Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Rystyn ja foren suhteellisuus  (Read 23887 times)

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #15 on: 23.11.13 - klo:23:55 »
Mä haluan nähdä näitä porukan +120m foreja videolta. Olen itte suht kynäniska ja 4 vuotta rystypeliä takana, ja tollanen 100m kämmen on ittelle aika maksimi. Mitään suuntaa tai kontrollia ei mulla siihen ole :D Tuntuu vaan että yks sun toinen heittää tuon 120 kämmentä täällä forumilla, ja itte en sellasia siivuja ole päässy todistaan montaakaan, joten olisi tosi siisti nähdä videoilta jos vaikka oppis jotain!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #16 on: 24.11.13 - klo:10:45 »
mahtoko se olla apuja draiviin ketjussa vai missä henruso kaipasi videoonsa vinkkejä kun ei mene kun 120 forella  ::) noo vitsivitsi
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #17 on: 25.11.13 - klo:09:45 »
Mä oon myös ihmetellyt näitä runsaita 120 metrin foreja foorumeilla. Ja kyllä toi 140 on ihan leipää bäkkärissäkin.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #18 on: 25.11.13 - klo:20:49 »
Mä oon myös ihmetellyt näitä runsaita 120 metrin foreja foorumeilla. Ja kyllä toi 140 on ihan leipää bäkkärissäkin.
Joo ei oikein mullakaan mahdu sipuliin tollaset monsteriforet  :o
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #19 on: 25.11.13 - klo:21:11 »
Mä oon myös ihmetellyt näitä runsaita 120 metrin foreja foorumeilla. Ja kyllä toi 140 on ihan leipää bäkkärissäkin.
Joo ei oikein mullakaan mahdu sipuliin tollaset monsteriforet  :o

Kertoo vain siitä, että kovimmat forettajat on jossain muualla kuin kisoissa tai radoilla, joilla mä oon pelannu.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #20 on: 25.11.13 - klo:21:22 »
Mä oon myös ihmetellyt näitä runsaita 120 metrin foreja foorumeilla. Ja kyllä toi 140 on ihan leipää bäkkärissäkin.
Joo ei oikein mullakaan mahdu sipuliin tollaset monsteriforet  :o

Kertoo vain siitä, että kovimmat forettajat on jossain muualla kuin kisoissa tai radoilla, joilla mä oon pelannu.

Hirveesti yli satkun foreja tasamaalla ei oo tullut todistettua. Tiedän pelaajia jotka heittää ylikin tarkoitan vaan että ei todellakaan ole jokapäivästä :)
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline pasi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: pasi puukko
  • Seura: LoFro
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #21 on: 25.11.13 - klo:21:54 »
juhas89 toi video oli todella kultakimpale nyt nimittäin kiekko lähtee ;D ja hyvin

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #22 on: 25.11.13 - klo:22:38 »
Hirveesti yli satkun foreja tasamaalla ei oo tullut todistettua. Tiedän pelaajia jotka heittää ylikin tarkoitan vaan että ei todellakaan ole jokapäivästä :)

Hmmm... Onko satkun (toistettava) fore tosiaan niin harvinainen?

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #23 on: 25.11.13 - klo:23:13 »
Hirveesti yli satkun foreja tasamaalla ei oo tullut todistettua. Tiedän pelaajia jotka heittää ylikin tarkoitan vaan että ei todellakaan ole jokapäivästä :)

Hmmm... Onko satkun (toistettava) fore tosiaan niin harvinainen?

Ei tietenkään ole. Osaavassa kädessä se limppu lentää. Tarkoitin, että harvemmin tulee radalla vastaan kavereita jotka heittää reilua satkua forella toistettavasti kun yleensä pisimmät siivut lähtee bäkkärillä.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #24 on: 26.11.13 - klo:08:59 »
Hirveesti yli satkun foreja tasamaalla ei oo tullut todistettua. Tiedän pelaajia jotka heittää ylikin tarkoitan vaan että ei todellakaan ole jokapäivästä :)

Hmmm... Onko satkun (toistettava) fore tosiaan niin harvinainen?

