Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkovertailut  (Read 131248 times)

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #15 on: 10.05.12 - klo:10:19 »
Mut eikö tämä:

http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=76&products_id=1102


Ole siis periaatteessa sama kiekko? Tuolta löytyy molemmat L ja X versio.
Onhan ne samat kiekot, mutta eri runia -> erilaiset.

Vertaa vaikka first run star katanaa (flätti, ylivakaa) nykyiseen 2nd runin star katanaan (kupu, alivakaa), niin ymmärrät mitä tarkoitan.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #16 on: 10.05.12 - klo:10:28 »
Ok, mulla on itseasiassa tuo first run katana, todella ylivakaa verrattuna noihin uudempiin.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #17 on: 11.05.12 - klo:09:34 »
11x eagle-X on paljon ylivakaampi kuin nykyiset vastaavat.
11x eagle-L on taas lähes samanlainen kuin nykyisetkin.

Hommasin käytettynä 12x Star Eagle-X:n entisen kuluneen 12x Champ Teebirdin tilalle, koska arvelin Eaglen olevan parempi kumppani FD:lle kuin Teebird. Eaglen heittäjät, mites tuo pelittää dx muovissa? Ainakin tuolla rapakon takana monet tuntuvat kierrättävän dx EX:iä eri kuluneisuusasteilla samaan tapaan kun Roceja.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #18 on: 17.06.12 - klo:01:33 »
Kokemusta glow ja echo star teebirdeistä? Jos vertaa star tai champion tiippareihin, ni onko yleistettävää eroa esim. vakauden suhteen?

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #19 on: 17.06.12 - klo:11:39 »
Glow ylivakaampi selvästi. Echossa ei mun mielestä suurta eroa, mut se yksilö oli ainakin kuvullisempi kuin mun champparit.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #20 on: 19.06.12 - klo:10:10 »
Mikäs tuossa Echo Star muovissa on ihmeellistä, kun monet sitä tuntuvat suosivan drivereissä? Ihan ilman sarvia ja hampaita kyselen... Hakkautuu sisään nopeammin kuin tavallinen Star?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #21 on: 19.06.12 - klo:11:19 »
Itelläni on Echo Star tiippari bägissä ja ihan sen takia ostin juuri echo starin, koska se on pitävämpää ja pehmeämpää kädessä kuin normaali Star.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #22 on: 21.06.12 - klo:00:02 »
Echo stareissa on yleensä kauhee kupu eli liitää paremmin. Ja muovi on hiukan erilaista vähän pehmeempää

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #23 on: 30.06.12 - klo:20:29 »
Onko jollaki kokemusta Westsiden Pohjolan Isännän VIP ja Tournament muovien vakauseroista? Nyt on 169g Vip muovinen ja on melko alivakaa. Olis tarkootuksena hankkia vakaampi Pohjolan Isäntä. Eli vaihdanko muovia ja/tai kiekon painoa paivavampaan? 
4 8 15 16 23 42

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #24 on: 16.07.12 - klo:17:51 »
Okei, ajattelin nyt kysäistä täälä vähän minkälainen toi Innovan Xcal on?

Menin nimittäin Star Xcalin ostamaan tänään, ajatellen, että se olisi pikkuisen vakaampi Destro. No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!! Pitäisikö tuon ollakin tuollainen vai oonko vaan löytäny jonkun pirun ylivakaan yksilön?

PS. Champion ja Star Dessut kääntää pikkuisen yli flattinä heitettynä.

Edit: On paljon ylivakaampi kuin minun C-PD2!!
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #25 on: 16.07.12 - klo:18:02 »
Okei, ajattelin nyt kysäistä täälä vähän minkälainen toi Innovan Xcal on?

Menin nimittäin Star Xcalin ostamaan tänään, ajatellen, että se olisi pikkuisen vakaampi Destro. No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!! Pitäisikö tuon ollakin tuollainen vai oonko vaan löytäny jonkun pirun ylivakaan yksilön?

PS. Champion ja Star Dessut kääntää pikkuisen yli flattinä heitettynä.

Edit: On paljon ylivakaampi kuin minun C-PD2!!
Onko se semmonen jäykkä ja kova kiekko? Jos on, niin ei ole mikään ihme että on tommonen tosi ylivakaa.

Jos et ite tykkää kyseisestä limpusta, niin voisin lunastaa sen sulta pois. Tai mielellään vaikka vaihtaa uuteen vähemmän vakaaseen star xcaliberiin.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #26 on: 16.07.12 - klo:18:12 »
No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!!

Kuulostaa meikäläisen uudelta kiekkohankinnalta: Firebird 2012. Tuli testattua kentällä sitä ja huhheijaa et on ylivakaa kiekko kysees, mutta näinhän se piti ollakkin. Myrskytuulia odotellessa... Tulee tuota kyl luultavasti upseiski käytettyy.

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #27 on: 16.07.12 - klo:19:44 »
Okei, ajattelin nyt kysäistä täälä vähän minkälainen toi Innovan Xcal on?

Menin nimittäin Star Xcalin ostamaan tänään, ajatellen, että se olisi pikkuisen vakaampi Destro. No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!! Pitäisikö tuon ollakin tuollainen vai oonko vaan löytäny jonkun pirun ylivakaan yksilön?

PS. Champion ja Star Dessut kääntää pikkuisen yli flattinä heitettynä.

Edit: On paljon ylivakaampi kuin minun C-PD2!!
Onko se semmonen jäykkä ja kova kiekko? Jos on, niin ei ole mikään ihme että on tommonen tosi ylivakaa.

Jos et ite tykkää kyseisestä limpusta, niin voisin lunastaa sen sulta pois. Tai mielellään vaikka vaihtaa uuteen vähemmän vakaaseen star xcaliberiin.
Ei se nyt mun mielestä mitenkään erityisen jäykkä tai kova oo, tosin toi on mun ensimmäinen xcaliber, joten ei ole vertailu kohtaa.

Joo voisin kyllä vaihtaa tuon kiekon, kun ei itselle ole mitään käyttöä. Tosin täytyy nyt sanoo, että heitin sen kerran vahingossa asfaltille, joten rimmissä on pientä jälkeä. Ei kuitenkaan vaikuttanut lentoon mitenkään.
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #28 on: 17.07.12 - klo:11:26 »
Okei, ajattelin nyt kysäistä täälä vähän minkälainen toi Innovan Xcal on?

Menin nimittäin Star Xcalin ostamaan tänään, ajatellen, että se olisi pikkuisen vakaampi Destro. No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!! Pitäisikö tuon ollakin tuollainen vai oonko vaan löytäny jonkun pirun ylivakaan yksilön?

PS. Champion ja Star Dessut kääntää pikkuisen yli flattinä heitettynä.

Edit: On paljon ylivakaampi kuin minun C-PD2!!
Minulla  kaksi star excalia 171g ja champ excal 171g. Mutta dx destro 175g on ylivakaa eikä pärjää kuin siniselle excalille, joka on on vakain. Kummallista joskus. Anyway excal ei ole pituuskiekko jos ei heitä millään kiekolla 100m. Mielummin 110m.

Herra Vähätalo saisi vaihtaa sen kuluneen  excalin minun siniseen. Olen tietyst toisena jonossa.
Timo

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #29 on: 17.07.12 - klo:11:33 »
Okei, ajattelin nyt kysäistä täälä vähän minkälainen toi Innovan Xcal on?

Menin nimittäin Star Xcalin ostamaan tänään, ajatellen, että se olisi pikkuisen vakaampi Destro. No muutaman testiheiton kävin heittään, eikä se kyllä ylikäännä, eikä kyllä lennäkkään. Lähtee feidaan suoraan kädestä, ja tippuu maahan kovaa!!! Pitäisikö tuon ollakin tuollainen vai oonko vaan löytäny jonkun pirun ylivakaan yksilön?

PS. Champion ja Star Dessut kääntää pikkuisen yli flattinä heitettynä.

Edit: On paljon ylivakaampi kuin minun C-PD2!!
Minulla  kaksi star excalia 171g ja champ excal 171g. Mutta dx destro 175g on ylivakaa eikä pärjää kuin siniselle excalille, joka on on vakain. Kummallista joskus. Anyway excal ei ole pituuskiekko jos ei heitä millään kiekolla 100m. Mielummin 110m.

Herra Vähätalo saisi vaihtaa sen kuluneen  excalin minun siniseen. Olen tietyst toisena jonossa.
Timo
Mulla ei ole ongelma heittää 100m, Menee Tiipparilla aika helposti ja Destrolla 110-120m. Täisin vaan valita väärän Xcalin  :D
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2