Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: kiekkojen speksit yhdessä paikassa  (Read 21645 times)

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« on: 18.03.12 - klo:23:03 »
onko olemassa jotain sivustoa, josta näkisi kaikkien kiekkojen speksit ja pystyisi helposti vertaa kiekkoja? Jos sellaista sivua ei ole olemassa niin uskotteko, että sellaiselle olisi tarvetta?

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #1 on: 18.03.12 - klo:23:24 »

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #2 on: 18.03.12 - klo:23:53 »
Toi Frisbeepointin lentoratataulukko on ainakin omalla kohdalla välillä vähän sinnepäin, mutta ihan hyvä alkupointti ainaki. GottaGoGottaThrown Joe's Flight Chart on kans ihan kiva ja antaa ihan hyvää vinkkiä pannujen distancepotentiaalista ja vaikeuasteesta...

http://gottagogottathrow.com/discgolf/pdf/JoesFlightChart1.pdf

Huomaa, että käytetyt termit on erilaiset, kuin perus "Innova asteikko".

Range, eli pituuspotentiaali
HSS, eli vakaus kovassa vauhdissa (Innovan turn)
LSS, eli vakaus hitaammassa vauhdissa (Innovan fade)
Power Requirement, eli voima, jonka kiekko tarvitsee lentäekseen suunnitellulla tavalla ja lukujen mukaan

Luvuissa on otettu vieläpä eri muovilaatujen keskimääräisiä vaikutuksia huomioon, eli kaikenkaikkiaan syvällisin tämän tyyppinen esitys, johon oon törmänny.

En tonkaan kanssa oo kaikesta ihan samaa mieltä, mutta ehkä enemmän kuin Frisbeepointin taulukon kanssa.
 :o

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #3 on: 19.03.12 - klo:11:45 »
http://www.marshallstreetdiscgolf.com/media/flightguide.html

On aika samoissa tuon frisbeepointin taulukon kanssa, mutta ainakin omilla kiekoilla pitää paremmin kutinsa.

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #4 on: 19.03.12 - klo:12:13 »
Mites, olisiko tarvetta sellaiselle missä pystyisi vertailemaan ihan kiekon virallisia speksejä, esim innovan spekseil 10,5,-2,1 ja discraftil +2  tjsp..

Eli ei lentotaulukkoa vaan ihan raa'at speksit..

Lisäks jos olis mahdollisuus syöttää sivuille mitä kiekkoja omistaa ja mitä kiekkoja pitää bägissä. Näitä tietoja vois pitää julkisina tai vain omassa näkymässä.

Kyselen näitä lähinnä siksi, että jos moiselle palvelulle olisi kysyntää, tekisin sellaisen.. :)

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #5 on: 19.03.12 - klo:13:32 »
"raa'at speksit" auttaa ehkä valitsemaan valmistajan sisällä noita kiekkoja, mutta tuo universaali taulukko on mielestäni parempi lähestymistapa. Jos perustaa palvelua, niin kannattaa varmistaa taulukoiden käyttöoikeudet. innovallahan on sivuillaan pikku kikkare, jolla voi valita kiekkoa. more speed, more fade, more turn, less speed jne. tuosta voisi kehitellä kyllä paremman. varsinkin jos sen saisi käyttämään tuota universaalia dataa. Sit joku nappi "Show similar". Mikä näyttäisi samanlaiset kaikilta valmistajilta.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #6 on: 19.03.12 - klo:17:01 »
Lisäks jos olis mahdollisuus syöttää sivuille mitä kiekkoja omistaa ja mitä kiekkoja pitää bägissä. Näitä tietoja vois pitää julkisina tai vain omassa näkymässä.

Kyselen näitä lähinnä siksi, että jos moiselle palvelulle olisi kysyntää, tekisin sellaisen.. :)
Itse pari viikkoa sitten naputtelin kaikki kiekkoni spekseineen googlen taulukkoon. Jos joku valmis palvelu olisi tuolle ollut, niin olisin saattanut moista käyttää. Tosin kaikki ei ole yhtä järjestelmällisiä kuin minä :)

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #7 on: 19.03.12 - klo:17:44 »
Mäkin jo alotin rakentaa aikanaan exel-taulukko mihin pistän kiekot mitä on, mutta sitten aloin miettimään että mitä mä teen sillä tiedolla ja tajusin että se on ihan turhaa :D
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #8 on: 19.03.12 - klo:19:36 »
Mäkin jo alotin rakentaa aikanaan exel-taulukko mihin pistän kiekot mitä on, mutta sitten aloin miettimään että mitä mä teen sillä tiedolla ja tajusin että se on ihan turhaa :D

Tuota tossa juuri mietinkin, että onko tämä palvelu täysin turha :) Itselläkin kaikki on Google Docsissa missä on valmistaja, kiekko, muovi ja paino :)

Tästä tämä idea hieman lähtikin :) Ajattelin vaan eilen illalla, että olisi kiva ollu joku sivusto, mistä näkisi helposti kaikki kiekot ja niiden speksit. Ja tarvittaessa myös muiden bägin sisältöjä ja miksi ei jokin juttu, mistä näkis suosituimman draiverit, midarit ja putterit bägeissä.. Mutta jos tämä tuntuu turhalta nii ehkä en ala sitten moista väsäämään :)

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #9 on: 19.03.12 - klo:20:12 »
Se on vain minun mielipide, mutta ehkä muu kansa ajattelee toisin.

Se olisi kyllä kiva että kaikki kiekot spekseineen löytyisi yhdestä paikasta selkeän lentoratakartan kanssa. Joka vielä ehdottaisi "vastaavia" kiekkoja.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #10 on: 19.03.12 - klo:20:16 »
Tuolta olen ite käyny vaklimassa kiekkojen speksit
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #11 on: 21.03.12 - klo:10:43 »
Juha, mä oon entistä varmempi että sä oot mun evil twin tai jotain! Mulla oli myös sama exel-taulukko, ihan fiilistelytarpeisiin...  LOL
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #12 on: 21.03.12 - klo:11:24 »
Mäkin jo alotin rakentaa aikanaan exel-taulukko mihin pistän kiekot mitä on, mutta sitten aloin miettimään että mitä mä teen sillä tiedolla ja tajusin että se on ihan turhaa :D
Mä huomasin taulukkoa väsätessä että on yksi kiekko hukassa, oli vissiin jäänyt kenttätreeneissä keräämättä :( Seuraavalla kerralla selasinkin kännykällä taulukkoa että tuliko kaikki mukaan, kun tuli heitettyä lähemmäs 50 kiekkoa kerralla. Ei pysynyt enää laskuissa mukana muuten.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #13 on: 21.03.12 - klo:11:26 »
Itseasiassa tuo voisi olla hyvä käyttötarkoitus sille taulukolle :)
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: kiekkojen speksit yhdessä paikassa
« Reply #14 on: 21.03.12 - klo:13:01 »
Mäkin jo alotin rakentaa aikanaan exel-taulukko mihin pistän kiekot mitä on, mutta sitten aloin miettimään että mitä mä teen sillä tiedolla ja tajusin että se on ihan turhaa :D
Mä huomasin taulukkoa väsätessä että on yksi kiekko hukassa, oli vissiin jäänyt kenttätreeneissä keräämättä :( Seuraavalla kerralla selasinkin kännykällä taulukkoa että tuliko kaikki mukaan, kun tuli heitettyä lähemmäs 50 kiekkoa kerralla. Ei pysynyt enää laskuissa mukana muuten.

Notta tuo helepompaa vaan laskea alussa montako kiekkoa on heitettävänä ja kerätessä sitten tarkistaa täsmääkö luku...
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland