Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Putterit puttaamiseen  (Read 217624 times)

Offline Forse

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Oskari Forstén
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #405 on: 21.08.16 - klo:21:58 »
Mitäs eroa lennossa (putatessa) on Wardenilla ja Mercyllä? Puttityyli varmaankin tollainen hybridi. Liito? Feidi? Onkos lennossa eroja Retro/Prime vastaan Zero Hård/Classic?

Mercy on pikkasen vakaampi. Liidosta vaikea sanoa lyhyillä matkoilla, draivatessa Mercy on vähän liidokkaampi.

Juu. Sainkin tänään Prime Wardenin lainaan ja Zero Hård Mercy tuli hommattua testiin muutama päivä sitten. Eipä kympin puteissa juurikaan eroa lennossa löydy. Mercy tuntuu pysyvän vähän "helpommin" ilmassa jos vaikka lähtee putti hiukan matalana. Tuulen kestävyys pitää vielä testata, kun oli tossa illalla putatessa aivan tyyntä.

Offline tuomasamuel

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Oksanen
  • Seura: 7k
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #406 on: 26.11.16 - klo:17:21 »
Ite tykkään tuosta zero hård muovista mutta haluaisin kokeilla tuota mcpro aviaria ja koska se on kc pro muovia niin olisikohan se lähimpänä zero hård muovia kovuudelta ja gripiltään?

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #407 on: 27.11.16 - klo:21:04 »
Jos ote ei haittaa ja on tyyntä, Rattleria parempaa en ole löytänyt, mutta kun se ei ole yleiskäyttöinen, XT Nova on toiseksi parasta, mitä olen löytänyt spin putteihin. XT koska pito auttaa vähentämään puristustehoa kädestä, mikä vähentää lihasjännitystä, mikä nopeuttaa käden liikettä parantaen tarkkuutta, toistettavutta suojaten kyynärpään oikeamista ennen kiekon irtoamista vastaan. Mikä kääntää ranteen oikealle. Yleiskäyttöisyydessä Nova on minulle paras, mutta vähemmän liitävä Classic Soft Warden tai Judge auttaa pakkasella tahmaisuuden säilyttävinä tekniikan ylläpitoa. Käsi toimii nopeasti kylmänä paksuista vaatteista huolimattakin, kun ei tarvitse puristaa liikaa lipeämistä välttäen. Judge on lähempänä liidoltaan Novaa kuin Warden, joten tehon tarve on pienempi, mutta korkeus vaikuttaa otteeseen. Isokätisillä nou hätä. Aika hyvin tahmaisuudesta johtuen pienen sopeutumisen jälkeen Judgea voi putata ilman ylikovaa puristusta pienikätinenkin, vaikkei työnnä sormen päitä kattoon. Siksi talvella pikkupakkasia kylmemmässä säässä Nova jää parempia säitä odottamaan. Vielä ei ole tullut yhtä parasta kiekkoa kaikkiin olosuhteisiin. Nova supertahamaisena olisi kova sana.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #408 on: 12.12.16 - klo:06:34 »
Jos ote ei haittaa ja on tyyntä, Rattleria parempaa en ole löytänyt, mutta kun se ei ole yleiskäyttöinen, XT Nova on toiseksi parasta, mitä olen löytänyt spin putteihin. XT koska pito auttaa vähentämään puristustehoa kädestä, mikä vähentää lihasjännitystä, mikä nopeuttaa käden liikettä parantaen tarkkuutta, toistettavutta suojaten kyynärpään oikeamista ennen kiekon irtoamista vastaan. Mikä kääntää ranteen oikealle. Yleiskäyttöisyydessä Nova on minulle paras, mutta vähemmän liitävä Classic Soft Warden tai Judge auttaa pakkasella tahmaisuuden säilyttävinä tekniikan ylläpitoa. Käsi toimii nopeasti kylmänä paksuista vaatteista huolimattakin, kun ei tarvitse puristaa liikaa lipeämistä välttäen. Judge on lähempänä liidoltaan Novaa kuin Warden, joten tehon tarve on pienempi, mutta korkeus vaikuttaa otteeseen. Isokätisillä nou hätä. Aika hyvin tahmaisuudesta johtuen pienen sopeutumisen jälkeen Judgea voi putata ilman ylikovaa puristusta pienikätinenkin, vaikkei työnnä sormen päitä kattoon. Siksi talvella pikkupakkasia kylmemmässä säässä Nova jää parempia säitä odottamaan. Vielä ei ole tullut yhtä parasta kiekkoa kaikkiin olosuhteisiin. Nova supertahamaisena olisi kova sana.

Onko mvp:n soft electron ion (vakaa) tai atom (suora) ollu testissä? Näissähän on vähän sama ku novassa mut toisin päin, eli ite kansi ja rimmin sisäreuna on todella pitävää löysää muovia vrt Trilogy soft, mutta rimmin ulkoreuna "gyrokehä" on kovempaa muovia, joka jäykistää kiekon ja näin se ei ole hirviä lerppu niinku esim bt soft putterit, mut pito on sama. Molemmat kyllä taitaa olla matalimmasta päästä syvyydeltään.
« Last Edit: 12.12.16 - klo:06:37 by Ipe »

Offline tuomasamuel

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Oksanen
  • Seura: 7k
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #409 on: 07.01.17 - klo:19:16 »
Ite olen puttaillut lähes koko fribailu aikani d-line p2 putterilla mutta on se tässä lähiaikoina alkanut vähän ärsyttämään ja tuntuu siltä että olisi vaihdon aika.
Olen miettinyt mcpro aviaria mutta se on näin talvisin varmaan liian liukas? Mutta millaiseksi tulee tämä muovilaatu kesälämmössä?

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #410 on: 08.01.17 - klo:00:29 »
P2 ja McPro Aviarhan on käytännössä sama kiekko (ei ainakaan putatessa pitäis olla suurta eroa). Toki McPro-muovi (KC Pro) kovempaa ja liukkaampaa kun esim. D-line, McPro on yhtä kova lämpösellä ja kylmällä mutta kylmällä huomattavasti liukkaampi.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #411 on: 08.01.17 - klo:19:42 »
En näköjään vähään aikaan ole lukenut tätä alaosasta. Kokoa olen heittänyt vain kovemmilla aiemmilla muovilla. Pehmeämpää kokeilin kaupassa ja totesin liian liukkaaksi kaikkiin keleihin minulle. Atom on kokeilematta.

Ion ei ole matalampia kiekkoja ja perinteisesti termi vakaa tarkoittaa suoraa kiekkoa. Ylivakaa feidaavaa. Järjetön määrä sekaannusta on aiheuttanut termien löysä käyttö, siksi puutuin asiaan.

Jos ote ei haittaa ja on tyyntä, Rattleria parempaa en ole löytänyt, mutta kun se ei ole yleiskäyttöinen, XT Nova on toiseksi parasta, mitä olen löytänyt spin putteihin. XT koska pito auttaa vähentämään puristustehoa kädestä, mikä vähentää lihasjännitystä, mikä nopeuttaa käden liikettä parantaen tarkkuutta, toistettavutta suojaten kyynärpään oikeamista ennen kiekon irtoamista vastaan. Mikä kääntää ranteen oikealle. Yleiskäyttöisyydessä Nova on minulle paras, mutta vähemmän liitävä Classic Soft Warden tai Judge auttaa pakkasella tahmaisuuden säilyttävinä tekniikan ylläpitoa. Käsi toimii nopeasti kylmänä paksuista vaatteista huolimattakin, kun ei tarvitse puristaa liikaa lipeämistä välttäen. Judge on lähempänä liidoltaan Novaa kuin Warden, joten tehon tarve on pienempi, mutta korkeus vaikuttaa otteeseen. Isokätisillä nou hätä. Aika hyvin tahmaisuudesta johtuen pienen sopeutumisen jälkeen Judgea voi putata ilman ylikovaa puristusta pienikätinenkin, vaikkei työnnä sormen päitä kattoon. Siksi talvella pikkupakkasia kylmemmässä säässä Nova jää parempia säitä odottamaan. Vielä ei ole tullut yhtä parasta kiekkoa kaikkiin olosuhteisiin. Nova supertahamaisena olisi kova sana.

Onko mvp:n soft electron ion (vakaa) tai atom (suora) ollu testissä? Näissähän on vähän sama ku novassa mut toisin päin, eli ite kansi ja rimmin sisäreuna on todella pitävää löysää muovia vrt Trilogy soft, mutta rimmin ulkoreuna "gyrokehä" on kovempaa muovia, joka jäykistää kiekon ja näin se ei ole hirviä lerppu niinku esim bt soft putterit, mut pito on sama. Molemmat kyllä taitaa olla matalimmasta päästä syvyydeltään.

Offline MPC

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #412 on: 12.10.17 - klo:13:03 »
Olen puttaillut nyt muutaman kuukauden Prodigyn 300 PA3:lla. Tykkään erittäin paljon kyseisen putterin gripistä, sekä suorasta lentoradasta. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, että kyseisestä kiekosta loppuu pitkissä puteissa (sanotaan noin 15-20 metrin jälkeen) liito melkein täysin. Puttityylini on spin ja kun hanaa alkaa laittamaan kaukaa liikaa, jotta liidottomuutta saisi kompensoitua, niin tarkkuus kärsii melko paljon.

Onko muilla PA3:lla puttaavilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vain mun päänsisäinen harha :)

Olen harkinnut putterin vaihtoa (esim. Warden) ja kaipailisinkin hiukan näkemyksiä, että mikä putteri vastaisi mahdollisimman hyvin PA3:sta ollen kuitenkin liidokkaampi?

« Last Edit: 12.10.17 - klo:13:06 by MPC »

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #413 on: 12.10.17 - klo:14:10 »
Judgea kannattaa kyllä vähintään kokeilla, sopii mielestäni erittäin hyvin juuri pitkiin putteihin ja heitossa menee pidemmälle kuin mikään muu testaamani putteri.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #414 on: 12.10.17 - klo:14:22 »
Kerran Judgella puttailleena jäi fiilis että on kyllä erikoisen tuntuinen bead siinä. Vai muistanko väärin?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #415 on: 12.10.17 - klo:14:54 »
Varmaan mieltymys- ja tottumiskysymys, koska mielestäni Judgessa ja Kruunussa on se tavallinen bead, toisinkuin esim. X-P1X ;D
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #416 on: 13.10.17 - klo:00:07 »
Olen puttaillut nyt muutaman kuukauden Prodigyn 300 PA3:lla. Tykkään erittäin paljon kyseisen putterin gripistä, sekä suorasta lentoradasta. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, että kyseisestä kiekosta loppuu pitkissä puteissa (sanotaan noin 15-20 metrin jälkeen) liito melkein täysin. Puttityylini on spin ja kun hanaa alkaa laittamaan kaukaa liikaa, jotta liidottomuutta saisi kompensoitua, niin tarkkuus kärsii melko paljon.

Onko muilla PA3:lla puttaavilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vain mun päänsisäinen harha :)

Olen harkinnut putterin vaihtoa (esim. Warden) ja kaipailisinkin hiukan näkemyksiä, että mikä putteri vastaisi mahdollisimman hyvin PA3:sta ollen kuitenkin liidokkaampi?

Pa3 oli munkin mielestä aika liidoton. Pidemmissä puteissa kun alkoi feidaamaan, niin tippui kuin kivi. Warden on hyvä putteri, mutta tuntuu eriltä kuin Pa3. Wizard voisi olla hyvä vaihtoehto. Judgekaan ei ole ollenkaan huono.

Offline joojooee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Seura: Deep In The Forest Ry
Vs: Putterit puttaamiseen
« Reply #417 on: 15.10.17 - klo:23:15 »
Olen puttaillut nyt muutaman kuukauden Prodigyn 300 PA3:lla. Tykkään erittäin paljon kyseisen putterin gripistä, sekä suorasta lentoradasta. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, että kyseisestä kiekosta loppuu pitkissä puteissa (sanotaan noin 15-20 metrin jälkeen) liito melkein täysin. Puttityylini on spin ja kun hanaa alkaa laittamaan kaukaa liikaa, jotta liidottomuutta saisi kompensoitua, niin tarkkuus kärsii melko paljon.

Onko muilla PA3:lla puttaavilla vastaavia ongelmia vai onko tämä vain mun päänsisäinen harha :)

Olen harkinnut putterin vaihtoa (esim. Warden) ja kaipailisinkin hiukan näkemyksiä, että mikä putteri vastaisi mahdollisimman hyvin PA3:sta ollen kuitenkin liidokkaampi?

Jos beadillisestä tykkäät nii Judge on loistava puttailuun - löytyy liitoa pidemmillekin puteille. Itse vaihdoin Judgen Wardeniin tämän vuoden alussa ja olen puttaillut sillä siitä lähtien, olen huomannut että Warden on vielä suorempi ja liidokkaampi ja siitä saa puhtaamman otteen kun se on pyöreä reunaltaan ilman beadiä. Alkuun tuntui itselle oudolta vaihtaa beadillisestä beadittömään, mutta siihen tottui nopeasti.

Muita hyviä liidokkaita beadillisia puttereita on esim. Gauntlet ja Kruunu, joista Kruunu on hieman vakaampi ja Gauntlet suorempi, liitoa löytyy enemmän kuin Judgesta sekä beadi ei ole yhtä suuri kuin Judgessa.