Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kempsterin KGB  (Read 277038 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #225 on: 09.10.14 - klo:14:20 »
Hiemanko pähee graafi. Pakko duunata kanssa tollanen, ja tuommonen siluetti+signature stämppi. Mitähän siihen vaan laittais, alarautaputin?  :P
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #226 on: 13.10.14 - klo:10:36 »
Niin, viikko sittenhän kisailtiin Urjalassa ja Kylmäkoskella Amatöörien SM-kisat... molemmat radat oli tuntemattomia (Kylmäkoskelta olin Youtube pätkän nähnyt), mutta odotukset ja tavoitteet ei ollut isot kun lähdin kisaamaan fiilis-pelikirjalla. Lauantain eka kierros pelattiin Urjalassa, rata oli aikamoista neppiä ja pakkokakkosta yhdellä hiukan pidemmällä par-nelosella höystettynä (ja pari vähän haastavampaa kolmosta). Oma pelailu oli sen verran ujoa ettei niitä kakkosia oikeen irronnut ja muutama todella tyhmä bogikin tuli otettua, pelasin laimean -1 tuloksen ja sillä ei juhlittu.

Sitten siirryttiin Kylmäkoskelle, jossa muutaman seiftipaarin jälkeen otin sipulinkuorija kakkos-vitosen... siitä selviytymiseen menikin muutama väylä. Tuntemattomalla radalla isojen riskien ottaminen ei kannata, eikä yliyrittämisestäkään oo mitään hyötyä. Joidenkin väylien kohdalla tuntu että eikös tää pelattu jo, sen verran oli toinen toistaan muistuttavia pururatapillejä. Noh, joitakin pöröjä sain mutta myös plussapalloja keräilin, tulos toiselta rundilta +5. Jos Urjalan kiessin jälkeen oli semmonen fiilis että ei ois ees heittänyt, niin kyllä Kylmiksen 27 väylän jälkeen jaloissa paino. Eiku mökille lepäilemään, saunomaan ja katsomaan usdgc:n finaalirundia (joka olikin aika huh huh!).

Sunnuntain kiessille lähdin vähän ristiriitaisissa fiiliksissä, joko mä seiftaan tai sitten painan päälle kun yleinen syyttäjä... en tehnyt kumpaakaan, vaan töhöttelin puolivaloilla menemään. Muutaman väylän kestäneen plussaputken jälkeen olin melkeen lyödä hanskat tiskiin (ei ollut muuten ensimmäinen denffi kaukana). Pari väylää pelleilin hälläväliä-asenteella; avaten rollerilla ja kokeilemalla omia heittolinjoja joita ei ollut olemassakaan, mutta onneks poolissa oli kaveri joka vähän tsemppas ja rohkas, niin en luovuttanut. Taistelin loppuun asti ja yritin tosissaan, vaikka peli olikin jo pelattu. Tuloskorttiin sai raapustaa ruman tuloksen: +13. Kokonaistulos siis +17 ja sija 74/93. Urjalassa olis pitänyt ampua ainakin 6-7 pakkaselle ja Kylmiksellä pystyä pelaamaan sinne paarin tuntumaan, semmoset tulokset ja sijoitus jonnekki 30-40 paikkeille niin olisin ollut ihan tyytyväinen, mutta nyt ei jäänyt ku paska fiilis näistä karkeloista. Jos jotain positiivista pitää keksiä omasta pelistä niin ei oo helppoa, tai ehkä ne muutamat onnistuneet sormirollerit (joilla pelastin paarin) ja jokunen pitkä upotettu "maailmanluokanluokan" putti näin jälkikäteenkin vähän lämmittää mieltä.

Semmosta on pakko vielä kisoista sanoa että kyllä oli hienosti järkätty, kaikinpuolin!

