Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Muut harrastukset  (Read 141305 times)

Offline armangeddon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
Vs: Muut harrastukset
« Reply #90 on: 16.01.16 - klo:20:28 »
Sulkapalloa käyn kerran viikossa lätkimässä. Paitsi kesäisin, kun eihän sitä jää aikaa fribaradalla olemisessa.

Mitä nyt sitten luen aika paljon ja istun tietokoneen ääressä, tekemässä mitä nyt työtön nörtti voikaan ja kerkeääkään tehdä.


Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline FribAllu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Altti
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Muut harrastukset
« Reply #91 on: 20.02.16 - klo:14:53 »
Frisbeegolf on kyllä ehdoton ykkönen, mutta ultimatea pelailen joukkueessa. Pianoa olen soittanut nyt viisi vuotta. Pidän kaikenlaisesta urheilusta, talvisin laskettelu, hiihto sekä jääkiekko ovat mukavia harrastuksia. Kesäisin frisbeeharrastusten lisäksi sulkapalloa ja säbää pihassa.
Pikkulapsi kun vielä olen, niin aikaa riittää kaikelle tälle kaikelle  8)

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Muut harrastukset
« Reply #92 on: 20.02.16 - klo:15:44 »
Todella hienoa, että nuorimies liikkuu. Aivan liikaa näitä jatkuvasti nenä kiinni ruudussa olevia tietokonepeliaddikteja. Jatka samaan malliin vaan, niin vanhempanakin jaksat ja luultavasti myös haluat liikkua.
P. S. En tarkoita etteikö tietokoneellekin saisi aikaa löytyä, ihan kivaa puuhaa sekin, mutta rajansa kaikella. (Paitsi fribaa ei voi harrastaa liikaa) ::) :P

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Muut harrastukset
« Reply #93 on: 20.02.16 - klo:20:28 »
Ite harrastan talvisin salibandyä höntsäliigassa ja kesäisin tulee baseballia pelailtua sen mitä fribaamiselta kerkiää. Suomisarjassa tuli Turussa asuessani pari vuotta pelattua, mutta tänä vuonna en taida joukkueen kokoonpanoon päästä, kun opiskelujen perässä tuli Tampereelle muutettua, enkä ehtisi muutenkaan treenata kauheasti. Suurin saavutus Suomisarjan hopeaa 2013.
Nuorempana tuli harrastettua kaikenlaista futiksesta pingikseen ja lumilautailusta tennikseen, mutta frisbeegolf oli SE laji johon lopulta sitten koukutuin  ;D
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Muut harrastukset
« Reply #94 on: 15.04.16 - klo:09:23 »
Chilin kasvatus on hienoa puuhaa. Kausi vasta aluillaan ja jo nyt on useampi kymmenen hetelmää tulossa ja eri lajikkeita n. 10. Sen verran lähti tämäkin touhu lapasesta, että samalla tulossa myös basilikaa, sitruunamelissaa, oreganoa, minttua, korianteria ja perunaakin olen parvekkeelle laittamassa ämpäriin kasvamaan. Satoa odotellessa  8)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Muut harrastukset
« Reply #95 on: 15.04.16 - klo:12:24 »
meil oli entisessä duunissa pari ihan chileistä pimahtanutta jotka halus kokoajan laittaa kaikkien ruokaan niitä hyper tulisia soosejaan ja syöttivät kaikille chilikarkkeja. alko käydä hermoon jo.

viljely kyllä kunnioitettavaa, en mä sillä. mut varo tota ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Destroyer

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
  • Just do it!
    • View Profile
  • Seura: Kaveriporukka
Vs: Muut harrastukset
« Reply #96 on: 15.04.16 - klo:14:44 »
Itsekin olen innostunut tulisista ruuista. Asteittain olen nostanut esim. lounastauoilla tilaamieni annosten tulisuutta. Esimerkiksi vuosi takaperin en olisi voinut kuvitella laittavani pitsaani tabascoa tai jalapenoja. Jottei menisi ihan ruokablogaukseksi niin voisin kertoa omista harrastuksistani frisbeegolfin ohella. Urheilun saralla olen kaikki ruokainen. Salilla käyn pakonomaisesti neljä kertaa viikossa.

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Muut harrastukset
« Reply #97 on: 20.04.16 - klo:10:34 »
Chilikasvatuksesta... Vaimolla tällä hetkellä työn alla 40+ lajiketta. Itse en kasvattele, vaan tyydyn syömään tuotoksia. Toleranssi todella korkealla, tulisimmat soosit/hedelmät maisteltu mutta parhaimmat löytyvät väliltä 30-60kSHU.

Muut harrastukset: Leffoja tulee katsottua suht paljon, myös lukemisen into on löytynyt uudestaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Roolipelejä jaksaa vielä vanhakin pari kertaa kuukaudessa vakiporukalla. ;)

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Muut harrastukset
« Reply #98 on: 20.10.16 - klo:18:33 »
meil oli entisessä duunissa pari ihan chileistä pimahtanutta jotka halus kokoajan laittaa kaikkien ruokaan niitä hyper tulisia soosejaan ja syöttivät kaikille chilikarkkeja. alko käydä hermoon jo.

viljely kyllä kunnioitettavaa, en mä sillä. mut varo tota ;)

Ihan noin pahasti ei toistaiseksi ole tullut hurahdettua ;D (Edit: eipä vissiin niin, kun luin tuotokseni ::)) Sen verran kuitenkin chilit veivät mennessään, että ensi vuodelle on suunnitteilla enemmän ja isompaa!! Jonkinlaista vesiviljelyviritelmää olen ainakin suunnitellut ja uusia siemeniä on muistaakseni yhdeksää lajiketta.

Vesiviljelyyn kannustaa osaltaan mullan määrä. Laskin tuossa juuri, että yhteensä parvekkeen ja olohuoneen kasveille olen raahannut n. 300 l ja sama määrä pitäisi nyt raahata biojätteeseen. Onneksi nyt hissi toimii, toisin kuin alkukesästä, kun seitsemänteen kerrokseen säkkejä retuutin ::)
Ensi kaudelle tulossa pelkästään chiliä ja ehkä jotain yrttejä. Perunoissa aivan liikaa vaivaa, vaikka tokihan juuri itse nostetut perunat ovat kovin herkullisia; Siikliä vielä. Chileissä on auennut aivan uusi maailma tajuttuani kunnolla, että se voi olla erittäinkin tulista, mutta silti maistua hyvälle.

Tulossa yksi ainoa capsicum annuum -lajike, joka on Jalapeño vaikkei se kovin hyvältä maistukaan, eikä muuta sinne päinkään. Muutama Habanero tyyppinen capsicum chinense, joista löytyy sitten jo erittäin hyviä makuja sekä useita eri lajikkeita capsicum pubescens ja capsicum baccatum -lajeista, jotka sitten räjäyttävät suussa sellaisen makupommin ettei uskoisikaan.

Menneellä kaudella tuli satoa arviolta 3-4 kg ja sitä on sitten grillattu uunissa ja grillissä täytettynä sekä reilun kilon satsin laitoin hapattumaan samalla idealla, kuin hapankaali tehdään. Viikonloppuna pitäisi olla maistelun aika, kun nelisen viikkoa on saanut nyt pulputella. Tuoreenahan toki makujen vivahteet pääsevät parhaiten esiin ja paljon mennyt pelkiltään tai tulisempia lajikkeita sitten leivän päällä juuston kanssa.

Onneksi hyvinvarustelluista kaupoista löytyy nykyisin paljon muutakin, kuin iänikuista Hollantilaista Jalapeñoa ja Habaneroa, mikä parasta, erikoisemmat lajikkeet ovat yleensä vielä kotimaisia. Chilihän on kaiken lisäksi oikeaa super foodia, maailman vitamiinipitoisimpia tunnettuja hedelmiä. Kaikki rohkeasti maistelemaan 8)
« Last Edit: 20.10.16 - klo:18:40 by Mikavain »