Frisbeegolf-keskustelu > Radoilla tapahtuu

Kuopion seudun radat

(1/11) > >>

Pera 68:
Täälläpäin harrastajat viskoo lättyjä pääasiassa neljällä radalla.Kuopion Peikkometsässä ,18 väylää avoimessa helpohkossa puistomaastossa. Suonenjoella ,18 väylää metsärata. Juankoskella, 18 väylää ja on seudun monipuolisin ja haastavin rata ,myös talvisin hyvässä kunnossa.Uusin tulokas on Siilinjärven Ahmo,12 vaihtelevaa väylää urheilupuistossa.
  Iisalmen suunnasta löytyy kolme lyhyttä, mutta ihan mukavaa rataa.Nerkoo,Peltosalmi ja Paloisvuori.Nämä heitellään yleensä aina läpi samalla päiväreissulla.
  Tulossa oleva rata puolestaan on Kuopion keskustan tuntumaan tuleva Huuhanmetsä. 24 väylää pääasiassa tiukkoja metsärännejä, myös  muutama avonaisempi rykäisy. Väylät raivattiin risukoista talkoilla loppusyksyllä,metsäkoneet maastossa parasta aikaa tukkien kimpussa. Keväämmällä alkaa Tii talkoot ja korien pystytys,ja toivottavasti kesän mittaan päästään juhlimaan avajaisia tällä vaativalla kilparadalla.
  Kuopion seutu on ollu aikamoinen mustaaukko Suomen frisbee kartalla,mutta nyt täällä on hyvä draivi päällä ja uusien ratojen myötä olosuhteet paranee.
  Seuroja täällä toimii Deep In The Forest ry ja Vuorelan Veikot ry. Viikkiksiä heitellään kesällä pari kertaa viikossa noin 20-35 ukkoo.....
 

villek:
Hei Juankoskelaiset. Minulle joku onneton täältäpäin meni tätä teidän rataanne suosittelemaan. Kolme väylää heitettiin ja todettiin, että parempi lähteä pois, kun ei täällä uskalla heittää. Väylät menee aivan ristiin, eikä ikinä tiedä mistäpäin kiekkoa saattaa tulla niskaan ja minnepäin uskaltaa heittää osumatta kehenkään. Esimerkiksi keskellä vitosväylää sijaitsee toisen väylän tii ja väylä 15 menee keskeltä vitosta. Vitosen korilta joutuu kulkemaan toisten väylien läpi kutoselle jne.
En voi suositella kenellekään joka heittää pidemmälle kuin 20m, koska kauemmas ei täällä uskalla heittää.

Terveisin kaupunkilaispelle pääkaupunkiseudulta!

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

Jani:
Hei Ville!

Hienoa kuulla, että Juankosken ilmatila on ollut muovia mustanaan. Ja hyvä sekin, että otat muiden pelaajien turvallisuuden huomioon. Kuitenkin palautteesi aavistuksen ihmetyttää. Jos kolmosväylän jälkeen on jo käynyt ahdistamaan edessäpäin olevat risteyskohdat, niin kuulostaa siltä, että ongelmana ovat olleet juurikin ne 20 metrin heitot.
Kentän suunnittelussa yksi oleellinen tekijä on sujuva kierto. Juankoskella on jouduttu tekemään muutama huono siirtymä, mutta esimerkiksi mainitsemasi siirtymä vitoselta kutoselle ei ole paha, sillä kasiväylää kävellessä näkyvyys molempiin suuntiin on estoton. Myös vitosväylän sivussa olevalle kympin tiille on avoin näkyvyys. Itse en ole tietoinen siitä, heitelläänkö Juankoskella surutta toisia kohden, kuten pääkaupunkiseudulla tehdään, mutta epäilen että ei. Jos olen väärässä, niin sitten voi muutama vaaranpaikka ollakin, jos lisäksi itse pelaa silmät kiinni. Muutaman kisan kokemuksella voin todeta, että homma on toiminut hyvin.
Jos haluaa pelata kauniissa maisemissa keskellä kaupunkia järven rannalla, niin käykää Juankoskella!

Jussijii:

--- Quote from: Jani on 23.06.14 - klo:16:49 ---Jos haluaa pelata kauniissa maisemissa keskellä kaupunkia järven rannalla, niin käykää Juankoskella!

--- End quote ---

Näin oli ensi vkloppuna tarkoitus. Ilmeisesti radan luota löytyy ratakartta jonka voi kuvata kännykkään opasteeksi, mutta ei karttaa löytyne sähköisenä mistään?

Jani:
Omituista. Soitanpa kartan piirtäjälle.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version