Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.  (Read 346999 times)

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #195 on: 07.06.13 - klo:13:42 »
Mitäs sanotte siihen, että on viisi erilaista putteria ja harjoittelee niillä? Olisiko parempi, että olisi kahdenlaista putteria muutama kappale?
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #196 on: 07.06.13 - klo:14:00 »
Olisko vielä parempi jos olis yhtä putteria useampi kappale?

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #197 on: 07.06.13 - klo:14:36 »
Olisko vielä parempi jos olis yhtä putteria useampi kappale?

Juuri tämä. Kannattaa löytää se itselle sopivin ja alat käyttämään sitä. Mä oon vielä siinä vaiheilla, etten tiedä mitä käyttäisin. On tullut kokeiltua KCP, DX ja Glow Aviaria, Medium Voodoota, SS Omegaa ja P2:sta... Nyt KCP Aviaria käytössä, vaihtuu varmaan vielä johonkin, tarkoitus olisi kokeilla ainakin Purea ja P4:sta Prodigyltä.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #198 on: 07.06.13 - klo:14:39 »
Mitäs sanotte siihen, että on viisi erilaista putteria ja harjoittelee niillä? Olisiko parempi, että olisi kahdenlaista putteria muutama kappale?

Sit, ku alat saada pidemmältä sisään (kympistä etiäpäin), putterien erot tulevat näkyviin. Sen mukaan siis... Itse suosittelen, et 2-5 samanlaista putteria, ni opit sen moldin sitten hallittemaan.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #199 on: 04.07.13 - klo:22:45 »
Noni. Nyt oon kattonu kaikki mahdolliset puttiklinikat uuuutuubista, ja huomenna reenille. En tiedä, ei vaan ota puttaus millään luonnistuakseen. En ole saanut siihen sitä rentoutta / tyyliä. Push puttia olen yrittänyt harjoitella, mutta aina tahtoo alkaa putteri "väpättämään". En saa siihen kierrettä, enkä oikein hoksaa miten se kierre push putissa saadaan kiekkoon. Puttereina on tällä hetkellä 3 x DD Judgeja. Videoista kävi ilmi että moni suosii kovempia muoveja puttauksessa. Pitänee käydä hakeen joku kovemman muovin putteri huomenna PGltä enne puttitreenejä.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #200 on: 05.07.13 - klo:00:59 »
Noni. Nyt oon kattonu kaikki mahdolliset puttiklinikat uuuutuubista, ja huomenna reenille. En tiedä, ei vaan ota puttaus millään luonnistuakseen. En ole saanut siihen sitä rentoutta / tyyliä. Push puttia olen yrittänyt harjoitella, mutta aina tahtoo alkaa putteri "väpättämään". En saa siihen kierrettä, enkä oikein hoksaa miten se kierre push putissa saadaan kiekkoon. Puttereina on tällä hetkellä 3 x DD Judgeja. Videoista kävi ilmi että moni suosii kovempia muoveja puttauksessa. Pitänee käydä hakeen joku kovemman muovin putteri huomenna PGltä enne puttitreenejä.
Jos ei oo gripin kanssa ongelmaa että pehmeät jää käteen, niin älä vaan kovaan vaihda. Tulee sylkyjä/läpimenoja paljon helpommin kovalla putterilla..

Offline llaine

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Laine
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #201 on: 05.07.13 - klo:07:55 »
Noni. Nyt oon kattonu kaikki mahdolliset puttiklinikat uuuutuubista, ja huomenna reenille. En tiedä, ei vaan ota puttaus millään luonnistuakseen. En ole saanut siihen sitä rentoutta / tyyliä. Push puttia olen yrittänyt harjoitella, mutta aina tahtoo alkaa putteri "väpättämään". En saa siihen kierrettä, enkä oikein hoksaa miten se kierre push putissa saadaan kiekkoon. Puttereina on tällä hetkellä 3 x DD Judgeja. Videoista kävi ilmi että moni suosii kovempia muoveja puttauksessa. Pitänee käydä hakeen joku kovemman muovin putteri huomenna PGltä enne puttitreenejä.

Käännä rannetta klo 10-11 suuntaan ja kun puttaat, suorista ranne klo 12 kohdalle nopeasti ja kurota koriin päin, ikään kuin haluaisit kätellä sitä.

Kuulostaa vähän hölmöltä, mutta näin ainakin itse saan kiekon lentämään väpättämättä. Niin ja jos sillä on mitään väliä,  putterina itsellä on kc pro aviar, eli vähän kovempaa muovia.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #202 on: 05.07.13 - klo:08:49 »
En ole saanut siihen sitä rentoutta / tyyliä. Push puttia olen yrittänyt harjoitella, mutta aina tahtoo alkaa putteri "väpättämään". En saa siihen kierrettä, enkä oikein hoksaa miten se kierre push putissa saadaan kiekkoon. Puttereina on tällä hetkellä 3 x DD Judgeja.

Joo älä kovaan putteriin vielä vaihda. Tapanote varmaan klinikoi paremmin, mutta mun vinkki tuohon kierteeseen on ranteen rentoudessa. Ranne ja grippi pitää olla niin löysänä, että kiekko voisi tipahtaa kädestä. Sen jälkeen työnnät kiekon rivakasti koria kohti (tai "flingaat") llaine:n neuvojen mukaisesti niin spinniä pitäisi tulla. Ja treeniä, treeniä, treeniä...

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #203 on: 05.07.13 - klo:09:10 »
Väpätyksestä ei kannata niin olla huolissaan pushatessa. Kyllä se väpättää Koivun Pasillakin joka on varmasti yksi parhaista puttaajista ja hidastetusta kuvasta kun katsoo niin se väpättää niin Averyllä kun Tapanillakin. Putti on kuitenkin tässä pelissä se osa-alue jossa tyylejä on yhtä monta kuin pelaajiakin. Puttiklinikoillakin annetaan yleisiä vinkkejä miten sitä voi parantaa, mutta painotetaan kuitenkin että tärkeintä on miten se omaan käteen tuntuu ja jos se sinne mukiin menee niin tyylillä ei ole pienintäkään väliä.

Varsinkin pushatessa ongelma ei ole ranne, vaan se ettei käytä kroppaa. Otat kiekosta itselle luontevan otteeen (yleensä peukalo asettuu noin klo 10 kohdille kun ojennat käden korin suuntaan), ja siirrät painoa (paino siirtyy selkeästi jaloilla kun viet käden eteen, käden kroppan lähelle, käden eteen) ja ojennat sormet, nosta kiekko korista. :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #204 on: 05.07.13 - klo:13:14 »
Itse olin yllättynyt että tehoja saa päinvastaisesta suunnasta kun luulisi, eli takajalasta. Kun sen nostaa kunnolla ilmaan puttiliikkeen lopuksi, kiekko menee paljon paremmin perille. Myös lantion painonsiirtoa kannattaa tutkiskella.

Omaa tyyliä hakiessa kannattaa kokeilla kaikenlaisia juttuja erikseen ja liioitellen, ja katsoa miten vaikuttaa kiekon lentoon. Tässä tutkiskeluvaiheessa ei kannata paljon vaivata päätä sillä mikä on sisäänmenoprosentti.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #205 on: 05.07.13 - klo:13:20 »
Itse olin yllättynyt että tehoja saa päinvastaisesta suunnasta kun luulisi, eli takajalasta. Kun sen nostaa kunnolla ilmaan puttiliikkeen lopuksi, kiekko menee paljon paremmin perille. Myös lantion painonsiirtoa kannattaa tutkiskella.

Itse huomasin tämän saman jutun keväällä kun tennarit jalassa putatessa takajalka lipsahti ja putti käytännössä lössähti täysin. Vähän niinkuin kuulantyöntöä paitsi ei :)

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #206 on: 06.07.13 - klo:06:42 »
Kiitos neuvoista. Pitää lähteä testaamaan ja treenaamaan.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #207 on: 11.07.13 - klo:17:25 »
Oisko jollain vinkkejä hyppy/askel putteihin . Jotenki tuntuu että voimaa jää vähäseks ja tarkkuus kärsii. Miltäs mitoilta te alatte vaihtaan hyppy/askel puttiin ja millon ihan heitätte(lähäriä) ja yritetään laitaa vaan helppoon putti paikkaan?
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #208 on: 12.07.13 - klo:01:06 »
Oisko jollain vinkkejä hyppy/askel putteihin . Jotenki tuntuu että voimaa jää vähäseks ja tarkkuus kärsii. Miltäs mitoilta te alatte vaihtaan hyppy/askel puttiin ja millon ihan heitätte(lähäriä) ja yritetään laitaa vaan helppoon putti paikkaan?

Katso, että ponnistus lähtee eteenpäin koria kohti, eikä ylöspäin. Siitä saat sitä voimaa. Tarkkuutta voit ehkä parantaa, kun harjoittelet askelputtia ensin ihan läheltä ja sit pikkuhiljaa pidennät matkaa kympin taakse ja siitä kauemmaksi. Näin ei tarvitse rykiä heti täysiä, vaan saat harjoitettua liikkeen rennoksi läheltä ja voit sitten tehdä sen rennosti myös kaukaa. Jos putit jää usein alarautaan, niin koita ajatella, että heität korin läpi sen sijaan, että yrität heittää määrämittaista.

Itse puttaan askelputtia heti kympin takaa ja pystyn heittämään sen helposti johki 15 metriin asti. Sen jälkeen pitää vähän pusertaa, mut vielä johki 20 metriin osun usein koriin. Sen jälkeen kiekko yleensä tippuu korin alle, kun force loppuu.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #209 on: 12.07.13 - klo:08:41 »
Minkälaista askelputtia käytätte? Onko videota laittaa?

I got nothing. Ei hyppyä, ei askelta, normiputti vaan kovempaa. Ei mene, osu, jaksa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba