29.08.13 - klo:15:01 »
kaikki rystyllä ja 15 avausta midareilla. 13 en pääse birdiepaikoille, mutta pysyy varmemmin väylällä.

Äijä heittääki niin pitkälle, että joutuu Rocillaki himmaileen.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1061 on: 29.08.13 - klo:15:10 »
Nyt oot kuullu jotain höpöjä. En mä oo koskaan pitkälle heittänyt muulla kuin kiepillä, enkä silläkään kovin pitkälle. Mun enkka pituusheitossa on viime syksyn EM-kisoista vähän päälle 160m kiepillä tiipparilla tuuleen. Vuosi tai pari sitten lentokentällä Misin kanssa ryittiin ehkä päälle 170m ehkä.

160-170m on mun mielestä pitkälle. :D Noihin keskusteluihin just viittasin (muistinvaraisesti).

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1062 on: 29.08.13 - klo:15:18 »
Nyt oot kuullu jotain höpöjä. En mä oo koskaan pitkälle heittänyt muulla kuin kiepillä, enkä silläkään kovin pitkälle. Mun enkka pituusheitossa on viime syksyn EM-kisoista vähän päälle 160m kiepillä tiipparilla tuuleen. Vuosi tai pari sitten lentokentällä Misin kanssa ryittiin ehkä päälle 170m ehkä.

160-170m on mun mielestä pitkälle. :D Noihin keskusteluihin just viittasin (muistinvaraisesti).

No okei, kiepillä juu, mutta ei se oo oikeaa heittämistä. Sillä olen aina heittänyt 30-40 m pidemmällä. Mutta hyvin harvoin on tilaa heittää golfradalla kiepillä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1063 on: 29.08.13 - klo:15:28 »
Lauantain toisella kierroksen aluksi puheltiin Teemu Nissisen, Ville Kolarin ja Peksi Luoman kanssa, että on aika vaikea rata pelata bogey freenä. Ja sitähän se onkin, mutta itseltäni onnistui. Lähimpänä bogey oli väylällä 13, jossa parin kymmenen minuutin odottelun jälkeen meidän ryhmän paras avaus oli 30m tiistä. Mulla oli onneksi sen verran väylällä, että sain siitä forella vielä muutaman metrin putille ja seivasin parin. Pirkkujakin tuli 8, vaikka alku oli melkoista taapertamista (etuysille 1 pirkku).

Muutkin pelasivat hyvin, joten samalla kärkiporukalla jatkettiin sunnuntaille.

Illalla vedettiin saaressa erikoisputtikisaa Laihosen ja Savosen kanssa. Putattiin esimerkiksi tuolin selkänojan kautta skipillä, pöydän alta, haavi päässä, sadevesitynnyriin jne. Tuloksista ei niin ollut tietoa, mutta eipä niin väliäkään. Laihonen oli aika tykki heittämään vasurin putteriforea (huomattavasti paremmin kuin oikealla kädellä).

Savonen draivasi vastarannalle, mutta valitettavasti kiekko räjähti atomeiksi, kuten erittäin laadukkaasta videosta on havaittavissa.



Statsit:
pirkkuja 8, loput pareja
putti ka: 1,21
GIR: 12/19
Scramblet 7/7

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1064 on: 29.08.13 - klo:16:11 »
kaikki rystyllä ja 15 avausta midareilla. 13 en pääse birdiepaikoille, mutta pysyy varmemmin väylällä.

Äijä heittääki niin pitkälle, että joutuu Rocillaki himmaileen.

Hehe, ai niin sehän se olikin. :D  Joutuu paikaltaan kiskoon, ettei tuu takalaittomia.