Kotimatkalla käytiin kaverin kanssa extempore heittämässä Riihimäen Riutan rata, tykkäsin! Yhdellä triplabogilla, re-tee-seiskalla ja kuudella pirkolla tulos +2, eli ihan jees ja pelihuumori oli palautettu :D
« Last Edit: 13.10.14 - klo:10:51 by Kempster »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #227 on: 13.10.14 - klo:12:16 »
Re-tee kannattaa aina. NOT. Valinnainen uusintaheitto sentään joskus.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #228 on: 13.10.14 - klo:12:54 »
No noinhan se on, mutta höntsäkiessillä niitä tulee joskus otettua... tässä tapauksessa se re-teekin oli siellä samassa mörrirotkossa kun avauskin (Riutta väylä #10), ja seiskaa lappuun :P

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #229 on: 14.10.14 - klo:02:04 »
Kyllähän reteellekin löytyy paikkansa, esimerkiksi avaus outtiin jostain hankalasta paikasta.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #230 on: 14.10.14 - klo:09:40 »
Tietysti voi reteekin joskus kannattaa mutta IMHO hyvin harvoin. Sekin outtiheitto, pääset silti eteenpäin, ellei sitten se outin raja mistä pääsisit jatkamaan, ole jossain ihan todella paskassa paikassa. Ja mitäs jos heität uudestaan sinne, sitten vasta taas taputellaankin itseä selkään...  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #231 on: 14.10.14 - klo:09:43 »
Otin itse muistaakseni ensimmäisen vapaaehtoisen re-teeni Tali Openissa keväällä. Talin kutosella otti osuman vasemmalla, rollasi taaksepäin, kiersi mandon tiin puolelta ja jatkoi alas outtiin. Tiiltä oli oleellisesti parempi jatkaa.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #232 on: 14.10.14 - klo:11:32 »
ReTeeNalle seal of approval ;)

Tottahan toki re-teelle on paikkansa. Ei tarvitse heittää edes outtiin niin retee voi olla hyvinkin järjellinen vaihtoehto. Esimerkiksi kun avaa Nummelanharjun 17-väylän alas oikeanpuoleista mäkeä (on se mahdollista! ;D) ja kiekko jää puun taakse niin ei ole mitään takeita, että kolmas heitto lähtisi paremmasta paikasta kuin tii.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #233 on: 25.10.14 - klo:13:34 »
Seuramestaruuskisat 1.

Pari viikkoa takaperin oli Talin Tallaajien Tallaaja 2014 -seuramestaruuskisat. Pelattiin 22 väylää todella ronskisti muokattua Talia (tais olla vaan 2 normiväylää), väyliä oli joka lähtöön hauskoista lyhyistä nepeistä hurjiin yhdistelmäväyliin; mm. normi 7 ja 8 oli yhdistetty väylä, normi 11 tiiltä pelattiin 12 koriin ja vitosen tiiltä kutosen pitkään koriin... ja kaikki oli kolmosia;). Meidän pooli starttas normiysiltä, johon oli tiin ja korin väliin lisätty ob, muut meidän poolista pisti avaukset ja joku re-teenkin (tai pari) ob:lle, mun vuoro oli viimesenä ja ajattelin että nyt ei ainakaan jätetä vajaaks, mielummin vaikka hiukan riskaabelilla holarihaulla vähän pitkäks, nätti pillisuora putoava lehti leijaili täydellisen hiljaisuuden saattelemana alarautaan, kyllä nostokakkosella kelpaa alottaa. Loppukierroksen pelasin tosi jees, puttasin joka paikasta sisään; yli ja alle kympistä, ylä- ja alamäkeen, puskista, haaralta, polvelta ja yhden oksien alta melkeen makuulta. Olin ekan kierroksen jälkeen jaetulla 4. sijalla!!! Vaan 4 heittoa kärjestä!!

Toiselle kiessille arpa viskas ykköskortin sijaan jahtauskortille, jonka kärjessä ei ollut varaa töhötellä kun heiton taakaa-ajo asemissa perässä kuumotteli kovia nimiä. Pelattiin vaan 18 väylää ettei pimeessä tarvis ratkaista mestaria. Heitto kulkikin osittain ihan jepa, mutta sen verran keskiketterän nauttiminen pääsi vissiin negatiivisesti "yllättämään" että putti oli vähän löysää ja muutama draivikin karkas lapasesta. Näin ollen Tallaajien nuoret lupaukset (ja yksi vähän marinoituneempikin) meni heittämällä ohi pelaten elämänsä peliä, siimaa ei ollut pätkääkään tarjolla joten haaveet finaalipaikasta sai nöyrästi haudata. Muutama sija tuli tuloksissa takapakkia mutta ei se mitään, olin todella tyytyväinen jaettuun sijaan 8/72.

Mainittakoon että molemmilla kierroksilla pelattiin Talin normiykkönen löytökiekoilla, eli jokainen nappas vuorollaan läjästä random kiekon (ei saanut valita vaan pinkan päältä piti ottaa;) jolla pelattiin koko väylä avauksesta puttiin asti. Ensimmäisellä rundilla sain todella hakatun DX Beastin (joka oli yllättävän vakaa)... kakkoskiessillä osu kouraan ruoskittu BT Pohjolan Isäntä (ei muuten ollut vakaa;), ei siinä, molemmilla kierroksilla ilman oobeita olin noin kympissä puttaamassa paaria mutta ketjuista pihalle ja kutosta korttiin, ei huono.


Seuramestaruuskisat 2.

Viime viikonloppuna olikin vuorossa kakkosseuran, eli WCDG:n (West Coast Disc Golfersin) seuramestaruuskisat Kokkolan Köykärinmäen radalla, sielläkin oli tarjolla melkein pelkää spessuleiskaa (pari normiväylää tais olla). Keli oli kolee mutta tunnelma lämmin, pääasiassa mummokolmosia paukuttelin, pari bogia, yks tupla ja vaan yks pirkko mahtu kierrokseen. Sillä pääs silti viimesenä neljän pelaajan finaaliin, 7 heittoa oli kärkeen matkaa... Suoriuduin finaaliysistä finaalipoolin parhaiten, viimenen väylä vedettiin niin pimeessä että ei koria näkynyt vasta kun parista metristä, mutta onneks "latuvalot" tarjos vähän valoa että edes ob-kepit erotti jotenkuten; haastava saariväylä par-nelonen, ja mun avaus oli lyhtypylvääseen törmättyä jäänyt vähän vajaaksi mantereelle, josta korille (joka oli 10x10m kokoisessa saaressa) oli vielä noin satku jäljellä, mutta onneks mun caddy (joka ei bägiä saanut kantaa mutta kaljat se kanto ammattimaisesti ja anto hyviä neuvoja;) yllytti yrittämään saareen... Sinnehän se PD pimeyteen katos, mutta hetken hiljaisuuden jälkeen kuului pimeydestä huuto: "nostolla", jes! 5 heittoa otin finaalissa kärkeä kiinni mutta ei ihan riittänyt, eli jäin kahden heiton päähän voittajasta ja yhden kakkosesta, ollen yhden heiton erolla kolmas nelosen edellä (3/26). Hyvä fiilis jäi tästäkin!

Luonnollisesti molemmissa seurakisoissa pelailun päälle oli juhlallisuuksia, seuraseremoniaa, putti- ja draivikisaa ja tietenkin saunomiset, syömingit, juomingit ja hyvät meiningit!

Näihin karkeloihin olikin hyvä ja mukava päättää kausi!

Mutta huomenna vois alottaa off-seasonin Meilahden viikkokisoissa... kun onhan tässä jo oltu viikko heittelemättä ;)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #234 on: 27.10.14 - klo:15:18 »
En kerennyt eilen Meikkuun viikkokisoihin (ei johtunut kellojen siirtämisestä), mutta kävin iltapäivällä vähän Pointissa kikkailemassa ja puttailemassa feat. hallitsevat Suomen ja Euroopan mestarit sekä Talin Keisari ja Aittatar & kumppanit... Putti kulki sisätiloissa aika jees (jopa vastatuulisimulaattorin pörrätessä;), testasin pari draiviakin tutkaan mutta viisari ei yli 41 km/h noussut, veikkaan että tutka oli sökö. Sit kävin pienen saderaon aikana nopeesti vetämässä kiessin Talissa, jossa oli kans siirrytty ns. talviaikaan, eli pelattavissa on normileiskaa helpompi talvileiska jolla muutaman väylän korit on lyhyemmällä; pistin neljällä bogilla ja kahdeksalla pirkolla 4 alle, ihan jees!

