Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: David Wiggins Jr teki uuden pituusheiton maailmanennätyksen!  (Read 34312 times)

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
David Wiggins Jr heitti  High Desert Distance Challengessa Blizzard Bossilla 255m, joka on uusi pituusheiton maailmanennätys!

https://twitter.com/innovadiscs/statuses/190933224313200643

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Huonosti löytyy vielä linkkejä tai lisätietoa.

https://frisbeenytt.wordpress.com/2012/04/14/varldsrekord-i-langd/

Käsittääkseni kisat on kuitenkin monipäiväiset joten pidempääkin siivua on tarjolla, tuon perusteella ollut melkoisen miedot tuulet joihin ennätys on heitetty.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Toivottavasti ovat kuvanneet eventin ja saamme pian ihmetellä näitä ruudulta.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Joo, olis mielenkiintost nähdä kuin 134g Blizzard lentää 255 metriin.  8)

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Tuskin tullaan Suomen maaperällä tuollaisia kiskasuja näkemään. Siihen on syynsä, miksi nuo pituuskisat heitetään aavikolla liki kilometrin korkeudessa. Nyt noiden kisojen luonne taitaa olla pikemmin se, kuka viitsii matkustaa pitkän matkan tuonne aavikolle optimiolosuhteisiin heittämään ja onnistuu vielä saamaan nappiheiton hyvään tuulirakoon, kuin se, että kuka oikeasti heittää tällä hetkellä pisimmälle...
« Last Edit: 14.04.12 - klo:21:26 by AMA »

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Juu eipä ns. normaaliolosuhteissa oo taidettu monta kertaa 200m heittää. Kaikki kunnia silti Davidille, kyllähän poikulla kättä piisaa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Juu eipä ns. normaaliolosuhteissa oo taidettu monta kertaa 200m heittää. Kaikki kunnia silti Davidille, kyllähän poikulla kättä piisaa.

On kai niitä 200m heittoja Suomessakin muutaman kerran nähty kisojen ulkopuolella. Itse olen nähnyt, kun J. Meresmaa heitti 198m Nokialla treeneissä.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vieläkös se Rantalaihon 209m on Suomen ennätys?

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Juu eipä ns. normaaliolosuhteissa oo taidettu monta kertaa 200m heittää. Kaikki kunnia silti Davidille, kyllähän poikulla kättä piisaa.

On kai niitä 200m heittoja Suomessakin muutaman kerran nähty kisojen ulkopuolella. Itse olen nähnyt, kun J. Meresmaa heitti 198m Nokialla treeneissä.

Kyllä paras kommentti: Kyllä heitetään yli 200m, koska itse olen nähnyt alle 200m heiton!!

Kyllä kovaan myrskyyn voi Suomessakin heittää 200 metriä, tietty, mutta onhan tämä touhu vähän mautonta myrskytuulten ja aavikkojen metsästystä ihan leijakiekoilla. Kun ei ole mitään rajoituksia, niin ennätykset on enemmän olosuhteiden kuin taitojen tulos. Ja tähän kuuluu kommentoida: "kyllä siellä aavikolla on tosi vaikea saada kunnon tulosta, että ei ole mikään läpihuutojuttu se ennätys" (kuultu jokaisen aavikolla heittäneen suusta). Silti kaikki viimevuosien kovat tulokset on sieltä ja todella kovaan tuuleen heitettyjä.

Juhon enkka on edelleen Suomen ennätys, ja heitetty nimenomaisella aavikolla.
« Last Edit: 14.04.12 - klo:23:31 by Jaani »

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Juu eipä ns. normaaliolosuhteissa oo taidettu monta kertaa 200m heittää. Kaikki kunnia silti Davidille, kyllähän poikulla kättä piisaa.

On kai niitä 200m heittoja Suomessakin muutaman kerran nähty kisojen ulkopuolella. Itse olen nähnyt, kun J. Meresmaa heitti 198m Nokialla treeneissä.
Kyllä paras kommentti: Kyllä heitetään yli 200m, koska itse olen nähnyt alle 200m heiton!!
Kommentin antajalle täysin tyypillinen kommentti...  ;D

Offline mikkis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Pakkohan näissä pituuskisoissakin on pikkuhiljaa siirtyä malliin, jossa olosuhteet ovat rajoittava eikä mahdollistava tekijä. Maksimi tuulennopeusrajoitus tai vaikka sisätiloissa, niin sitten nähdään kuka oikeasti heittää pitkälle.

Offline keijokeijo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Keijo
Kyllä kovaan myrskyyn voi Suomessakin heittää 200 metriä, tietty, mutta onhan tämä touhu vähän mautonta myrskytuulten ja aavikkojen metsästystä ihan leijakiekoilla. Kun ei ole mitään rajoituksia, niin ennätykset on enemmän olosuhteiden kuin taitojen tulos.

Noooh... Maailmanennätykset on tietysti olosuhteiden metsästystä, mutta kummasti siellä on ne samat nimet (Garrett Gurthie, David Wiggins Jr. ja vaikkapa Christian Sandströmkin) yleensä kärjessä pituuskisoissa, pidettiin ne aavikolla tai meren tasalla. Eikä tuo uuden maailmanennätyksen haltijan nimikään mikään yllätys ole. Eli kai siinä taidoistakin on kyse...

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Fuglesangin aikakoppauksessa oli myös olosuhteet kohdillaan!

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Se on yllättävää, miten itseasiassa tuo korkeus ja sitä kautta ohuempi ilma & pienempi ilmanvastus vaikuttaa kiekkojen lentoon. Vegasissa (joka on Primmin vieressä ja samalla korkeudella) ensimmäinen kierros paikallisella radalla meni itsellä ihan pieleen, kun heitti lähes jokaisen väylän pitkäksi. Sama tapahtui myös toiselle mukana olleelle suomalaispelaajalle. Toisella kierroksella vasta alkoi edes jotenkuten arvioimaan heitot oikein. Ja tuo ei kuitenkaan ole edes vielä ihan kilometrin korkeudessa. Pitäisi järkätä überpituuskisat jossain vähintään 3km korkeudella, niin voisi 300m rikkoutua helposti noiden toimesta, jotka Primmissäkin pistää jo 250m.

Offline booga

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Seura: TT
Mutta mikä on pisin holari kisoissa heitety koska?