Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tampere, Epilän kentän pysäköinti (Vaakkolammen frisbeegolfrata)  (Read 12412 times)

Offline monologia

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Saara Korpela
Moro!

En kovin aktiivisesti itse ole frisbeegolfia harrastanut, mutta sen verran, että kymmeniä kertoja
tuli viime kesänä käytyä eri radoilla. Erityisesti tuossa Tampereen Epilän kentällä on tullut käytyä
pelailemassa. Epilän kentällehän voi auton jättää puiston useaan laitaan oikeastaan, joista löytyy
maksutonta pysäköintitilaa ihan riittävästi. Joka tapauksessa, usein ihmiset jättävät autoja
Kaarilankadun puistonpuoleiseen reunaan, mistä saa yllättäen pysäköintisakon silloin tällöin jos auto
on pysäköity niin ettei auton ajoradan puoleiset pyörät ole asfaltilla eli auto on siinä hiekkareunalla.
Usein tuossa paikassa näkee muulloinkin autoja pysäköitynä. Kyselisinkin, onko täällä foorumilla
kuinka moni saanut tuosta pysäköintisakot?

Kyseessähän on ns. maastopysäköinti. Omasta mielestäni tuolle tilanteelle pitäisi tehdä jotain, sillä ei se monen puistovieraan mielestä ole sellainen paikka jossa kuvittelisi sakot saavansa. Voishan sitä vaikka pysäköidä sinne tien toiselle puolelle, jos olisi jotenkin ilmeistä että toisella puolella voi saada sakot. Eikä varmaan koske pelkästään frisbeegolf -porukkaa. Valitin omasta sakostani jo pysäköinninvalvojalle ja hallinto-oikeuteen ihan periaatteen vuoksi, mutta tekisi mieli vaikka vaatia kaupunkia pystyttämään siihen joku pieni aita tms. tai liikennemerkki, sillä selvästi ihmisille on epäselvää tuo pysäköinnin laillisuus tuossa Vaakkolammen puiston reunassa. Niin, että olisko täällä jollain jotain samanlaista kokemusta? :)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Siinä on ainakin yksi risteys, jonka alueelle pysäköinti voi aiheuttaa sakon.

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Viime kesänä lunastin elämäni ensimmäisen "Laiton/luvaton maastopysäköinti" pysäköintivirhemaksun kun jätin pientareelle, enkä tielle. Kyllä söi miestä että rankaistaan maalaisjärjen käytöstä.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Zajiton

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
juurikin tänään sain sakon kun olin parkkeerannut puiston puolelle sillan, että ajoradan puoleiset renkaat olivat selvästi ajoradan puolella. aion tehdä asiasta valituksen kun mielestäni parkkeerasin aivan laillisesti. otin vielä tilanteesta  kuvan jonka aion liittää valitukseeni

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
juurikin tänään sain sakon kun olin parkkeerannut puiston puolelle sillan, että ajoradan puoleiset renkaat olivat selvästi ajoradan puolella. aion tehdä asiasta valituksen kun mielestäni parkkeerasin aivan laillisesti. otin vielä tilanteesta  kuvan jonka aion liittää valitukseeni

Toi on sellanen pilkunnussimis-sakko, jonka liisat on keksinyt kaupungissa; jos auto ei ole kokonaan "tiellä" vaan edes osittain puiston puolella, se on puistopysäköinti, eli virhe, eli sakko. Ihan perseestä, koska tuo ei puistossa olijoita haittaa ja päinvastoin tässäkin kohtaa dösät ja muut mahtuu liikkuun paremmin. Samaa sakottelua mm hervannan radan parkkipaikoilla. Jostain pitää liisoillekkin hommaa keksiä.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Samanlaista typerää "maastopysäköinnistä" rankaisemista on ollut myös Jyväskylässä, ei kuitenkaan frisbeegolfratojen läheisyydessä.

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 831
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Eilen kattelin, että oli ihan mukavasti siellä sakkolappuja autojen  ikkunoissa  kun oli se prodigy weeklies tapahtuma ja paljon porukkaa liikkeellä.

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Aina oon pysäköiny siihen, tarviikin sit jatkossa tukkia sitä tietä vaan reilusti.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Aina oon pysäköiny siihen, tarviikin sit jatkossa tukkia sitä tietä vaan reilusti.

Nysset odottakoot et kierros on heitetty! Ja valitukset siitä pysäköinninvalvontaan. ::) ;D
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Aina oon pysäköiny siihen, tarviikin sit jatkossa tukkia sitä tietä vaan reilusti.

Nysset odottakoot et kierros on heitetty! Ja valitukset siitä pysäköinninvalvontaan. ::) ;D

Se on just tätä, jos käytät järkee ja teet asioista sujuvia, siitä rangaistaan. Ihan vaaan siks koska näin voi tehdä. Ei se silti varmaan loppupeleis niitten liisojenkaan vika ole. Jos tällanen sääntö/laki on olemas niin sillä sitten mennään. Voihan hyvinkin olla niin että joku mielensäpahottaja näkee noista autoista vaivaa, ja ilmottelelee aina sitten väärin pysäköidyistä autoista, ja siinä kohtaa on lappu "pakko" kirjottaa jo.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Aina oon pysäköiny siihen, tarviikin sit jatkossa tukkia sitä tietä vaan reilusti.

Nysset odottakoot et kierros on heitetty! Ja valitukset siitä pysäköinninvalvontaan. ::) ;D

Se on just tätä, jos käytät järkee ja teet asioista sujuvia, siitä rangaistaan. Ihan vaaan siks koska näin voi tehdä. Ei se silti varmaan loppupeleis niitten liisojenkaan vika ole. Jos tällanen sääntö/laki on olemas niin sillä sitten mennään. Voihan hyvinkin olla niin että joku mielensäpahottaja näkee noista autoista vaivaa, ja ilmottelelee aina sitten väärin pysäköidyistä autoista, ja siinä kohtaa on lappu "pakko" kirjottaa jo.

Oon itse todennut, että tietyissä asioissa, kuten esim. tässä, (maalais)järjen käyttö ei ole hyväksi. Voipi olla että siinä Epilän kentän laitamilla joku kukkahattutäti (jep vedin tämän kortin esiin!) on joskus viisi vuotta sitten pahoittanut mielensä kun pihaan lentänyt kiekko on katkaissut pari tulppaania. Soittelee sitten tilaisuuden tullen, jos paikalla on enemmän kuin kolme autoa. Ja näin.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline vege

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Veikka Olden
Tää on just vähän sama tilanne kun mun tutulla. Parkkeeras oman talon viereen rengas vähän rotvallin päällä jotta kaikki pääsi kunnolla ohi. Sakothan siitäkin tuli. :(