Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 860853 times)

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1065 on: 29.08.13 - klo:16:35 »
1. Alivakuu Roc
2. Rhyno milli anteeroo
3. Firepommi
4. xcaliberi iso hysse
5. Dessu flattina
6. Pd2 forehysse
7. Rhyno hysse
8. Eagle flattina ja kaunis flexi mukille (2/3 onnistu täydellisesti, kumpikin oli aasinperseessä koska väylällä ei ole väylää)
9. Bossi fore antsaa
10. P2 milli flippi
11. Pd smuutti flatti feidaa kivasti kupille (onnistuneet 3/3 paras oli silti +20m korista koska tälläkään väylällä ei ole kunnon väylää)
12. Fire fore
13. Eagle ylikääntävä
14. En tiä miten tä kuuluu heittää vaikka heitin holarin :D
15. Dessu fore flattina ja feidi väylää pitkin
16. Ros
17. Pd smuutti flatti
18. Rhyno milli antsaa
19. Fire backspin

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1066 on: 29.08.13 - klo:17:16 »
11. Pd smuutti flatti feidaa kivasti kupille (onnistuneet 3/3 paras oli silti +20m korista koska tälläkään väylällä ei ole kunnon väylää)

PD:lle ei olekaan kuin tuuriväylää. Alivakaammalle piiitkälle hysselle kyllä on. Se on nätti heitto kun osuu.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1067 on: 29.08.13 - klo:17:23 »
Mitä Rynoo sä Leevi heität?

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1068 on: 29.08.13 - klo:17:32 »
11. Pd smuutti flatti feidaa kivasti kupille (onnistuneet 3/3 paras oli silti +20m korista koska tälläkään väylällä ei ole kunnon väylää)

PD:lle ei olekaan kuin tuuriväylää. Alivakaammalle piiitkälle hysselle kyllä on. Se on nätti heitto kun osuu.
Koko väyläs oikeen muuta ookkaan ku tsägäreittejä...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1069 on: 29.08.13 - klo:17:34 »
Koko väyläs oikeen muuta ookkaan ku tsägäreittejä...

Saa kyllä aika mielenkiintoista linjaa heittää rhbh-heittoa että menee mitään väylää pitkin. Forelirvu sensijaan voi oikeasti mennä väylää pitkin ja vielä feidata korille, mutta on sekin aika vaikeaa kun väylää ei voi tiiltä nähdä yhtään.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1070 on: 29.08.13 - klo:18:06 »
kaikki rystyllä ja 15 avausta midareilla. 13 en pääse birdiepaikoille, mutta pysyy varmemmin väylällä.

Äijä heittääki niin pitkälle, että joutuu Rocillaki himmaileen.

Hehe, ai niin sehän se olikin. :D  Joutuu paikaltaan kiskoon, ettei tuu takalaittomia.
Joo, katoin Tammisaaressa, että ei sun siivuissa ole enää mitään rotia. Jää jynkät kakkoseksi.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1071 on: 29.08.13 - klo:19:55 »
Sunnuntain finaalikierroksella jatkettiin siis samalla porukalla kuin kakkoskierroksella. Alku tuntui aika tukkoiselta kaikille, tosin itselläni se oli ollut sitä toisellakin kierroksella, mutta nyt muutkin jumittivat. Itselläni kävi mielestäni melko huono tuurikin kun kutosella heitin avauksen korin viereen, mutta rolli vei pitkälle alamäkeen, seiskalla myös rollasi ja kasilla foreavaus skippasi 15-20m ja outtiin. Edellisellä kierroksella samanlainen oli putilla. Siitä dropparille ja tuplaa tauluun.

