Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä  (Read 51391 times)

Offline walde

  • Juniori
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #15 on: 06.03.14 - klo:21:42 »
varsinkin innovan kiekoissa usein on rimmissä tehtaalta peräisin oleva leikkausjälki, joka tekee rimmistä erittäin terävän.

Tämmösistä kiekoista kannattaa hiomapaperilla pyyhkäistä reuna pehmeämmäksi. Menee hetkessä. Eikös tämä toimenpide ole ihan PDGA:n hyväksymäkin, jos joku sitä miettii?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #16 on: 06.03.14 - klo:23:00 »
varsinkin innovan kiekoissa usein on rimmissä tehtaalta peräisin oleva leikkausjälki, joka tekee rimmistä erittäin terävän.

Tämmösistä kiekoista kannattaa hiomapaperilla pyyhkäistä reuna pehmeämmäksi. Menee hetkessä. Eikös tämä toimenpide ole ihan PDGA:n hyväksymäkin, jos joku sitä miettii?

Onhan tuo sallittua. Tällainen valuvirhe (flashing) ei kuulu kiekkoon ja tekee siitä normaalia ylivakaamman.

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #17 on: 07.03.14 - klo:01:24 »
Garffi: Joo kyllähän sen pitääkin jäädä, mut miettiny sitä paljo ja testaillu et pidemmällä saatolla ei oo kipeytyny yhtään, mut kippaa yli lätyt aina melkeempä ja ei saa spinnii nii paljoa.
Bäkkäri ja upsi taas ei oo koskaan ottanu käteen kipeetä yhtään, eli taidan niitä enimmäkseen viljellä ja fore pakosta.  ::)

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #18 on: 07.03.14 - klo:07:40 »


Niin kauan liikutaan kun siihen jotenkin pystyy. Pää kainalossa sitten lääkäriin.

Itse oon kyllä pyrkinyt vaivat hoitamaan heti vaikka sitten lyhyellä levolla. Muuten voi äkkiä tulla pitkä tauko eteen jos ei vammoja hoida heti alussa.

Sehänhän on selvä, että kannattaa hoitaa vammat pois heti. Yleensä suomalaisella mentaliteetillä mennään vaikka vähän sattuisi.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #19 on: 07.03.14 - klo:08:47 »
Garffi: Joo kyllähän sen pitääkin jäädä, mut miettiny sitä paljo ja testaillu et pidemmällä saatolla ei oo kipeytyny yhtään, mut kippaa yli lätyt aina melkeempä ja ei saa spinnii nii paljoa.
Bäkkäri ja upsi taas ei oo koskaan ottanu käteen kipeetä yhtään, eli taidan niitä enimmäkseen viljellä ja fore pakosta.  ::)

Joo, saatto aiheuttaa sen että se lähtee epäpuhtaasti. Mulla taas upsi on sattunu olkapäähän. Ja tietty forekin sattu sillonku alotti pelaamaan ku voimalla runttas xkalikkaa antsaan miljoonaa..

Offline Zarmo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Silvennoinen
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #20 on: 07.03.14 - klo:09:16 »
Mulla on ollut kyynärvarsikipua lihasten kiinnityskohdassa kyynärpään sisäpuolella. Olen nyt muutaman viikon käyttänyt kyynärtukea, jonka pitäisi vähentää kuormitusta kyynärvarren ojentaja- ja koukistajalihasten kiinnityskohdissa. Tuesta on ollutkin apua ja olen pystynyt jatkamaan nyt myös foreheittojen harjoittelua, jotka piti välillä lopettaa kivun takia kokonaan. Alkuperäinen syy kipeytymiseen lienee ylirasitus ja väärä tekniikka?

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #21 on: 07.03.14 - klo:10:51 »
Mulla on ollut kyynärvarsikipua lihasten kiinnityskohdassa kyynärpään sisäpuolella. Olen nyt muutaman viikon käyttänyt kyynärtukea, jonka pitäisi vähentää kuormitusta kyynärvarren ojentaja- ja koukistajalihasten kiinnityskohdissa. Tuesta on ollutkin apua ja olen pystynyt jatkamaan nyt myös foreheittojen harjoittelua, jotka piti välillä lopettaa kivun takia kokonaan. Alkuperäinen syy kipeytymiseen lienee ylirasitus ja väärä tekniikka?

mulla on arpi näytettäväksi jännevamman leikkauksesta. Kirurgi sanoi että olin silloin nuorin Suomessa leikattu ja hän ei muista kirjallisuudessa törmänneensä maailmalla niin aikaisin tapahtuneeseen leikkausta vaatineeseen vammaan. Normaalisti tennis ja golfkyynärpää on keskiikäisten ongelma. Fribaajilla ne ovat tyyppivikoja. On ihan pirullinen ongelma jos pahaksi menee. Yksi tutun tuttu sanoi että jos pitäisi valita kumman kahdesta pahimmasta vaivasta mitä hänellä on ollut hän ottaisi tenniskyynärpäätä mieluummin säären avomurtuman uusiksi. Sääri sattui enemmän mutta hoitui nopeasti. Jep luit oikein nopeasti. Verrattuna tenniskyynärpäähän. Epätyypillisten oireiden takia meni vuosi edes leikkaukseen pääsyssä ja uusi monta kertaa vuosien ajan ja oireilee 15 v jälkeen.

Voi mennä puoli vuotta nollskäytöllä jänteen paranemiseen. Nollakäyttö tarkoittaa alle puolen kilon nostoja ja heittämättömyyttä. Eri kädellä heittäminen voi olla liian täristävää. Ottaisin iisisti pari viikkoa heittämättä josko kivut katoaisivat ja jatkaisin reilusti alitehoilla js harvoin toistoin aluksi. Nyt ei ole kisakausi joten kannattaa hoitaa itsensä kuntoon.

mä olen kai pelto koska muhun viljellään kolhuja ja vasta monta sellaista on pakottanut pää bägissä lääkärissä menon lopettamiseen kun on myöhäistä. Siksi olen setämiesluokkakelpoinen. Polviruston pehmentymän sain aikaisella reagoinnilla selville. On eri asia onko siihen muuta iloa kuin kuuden huntin vuodessa piikitys polveen. Polvihan vaivasi vain kolmisen vuotta ja naksui viisitoista ennen lekurille menoa :o

Offline izos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 206
  • Kisattu on ja kisataan vielä.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Iiro Lönnqvist
  • Seura: KFG
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #22 on: 07.03.14 - klo:11:50 »
Kannattaa ne vammat hoita kunnolla. tipuin tikkailta töissä 2,5m käden päälle betonille. kipu oli todella kova kolhaisuista puol vuotta. sanoivat et on tennis ja golf kyynärpää tullut liiasta varomattomuudesta. siis pitäkää taukoa että ei kipu ja vaivat pahene :)

Tohon nilkaa hommaan suosittelen lääkärissä käyntiä jos turpoaa itseltäni "nyrjähti" nilkaa ja kävin lääkärissä ja ortopedillä ja sit leikkaus ja ei saa ikinä enään kuntoon kun on niin paljon hajonnut ja luusiruja pitkin poikin. jäykistys ainut hoitokeno kivuttomuuteen. mutta kaikkeen tottuu:D ja korkeavartiset kengät estävät nilkan muljumisen :) kesällä kuumat mutta on ainakin omalla kohdalla helpottaneet kaikkea harrastusta ja lievittäneet kipua. samaten nilkkatuki on hyvä :)
Putti... Tärkeintähän se on.

Offline Zarmo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Silvennoinen
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #23 on: 07.03.14 - klo:12:42 »
Mulla on ollut kyynärvarsikipua lihasten kiinnityskohdassa kyynärpään sisäpuolella. Olen nyt muutaman viikon käyttänyt kyynärtukea, jonka pitäisi vähentää kuormitusta kyynärvarren ojentaja- ja koukistajalihasten kiinnityskohdissa. Tuesta on ollutkin apua ja olen pystynyt jatkamaan nyt myös foreheittojen harjoittelua, jotka piti välillä lopettaa kivun takia kokonaan. Alkuperäinen syy kipeytymiseen lienee ylirasitus ja väärä tekniikka?