Pointista tarttu mukaan Star Roadrunner (edellisen ja ainoani hukkasin viime viikolla radan suunnitteluhommissa), välillä pitää rollailla, flippailla ja päästä varmasti oikeelle ja maantiekiitäjä on siihen homman ihan must have in tö bäg!

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #235 on: 27.10.14 - klo:15:47 »
Mun turbo oli ihan rautaa, kunnes sä tulit kattoo! Et tiiä kuin paljon sapetti. XD

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #236 on: 27.10.14 - klo:21:10 »
Haha... ei ollut tarkotus, mutta tiedän tunteen, mun turboputti oli kans ihan rautaa ennen ku muuan Monsteri kävi kommentoimaan sitä :P

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #237 on: 14.11.14 - klo:22:46 »
Jaahas, tännekkin vois välillä merkkailla...

Sen verran on ollut duunia ja muuta hommaa ettei oo viime aikoina hirveesti kerennyt pelaamaan, mitä nyt välillä iltasella oon käynyt läheisessä 24/7 valaistussa puistossa pikkusen treenailemassa, siellä pystyy hyvin heitteleen kaikkia mahdollisia heittoja, tilaa on ja korkeuserojakin mutta myös puita/väyliä/kohteita että voi simuloida ns. pelitilanteita, mä en jaksa pelkällä aukealla tai kentällä kiskoa. Salilla oon käynyt viimeks 90-luvulla, en ihan äkkiseltään keksi mitään tylsempää... tai no lenkkeily, mutta mä kompensoin nuo molemmat hölkkäämällä kun haen kiekot, ja siellä puistossa on semmoset ikivanhat puiset bodausvehkeet joilla oon välillä rimpuillut, noilla saa sen tarvittavan hien pintaan että kehtaa mennä treenin jälkeen saunaan;). Viime kesä oli muuten ensimmäinen miesmuistiin kun en pelannut futista (tai kerran kävin kavereiden kanssa kikkailemassa), ja nyt syksylläkin oon käynyt vaan kerran pelaamassa salibandyä, nämä treenikerrat vs. edelliskausien 2-4 kertaa viikossa jotain "kunnon" urheilua, niin ei kyllä pelkkä fribailu korvaa noita. Eli pakko kait se on jotain lisätreeniä keksiä tai ukko ylivakautuu liikaa keskivartalon kohdalta. Tallaajien hallivuorokin alkoi pyörimään, mutta sinne vasta kun elohopea valahtaa kunnolla miinukselle.

Ei oo töissäkään ilman frisbeegolfia tarvinu räpeltää, sillä muutamat duunit on liittynyt frisbeegolfiin; eli grafiikkaa oon vääntänyt, logoja, stämppejä ja mitä lie (osa ihan palkkaa vastaan ja osa puhtaasti rakkaudesta lajiin). Pari viikkoa sitten kävin heittämässä, kuvaamassa ja "kartoittamassa" Pohjankurussa Suomen Frisbeegolfkeskuksen uuden radan, jonka Ville Piippo ja Rami Roppo on suunnitellut. Meikäläinen on ollut projektissa mukana graafikkona; SFGK:n logo, grafiikat, rata- ja väyläkartat jne. jne. on tullut tehtyä (ja paljon on vielä tekemättä). Niin, itse ratahan on hyvä ja monipuolinen, osin tosi haastavaksikin voisi sanoa (18 väylää ja par 62), heitin muuten +4 (ob:t rankas;). Vaikka rata onkin jo pelattavassa kunnossa niin se on vielä vähän "under construction", mutta eiköhän se auringon noustessa (lue: keväällä) oo vimpan päälle tikissä. Ja hei, tuollahan on tänä viikonloppuna radan ensimmäiset kisatkin; nimittäin Talin Tallaajien talvisarjan avauskisat, ja sinnehän minäkin olin vielä tähän päivään asti menossa (ois ollut ekstrana ledi- ja parikisaa, saunaa ja mitä lie oheistoimintaa). Mutta kerpeles, perhepoliittisista syistä joutuu jättämään lystin väliin;( Ja olishan huomenna ne viiksikisatkin Nummelanharjulla (mulla on kyllä taas perinteiset peijjaisviikset aka movemberit pyrkinyt lärviin parin viikon ajan, mutta tulos näkyy vasta loppukuusta), ois nyt edes toiset noista kisoista ollut sunnuntaina. Noh, onneks on Meilahden viikkokisat.

Jaa, olinhan mä viime viikonloppuna kisailemassa; lauantaina Ruska Openissa Hyvinkäällä (jonne pääsin jonosta viime tingassa mukaan) ja sunnuntaina ensimmäiset Meikun viikkokisat sitten kevättalven (se oli semmosta löysää neppailua feat. läpänheittoa, ja tais olla jälkimmäinen pääosassa kun ei tuloksellisesti oo mitään kerrottavaa). Ruska Open meni ihan jees, mitä nyt kaikki draiverit tuntu aluks hirveiltä jyrgeneiltä kun on pitkästä aikaa enempi vermettä päällä, mutta putti oli lähes tikissä ja sillä paikkas jos draivi kusi. Radan olin pelannut viimeks Northern Openissa toukokuussa (sillon tulos -4 ja rating 954). Nyt oli muutamaa väylää vähän modattu vaikeemmaks, mutta ei ne pelikirjaa muuttanut. Ensimmäinen kiessi starttas viidellä tylsähköllä nostopaarilla, sit iski pieni kohmelo ja yliyritys > seurauksena typerät virheet ja heti muutamat bogit. Eka rundi oli tuloksen kannalta pettymys, kolme päälle ja alustavat 903. Tauolla burgeriateria naamariin ja rennoin mielin tokalle varville; joka menikin 5 heittoa ekaa paremmin, pari helppoa pirkkoa jäi ottamatta ja tietenkin tuli pari typerää bogia liikaa, tulos -2 ja ratinki 951. Tais muutkin olla pienessä syyshorkassa kun tulokset ei ollut muutamaa huipputulosta lukuun ottamatta mitään huikeita. Allekirjoittaneen loppusijoitus kokonaistuloksella +1 MA2:ssa 9/39, sillä sai omat pois ja vielä pullakahvi-massit päälle... ja tietenkin vähän kaunisteltua loppukesän ja alkusyksyn kisoissa damagea vastaanottanutta ratingia.

Oho, tulipa pitkä ja varmaan sekava massa tekstiä... sitä se teettää ku bloggailee mukula sylissä (joka nyt kyllä nukahti) ja samalla yrittää väijyä suomen futismatsia.

Ps. Seuraavassa lokimerkinnässä ajattelin sukeltaa rohkeasti pää edellä oman mentaalipelin syvään päähän ???

Edit: Oli pakko korjata karkeimmat kirjkotusvireet.
« Last Edit: 14.11.14 - klo:23:00 by Kempster »

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #238 on: 17.11.14 - klo:20:55 »
Pakko myöntää että todella tyylikäs graafinen ilme SFGK:lla ja muutenkin erittäin kiinnostava projekti. Toivottavasti pääsee ensi vuonna kisaamaan mestoille!

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #239 on: 18.11.14 - klo:23:20 »
Tänks Janne!

Kisakeskuksellahan on itsenäisyyspäivänä Karvalakkisarjan kisat, että sinne vaan ;)