Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Salient discs  (Read 3609 times)

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Salient discs
« on: 13.03.14 - klo:17:33 »
Itselläni on nyt ollut testissä pari kuukautta Helium liquid Prometheus, Cryo Antidote ja Catalyst Backpack.

Prometheus on heti ensisilmäyksellä valtavan kokoinen ja vaatii hiukan tottumista.
Hiukan turhan ylivakaa mun käteen enkä mitään monsteripituuksia sillä ole heittänyt.
Saattaa sopia jollekkin todella iso kätiselle heittäjälle mutta mulla se on lähinnä vakaana forekiekkona.
Kevyemmälläkin vauhdilla kiekon koko antaa sille loistavan liidon.
Helium liquid on "blizzard"versio Liquid muovista joka firman oli kehitettävä koska prometheuksen valtava koko toi sille myös valtavan painon, heliumi versiolla saatiin kiekon paino inhimillisiin mittoihin 168g ja ylöspäin. Muovi on todella kestävää eikä ole vielä tippaakaan mulla kulunut mutta sen paras ominaisuus on grip. Pakkasella ja sateella olen sitä viskellyt märkänäkin ote on todella pitävä.

Cryo muovi on myös kestävää ja melkein yhtä hyvällä pidolla kuin Helium liquid.
Antidote kiekko itsessään otti mun repussa midareiden ykköspaikan ekan heittelypäivän jälkeen enkä sitä sieltä enää poista. Todella suora ja todella hyvä liito. Jos verrata tarvii niin Mako 3 on ehkä ominaisuuksiltaan lähinnä mutta Antidote on karvan verran paremmalla liidolla ja vielä pienemmällä feidillä sekä rimmimalliltaan perinteisempi eli sopii niille jotka eivät makon suorasta rimmistä pidä. Vaikka Prometheus ei minun makuuni olekkaan niin Antidotea en voi tarpeeksi paljoa ylimainostaa.

Reppu vielä:

(Suomenkielinen arvostelu bägistä)


http://salient-discs.com/