Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Metsuri Mikon treenilogi  (Read 60888 times)

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #15 on: 06.03.14 - klo:09:55 »
Hiihtoloma on mennyt lähinnä heitellessä. Perhe on ollut lomalla mökillä ja minä kotona töissä ja frisbeetä heittämässä. Viime Lauantaina taisin olla radalla 6h yhteensä, Sunnuntaina 4h 30min ja arkena kerkesin vetäistä yhden kierroksen per päivä valoisalla. Vaikutus on yllättävän suuri kaikkiin heittoihin. Samalla tuli heitettyä oma ennätys Meri-Toppilassa (61).

Yksin kotona ollessa tuli myös liityttyä Oulun Frisbeeseuraan ja ostettua hieman kiekkoja. Uusina hankintoina löytyy:

- PD2 Blizzard 135g
- DD2 Blizzard 165g
- TD2 Fever 166g

Haussa oli kiekkoja myötätuuleen ja kun kokeilin kiekkoja ne toimivat niin kuin oletin. Varsinkin DD2 kevyenä on aivan loistava kiekko, harkinnassa DD2 myös painavampana ja jyrempänä. PD2 taas on kiva leijukiekko ja sille löytyy käyttöä koko perheeltä. Bägi alkaa olemaan valmis kesää odotellessa. Ainoa mikä puuttuu on kunnon jyrä vastatuuleen Discmanialta. Jyrää olen koittanut metsästää myös foorumin torilta. Tämän hetken ja ensikauden bägi on:

Draiverit:
- PD2 Blizzard
- DD2 Blizzard
- TD2 fever
- 2x FD S-line
- FD C-line
- PD C-line
- TD +mold C-line (tällä hetkellä myynnissä)
- 3x Valkyrie Star-muovi (poistumassa koska fever tuli hankittua)

Midarit:
- Gremlin
- MD1 S-line
- MD2 C-line(tällä hetkellä myynnissä)
- P3 C-line(käytän midarina)

Putterit:
- 2x P2 S-line
- Omega SS mustana (Harkitsen myymistä)
« Last Edit: 06.03.14 - klo:18:01 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #16 on: 06.03.14 - klo:17:56 »
Toi P3 taitaa olla kuitenkin C-line eikä S?-) Mutta jottei menis ihan vaan kettuiluksi niin kysymys liittyen tuohon vastatuulikiekkoon: ootko kokeillut jotain C-PD:tä esim siihen? Riippuen toki vähän runista mut niistä löytyy kyl melkoisia jyriä ainakin mun kädelle...
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #17 on: 06.03.14 - klo:18:04 »
Korjattu C-line:ksi. :) C-PD:tä käytän vastatuuleen ja se on melko jyrä minusta. Käytän sitä myös silloin kun halua hyvän loppu feidin vasemmalle. Siitä huolimatta olen miettinyt vaihtoehtoja. Kaippa se on vain tietty halu hankkia lisää muovia.

Powergripissä odottaa vielä ainakin Craze S-line kunhan innostun ostamaan sen. P-line Crazen saankin palkintona hole in onesta. Meidän heittoporukassa on herrasmies sopimus että kun joku meistä heittää holarin saa hän toivoa haluamansa kiekon ja muu porukka ostaa/tilaa sen hänelle ilmaiseksi.
« Last Edit: 06.03.14 - klo:20:34 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #18 on: 07.03.14 - klo:09:47 »
Jostakin syystä Westsiden kiekot ovat alkaneet kiinnostamaan minua ja mietinkin että ostan muutaman niistä testiin ihan mielenkiinnosta.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #19 on: 08.03.14 - klo:09:52 »
Eilen tuli käytyä kavereiden kanssa Meri-Toppilassa. Sää oli ihan ok, mitä nyt tuuli melko navakasti. Tuuli on tosin hyvinkin tuttua täällä Oulussa, tyyntä on todella harvoin. Kierros itsessään meni penkin alle jo alun metsäväylillä, mutta toisin kuin yleensä, en turhautunut ja pelasin keskittyen koko radan läpi. Ilta pimeni ja jouduimme laittamaan ledit päälle. Jossain väylä 15 kohdalla alkoi sataa kohtalaisesti ja vaikka kuinka kuivasin kiekkoja, jäivät ne märäksi. Lopulta väylällä 18 tuuli jo niin kovasti että tuntui ettei edes PD:n vakaus riitä siihen tuuleen. Hankintalistalle nousi joko DD tai DD2 C-line.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #20 on: 09.03.14 - klo:10:02 »
Huumorituulet ja minun bägi ei näytä sopivan yhteen. Eilen tuuli sitten astetta kovempaa ja esim. C-PD kippasi komeasti kun sitä yritti heittää. Kuten varmaan aikaisemminkin ole pohtinut niin DD, PD2 & DD2 ovat seuraavana ostoslistalla.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #21 on: 14.03.14 - klo:08:50 »
Pakko sanoa että joko minä en osaa tai Discmanian midarit ei vain sovi minulle. Olen kokeillut MD1 ja MD2 useamman kerran ja joutunut luopumaan niistä. Nyt käytössä on Roc ja shark midarina, olen niihin erittäin tyytyväinen. Lyhyemmät lähestymiset olen heittänyt P3 tai p2 puttereilla ja homma on toiminut. Eilen kävin hakemassa S-line CD:n Powergripistä ja bägi on periaatteessa valmis kesää varten. Hankinta lista on silti olemassa ja se sisältää kolme GStar kiekkoa: Destroyer, Valkyrie ja Shark (Mielenkiinnosta). Näiden kanssa ei ole enää kiirettä ja ostan ne kun kerkeän kiireiltäni. Nykyinen bägi näyttää tältä ja viikonloppuna pääsen sitä testaamaan.

Draiverit:
- PD2 Blizzard (Myötätuuli)
- DD2 Blizzard (Suorat heitot)
- TD2 fever (Myynnissä/vaihdossa)
- FD C-line (Metsä)
- PD C-line (Vastatuuli)
- CD S-line (Suorat heitot)
- 3x Valkyrie Star-muovi (Oikealle rystyllä ja suorat)

Midarit:
- Roc DX (Testissä)
- Shark Champion-muovi (Ykkösmidari)
- P3 C-line (lyhyet lähestymiset)

Putterit:
- Omega SS mustana (Pääputteri)
- 2x P2 S-line (Varaputteri)
« Last Edit: 14.03.14 - klo:08:52 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #22 on: 04.04.14 - klo:08:43 »
Kevät tulee ja sen huomaa heittäjien lisääntyneessä määrässä, ehkä jopa pienestä ruuhkastakin. Oulu tarvitsee lisää kenttiä jo tämän hetkisellä kuormituksella. Monen lajia kokeilevan innostus voi helposti loppua jatkuvaan jonotukseen ja se on harmillista jos näin käy. Omalta kohdalta kierrokset ovat menneet OK, tosin tasaisuutta ei tunnu vielä löytyvän. En näe tasaisuuden puuttumista vielä suurena puutteena, voi johtua talven/kevään vaihtuvista keleistä. Kesällä pitää olla iskussa. Oma bägi on jälleen kerran saanut osakseen mullistuksen ja haen edelleen sitä optimaalista kiekkojen kokoelmaa joka sopii minulle parhaiten. Tässä tämän hetken kuvio.

Puttaus:
-Omega SS
Tuonelan Joutsen ja Kannel ostoslistalla.

Midari:
Fuse
Pursi ja Tursas on ostoslistalla.
Core harkinnassa.

Draiverit:
-River (suorat, metsä)
*-FD c-line (suorat, metsä) myynnissä*
-Valkyrie (annukat, olen luopumassa)
-Riot (annukat tulevaisuudessa)
-Kalevan Miekka (avaukset ,yleisheitot)
-CD s-line (tikkusuorat) saatan myydä
-DD2 Blizzard (tuuleton keli, myötätuuli)
-Flow (avaukset)
*-PD c-line (vastatuuli) myynnissä*
-Nuke SS (upsit, vastatuuli)
Ostoslistalla Pohjolan Isäntä, Sotakirves, Maailma ja Tietäjä.
Manala ja Tuonelan Lautturi harkinnassa

Kierrokset Toppilassa ovat nykyään menneet kohtalaisesti vaikka olenkin kyykännyt joka kerta ainakin yhdellä väylällä. Kyykkäämisellä en tarkoita boogieta vaan esim. tupla boogie + ob. Semmoinen harmittaa suunnattomasti, mutta olen nykyään saanut koottua heittoni kuntoon ja jatkanut seuraavalla väylällä hyvin. Kaikista eniten harjoittelussa on puttaus jonka heikkous on vienyt monta pirkkoa minulta.
« Last Edit: 04.04.14 - klo:13:59 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #23 on: 06.04.14 - klo:10:34 »
Toppila alkaa olemaan melkoisen ruuhkainen nykyään. Oulu tarvitsee lisää ratoja ehdottomasti. Virpiniemi on ilmeisesti vielä kiinni ja Liminka on aika kaukana perheelisen lähteä reissaamaan. Onneksi aurinko paistaa melkein jokapäivä vähän myöhempää ja yksi tapa yrittää ohittaa ruuhkaisimmat ajat on mennä melko myöhään heittämään. Toinen tapa on mennä suoraan töistä jolloin ehkä pahin ruuhka ei ole vielä päällä. En tykkää pelata juoksemalla vaan harkiten, tällöin takana juoksevat poolit hieman häiritsevät. Takana tuleva juoksu-pooli ei välttämättä ymmärrä että myös meidän poolin edessä on porukkaa ja esim. meidän ohittaminen ei tee heittämisestä yhtään nopeampaa.

Eilen kävin yksin Toppilassa ja testailin Tuonelan Joutsenta, sekä Tietäjää. Pidän kummastakin lätystä ehdottomasti. Itse kierros meni miten meni +10 (67), joten ei hurraamista. Tosin Toppilassa oli eilen melkoinen tuuli ja olen siksi tyytyväinen tulokseen ja siihen että tiedän taas hieman paremmin mitkä kiekot toimivat missäkin tuulessa parhaiten. Tuonelan Joutsenta harjoittelin käyttämään, se on hieman erillainen kuin Omega SS. Kierroksella tuli noin 3 pirkko puttia ala- tai ylä-rautaan ja saman verran bar puttia epäonnistuneina, joten tulos paranee huomattavasti kun saan putin toimimaan.

Selkeä tavoite ensikesälle on saada Oulun seudun radat Paariin ja alle. Se on kova tavoite minulle tällä hetkellä, mutta ei missään nimessä mahdoton. Draiverin heitto on tarpeeksi hyvällä tasolla jo nyt, ongelma on lähestymisheitoissa ja putissa. Niitä pitää harjoitella ja löytää omaan käteen sopivat kiekot. Olen huomannut että monella eri kiekolla on samanlaiset ominaisuudet, mutta ne tuntuvat kädessä hieman erilaiselta. Mainitsen että ostan nykyään luistimet sen mukaan mikä sopii minun jalalle parhaiten ja tätä samaa käytäntöä aion käyttää myös kiekon valinnassa. Kun minulla on kaksi samalla ominaisuudella olevaa kiekkoa, kokeilen kumpaakin mallia ja valitsen sen joka istuu käteen paremmin. Tällöin ote on luontaisempi ja heitot kulkevat rennommin ja vähemmillä virheillä.
« Last Edit: 06.04.14 - klo:20:43 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #24 on: 06.04.14 - klo:21:03 »
Discmania vähenee ja Trilogy lisääntyy. Sellaista se tämän hetken trendini on.

Kävin tänään heittämässä Toppilan uudestaan. Tuuli oli tänään yhtä kova kuin eilen, mutta tällä kertaa eri suunnasta. Tuuleen heittäminen on vielä harjoittelussa ja kovin moni kiekoistani ei kestä Toppilan tuulia. Tulos oli +6. Ihan tyytyväinen olin koska minua väsytti hieman aamulla kaksi kertaa kierretty Kempeleen rata. Koska kotoa näytettiin vihreää valoa päätin käydä väsyneenäkin heittämässä.

Ensimmäisellä väylällä haistelin tuulia avaten kolmella kiekolla ja sen jälkeen menin normaalisti. Otin muuten aloituskiekoksi Crazella heitetyn ensimmäisen heiton joka lensi vain 60m. Siitä heitin leppoisasti Riverin korin alle ja nostolla seuraavaan väylään (par). Toinen väylä meni OK vaikka avausheitto kippasi tuulessa. Metsässä rämmin hieman ja Boogietakin tuli. 7 väylä on varmaan helppoin väylä Toppilasta. Siinä tuli heitettyä pirkko putti alarimaan ja par siitä tuli. Se harmitti. 8 ja 9 on taas ainakin minulle ne hankalimmat väylät ja kummastakin taisi tulla boogie. 10 väylä on ihana annukka väylä rystyllä. Tässä tapahtui sama homma kuin väylällä 7, Avausheitto 7m korista, pirkkoputti alarimaan ja varma par. Väylä 11 ja puu pilaa paarin, boogie sitten. Puu ei ole ystävä. 12 ja ob rinkula. Perus avaus ja kiekko korin alle, vihdoinkin pirkko. 13 avaus jää 10m korista, pirkkoputti hieman ohi, varma par. Tässä vaiheessa päätin että puttia pitää harjoitella lisää. 14-15 ei isompaa mainintaa, paitsi Tietäjä meni hiukan hukkaan ja etsin sitä jonkin aikaa. 16 taisi mennä yhden yli. 17 väylä ja hole in one yritys. Mitä tähän sanoisi... Noin kaksi metriä ohi korin ja kiekko kaartuu vasemmalle alas. Sieltä vain korin alle ja nostolla par. Väylä 18 on kiva alamäkeen heitettävä väylä. Avauksessa unohdin myötätuulen ja laitoin hieman liian varovaisen aloituksen. Kiekko jää 20m päähän ja se on helppo par.

Kokonaisuudessa kämmäsin usean pirkkoputin ja se jäi harmittamaan. Lisää puttausta siis. Tuonelan Joutsen toimi hyvin ja Omega SS lähti myyntiin. Toisaalta suurimmat boogiet tulivat helpoilla väylillä joka jäi harmittamaan, puu osumalle taas ei mitään voi. Oman suosikki kiekon Tietäjän etsimiseen meni ylimääräinen 15min reissussa.

Hauskaa se on yksinkin heittää.
« Last Edit: 06.04.14 - klo:21:10 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #25 on: 08.04.14 - klo:15:04 »
Tulipahan hankittua ihan ikioma Tuonelan Joutsen valkoisena. Vaimon Joutsen on ollut testikäytössä. Hyvä putteri, minusta hieman matalempi rimmi kuin Omegassa. Omega myyty ja se meni kyllä nopeasti.

Eilen kävin perheen kanssa Toppilassa pikaisesti ennen Kärppien peliä. Oma kierros ei mennyt kohdilleen, mutta Kärpillä meni. Poikakin malttoi heittää puolet radasta.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #26 on: 12.04.14 - klo:16:57 »
Omasta suorittamisesta huomaa että frisbeen heittämistä on tehty vasta vuosi. Parhaiten sen huomaa siitä ettei tasaisuutta oikein löydy vielä. Kierros voi mennä esim. Maanantaina +3 ja seuraavana päivänä +13. Luulen että tasaisuus paranee kokemuksen myötä paremmaksi ja paremmaksi. Voihan sitä olla myös tasaisen huono. :)

Tänään tuli Toppilassa kaikkien aikojen rimanalitus kun hermot paloivat väylällä 5. Mainittakoon että minulla hermot palavat todella harvoin ja vielä harvemmin tälläisessä asiassa. Tulos väylällä 5 oli +5 tai +6. Aivan jotakin käsittämätöntä. Tämä aiheutti sen että menen tänään vielä uudestaan ottamaan vahingon takaisin ja heittämään tasaisen kierroksen. Tuulta ja muutenkaan olosuhteita ei voi syyttää, niin paljon Toppilassa on tullut heitettyä.

Asiasta toiseen. Huomenna menen ensimmäistä kertaa vikkokisoihin. Harmillisesti huomiseksi on luvattu sadetta joka vaikeuttaa kierrosta jos näin käy.

Uusia kiekkoja löytyy jälleen kun olen hankkinut lisää Westsidea. Vipunen toimii tuuleen ja siitä tulee mieleen PD. Hirvi toimii nykyään annukka kiekkona ja muistuttaa Valkyrietä. Oma hirvi on käytetty ja luulen että se on vakaampi uutena. Oulussa tuulee aina ja pelkkä Vipunen ei riittänyt, ostin sille kaveriksi Maailman. Maailma osoittautui todella kivaksi kiekoksi, kesti tuulen ja käsi näköjään riittää heittämään sitä myös myötäiseen. Viimeisen hankintana on Manala, tämä kiekko lentää tikkusuoraan hyssekulmassa heitettynä. Manala ilmestyi Riverin kaveriksi lähinnä metsäväyliä varten.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #27 on: 21.04.14 - klo:16:37 »
Olen kiinnittänyt paljon huomiota tekniikkaan lähiviikkoina. Edelleen pientä repimistä löytyy heitoissa ja sen pois kitkeminen suoriteen tulevilla viikoilla. Haen suurta muutosta parempaan ja puhtaampaan tyyliin. Olen heittänyt avauksia ja lähestymisiä putterilla ja putterin heittäminen on alkanut luonnistua yllättävänkin nopeasti. Tästä johtuen aion vetää kerran viikossa kierroksen pelkällä putterilla ja pakottaa itseni heittämään sitä puhtaasti ja kauas. Kävin myös treenaamassa draiverin heittoa pitkästä aikaa. Pisimmät kiekot lensivät 110m, mutta niihin heittoihin joutui jo repimään. Koska koitan saada repimistä pois, aion pitää heittotreenejä draiverella vain harvoin. Pisimmälle lensi Maaailma.

Yllätyin kuinka mukavaa pelkällä putterilla pelaaminen on kun ei tuule liikaa, minulla on hieman liian alivakaa putteri. Tällä hetkellä suunnittelen vakaamman "heittoputterin" ostamista. Lähestymiset hoidan putterilla tai Corella.
« Last Edit: 21.04.14 - klo:16:39 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #28 on: 23.04.14 - klo:17:37 »
Putterilla heittäminen parantaa tekniikkaa huikeasti. Olisi pitänyt aloittaa laji opettelemalla heittämään putteria pitkälle ja sitähän ne "vanhat patut" neuvoivat tekemään. Kun putteri alkaa sujumaan niin myös Draiverit alkavat lentämään niin kuin niiden pitäisi. Toinen hyvä puoli on olkapään säästäminen ja myös tuntuu siltä että jaksaa heittää kauemmin. Vaikutus yllätti minut täysin.

Oulussa Virpiniemi on vihdoinkin auki. Todella mukava ja haastava rata ainakin minusta. Ainoastaan ensimmäinen väylä on hieman hankala koska heti väylän vieressä oikealla puolella on parkkipaikka ja kiekko voi mennä sinne jos heitto epäonnistuu totaalisesti. Väylä yksi tulee heitettyä sen takia todella varovasti. Myös radan keskivaiheilla olevissa metsä-ränneissä tulee mieleen onko suunnittelijoilla loppunut mielikuvitus. Eilen Virpassa käydessäni hukkasin kaksi kiekkoa onneksi löytäen kummatkin hetken päästä myöhemmin puusta.
« Last Edit: 23.04.14 - klo:18:00 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #29 on: 23.04.14 - klo:17:58 »
Oulussa Virpiniemi on vihdoinkin auki. Todella mukava ja haastava rata ainakin minusta. Ainoastaa ensimmäinen väylä on hieman hankala koska heti väylän vieressä oikealla puolella on parkkipaikka ja kiekko voi mennä sinne jos heitto epäonnistuu totaalisesti. Väylä yksi tulee heitettyä sen takia todella varovasti.

Ajoitus vaan sellaiseen kuosiin ettei tällaista tarvitse pelätä, ykkösellähän ei edes kovin lujaa heittoa tarvitse. Kohta heität putterin pirkkoputille nyt kun oot päässy treenin makuun ;)
« Last Edit: 23.04.14 - klo:18:00 by RistoS »