Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkovertailut  (Read 132099 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Kiekkovertailut
« on: 02.02.12 - klo:10:05 »
Millaisesta kiekosta tuossa Pohjolan Isännässä on kyse? Mihin sitä voisi verrata Innovan/Discmanian kiekoista? Nopeutta ja pituutta luvataan, mutta löytyykö sitä?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #1 on: 06.02.12 - klo:16:23 »
Onkos Innova uutta Blizzard-muovia joku jo päässyt kokeilemaan?

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #2 on: 07.02.12 - klo:08:55 »
Terve vaan kaikille!  :)

Olen tuota pohjolan isäntää jonkun verran heittänyt. Nopea kiekko se on, mutta melko alivakaa. Tyynellä kelillä/myötätuulessa menee kyllä pitkälle. Lentorata muistuttaa aika paljon Innovan beastia, mutta hiukan nopeampana. Jos kippaa liikaa yli niin ei varmasti tule takaisin, juurikin tuon nopeuden takia. Kiva kiekko kun on tilaa ja tyyntä niin voi paukutella pitkiä ja kauniita hyzerflippejä.

Offline anhyseri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka Kivioja
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #3 on: 12.02.12 - klo:14:59 »
Tapani, kyllähän malttamattomana piti lammikon takaa jo haalia Taiwan Open blizzardeja.. 150g bossia käytiin testiheittämässä ja alivakaa tapaus oli, mutta kyllä sille heitolle mittaakin tuli kun oikeessa kulmassa sai lähtemään.. Olosuhteet ei olleet parhaat (klo 23.30, tyhjä citymarketin parkkipaikka ;D) mutta ihan hirveen suurta eroa en huomannut kuplattomiin kiekkoihin.. Kyllä kiekossa silti potentiaalia oli ja luulen, että paremmissa olosuhteissa ja vähän enemmän tutustuttua voi irrotakkin lisämetrejä heittoon..
destroyer PD2 H1 TD teebird  //   gator roc3 roc   //   jokeri P1

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #4 on: 12.02.12 - klo:21:23 »
Kädet syyhyää kyllä päästä kokeilemaan noita Blizzard-pannuja, jos ovat sellaisia kuin kehutaan niin aika iso juttu.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #5 on: 13.02.12 - klo:15:03 »
Onko kenelläkään kokemuksia noista Legacy Discs kiekoista, Cannonista tai Rampagesta?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #6 on: 13.02.12 - klo:15:08 »
Onko kenelläkään kokemuksia noista Legacy Discs kiekoista, Cannonista tai Rampagesta?

Mulla on yks Rampage. Tosin olen käyttänyt sitä sen verran, että tiedän sen olevan turkoosi. En juuri muuta.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #7 on: 13.02.12 - klo:15:12 »
Kiitos tästä  ;D Voisha sitä harkita ostamista sit seuraavaks:)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 551
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #8 on: 13.02.12 - klo:16:41 »
Uusia kiekkovalmistajia alkaa tulla vuodessa enemmän kuin vanhoilla oli kiekkomalleja. Yhä enemmän tulee sellainen fiilis, että ei kaikkea voi kokeilla vaan täytyy panostaa kirjalliseen tutustumiseen yhä tarkemmin ja opetella heittämään nykyisiä kiekkoja paremmin.
Kovin usein olen uutta kiekkoa kokeillessa päätynyt siihen, että liian lähellä tätä kiekkoa jolla jo heitän. Ei kannata.

Uusin kiekko itselle mihin olen langennut taitaa olla DD2 joka tosin sekin on aika pienessä roolissa. Sitä ennen DD S-muovin First Run pääsi bägiin. Nyt sitä ei saa enää mistään, joten varastojen ehtyessä joudun keksimään jonkin ratkaisun. DD S-muovin First Run on vähän vakaampi kuin DD S-muovinen Hysteria. Itselle tuo DD tuntuu sopivan hyvin käteen molemmin puolin, joten en siitä haluaisi luopua....

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #9 on: 25.04.12 - klo:21:53 »
Laitetaan nyt vanhaan lankaan kun en viitsi vielä avata kokonaista ketjua Discmanian pannuille...

Tuli tänään testattua viimein tarkemmin ostamaani erittäin vähän kulunutta (ei kuitenkaan ihan uusi) D line TD kiekkoa(166g). Tykkään kovasti kun mun voimilla kääntyy todella hitaasti, mutta luotettavasti yli ja feidi on erittäin pieni siihen nähden miten pitkälle lentää. Lommoja tulee d-linjan muoviin kuitenkin siihen tahtiin että kulunee liian flippaavaksi liian nopeasti. Onko muilla tuota kiekkoa kokeilleilla tietoa onko jokin kestävämpi muovilaatu kyseisestä kiekosta lennoltaan samanlainen kuin d-line uutena tai korkeintaan vähän kuluneena, vai onko kestävämmät muovit vaan auttamatta selvästi ylivakaampia tai muuten erilaisia? Lisäksi onko tuon mallin kiekot olleet tasalaatuisia vai onko runien välillä niin isoja eroja että joka tapauksessa toisen yhtä hyvän kiekon saaminen on hankalaa?

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #10 on: 25.04.12 - klo:22:11 »
Laitetaan nyt vanhaan lankaan kun en viitsi vielä avata kokonaista ketjua Discmanian pannuille...

Tuli tänään testattua viimein tarkemmin ostamaani erittäin vähän kulunutta (ei kuitenkaan ihan uusi) D line TD kiekkoa(166g). Tykkään kovasti kun mun voimilla kääntyy todella hitaasti, mutta luotettavasti yli ja feidi on erittäin pieni siihen nähden miten pitkälle lentää. Lommoja tulee d-linjan muoviin kuitenkin siihen tahtiin että kulunee liian flippaavaksi liian nopeasti. Onko muilla tuota kiekkoa kokeilleilla tietoa onko jokin kestävämpi muovilaatu kyseisestä kiekosta lennoltaan samanlainen kuin d-line uutena tai korkeintaan vähän kuluneena, vai onko kestävämmät muovit vaan auttamatta selvästi ylivakaampia tai muuten erilaisia? Lisäksi onko tuon mallin kiekot olleet tasalaatuisia vai onko runien välillä niin isoja eroja että joka tapauksessa toisen yhtä hyvän kiekon saaminen on hankalaa?
D-line TD:tä ei varmaankaan oo tehty vielä kun first run. S ja C muoveissa TD on ylivakaampi kun D muovissa. Suosittelen ostamaan mahdollisimman kevyen S-line TD:n. Kiekko kestää pidempään kuin D muovin versio ja siitä saa paremman otteen.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #11 on: 09.05.12 - klo:15:16 »
Kaikilla foorumeilla mehustellaan aina noilla 11x teebirdeillä sun muilla 11x kiekoilla. Mikä niissä on oikeasti parempaa kuin perustiipparissa tai firbirdissä?

Mulla on perus champion tiippari, mikä on kulutettu pirun hyväksi ja haluaisinkin tietää onko noilla 11x kiekoilla muuta eroa kuin "hinta". Käytetyistäkin tunnutaan aika mukavaaa hintaa pyydettävän....

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #12 on: 10.05.12 - klo:09:58 »
11x tiipparit ja eaglet on ainakin vakaampia. Niitä voi heittää paljon kovempaa lentää pidemälle

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #13 on: 10.05.12 - klo:10:06 »
11x kiekoissa on parempi muovi. Se kestää kauemmin hyvänä ja siitä saa paremman otteen.

11x fire on ylivakaa ja flätti - monen luotto draiveri.
11x tiippari on ylivakaampi kuin nykyiset 12x tiipparit, joten kestää kovempaa heittoa.
11x eagle-X on paljon ylivakaampi kuin nykyiset vastaavat.
11x eagle-L on taas lähes samanlainen kuin nykyisetkin.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #14 on: 10.05.12 - klo:10:08 »
Mut eikö tämä:

http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=76&products_id=1102


Ole siis periaatteessa sama kiekko? Tuolta löytyy molemmat L ja X versio.