Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lähestymisgrippi  (Read 32600 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #15 on: 26.04.12 - klo:22:29 »
*muokkaus*

hohoijaa. Kirjoittelin nätin esseen tuosta gripin painepisteestä, kunnes huomasin, että otsikko on lähestymisgrippi :)

Kait tää ny sit päätyi johki muuhun ketjuun luettavaksi?

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #16 on: 27.04.12 - klo:10:18 »
*muokkaus*

hohoijaa. Kirjoittelin nätin esseen tuosta gripin painepisteestä, kunnes huomasin, että otsikko on lähestymisgrippi :)

Kait tää ny sit päätyi johki muuhun ketjuun luettavaksi?

Katos bittiavaruuteen :/

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #17 on: 15.05.12 - klo:12:05 »
Onkos kellään muulla ongelmia fan gripillä heitettäessä, että keskarin nivelen kohdalle tulee rakkoa/haavaa?

Mua vaivannut tämä niin kauan kuin muistan ja varsinkin treenatessa, jolloin peräkkäisiä toistoja tulee paljon, heittäminen on suhteellisen tuskaista. Teippiä olen yrittänyt käyttää, mutta se joko ei pysy paikallaan, repeytyy parinkymmenen heiton jälkeen tai vahvasti teipatuna haittaa heittoa.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #18 on: 15.05.12 - klo:12:14 »
Onkos kellään muulla ongelmia fan gripillä heitettäessä, että keskarin nivelen kohdalle tulee rakkoa/haavaa?

Mua vaivannut tämä niin kauan kuin muistan ja varsinkin treenatessa, jolloin peräkkäisiä toistoja tulee paljon, heittäminen on suhteellisen tuskaista. Teippiä olen yrittänyt käyttää, mutta se joko ei pysy paikallaan, repeytyy parinkymmenen heiton jälkeen tai vahvasti teipatuna haittaa heittoa.
Joo, mulla on nahkat rikki ~aina. Toki se on nyt ajan mittaan paksuuntunut ja kestää enempi, ja pääsääntöisesti selviän teippaamatta, mutta joskus pidemmissä putkissa (esim Tali Open), otan sitä ruskeaa "apteekkiteippiä" ja vedän pari kierrosta silleen ristiin että sormen rystypuolella jää aukko ja sormi taipuu. Tärkeää on päätellä teippi myös tänne rystypuolelle, muuten se tietty lähtee aukeamaan muutaman heiton jälkeen.

Toinen mikä on yhtä usein rikki on etusormen ylimmäinen nivel, joka on melkein inhottavampi koska se saattaa sotkea putin, teippasi tai ei :/

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #19 on: 15.05.12 - klo:12:41 »
Mä heitän kaikki heitot fan gripillä ja sormet on jo niin kovettuneet ettei tarvitse teippiä enään. Erityisesti putterit "raapaisevat" paljon.

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #20 on: 15.05.12 - klo:12:53 »
Joo putterit on pahimpia ja dx-muovit. Kai se on sitten reenin vähyyttä, kun ei sormet vielä kestä.. :)

Mulla ei niinkään se teippi lähde avautumaan, vaan repäisee teippauksen reunasta auki. Tänään sitten teippasin nivelen hyvin, niin lopputuloksena oli rakko puoli senttiä nivelestä kämmeneen päin.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #21 on: 15.05.12 - klo:14:31 »
Mä heitän kaikki heitot fan gripillä ja sormet on jo niin kovettuneet ettei tarvitse teippiä enään. Erityisesti putterit "raapaisevat" paljon.
Joo, itekki heitän 98% heitoista birdie/fan gripillä. Mun putterit on kyllä pyöristyneet ettei ne enää niin raavi, mutta Discmanian uusissa lätyissä tuntuu järjestään olevan veitsenterävä rimmin reuna nykyään. Sama homma S-PD2:ssa, FD:ssä, PD:ssä jne mitä oonkaan viime aikoina ostanut. Innovan Firebirdissä ei ollut taas...

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #22 on: 15.05.12 - klo:15:15 »
Joo, mulla on nahkat rikki ~aina. Toki se on nyt ajan mittaan paksuuntunut ja kestää enempi, ja pääsääntöisesti selviän teippaamatta, mutta joskus pidemmissä putkissa (esim Tali Open), otan sitä ruskeaa "apteekkiteippiä" ja vedän pari kierrosta silleen ristiin että sormen rystypuolella jää aukko ja sormi taipuu. Tärkeää on päätellä teippi myös tänne rystypuolelle, muuten se tietty lähtee aukeamaan muutaman heiton jälkeen.

Toinen mikä on yhtä usein rikki on etusormen ylimmäinen nivel, joka on melkein inhottavampi koska se saattaa sotkea putin, teippasi tai ei :/
Kuulostaa tutulta. Nyt kun heitän vähemmän fan-gripillä midaria, niin ongelma ei ole niin iso. Teippaan keskisormen urheiluteipillä, ja kahdessa osassa niin että rystypuolelta jää näkyviin nivel. Teippi löysälle sormen ollessa koukussa, niin ei haittaa liikkuvuutta. Ja kynttä lähin osa ensin, näin kiekko lipeää sauman yli oikeaan suuntaan eikä repäise teipin reunaa koska lähtee teipin päältä liikkeelle. Olen myös yrittänyt etsiä joustavaa kangasteippiä mutta tuloksetta. Laastareita on joustavana, mutta se tyyny on tiellä eikä sen alla ole liimaa.

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #23 on: 15.05.12 - klo:20:29 »
Quote
Olen myös yrittänyt etsiä joustavaa kangasteippiä mutta tuloksetta. Laastareita on joustavana, mutta se tyyny on tiellä eikä sen alla ole liimaa.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ARIXIN-KINESIOTEIPPI-5-cm-x-5-m-ERI-VAeREJAe

Kinesioteippi on todella joustavaa ja se on monikäyttöinen. Liimapinta on hyvä ja kestää kauan.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #24 on: 15.05.12 - klo:22:19 »
Quote
Olen myös yrittänyt etsiä joustavaa kangasteippiä mutta tuloksetta. Laastareita on joustavana, mutta se tyyny on tiellä eikä sen alla ole liimaa.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ARIXIN-KINESIOTEIPPI-5-cm-x-5-m-ERI-VAeREJAe

Kinesioteippi on todella joustavaa ja se on monikäyttöinen. Liimapinta on hyvä ja kestää kauan.
Täytyypä käydä ostaa tota testiin, vaikkei itsellä kyllä tuosta haavateipistäkään sinänsä mitään pahaa sanottavaa ole.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Lähestymisgrippi
« Reply #25 on: 29.08.12 - klo:13:20 »
Pinch Grip jos ollaan alle 50 metrissä.
VDGC ry