mulla on arpi näytettäväksi jännevamman leikkauksesta. Kirurgi sanoi että olin silloin nuorin Suomessa leikattu ja hän ei muista kirjallisuudessa törmänneensä maailmalla niin aikaisin tapahtuneeseen leikkausta vaatineeseen vammaan. Normaalisti tennis ja golfkyynärpää on keskiikäisten ongelma. Fribaajilla ne ovat tyyppivikoja. On ihan pirullinen ongelma jos pahaksi menee. Yksi tutun tuttu sanoi että jos pitäisi valita kumman kahdesta pahimmasta vaivasta mitä hänellä on ollut hän ottaisi tenniskyynärpäätä mieluummin säären avomurtuman uusiksi. Sääri sattui enemmän mutta hoitui nopeasti. Jep luit oikein nopeasti. Verrattuna tenniskyynärpäähän. Epätyypillisten oireiden takia meni vuosi edes leikkaukseen pääsyssä ja uusi monta kertaa vuosien ajan ja oireilee 15 v jälkeen.

Voi mennä puoli vuotta nollskäytöllä jänteen paranemiseen. Nollakäyttö tarkoittaa alle puolen kilon nostoja ja heittämättömyyttä. Eri kädellä heittäminen voi olla liian täristävää. Ottaisin iisisti pari viikkoa heittämättä josko kivut katoaisivat ja jatkaisin reilusti alitehoilla js harvoin toistoin aluksi. Nyt ei ole kisakausi joten kannattaa hoitaa itsensä kuntoon.

mä olen kai pelto koska muhun viljellään kolhuja ja vasta monta sellaista on pakottanut pää bägissä lääkärissä menon lopettamiseen kun on myöhäistä. Siksi olen setämiesluokkakelpoinen. Polviruston pehmentymän sain aikaisella reagoinnilla selville. On eri asia onko siihen muuta iloa kuin kuuden huntin vuodessa piikitys polveen. Polvihan vaivasi vain kolmisen vuotta ja naksui viisitoista ennen lekurille menoa :o

Sehän tässä yksi ongelma onkin, kun ei malttais millään pitää taukoa, kun talveakaan ei oikeastaan ollut. Jonkinlainen pakkolepo on kuitenkin tiedossa muutamaksi viikoksi toisen leikkauksen takia tuossa huhtikuun alussa.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #24 on: 07.03.14 - klo:19:53 »
Nyt olisi siis tuplaten parempi ajankohta laittaa käsi lepoon, koska pidemmällä lepojaksolla on paremmat mahikset jättää käsiongelmat taakse. Toisen leikkauksen jälkeen hommat voivat leikkauksesta riippuen olla muutenkin hakusessa, joten nyt treenaaminen ei välttämättä tuo vastaavaa etua kuin ehjänä saikun jälkeen jatkaminen. Turha siirtää käsiongelmia leikkauksen jälkeiseen aikaan, kun merkitsevä treeniaika kisakauden alla menee hukkaan. Pahimmillaan osa tai koko kisakausi myös. On itseesi sijoittamista pistää itsensä kuntoon ennen kisakautta. Nimimerkki pari kautta paketissa leikkauksen ja muiden vaivojen takia grr. Viimeksi heitetty kai Syyskuussa ja 6 vko kipeänä nyt. Seuraavat tutkimukset neulatyynylle lisäpiikitysten myötä ovat astma ja mykoplasma, eli sellaista pikkuongelmaa verrattuna tähänastiseen  >:(

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #25 on: 13.03.14 - klo:13:55 »
Itselläni on alkanut oikean jalan ulkoreisi, pakara ja alaselkä kipeytymään treenatessa. Otan positiivisena asiana, selvästi on heitossa paino enemmän etujalalla kuin ennen. ;) Vielä kun saisi sen kantapääpyörähdyksen kuntoon ennen kuin tulee isompi pipi...

Revähti eilen ensimmäistä kertaa oikean jalan nilkan sisäpuolen nivelsiteen futsalia pelatessa, saa nähdä pystyykö lauantain Karviksessa heittämään muutakin kun forenäpyjä ja haaraputteja...

Offline Ratapa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Riekki
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #26 on: 13.03.14 - klo:14:08 »
Nämä perinteiset alaselkä-, olkapää- ja nilkkavaivat ovat tuttuja. Mikään niistä ei kuitenkaan onneksi kovin pahaksi ole äitinyt ja nyt onkin kova tavoite harrastaa muutakin kuntoilua ja huolehtia lämmittelystä, että paikat pysyisivät jatkossa kunnossa.

Kyynärpää ei ole vielä minulla koskaan ollut kipeänä. Olisiko vinkkejä, millaisilla harjoitteilla/liikkeillä tuota kyynärpäätä kannattaisi vahvistaa? Jos nyt kerrankin olisi järkeävä ja aloittaisi vammojen ehkäisyn jo etukäteen.

Offline draiveriveri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Suomela
  • Seura: 7k
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #27 on: 13.03.14 - klo:18:39 »
Voimahaleja kaikille lajin parissa itsensä hajoittaneille.  :D

Kuudentoista vuoden ajan olen kohdellut kaltoin kroppaani. Alaraajani olen toisen rakkaan harrastukseni kautta saanut aika rapeaan kuntoon. mm. kahden käden sormilla voi laskea nivelsiteiden repeämät (per. jalka). Lääkärin sanoja lainatakseni, nilkkojeni rustoutumat häiritsevät jo röntgen kuvien tulkittavuutta. Lisäksi murtumia kylkiluissa, jalkapöydässä. Päätä vastentahtoisesti lyöty asvalttiin, betoniin ja vanereihin ja milloin mihinkin. Kolotuksia, kaiken näköisiä ja mallisia rustokohoumia ympäri vartaloa. Sääret on sattumalta kovetettu kovalla kivulla kuin thai-nyrkkeilijöillä ja mikäli mustelmien määrän saisi yhteen läjään olisi se pinta-alaltaan kymmeniä neliömetrejä. Harrastuksen kohteena on ollut siis rullalautailu. Vaikka tuhoa on tapahtunut, niin lajin lopettamista en näe vaihtoehtonakaan. Niin tai näin kaikki tämä vain rakkaudesta lajiin.

Sitten asiaan. Suurinpiirtein 2 vuotta sitten frisbeegolfin löytäneenä ja siitä lähtien aktiivisesti sitä harrastaneena vitsailin, että nyt on ylävartalon vuoro. Sanomattakin on selvää, ettei vammoja halua. Pariviikkoa sitten kuitenkin onnistuin heittokäteni särkemään. Heitin kierrosta normaalisti,kunnes draivatessa tuntui vihlontaa olkapäässä, vähättelin asiaa ja jatkoin kierroksen loppuun. Illalla kivun kasvettua, karhunpoikasairastaa ilmeellä avopuolison luo ja hierontaa pyytämään. Siihen päälle sauna ja nukuin hienosti kivuitta aamuun asti. Seuraavana päivänä tietenkin taas heittämään keikkoa, kun viimeiltainen kipu oli jo kerran hävinnyt. Tällä kertaa vihlaisu oli suurempi, syvempi ja huomattavasti vit........ . Hieronnan ja saunan saatuani olkapää ja niska oli juntturassa erittäin väkevästi. Seuraavat neljä yötä heräilinkin sit kipuun joka oli pääsääntöisesti niskassa ja yläselässä. Mikäli sivulle mieli katsoa niin katse oli aloitettava lantiosta. Rauhaksiin ololla se siitä sitten parani. Muutama päivä sen jälkeen kuin liikkuminen ei enää sattunut ja olo oli muutenkin hyvä, päätin lähteä kaverini kanssa pelaamaan sulkapalloa (vrt. Juice Leskinen). Kipu tuli taas. Onneksi tällä kertaa vain käteen. Pelasin rauhallisesti  pelit loppuun. Kipu oli huomattavasti pienempää kuin aikaisemmin, mutta päätin silti mennä näyttämään sitä lääkärille. Tänään kävin päivystyksessä ja lääkäri taivututti minua ja kättäni eri asentoihin vain todetakseen että mitään hirmuisen vakavaa siellä ole. Lääkkeitä välttelevänä ihmisenä sovimme kuitenkin yhteistuumin, että otan tulehduskipulääke kuurin ja että himmailen liiotellusti ylävartalolla rykimistä vielä parin viikon ajan. Huhtikuun vaihteeseen asti ois viel lusittavaa, että voi taas haaveilla kiekkotouhuista. Mikäli kivut palautuu ni olkapää kuvataan ja sit näkee miten käy.

Toivottavasti olisi kertaluontoinen juttu tämä, mutta lienee liian optimistista ajatella noin.


Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #28 on: 13.03.14 - klo:21:18 »
Viime kesänä Ace Race -kisassa jotenkin kummallisesti käsi tuli kipeäksi forea heittäessä. Radalla oli paljon oikealle käänyviä väyliä ja kiekko oli niin jyrä, että ylikääntävää heittoa ei voinut käyttää. Forea ei voinu heittää kahteen kuukauteen. Mitään palloa yms. ei myöskään voinut heittää. Nyt ainakin muistaa lämmitellä paremmin.  :)
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline draiveriveri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Suomela
  • Seura: 7k
Vs: Vammoja, vaivoja tai muita kipeytymisiä
« Reply #29 on: 25.03.14 - klo:21:42 »
Voimahaleja kaikille lajin parissa itsensä hajoittaneille.  :D

Kuudentoista vuoden ajan olen kohdellut kaltoin kroppaani. Alaraajani olen toisen rakkaan harrastukseni kautta saanut aika rapeaan kuntoon. mm. kahden käden sormilla voi laskea nivelsiteiden repeämät (per. jalka). Lääkärin sanoja lainatakseni, nilkkojeni rustoutumat häiritsevät jo röntgen kuvien tulkittavuutta. Lisäksi murtumia kylkiluissa, jalkapöydässä. Päätä vastentahtoisesti lyöty asvalttiin, betoniin ja vanereihin ja milloin mihinkin. Kolotuksia, kaiken näköisiä ja mallisia rustokohoumia ympäri vartaloa. Sääret on sattumalta kovetettu kovalla kivulla kuin thai-nyrkkeilijöillä ja mikäli mustelmien määrän saisi yhteen läjään olisi se pinta-alaltaan kymmeniä neliömetrejä. Harrastuksen kohteena on ollut siis rullalautailu. Vaikka tuhoa on tapahtunut, niin lajin lopettamista en näe vaihtoehtonakaan. Niin tai näin kaikki tämä vain rakkaudesta lajiin.

Sitten asiaan. Suurinpiirtein 2 vuotta sitten frisbeegolfin löytäneenä ja siitä lähtien aktiivisesti sitä harrastaneena vitsailin, että nyt on ylävartalon vuoro. Sanomattakin on selvää, ettei vammoja halua. Pariviikkoa sitten kuitenkin onnistuin heittokäteni särkemään. Heitin kierrosta normaalisti,kunnes draivatessa tuntui vihlontaa olkapäässä, vähättelin asiaa ja jatkoin kierroksen loppuun. Illalla kivun kasvettua, karhunpoikasairastaa ilmeellä avopuolison luo ja hierontaa pyytämään. Siihen päälle sauna ja nukuin hienosti kivuitta aamuun asti. Seuraavana päivänä tietenkin taas heittämään keikkoa, kun viimeiltainen kipu oli jo kerran hävinnyt. Tällä kertaa vihlaisu oli suurempi, syvempi ja huomattavasti vit........ . Hieronnan ja saunan saatuani olkapää ja niska oli juntturassa erittäin väkevästi. Seuraavat neljä yötä heräilinkin sit kipuun joka oli pääsääntöisesti niskassa ja yläselässä. Mikäli sivulle mieli katsoa niin katse oli aloitettava lantiosta. Rauhaksiin ololla se siitä sitten parani. Muutama päivä sen jälkeen kuin liikkuminen ei enää sattunut ja olo oli muutenkin hyvä, päätin lähteä kaverini kanssa pelaamaan sulkapalloa (vrt. Juice Leskinen). Kipu tuli taas. Onneksi tällä kertaa vain käteen. Pelasin rauhallisesti  pelit loppuun. Kipu oli huomattavasti pienempää kuin aikaisemmin, mutta päätin silti mennä näyttämään sitä lääkärille. Tänään kävin päivystyksessä ja lääkäri taivututti minua ja kättäni eri asentoihin vain todetakseen että mitään hirmuisen vakavaa siellä ole. Lääkkeitä välttelevänä ihmisenä sovimme kuitenkin yhteistuumin, että otan tulehduskipulääke kuurin ja että himmailen liiotellusti ylävartalolla rykimistä vielä parin viikon ajan. Huhtikuun vaihteeseen asti ois viel lusittavaa, että voi taas haaveilla kiekkotouhuista. Mikäli kivut palautuu ni olkapää kuvataan ja sit näkee miten käy.