Lähdin 1 edellä Teemua, 2 edellä Peksiä, 5 Villeä, 6 Jyriä ja 7 Pasia ja Jukkaa. Ensimmäisen kahdeksan väylän jälkeen olin kolmatta kierrosta parissa, Peksi oli mennyt yhdellä keulaan, Teemua johdin edelleen yhdellä, Jynkkä ja Pasi enää kaksi perässä, Juku vielä 5 takana ja Ville oli pudonnut jo kelkasta. Emme tietenkään tienneet tarkasti tilannetta, mutta osasin kyllä arvata että takaa tullaan lujaa.

Teemu alkoi tykittää ottamalla 5 pirkkua putkeen (11-15) ja peksillä taas meni vähän heikommin. Peksin kanssa oletettiin Teemun karanneen ja meidän taistelevan pari heittoa takana. Viimeisen väylän jälkeen olin jo onnittelemassa Teemua, mutta hän tiesi tasan tuloksensa ja sanoi heti, että sudariin mennään. Peksi, Jynkkä ja Pasikin olivat vain yhden heiton perässä (myöhemmin huomattiin että eroa kolmikkoon olikin kaksi heittoa).

Statsit:
7 pirkkua, 1 bogey, 1 tupla
puttika: 1,26
GIR: 11/19
Scramblet 6/8

Sudarissa Teemu sai aloittaa paremman kolmannen kierroksensa ansiosta. Taisi Teemuakin hiukan jännittää kun avaus ei ollut kummoinen, vaan jäi kiekon mitan verran sisään reiluun kymppiin korista. Omanikin oli hiukan korkea ja vähän nappasi puihin, mutta tipahtu kympin sisään. Molemmat pistivät putit sisään, joten jatkettiin kakkoselle.

Molemmat avasivat aivan liian matalat ja jäivät yli kymppiin korista. Teemun avaus oli väylällä ja vähän kauempana. Teemu näki että minun paikastani ei ollut jakoja koriin, joten päätti vain seiftata alle, kuten tein minäkin. Nostokolmosilla seuraavalle väylälle siis.

Kolmosella taas Teemun vuoro avata - piikkihysse Firebirdillä ja taputukset yleisöstä. Mitä ilmeisimmin ihan kupin viereen. Heitin perään vähän matalamman hyssen PD2lla ja kun yleisö lähti saman tien kävelemään kohti nelosen koria, arvattiin että hyvät oli molemmilla. Sovittiin gimmiet jo ennen kuin ehdittiin nähdä missä kiekot ovat. Pienet läpsyt kiekoilla ja seuraavalle tiille.

Nelosella mun vuoro avata itselleni suht vaikealla satkun hysseväylällä (tämän väylän pituus ei muuten pidä paikkansa, en usko millään). Heitin saman näköisen kuin jolla edellisellä kierroksella olin ottanut ensimmäisen pirkkuni tähän, tällä kertaa vain kiekko ei juuri skipannut ja jäi reiluun kymppiin korista oikealle. Teemu pisti neljännen foren tähän milliin, joten mun oli pakko pistää oma puttini sisään.

Ei mennyt.


Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Re: Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1072 on: 29.08.13 - klo:22:30 »
Nelosella mun vuoro avata itselleni suht vaikealla satkun hysseväylällä (tämän väylän pituus ei muuten pidä paikkansa, en usko millään). Heitin saman näköisen kuin jolla edellisellä kierroksella olin ottanut ensimmäisen pirkkuni tähän, tällä kertaa vain kiekko ei juuri skipannut ja jäi reiluun kymppiin korista oikealle. Teemu pisti neljännen foren tähän milliin, joten mun oli pakko pistää oma puttini sisään.
Nelonen on 111m pieneen (metri-kaksi?) ylämäkeen. Mäkeä on kyllä vaikea havaita. On yllättävän pitkä.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Re: Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1073 on: 29.08.13 - klo:22:35 »
Nelonen on 111m pieneen (metri-kaksi?) ylämäkeen. Mäkeä on kyllä vaikea havaita. On yllättävän pitkä.

Niin, siis se väylä ei oikeasti ole läheskään noin pitkä. Sen on 100 m, ihan max 105. Koska minä en heitä PD2lla hyssellä ylämäkeen yli 100 metriä.

Lyhin 111 m väylä, jota mä olen heittänyt. Heitin treenissä ensin PDllä ja meni suhahtamalla takalaittomaksi.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1074 on: 30.08.13 - klo:07:04 »
Rykiä tullu vaan lisää  8)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1075 on: 30.08.13 - klo:07:44 »
Rykiä tullu vaan lisää  8)

Se se varmaan onkin juu. Harmittavasti se sitten katosi siihen seuraavalle väylälle, jossa jäin noin 30m vajaaksi, vaikka on huomattavasti lyhyempi väylä =D

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1076 on: 30.08.13 - klo:12:10 »
Kerrohan Tapani kovana foremiehenä, että kuinka varteenotettava fore on pituutensa puolesta rystyyn? Meinaan lähinnä sitä, että onko rysty se tekniikka jossa pisimmät siivut tehdään? Fore on varmasti helpompi heittää tarkemmin, mutta jää sitten pituuden puolesta rystylle. Onko kukaan koskaan pituuskisoissa rykinyt forella pituuksia??

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1077 on: 30.08.13 - klo:12:21 »
Kerrohan Tapani kovana foremiehenä, että kuinka varteenotettava fore on pituutensa puolesta rystyyn? Meinaan lähinnä sitä, että onko rysty se tekniikka jossa pisimmät siivut tehdään? Fore on varmasti helpompi heittää tarkemmin, mutta jää sitten pituuden puolesta rystylle. Onko kukaan koskaan pituuskisoissa rykinyt forella pituuksia??

On se juuri näin. Ei forella voi saada yhtä pitkälle kuin bäkkärillä. Lähtönopeutta ja spinniä ei foreen pysty iskemän yhtä paljon. Varsinkin tuo spin on aika ratkaiseva kun pistetään oikein pitkiä heittoja tuuleen liitämään.

En ole tainnut koskaan nähdä yli 140-metristä forea. Piippo on kai parhaina päivinään 160 metriäkin heittänyt, mutta tuskin kukaan on mitään "oikeita" pituusmittoja forella edes yrittänyt.

Offline jyjusy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 160
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1078 on: 30.08.13 - klo:14:38 »
Ei ihan up-to-date tietoa, mutta tommonen löytyy pikagooglauksella:

Sidearm Distance Record: 518.24 ft (158m ), Scott Stokely, using a Discraft XS, 4/01

(https://sites.google.com/site/dgresources2/Home/records)

Muistat jostain joskus lukeneeni, että Stokely olis paiskanut 200m forella, mutta saatan muistaa väärinkin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1079 on: 30.08.13 - klo:16:11 »
Joo, 158 m on jo melkonen siivu.

Peurungan kisan jälkeen paluumatkalla poikettiin Kylmäkoskelle pelaamaan koko 27 väylää. Savonen, Salminen ja minä mentiin ihan ummikkoina, Laihonen oli pelannut alkuperäiset 18 väylää. Vedettiin aika höntsänä niin, että Laihonen vähän neuvoi minne päin yritetään.

Roppo ja Nissinen tulivat mukaan muutaman väylän jälkeen ja siitä eteenpäin oli melkoista hurlumheitä, kun kiekkoja lensi välillä useampaa saman aikaan ja suunta tai tyylikään ei ollut aina ihan optimaalista. Hansilla, Jynkällä ja mulla oli betsikin, mutta ei sitä hirveän vakavissaan otettu. Laihonen taisi laskea kun lopulta sai tasatuloksen mun kanssa aikaiseksi. Jynkkä pisti läskiksi sen jälkeen kun oli heittänyt holarin vitoselle ja voittanu ikibetsillä Laihosella erään verran erästä tuotetta.

Ihan jeppis rata ja paljon kivoja väyliä.