Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkovertailut  (Read 131205 times)

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #30 on: 17.07.12 - klo:13:03 »
Kyllähän kalibeeri pitkälle lentää kun nopeus on 12. Itellä echo star kalikoita joissa pieni kupu ne liitää hyvin. Ne kalikat jotka ovat jäykkiä ja flättejä niin ne ei lennä mihinkään.

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #31 on: 17.07.12 - klo:16:08 »
Kyllähän kalibeeri pitkälle lentää kun nopeus on 12. Itellä echo star kalikoita joissa pieni kupu ne liitää hyvin. Ne kalikat jotka ovat jäykkiä ja flättejä niin ne ei lennä mihinkään.
Joo menin ottamaan kaupasta sen kaikkein fläteimmän  ;D
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #32 on: 17.07.12 - klo:17:05 »
Ei hätää. Laitat kuumailmapuhaltimen lattialle, se pysyy pepullaan pystyssä, ja pidä kiekkoa molemmin käsin niin lähellä että sormet vielä kestää kuumaa. Kupu ylöspäin vääntelet reunoja alaspäin. Kupu kasvaa aivan silmissä, mutta jäähdyttyään palautuu n. 95 prosenttisesti. Kannattaa välillä käydä heittämässä ja muovilaadut varmaan käyttäytyy eri tavalla.
Kuvullinen kestää vastatuulta myös. Olen heittänyt vastatuuleen samalla lentoradalla excalia kuin myötätuuleen.
Timo

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #33 on: 17.07.12 - klo:17:10 »
Kisois noita syvii lautasii ei hirveemmin kannata kuskata..

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #34 on: 29.07.12 - klo:01:25 »
Ehdotuksia suht matalaprofiiliseen putteriin joka kestää myös tuulta, kun on pienet kätöset meinaa vähä turha usein jäädä nuo korkeempi reunaset käteet. Esimerkiksi p2 joka on tällä hetkellä käytössä. Käyttö kokemuksia latituden spikesta ja puresta voi kertoa.

Kiitos: )
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #35 on: 29.07.12 - klo:01:45 »
Itsellänikin on aika pienet kädet ja olen kärsinyt samasta ongelmasta kuin sinäkin, joten nuita puttereita on tullut käytyä läpi muutamia.

Opto Pure on erinomainen draiviputteri ja kestää ihan kohtuullisia tuulia. Ei se mikään hurrikaanikiekko ole, mutta hoitaa kyllä hommansa aika hyvin tuulisellakin kelillä. Zero-muovissa se on hieman alivakaampi ja jos draiverina sitä meinasit käyttää niin silloin Zero ei ole kestävyytensä puolesta erityisen hyvä ratkaisu. EZE-muovista ei ole vielä kokemuksia.

Toinen suht matalaprofiilinen, mutta paljon vakaampi on sitten Rhyno. Itse saan tällä hyvinkin puhtaita irrotuksia ja on vakautensa puolesta yksi luotettavimmista kiekoista laukussa. Ei paljoa liitele, mutta menee sinne minne käskee. Kestää koviakin tuulia. Champion-muovissa kun otat, niin siinä on sulle luotettava kaveri pitkäksi aikaa.

Discraftin Zone pitäisi olla myös matalaprofiilinen ja vakaa kiekko. Itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta aika iso kannattajakunta sillä tuntuisi olevan.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #36 on: 29.07.12 - klo:23:42 »
Itsellänikin on aika pienet kädet ja olen kärsinyt samasta ongelmasta kuin sinäkin, joten nuita puttereita on tullut käytyä läpi muutamia.

Opto Pure on erinomainen draiviputteri ja kestää ihan kohtuullisia tuulia. Ei se mikään hurrikaanikiekko ole, mutta hoitaa kyllä hommansa aika hyvin tuulisellakin kelillä. Zero-muovissa se on hieman alivakaampi ja jos draiverina sitä meinasit käyttää niin silloin Zero ei ole kestävyytensä puolesta erityisen hyvä ratkaisu. EZE-muovista ei ole vielä kokemuksia.

Toinen suht matalaprofiilinen, mutta paljon vakaampi on sitten Rhyno. Itse saan tällä hyvinkin puhtaita irrotuksia ja on vakautensa puolesta yksi luotettavimmista kiekoista laukussa. Ei paljoa liitele, mutta menee sinne minne käskee. Kestää koviakin tuulia. Champion-muovissa kun otat, niin siinä on sulle luotettava kaveri pitkäksi aikaa.

Discraftin Zone pitäisi olla myös matalaprofiilinen ja vakaa kiekko. Itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta aika iso kannattajakunta sillä tuntuisi olevan.

Juu... Arvaaha vaa, itse myös olen käynyt niin monta mallia läpi. Jonka jälkee joku näyttää jotai putterii, ja miettii pääs vaa et täähä on hyvä ei muuta ku tilauksee  :D. Saan kyllä kohtuullisia draiveja tuolla spikella mutta tuulta kestävämpi pure voisi olla parempi. Käsitykseni mukaan pure on hitaampi??!? Rhynolla en saa puhtaita irrotuksia enkä tykkää muutekkaan kiekosta.

   Eze muovi pitäisi olla kestävämpää ja jäykempää, en ole varma asiasta mutta noin olen sen käsittänyt.

Kiitos : )
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #37 on: 30.07.12 - klo:01:06 »
Niin joo, meinasi ihan unohtua. Kaverilla oli Discraftin Ringer ja se myös on matalaprofiilinen ja istui hyvin pienempäänkin handuun. Heittämään sitä en päässyt, mutta vakaa sen pitäisi olla. Ei niin vakaa kuin Zone, mutta vakaa kuitenkin. Tuossa on se huono puoli, että sitä ei taida saada kuin D-line muovissa, mikä ei ole kovin kestävää. Se hypistelemäni kappale oli myös pirun liukkaan tuntuinen, ihan kuin siinä olisi ollut joku vaha pinnassa.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #38 on: 30.07.12 - klo:10:37 »
KC Pro Aviar on myös vakaa.

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #39 on: 03.08.12 - klo:21:33 »
Osaisko joku kertoa millainen putteri tuo latituden pure on jos vertailukohteena on discmanian p2.
Perus puteissa mulla on käytössä p2 mutta pidempiin putteihin ja heittoputteriksi pitäisi löytää joku muu kiekko.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #40 on: 03.08.12 - klo:21:43 »
Osaisko joku kertoa millainen putteri tuo latituden pure on jos vertailukohteena on discmanian p2.
Perus puteissa mulla on käytössä p2 mutta pidempiin putteihin ja heittoputteriksi pitäisi löytää joku muu kiekko.

Jos suoraa lentävää putteria haluut niin Pure on just sellanen. Itelt löytyy noit 5 kappalet. 4 Zeroo puttaukseen ja Opto Pure lähestymisiin.
Puressa rimmi on kapeampi, voisi verrata Tuonelan joutseneen tai XD:hen. Meikäläisen pienille käsille sopii kuin nakutettu.

P2:senkin omistan (pölyttymässä), siinä rimmi on isompi ja kiekko on Pureen verrattuna vakaampi. Näillä voi heitellä sen 100 metrii jos tekniikka on hallussa.
« Last Edit: 03.08.12 - klo:21:45 by Ze1P11 »

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #41 on: 06.08.12 - klo:19:00 »
KC Pro Aviar on myös vakaa.

Voitko garffi tai joku muu kertoa tuosta kc aviarista lisää, kuinka vakaa, rimmin korkeus, liitääkö hyvin tai mites toimii puteissa?

Kiitos vastaaajalle : )
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #42 on: 06.08.12 - klo:19:02 »
Kyllä sitä lujaa saa heittää. Ehkä joku P2 tapanen rimmi. Itse puttaan KC aviarilla, hyvin toimii.

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #43 on: 06.08.12 - klo:20:37 »
Prodiscuksen jokeri on ainoo oikee heittoputteri

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #44 on: 06.08.12 - klo:20:41 »
Kyllä sitä lujaa saa heittää. Ehkä joku P2 tapanen rimmi. Itse puttaan KC aviarilla, hyvin toimii.
Hyvin toimii ku saa kolmannen hutiputin jälkeen nostaa maasta kippoon...  ;D