Toivottavasti olisi kertaluontoinen juttu tämä, mutta lienee liian optimistista ajatella noin.



Kokonaisuudessaan nyt kolmisenviikkoa taukoa pitäneenä, josta reilun viikon tulehduskipulääkkeitä syöneenä (pakki ei kestäny pidempään) ja kättä rasitukselta suojelleena päätin lähteä haastamaan paranneltua olkapäätäni Ruskon frisbeeradan läheisyydessä löytyvälle futiskentällä.

 Ajatuksena oli lähinnä harjoitella lämmittelyä ennen treeniä ja heittää muutama höntsäheitto, ettei lihasmuistiin työllä ja tuskalla hiotut muuvit unohtuisi. Lämmittelin paremmin ja pidempään kuin koskaan ennen ja mikä tärkeintä, ajatuksen kanssa. Bägiini uusimpana tulokkaana tullut teleskooppi harjanvarsi tulee tästä edes käyttöön ennen jokaista heittely rupeamaa. Venytin ja lämmittelin ylävartaloni ja käteni korostetusti . Saaden hyvänolontunteen jo tästä kehoystävällisestä teosta. Pikku surttien ja haarahyppelöiden jälkeen uskaltauduin ottamaan ensikiekkoni bägistä. Etukäteen päätin, että tyhjennän bägin kokonaan kentälle käyttäen minimaalista voimaa, kuitenkin kroppaa käyttäen totuttuun tapaan. Kiekot lensivät sen 30-60m, mut kipu ei kasvanut. Hain kiekkoni takas rangelta ja aloitin saman homman, ottaen forea mukaan. samoja mittoja tuli ja olkapäässä ei tuntunut mitään ihmeellistä. Hymyn jo tässävaiheessa noustessa lähelle korvia, hain juoksujalkaa bägin täyteen ja takas heittopaikalle.

Käden kuitenkin näyttäessä vihreää valoa, tyhjensin bägin 6-7 kertaa pikkuhiljaa poweria tehostaen. Viimeisellä tyhjennyksellä rykisin ns. olantakaa ja pyrin heittämään maksimia joka kiekolla. Heitin jopa putteri pituus ennätykseni about 95m Jokerilla. Puuskittaiseen myötäseen kylläkin. Tämän jälkeen olkapää ei ollu moksiskaan. Kuntoutusaikana heittokäden käyttämättömyyden aiheuttama puutuneisuus ja varovaisuus vaihtui normaaliksi, terveeksi frisbeeheittäjän kädeksi. Fiilis oli/on ihan huipussaan. Illalla kuitenkin heittokäden lapaluu kipeytyi hieman, mutta seuraavan päivän aikana, rykimiseen tottumaton lapaluu oli jo taas normaali.

Huomenna lähden kiertää ekaa kierrosta tän episodin jälkeen luottavaisin mielin. JES!

Selväähän on, että mun tapaukseni ei oo vielä selvä, eikä myöskään ole koskaan ollut loukkaantumisten saralla sieltä pahimmasta päästä. Mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen kuuntelemaan kehoa ja käyttämään sen kuntoutukseen aikaa ja kärsivällisyyttä.

Itse olkapääni rikottuani tulin tänne lukemaan kohtalontovereiden juttuja, ja etsimään niitä tuhkimotarinoita parantuneesta olkapäästä. Omalla kohdalla on liian aikaista sanoa onko tämä yksi niistä, mutta lähempänä ollaan.

Kipuvapaita heittelyjä!