Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja avaukseen / draiviin  (Read 1080831 times)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #915 on: 12.01.14 - klo:20:32 »
sori offtopic, mutta mikä on ristiaskel edestä?
Jos mennään kylki edellä, niin kyllä se on ristiaskel, otti sen edestä tai takaa.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #916 on: 12.01.14 - klo:20:39 »
sori offtopic, mutta mikä on ristiaskel edestä?

If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Pepperi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 87
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Mäki
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #917 on: 12.01.14 - klo:20:48 »
Jaffalla ihan hyviä näkemyksiä omasta draivistaan. Itse en kyselisi parempia kehittämiskohteita, vaan keskittyisin noihin. Veto tosiaan lähtee hieman korkealta koukaten alemmas, tehden heitosta jopa hieman airbouncerin, mikä taas syö tehoja. Ja minun mielestäni kontrollidraivissakin saa pään antaa reilusti kääntyä taakse. Jos väkisin yrittää pitää katsetta koko ajan kohteessa, niin se rajoittaa hartioiden liikkuvuutta ja taas jää heitosta tehoja pois lukuunottamatta The Champin draivia.

Ps. Muista reenata sipulia  ;)

Kyllähän tuossakin jo työnsarkaa piisaa  :) Tuossa hartiatyöskentelyä vielä katselin niin sitä tehokkaammaksi tosiaan, myös takaisintulovaiheessa.

Sipulia reenataan, mutta pöyristyneet ilmeet jäävät, heitoista riippuen :D

Jahvetti, misä tollanen rykipaikka on? Siä teidän kylillä vai?

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #918 on: 12.01.14 - klo:20:51 »
jaajuu enpä tiennyt että tuotakin kutsutaan ristiaskeleeksi, kiitän

Offline jaffa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #919 on: 12.01.14 - klo:22:13 »


Jahvetti, misä tollanen rykipaikka on? Siä teidän kylillä vai?

Joo liikuntahallilla tuollainen pressu on, lienee pesäpalloa tms varten alunperin, kunnon korikin löytyy kalusteista  :)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #920 on: 12.01.14 - klo:22:21 »
Koska seuraavaks mette? Me tullaaj ja!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #921 on: 12.01.14 - klo:22:46 »
Ai oikeesti ? Mä katoin omaa draivia videolta ja olin ihan ihmeissään kuinka kiinni vasen käsi on vartalossa draivatessa. Mä luulin, että teen jotain todella väärin. Pitänee itekki laittaa videota draivista niin voi joku vähän viisaampi kertoa mikä kusee ja mikä on hyvää.

Pyöri kädet sivuille levitettynä mahdollisimman nopeasti. Sit vedä molemmat kädet nopeasti kiinni kylkiin. Jos teet homman oikein, pyörimisvauhti kiihtyy reippaasti, kun kädet tulee kroppaan kiinni. Samaa efektiä haetaan heitossa.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #922 on: 12.01.14 - klo:23:00 »
Ai oikeesti ? Mä katoin omaa draivia videolta ja olin ihan ihmeissään kuinka kiinni vasen käsi on vartalossa draivatessa. Mä luulin, että teen jotain todella väärin. Pitänee itekki laittaa videota draivista niin voi joku vähän viisaampi kertoa mikä kusee ja mikä on hyvää.

Pyöri kädet sivuille levitettynä mahdollisimman nopeasti. Sit vedä molemmat kädet nopeasti kiinni kylkiin. Jos teet homman oikein, pyörimisvauhti kiihtyy reippaasti, kun kädet tulee kroppaan kiinni. Samaa efektiä haetaan heitossa.

Nyt on ihan pakko kysyä, että haluatko pyöriä nopeasti? Draivin kohdallahan kyseessä ei ole mikään piruetti, joten suosittelen miettimään tarkasti, kuinka paljon "pyörimisnopeutta" on oikeasti syytä lisätä, vai onko kyseessä jokin muu korjausta vaativa vika.

Ensin oli kantapäällä pyöriminen ja nyt ohje: pidä käsi lähellä kroppaa pyörimisvauhdin lisäämiseksi. Unohtakaa nyt jo heiton ajattelu pyörimisen kautta. Se on liian pieni osa heittoa, jotta siihen kannattaisi pistää energiaansa, ja oikeastaan pyörähdystekniikka on asia erikseen. Perusdraivissa ei pyörähdetä!

Mikäs myytti olisi seuraavaksi vuorossa?
« Last Edit: 12.01.14 - klo:23:06 by Jaani »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #923 on: 13.01.14 - klo:01:14 »
Ei draivi tietenkään kokonaisuutena ole piruetti, mutta jos haluat miettiä, mitä vapaa käsi tekee heiton aikana, niin on fiksumpaa vetää se kroppaan kiinni kuin huitoa sen kanssa sivulle. Ei tässä nyt koko draivia käyty läpi, kun pelkkää vapaata kättä. Tuo pyörähdys esimerkki oli asian havainnollistamista...
« Last Edit: 13.01.14 - klo:01:15 by HAH »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #924 on: 13.01.14 - klo:05:43 »
Siinä vähän Villen foreja:


Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #925 on: 13.01.14 - klo:09:25 »
Ei draivi tietenkään kokonaisuutena ole piruetti, mutta jos haluat miettiä, mitä vapaa käsi tekee heiton aikana, niin on fiksumpaa vetää se kroppaan kiinni kuin huitoa sen kanssa sivulle. Ei tässä nyt koko draivia käyty läpi, kun pelkkää vapaata kättä. Tuo pyörähdys esimerkki oli asian havainnollistamista...

Juu, mutta kun se on ihan turha tekninen hiottavuus. Itse neuvoisin pitämään mieluummin kättä etäällä kropasta tasapainon parantamiseksi, koska pyörimisvauhdilla ei tee mitään niin kauan, kun kropan ei tarvitse pyöriä 3/5-kierrosta enempää.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #926 on: 13.01.14 - klo:10:24 »
Ei draivi tietenkään kokonaisuutena ole piruetti, mutta jos haluat miettiä, mitä vapaa käsi tekee heiton aikana, niin on fiksumpaa vetää se kroppaan kiinni kuin huitoa sen kanssa sivulle. Ei tässä nyt koko draivia käyty läpi, kun pelkkää vapaata kättä. Tuo pyörähdys esimerkki oli asian havainnollistamista...

Juu, mutta kun se on ihan turha tekninen hiottavuus. Itse neuvoisin pitämään mieluummin kättä etäällä kropasta tasapainon parantamiseksi, koska pyörimisvauhdilla ei tee mitään niin kauan, kun kropan ei tarvitse pyöriä 3/5-kierrosta enempää.

Eihän tuo vapaan käden merkitys ole järin suuri. Itseäni kiinnostaa silti draiviformi kaikilta osa-alueiltaan. Pointtaan näitä, koska haluaisin itse vastaavaa palautetta (lopetan kyllä, jos yleisesti koetaan turhaksi). Suurin osa protyypeistä näyttäis kuitenkin heittävän, kuten sanoin. Ollaan tästä nyt sitten eri mieltä, mutta mitäpä tuosta.



Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #927 on: 13.01.14 - klo:11:25 »
Nyt joku Mythbusters ketju pystyyn, eli turhat myytit draivista pois ja tärkeysjärjestys niille muille.  8)

Mutta joo, mitä tulee ristiaskeleeseen foressa ja upsissa, niin mulla se on enemmän tuollainen hop step (tai 'crow hop'), jos ihan ristiin asti alkaisi astua niin ei varmaan toimisi. Täytyy kattella saisko noista forejumalten videoista vielä jotain irti.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #928 on: 13.01.14 - klo:11:59 »
Kämänen laatu, mutta hyvä kuvakulma.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #929 on: 14.01.14 - klo:11:57 »
Näistä voi saada kehitysideoita rystydriveen. Mulla ainakin on ongelmana tuo spin out eli kroppa pyörähtää auki liian aikaisin ja tehoja häviää.