Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen  (Read 34691 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #15 on: 14.12.13 - klo:12:09 »
Jäi vastaamatta myös että miksi et tiivistä/editoi sanomaasi? Toki helppo vastaus on että "se on mun tyyli" mutta mun mielestä se on osittain jopa epäkohteliasta lukijoita kohtaan kirjoittaa ylivuolaasti, kun ihan jokainen virke ei selkeästi kuitenkaan ole välttämätön.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #16 on: 14.12.13 - klo:13:43 »
Älä nyt Jiiärrä loukkaannu, mutta tuosta tekstitulvasta kieltämättä tulee joskus mieleen tämä:


Silloin kun aloittelin fribahommia, aika paljon tuli luettua jenkkifoorumeilta tekniikkavinkkejä, myös sinun tekstejäsi. Vaikka kaikkea en ihan ymmärtänytkään, niin kyllä sieltä paljon asioita tarttui mukaan. Vaikka saatkin kritiikkiä osaksesi, niin itse ainakin olen kokenut hyötyneeni sun ajatuksista.

Mielestäni foorumeilta löytyvät tekniikkateoriat toimivat parhaiten, kun niitä ei yritä apinoida orjallisesti vaan käyttää niitä enemmän apuvälineinä oman tekemisen analysointiin.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #17 on: 15.12.13 - klo:06:25 »
Tapio tuo on hauska, mutta on meillä pieni ero, tuolla hepulla ei ole juuri hyödyllistä sanottavaa. Paljon asiaa ei mistään, vs paljon asiaa heittämisestä. On toki maailmankatsomuskysymys, onko heittäminen ollenkaan asiaa :-)

Mikko annoin jo osavastauksen. Samaa on kysytty usein ja olen jo vastannut siihen usein, niin DGRssa kuin liiton sivuillakin eikä kiinnosta vastata kaikin osin. Oliko riittävän tiivistä? Vs aiemmat vastaukset ovat olleet sivun mittaisia :-) Joskus saa, mitä tilaa ;-)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #18 on: 15.12.13 - klo:11:37 »
Huoh... arvelin kyllä että näin käy (tai toinen vaihtoehto oli just tuo että sieltä tulee kirjan pituinen elämäntarinavastaus "no ensin mä synnyin ja sitten koulussa kiusattiin jne.")okei selvä ole vaan siellä piilossa sitten. Copypastellahan ne vanhatkin vastaukset olis tähän saanut, mut ei mua nyt sitten niin kiinnosta lukee jos sua ei kiinnosta vastatakaan. Be that way. :-----)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Doggeri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #19 on: 15.12.13 - klo:14:23 »
Pakko tunkea lusikkansa soppaan ja sanoa, että tämä alkaa kuulstamaan jo pieneltä ajojahdilta. Uskon että JRhyvää hyvyyttään tuli foorumille "viikon vieraaksi, ottaen huomioon hänen käyttäjänsä viestimäärät. Ja selvästi muutamalla ihmisellä on jotain vanhoa hampaan kolossa.

Juten ymme aikaisemmin kirjoittikin J:n tylistä, myös itse tykkään lkea JR:n kom mentteja vaikka ovatkin pitkiä. Tiedä sitten onko tottumus kysymys tuollainen kirjoistus tapa, mutta ainakin näin paria insinöörin tutkintoa lukevalle ei tuota vaikeuksia lukea JR:n tekstiä. Eikö voisi myös sanoa,että loukkaa lukiakuntaa, jos joku ei usko ihmisten pystyvän lukemaan tuollaista tekstiä, vaan sitä pitää tavallaan vääntää rautalangasta kaikki?

Eiköhän tämäkin laji ole kuitenkin sellainen, että yhtä ainoaa oikeaa tapaa ei ole vaan loppu tulos ratkaisee. Itse olen pyrkinyt siihen, etten koskaan takerru yhteen mielipiteeseen, vaan jos joku pystyy vakuttaamaan toisin, niin voin muuttaa kantaani. Koska muuten ihminen ei kehity, jos uskoo ainoastaan itse olevansa oikeassaa muiden väärässä.


Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #20 on: 15.12.13 - klo:14:44 »
Pistetäänpä vielä muutama kyssäri. Minulle on jäänyt sellainen kuva, että testaat tosi paljon uusia kiekkoja. Paljonko sulla käy kiekkoja testissä vuoden aikana ja millainen kiekkovarasto sulta löytyy kotoa? Entä miten paljon kiekkojen testaus vaikuttaa laukun sisältöön?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #21 on: 15.12.13 - klo:19:31 »
Mulla ainakaan ole sen pahemmin ajojahtia eikä vanhoja (jos kohta ei uusiakaan) hampaankolossa. Asian sivuuttaminen ja kiertelemällä siihen vastaaminen kyllä tympäännytti, myönnän.

Pitkiä vastauksia vastaan mulla ei sinällään ole mitään, kunhan jossain järjen rajoissa pysytään. Tuossa kuitenkin selkeästi näkee välissä tarpeettomia sivuraiteita sinne sun tänne joka kertoo tajunnanvirtamaisesta kirjoittamisesta. (ts. tarviiko tekstiin jättää ne sivuheitot jos ne ei ole oleellisia) Tuo hankaloittaa keskustelua myös, koska miten vastataan tuollaiseen monsteriviestiin, lainailemalla pätkiä sieltä sun täältä jotta kukaan pysyisi yhtään kärryillä mihin kohtaan viitataan vastauksessa milloinkin.

Oli miten oli, näin on, ja kyllä muakin vois kiinnostaa kuulla noista kiekoista, etenkin vaikka viimesen parin vuoden ajalta, onko mikään "uusi" kiekkomalli vakuuttanut ja päässyt vakiokäyttöön?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #22 on: 16.12.13 - klo:14:46 »
Elämänkokemukseni ja muutaman muunkin ihmisen havainto on ollut, että kaikkea ei kannata tarjota kultalautasella, kun on kasvattavaa kokeilla itsekin. Siltikin asioiden ollessa monimutkaisia, pitää olla aika yksityiskohtainen. Sen on käytäntö opettanut, kun olen nähnyt valtavasti, voisitko tarkentaa tyyppisiä kysymyksiä. Oletteko tekin joskus törmänneet sihen, että kysyjä pyytää apuja, saa sen ja kiitos on sylkäisy päin naamaa? Kiittämättömyys on maailman palkka ja se on toteutunut tässäkin lajissa monellekin usein. Siksi korotan kiusallanikin tasoa "älykkyysmittarina" lyömällä heti kättelyssä nippeleitä tiskiin. Ja etenen sen mukaan. Ei mulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, jos joku räkänokka oppi jotain ja en puhu yhdestäkään suomalaisesta nyt. Jenkkilä on ihme maa, ei ihmemaa :-) Kelpasiko vastauksesksi?

Kiekkovarastoni otti kai ekan kerran tänä vuonna takapakkia koskaan, kun olen heittänyt aiempaa paljon vähemmän ja en ole ehtinyt ja nähnyt järkeväksi kokeilla kaikkea uutta. En tiedä kiekkojeni määrää tällä hetkellä. Kolmessa vuodessa olen lahjoittanut junnuille ja kouluille noin 150 kiekkoa. Hihasta ravistamalla laskematta luulen, että vielä löytyy yli 200 kiekkoa. Silti en ole heittänyt kaikkia markkinoilla olevia kiekkoja puhumattakaan eri muoveissa ja painoissa. Aiemmin olen testannut varmaan pitkälle yli tusinan kiekkoa vuodessa. Tämän vuoden heinoin ostos on selkeästi upealla Pimp My Drive grafiikalla varustettu Beast juhanuhalta :-D Kokemuksesta voin varoittaa, ettei kannata loputtoman monta kiekkoa kokeilla vuodessa, kun se on pois vakikiekkojen oppimiselta ja niillä rutiinin hankkimisesta. Minuahan se ei niin haittaa, kun en kuitenkaan kilpailullisesti haasta ketään. No korkeintaan itseäni.

Nyt on tullut enemmän uutuuksia kuin koskaan markkinoille. Siksi olen kokeillut vain lupaavia ja muiden kehumia kiekkoja tänä vuonna ja aika harvaa uutta mallia. Kiinnostus kokeilla on vähentynyt, kun olen löytänyt minulle hyvin toimivia kiekkoja joka lähtöön jo aiemmin. Joten vaatii enemmän valmistajilta, että voi tarjota wanhan helmen syrjäyttäjää. Onneksi elämme kiekkojen laadun sekä tarjonnan kultakautta. Siksi vähilläkin uusien kiekkojen kokeiluilla tuli muutama hieno kiekkko uusista ja melko harvoista vielä kokeilemattomista wanhoista kiekoista vastaan parin viime kauden aikana.

Kassiin voisi hyvin mennä kuivalla lämpimällä säällä varsinkin etutuuleen Lucid Suspect, joka on about glo Z Buzz lennoltaan. Disclaimeri, kiekoissa on hajontaa ja olen kuullut Glo Buzzeista, että osa niistä lentää suoremmin, eli kuten normi Z Buzz (lattakatto ja kovera siipi). Viime kaudella sain huonoihin olosuhteisiin apua putteridraiveihin Soft X Banger GTstä ja Classic soft Judgesta. Opto Purekin on kohtuullinen. Silti paras Anoden ja Ionin tappaja, mitä olen kohdannut on Warden. Minulla on Clasic soft ja se siirtyi bägiin. Kesä näyttää, pysyykö vielä ostamaton normiWarden käpälässä.

Bägimuutoksia viime kaudelta on myös FLX Drone Gatorin tilalle paremman huonon sään pidon ansiosta. Soft X Banger GT on ollut kaksi vuotta pääputteri ja antsadraiviputteri. Wardenilla ei ole vielä riittävästi heittoja alla, jotta voisin sanoa, mitä käytän missäkin. Pitäisi ensin pelata joka lähirata Wardenilla ja katsoa, miten käy. En ole edes putannut sillä, kun se on sen verran tuore hankinta ja olen töissä jumissa sekä en ehdi/jaksa heittämään.

Tern on Championina pätevä kiekko, mutta Crank on parempi ja näin kylmällä tehoni ei riitä siihen kunnolla, joten ensi kesä ratkaisee, onko siitä haastamaan lempidraiveriani Beastia. Epäilen ettei ole, koska feidiä on liikaa ja siten tehon tarvetta. Sen sijaan Beastin parina siitä voisi olla johonkin, vaikka se onkin Nukea lyhyempi. Ostin ylivakaimman näköisen Maailman ja näin kylmällä (noin 117-120 m max.) tehoni ei riitä sen heittämiseen muulla kuin suoraan ja feidi kovaa linjalla tai väkisin pakottaen s kurvina. Pitäisi ostaa paljon alivakaamman näköisiä yksilöitä, joita oli myös kaupassa, koska ne luultavasti sopisivat mulle paremmin jopa kesällä. Korkean ulkoreunan Maailma matalalla kuvulla kestää hyvin vastatuulta nykyteholla. On myös helppo kämmeneltä, mutta feidi on raju sielläkin. Palautus annukasta on näillä tehoilla varma myös matalilla heitoilla.

Porukat eivät tunnu lukevan viestejään, joten henkilö, jota ajattelin kysyä seuraavaksi vieraaksi, ei ole vastannut, pitänee yrittää kysyä muilta. Anteeksi ja hetkinen tämän viikon vieraan myöhästymisestä. Joulukiireetkin voivat painaa porukalla päälle.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Viikon vieras #61 - Janne "Jiiärrä" Räsänen
« Reply #23 on: 16.12.13 - klo:21:40 »
Ei se haittaa mitään jos se vieras on vähän myöhässä. Tuskin koskaan saatu vierasta joka viikko. ;D Ehtiipähän kysyä rauhassa
Uusia ratoja vain etsimään!