Ei tietenkään ole. Osaavassa kädessä se limppu lentää. Tarkoitin, että harvemmin tulee radalla vastaan kavereita jotka heittää reilua satkua forella toistettavasti kun yleensä pisimmät siivut lähtee bäkkärillä.

Ei radalla tule, mutta foorumeilla niitä riittää.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #25 on: 26.11.13 - klo:10:11 »
N. 90-100m siivuttajia on kyllä tullut vastaan useampiakin, mutta siitä pidempiä ei kyllä ole muilta näkynyt kuin Piipolta.

Kivikon #12 on hyvä mittari jos siellä pelailee; n. 90-100 metrisellä forella pitäisi aina olla putilla...
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #26 on: 26.11.13 - klo:10:22 »
N. 90-100m siivuttajia on kyllä tullut vastaan useampiakin, mutta siitä pidempiä ei kyllä ole muilta näkynyt kuin Piipolta.

Kivikon #12 on hyvä mittari jos siellä pelailee; n. 90-100 metrisellä forella pitäisi aina olla putilla...

Niin tai sitten Kivikon vitosella.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #27 on: 26.11.13 - klo:10:28 »
Hmmm... Onko satkun (toistettava) fore tosiaan niin harvinainen?

On se oikeasti harvinainen. Todella vähän on niitä kilpapelaajia, jotka yli 100 metrin väylillä heittävät mieluummin foren ja vielä tasaisesti onnistuvat siinä.

Tossa on multa pari nauhalle jäänyttä kovempaa forea:
http://youtu.be/NZbXFwpFMOI?t=3m33s
http://youtu.be/NZbXFwpFMOI?t=6m10s

Ensimmäinen aika lailla maksimilinja 120m (luultavasti skippejä mukana) ja toisessa hysse aika tarkkaan 100 m.

Nuo ovat myös hyviä mittariväyliä. Kuinka moni noilla edes heittää forea?


Offline TMS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni Syrjänen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #28 on: 26.11.13 - klo:10:38 »
N. 90-100m siivuttajia on kyllä tullut vastaan useampiakin, mutta siitä pidempiä ei kyllä ole muilta näkynyt kuin Piipolta.

Kivikon #12 on hyvä mittari jos siellä pelailee; n. 90-100 metrisellä forella pitäisi aina olla putilla...

Niin tai sitten Kivikon vitosella.

Itse olen ruvennut saamaan toistettavasti Kivikon #5 forella kupille mutta silti en pidä itseäni minään hallittuna 100metrin foren heittäjänä. 70-80metriä ainakin itselle sellainen hallittu pituus tai sitten 5metriä riippuu päivästä ;)

mutta tosiaan itsekkin olen ihmetellyt kauan jo näitä mosteri käsiä sekä monsteri puttaajia jotka puttailee 10metristä kaikki sisälle mutta miksei niitä kisoissa näy?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Rystyn ja foren suhteellisuus
« Reply #29 on: 26.11.13 - klo:10:59 »
Nää ei olekaan Suomen ihmeitä mutta EO:ssa leuka hieman loksahteli kun paraatipaikalta korin tienoilta pääsi kattoon kun muistaakseni Wysocki ja Koling molemmat latoi #11 putille forella. (löytyy ehkä lcgm8 videoista mut en jaksa nyt kelailla oikeeta kohtaa) Onhan siinä tosin alamäkee vissiin himppu, mut 120m silti vakaalla kiekolla isolla hysselinjalla eikä millään maksimi-ässällä. Oli siinä vähän sellanen olo että ei ole ihmisten heittoja nuo.

Kyllä megapitkä fore ehkä säväyttää erityisesti just koska sitä näkee harvemmin. Bäkkäriltä pitää olla jo ihan levottoman pitkä siivu että erottuu eduksen kun aika moni heittää sitä pitkälle.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba