Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jonessiivin fribablogi  (Read 88941 times)

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #180 on: 02.11.15 - klo:18:31 »
Mulla kävi aivan samalla tavalla omissa pikkukisoissa. Käytiin eka naapurikunnassa kiertämässä pari pikkurataa ja sieltä kotiradalle. Sijoitus oli neljäs ja olin toisena olevasta vain pari heittoa jäljellä. Kotiradan olin kaks päivää sitten paukuttanut pelkällä putterilla -5 ja vieläpä kahteen otteeseen. Tuloksena kierrokset -1 ja +1. Sijoitus tippui neljännestä yhdeksänteen sijaan.

En tiedä alkoiko fysiikka pettää vai hajosiko sipuli vain totaalisesti. Puttisylkyjä tuli niin pirusti varsinkin toisella kierroksella että itku meinasi tulla. Semmosta nyt vaan sattuu, eikä sille oikein mitään voi. Mutta voin kertoa että kausi oli kyllä ohi tuon reissun jälkeen.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #181 on: 02.11.15 - klo:18:43 »
Mulla kävi aivan samalla tavalla omissa pikkukisoissa. Käytiin eka naapurikunnassa kiertämässä pari pikkurataa ja sieltä kotiradalle. Sijoitus oli neljäs ja olin toisena olevasta vain pari heittoa jäljellä. Kotiradan olin kaks päivää sitten paukuttanut pelkällä putterilla -5 ja vieläpä kahteen otteeseen. Tuloksena kierrokset -1 ja +1. Sijoitus tippui neljännestä yhdeksänteen sijaan.

En tiedä alkoiko fysiikka pettää vai hajosiko sipuli vain totaalisesti. Puttisylkyjä tuli niin pirusti varsinkin toisella kierroksella että itku meinasi tulla. Semmosta nyt vaan sattuu, eikä sille oikein mitään voi. Mutta voin kertoa että kausi oli kyllä ohi tuon reissun jälkeen.

Huh... Onneks en oo ainoa näköjään.. :( Meni itseluottamus taas kerran ihan täysin toho lajii kyl eilen. Mulla lähti hommat lapasesta sillei että ensin pelasin hyvää peliä ~7 väylää, kunnes otin ihan järkyttävän kakkosnelkun --> seuraavalle väylälle pirkkuputti aivan keskelle pönttöö, vieläpä hillityllä nopeudella JA SYLKY --> seuraavalle väylälle par putti kokonaan ohi korista neljästä metristä ku menin tyhmänä puttaamaan kun taustalla sadan metrin päässä huusi joku lenkkeilijä pojalleen kovaan ääneen ja muutenkin söhläsin sen liian nopeasti, siittä sit tuloksena TRIPLABOGI.

Se oli aikalailla siinä ne kisat sitte, kiinnostus ja itseluotto katos ku pieru saharaan. Retkituoli lenteli.
Team Discraft / #71739

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #182 on: 02.11.15 - klo:18:58 »
Mulla kävi aivan samalla tavalla omissa pikkukisoissa. Käytiin eka naapurikunnassa kiertämässä pari pikkurataa ja sieltä kotiradalle. Sijoitus oli neljäs ja olin toisena olevasta vain pari heittoa jäljellä. Kotiradan olin kaks päivää sitten paukuttanut pelkällä putterilla -5 ja vieläpä kahteen otteeseen. Tuloksena kierrokset -1 ja +1. Sijoitus tippui neljännestä yhdeksänteen sijaan.

En tiedä alkoiko fysiikka pettää vai hajosiko sipuli vain totaalisesti. Puttisylkyjä tuli niin pirusti varsinkin toisella kierroksella että itku meinasi tulla. Semmosta nyt vaan sattuu, eikä sille oikein mitään voi. Mutta voin kertoa että kausi oli kyllä ohi tuon reissun jälkeen.

Huh... Onneks en oo ainoa näköjään.. :( Meni itseluottamus taas kerran ihan täysin toho lajii kyl eilen. Mulla lähti hommat lapasesta sillei että ensin pelasin hyvää peliä ~7 väylää, kunnes otin ihan järkyttävän kakkosnelkun --> seuraavalle väylälle pirkkuputti aivan keskelle pönttöö, vieläpä hillityllä nopeudella JA SYLKY --> seuraavalle väylälle par putti kokonaan ohi korista neljästä metristä ku menin tyhmänä puttaamaan kun taustalla sadan metrin päässä huusi joku lenkkeilijä pojalleen kovaan ääneen ja muutenkin söhläsin sen liian nopeasti, siittä sit tuloksena TRIPLABOGI.

Se oli aikalailla siinä ne kisat sitte, kiinnostus ja itseluotto katos ku pieru saharaan. Retkituoli lenteli.

Eiköhän se tossa sitten se vastaus ole siihen miksi harkkakierros ja kisakierros eroavat. Treeneissä heität hyvällä rytmillä ja rennosti - ja jos tulee joku tollainen paskin tuuri (tuskin paari) niin yleensä lopetat laskemisen ja/tai otat siihen jonkun muun anglen siihen kierrokseen. Tai ihan vaan et pidä sitä sylkyä/kämmiä/rollia minään. Kisassa sillä on tavallaan -oikeasti- merkitystä, ja sitten päästät sen ihon alle, vaikka tietenkin juuri kisassa sitä ei ainakaan saisi tehdä.

Mulla on varmaan joku persoonallisuushäiriö, koska en mä jaksa murehtia kisoissa sen enempää kuin treeneissäkään jotai sylkyjä tms. Ei ne siihen mun heittämiseeni vaikuta enkä niitä pysty hallitsemaan. Mutta toisaalta siellä Julkujärvellä itselläkin meni ihon alle se kun porukka liukasteli niillä kuraisilla matoilla ja sitten en uskaltanut heittää vauhdilla ollenkaan. Luultavasti toki se oli ihan järkevääkin, mutta kyllä siinä saa sitten muutamalla väylällä pirkun unohtaa.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #183 on: 02.11.15 - klo:20:31 »
Sen enempiä kertomatta; Kuulaaksoo uus ennätyskierros tänään. Tulos muhkea -12! Kaks bogiaki tuli otettua.
Ei voi muuta sanoa, kuin huikeeta! Onnittelut!

Kiitos. Silti pakko avautua samasta asiasta. Miten on mahdollista että heittää kaks peräkkäistä kierrosta Kuulaaksoa tuloksiin -12 ja -10, ja heti seuraavat kierrokset (tosin Julkujärvi Openin kisakierroksia) +2 ja par?

Mä ajattelin tosiaa että nyt kun on kierrokset menny hyvin ja kotirata kerrankin antaa sitä tulosta ja tuntuu hyvältä fribaa ni mennää ny koittaa kisoihinkin ihmeessä, kai mä ny kympin sijoitan. Sit heitän tollaset kurakierrokset siel ja voin vaan kuvitella mitä kaikkien niiden mielessä pyörii ketkä siin vaiheessa oli kuullu että oon heittäny pari kuningaskierrosta juuri pari päivää ennen..


"Ei varmaa oo heittäny."

"Kusettaa."

"Ittensä kans heittäny best shottii kolmella kiekolla."

"Hohhoh ei se heittäny ees miinustulosta."




Voin kertoo että pikkusen ollu masentavat fiilikset tästä lajista taas eilisestä lähtien. Pelaan huononaki päivänä pikkusen perseilemällä tuol alle par'in.. Taukoa luvassa jälleen ja nyt taitaa olla kausi paketissa viimestään. Hävettää.
Pystyn kyllä täysin samaistuun, vaikka kisoihin en uskaltaudukkaan. Mulle riittää se, että olen ennätysvauhdissa tai hyvällä pirkkuputti etäisyydellä sellaisella väylällä, jossa en pirkkua ole vielä saanut. Itsellä todella usein menee huono tuuri tai surkeesti mennyt väylä ihonalle ja siitä menee peli sekaisin. Viimeksi tänään.  :-\ No ehkä joskus pääsen sen Kuulaakson pakkaselle.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #184 on: 16.11.15 - klo:09:02 »
Jos kirjottelis jotain taas. Kausi on ihan virallisesti paketissa ja heittelen enää sen mitä ehtii ennen lumia. Talvella en ala viskoo nyt mitää. Ens kauteen otetaan tuntumaa.

Valittelin huonoa putti(tekniikka)a.. No siittä inspiroituneena se on nyt vaihdettu kokonaan erilaiseksi. Ennen oli puhdas spinniputti joka meni millon mistäki ohitte, nyt opettelin tos nosto/hissi/push-puttin, mikskä sitä ny ikinä jengi kutsuukaan.

Tulokset vakuuttaa kyllä... Pienemmällä voimalla menee mukille asti ja kiekon lento on ihan erilainen ilmassa. Kiva puttailla pitkästä aikaa. Menee ihan jopa pitkiäki putteja sisään taas! :)

Ens kaudesta tulee kyllä mielenkiintonen. Paljon pään sisäistä taktikointia on käyty ja miten sais tulosta iha kisatilanteessaki. Katotaan jos tulee joku tsemppi siittä kun hommataan tolle avovaimollekki A-lisenssi ja lähetään yhdessä kisailemaan. Menis talvi ny lujaa ohi vaan, tai ei tulis ollenka lunta...

----------------

On sitä tullu värjäiltyä kiekkojaki. Sain isänpäivälahjaks ison väripaketin ja pikkuhiljaa homma aukee. En jaksa tähän ny linkitellä maalauksia, ei ne nii hienoja oo ollu toistaseks..
Team Discraft / #71739

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #185 on: 16.11.15 - klo:11:50 »
voin vaan kuvitella mitä kaikkien niiden mielessä pyörii ketkä siin vaiheessa oli kuullu että oon heittäny pari kuningaskierrosta juuri pari päivää ennen..

Helposti ihminen kuvittelee että muita kiinnostaa omat tekemiset näin paljoa. Enimmäkseen nuo on omia ajatuksia mitä projisoi muiden ajateltavaksi, mikä on toki ihan inhimillistä, mutta mitä ihmiset tekee ihan helvetisti liikaa ja turhaan. (vrt. en voi mennä viikkokisoihin kun mitä ne muut miettii kun heitän paskasti vaikka mulla on Gripin reppu -- siis mitä helvettiä tollasia kelailemaan?) Mä en usko että kovin montaa kiinnostaa muiden kuin pro pelaajien ailahtelevat suoritukset, jos nekään.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #186 on: 16.11.15 - klo:12:03 »
voin vaan kuvitella mitä kaikkien niiden mielessä pyörii ketkä siin vaiheessa oli kuullu että oon heittäny pari kuningaskierrosta juuri pari päivää ennen..

Helposti ihminen kuvittelee että muita kiinnostaa omat tekemiset näin paljoa. Enimmäkseen nuo on omia ajatuksia mitä projisoi muiden ajateltavaksi, mikä on toki ihan inhimillistä, mutta mitä ihmiset tekee ihan helvetisti liikaa ja turhaan. (vrt. en voi mennä viikkokisoihin kun mitä ne muut miettii kun heitän paskasti vaikka mulla on Gripin reppu -- siis mitä helvettiä tollasia kelailemaan?) Mä en usko että kovin montaa kiinnostaa muiden kuin pro pelaajien ailahtelevat suoritukset, jos nekään.

Jep. Onhan toi varmaan melkosen tosi. Opinpaha olemaan turpa kii jos sattuu tulee kuningaskierroksia ennen kisoja. Jos sattuu jatkuu kisoissa sama onnistuminen ni sithän se vasta mukava on ku yllätti iha oikeesti. Eikä tää ehkä oo nii vakava laji että heti viittii junan alle hypätä. :)
Team Discraft / #71739

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #187 on: 27.11.15 - klo:19:41 »
Eilen käytiin FribaFactoryssa, oli tullu kutsu seuralle ennen virallisia avajaisia. Paikkahan oli sellanen vanha ryönänen tehdashalli (entinen Upofloor?) Nokialla. Mut sisään ku astu ni joha rupes kyl suupieliä hymyilyttää! Oli kyl omituinen ja täysin uusi fiilis astua sisään isoon halliin jossa näky vaan fribatavaraa! :D Myynnissä oli kiekkotavaraa ja vaatetusta, bägejä. Komeet hyllyt kengille ja vaatteille ja oli ihan perus vaatelokerot myös. Jäi siinä vaiheessa jo sellanen aika huoliteltu ja suunniteltu fiilis paikasta.

Sisäpelikengät ku sain jalkaan ni lähdin kiertään ton avovaimon kanssa hallia ennen ku muut seuralaiset oli saapunu paikalle. Ekana kierrettiin se 4-väylänen rata mikä sinne oli suunniteltu.

Vähän vaikea selvittää väylistä jos tuol ei ole käyny, joten koittakaa jossain määrin ymmärtää:

1. väylä oli about 50 metrinen suora väylä, jossa korin takana parin metrin päässä tolpasta oli puolen metrin OB-kaistale, eli avaus pitkäks = olet OB. Useasti meniki pitkäks avaukset tohon väylään, mutta se takana oleva verkko palautti hyvin sisälle kiekon ja sit sai nostaa kakkosen. Mikäli menit outtiin, nostit kolmosen. Hmmm...

2. väylä taas oli sellanen nurkantaitto-väylä jossa heitettiin vaan uparit ku tultiin sinne hallin. Eli about kymppi eteenpäi, ja vitone kulman taakse oikeelle. Outteja oli vasemmalla tiistä kattoen seinän vieressä ja sit siel suoraan edessä olevan seinän edessä (mut ei kokonaan oikeelle, korin suuntaan asti vaan ehkä nelisen metriä hallin kulmasta).Kori oli ns. elevated ja alarauta oli aikalailla naaman korkeudella. Väylä oli siis lyhyt ~15-20 metrinen neppi, jonka voi helposti seiftaa kulmaan pikkuputilla ja sit putata sellane nelimetrine putti vähä ylöspäin. Silti en seiftannu millään kierroksella vaan forehyssetin korkeelta ja koitin sitä holaria. Mut se ei vaan taitu, ei millään...

3. väylä oli suora, about 30-metrinen pikkuneppi. Komeesti riitti hyppyputti saarekkeeseen, joka kiersi koria tosi tiukasti. Saari oli ehkä joku 3x3m. Heitin tähän väylään ainoastaan yhden avauksen joka pysy saaressa, yhteensä joku kymmenen avausta melkeinpä tais tulla heitettyy tohon... Droppari oli kuulemma 9,5 metriä korista, ja siel oltiin käytänössä aina ja jokanen pelaaja. Siittä meni putit eilen hyvin sisään, oli niinsanotusti tikissä se osasto. Vaikein väylä pirkuttaa FribaFactoryssa.

4. Pieni kiva salaman muotonen väylä, ehkä vähä alle 50m. Eli siis suoraan-->kulma oikeelle-->suoraan, väylän leveyden ollessa joku nelisen metriä koko ajan aikalailla. Sellane ässäävä heitto siihe piti nakkaa RHBH. Suoraan tiiltä lähteny heitto saatto olla helposti outissa koska siel oli seinä vastassa ja sellane ehkä metrin kaistale OB:ta. Forella taas saatto skipata outtiin, jota löytyi sieltä korialueelta. En heittäny olleka foree toho väylää, lähes varma outti jossei putterilla laita jotai matalaa. Sen sijaan yritin Zonella ässäävää sinne ja se onnistu vissii 100% yrityksistä huolimatta siittä että se mutka oli aika tiukka ja jonkun 30 metrin päässä korista. Se aina vaan liiteli pitkäks ja pysähty seinään johki 6-7m päähä korista. Siittä sai hyvin putit inee ku sai tietty ottaa viel metrin irti kiinteestä seinästä. Yritin siihe Flickiä heittää kans iha pystyssä mut en saanu taittuu sitä sinne mutkaan kertaaka. Se olis feidannu meinaa iha mukin suuntaa ennen sitä seinää ja olis voinukki kolista... :)

Tilaa väylät käytti ehkä puolet koko hallitilasta, joten mahdollisuuksia tonne on tehdä pidempääki siivua ja enemmän väyliä. Jossain tais lukee että 6-7 väylää iha mahdollinen tonne saada, ja viikkokisailua myös!!

Sieltä löyty myös sellasia "puttireenikaistoja" verkotettuna erikseen. Tilaa oli hakata puttia omassa lokerossa vaikka porukalla. Maksimiputin pituudeks jäi siinä kaistaleessa ehkä joku 15 metriä. Ihan tarpeeks (ainaki mun surkeelle putille).

Ja se ehkä nasevin asia, siel oli tutka!!! Taas sai huitoa nii paljo ku kädestä lähti! Mä tykkään paljonki siit touhusta, lähtönopeuden eron huomaa pienistä asioista heti. Parhaimmat lukemat oli; bäkkärii 107, upsia 119, forea 102 ja vasuribäkkärii 84 km/h.

Ja bilispöytä oli sit viel keskellä koko areenaa.

Omat risut ja ruusut:
+ Vaikka väylät oli lyhyitä, jotenkin silti oli kiva "vaan" neppailla sisätiloissa sillei vähemmän vakavasti. Hymyilytti useasti ja oli vähän sama fiilis koko ajan ku juoksis Hoplopissa lasten perässä ku perheellä käydää. Pihalla on kuitenki paskakelit ja tuol on kuivaa ja lämmintä!? Sehän on siis voittoa fribaa sisällä!
+ Tutka ja tulevaisuudessa toimiva videokamerointi omasta heitosta
+ Sohvien ja nojatuolien määrä!! Oli mahtavaa kun joka paikassa pysty istahtaan letkeästi ja katteleen vaan muiden fribaamista.

- Koko hallin tilan hyötykäyttö. Hieman liikaa ehkä niitä putinreenauskaistaleita? Ja bilispöydän joka puolella on vähän "turhaa tilaa", se käyttöön!
- Tutkan skriini josta nopeuden näki, saisi olla siel lähempänä takaseinää minne heitetäänki. Oli jotenkin hölmöö heittää takaseinään lujaa ja sit innoissaa kääntyä ympäri ja rientää ruudulta kattoo lukema.
- Väylien muoto. Väylät noudatti neliökulma-muotoja joka paikassa. Kaikki kulmat oli aina sen 90 astetta. Väylät voisi muokata pyöreimmiksi ja esteitä väylille myös jostain olisi kiva saada.
- Saarekkeen koko 3-väylällä isommaksi että edes joskus jäisi jopa saareen.
- Se hinta. Kuus euroo tunnilta on ehkä vähän suolanen. Toimisi ehkä paremmin joku 7-10e kertamaksu, jolla saa olla tilassa niin kauan kun haluaa. Tosin sit sinne saattais jäädä jengi lojumaan ja sit olis tukossa nopeesti paikat. Kuudella eurolla saa ihmiset fribaamaan ja hyötykäyttään joka minuutin paremmin ku kertamaksulla.

Älkää ymmärtäkö väärin että oli huono kokemus miinuksien perusteella!! Oli aivan mahtava kokemus ja hyvä mieli jäi. Varmana jotain jää puuttumaan. Tollaset kohdat jäi mieleen parhaiten.

Ainii, tuli heitettyä oma kahdeksas holari myös ykkösväylälle! Holaria edeltävällä kierroksella osuin tolppaan ja eipä siin muuta ku vähä korkeempi heitto sit ens kierroksella (muistan viel ajatelleeni juuri noin tiillä, hahaha) ja siel lepäs.  8) Z FLX Challenger kiekkona.


------------------------------------


Ja lyhyemmin: kävin Kuulaaksossa "pitkästä aikaa". Oli vissiin aikalailla viikko ehtiny jopa kulua ku kiekotin oman kotiradan viimeks, oli vähä flunssaa ilmassa. Meijä seuran aktiivisimmat pojat tehny kovaa duunia tuol ja väylät on kyl kunnossa. Mulle uutta tavaraa kerkes tuleen viikossa neljälle väylälle, ja yks väylä on näköjään poistettu leiskasta. Heitin -7 tuloksen (26 väylää eli kaikki) ja yhden uuden eaglen otin kanssa kolmanneks viimeselle antsa-ässä väylälle. Eka heitto siihe väylään koskaan ja viitee metrii pääs, tosin tunsin heti ku kädestä lähti että ny on muute hyvä heitto. :)

Palataan taas joskus ku tulee asiaa. Tuskin kovin nopeasti. Talvi tulossa ja seuran puttireenit sisätiloissa ei oo jaksanu yhtää kiinnostaa. Mökötän sisällä ja pelaan tietokoneella mielummi. Ja värjäilen kiekkoja! Facebookin kiekonvärjäysryhmään postailen hienoimpia töitä. Tässä alempana yks maistiainen parhaimmasta tähä mennessä, tosin ääriviivoja korjailen viel kehältä vähä:
« Last Edit: 27.11.15 - klo:20:55 by Jonessive »
Team Discraft / #71739

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #188 on: 27.11.15 - klo:23:09 »
Erittäin komea kiekko 8)

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #189 on: 28.11.15 - klo:21:39 »
Vähän nopsaa luin tuon FribaFactory jutun, mutta silti jäi semmonen fiilis että voisi käydä tarkastamassa  8)
Itseäni taas puolestaan hieman huvittaa mitä "vinkumista" tuosta 6€/h on täällä foorumilla näkynyt.
Ei paljoa mitään täällä Tampereella harrastella tuollaisella hinnalla... jos oikeastaan yhtään mitään.
Ja eikös sinne jotain kausarikorttiakin ollut? Mikäli haluaa oikeasti päästä reenailemaan puttia ym. talven aikaan.

Tekstiä lukiessa väylien muodot sai kyllä hieman hirvittämään, tiukkoja mutkia, mutta olitkin ne miinuksissa maininnut. Toivottavasti tekisivät niistä pyöristettyjä, kiekon lentoradalle luonnollisempia. Toki kun paikka on juuri avattu niin varmasti on paljon viilattavaa, täytyy vain toivoa että saavat palautteista kiinni.

Suosittelisin että linkittäisit tämän heille facebookiin. Hyvältä arvostelulta vaikutti :)
« Last Edit: 29.11.15 - klo:00:33 by Maikkari »
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #190 on: 28.11.15 - klo:22:15 »
Vähän nopsaa luin tuon FribaFactory jutun, mutta silti jäi semmonen fiilis että voisi käydä tarkastamassa  8)
Itseäni taas puolestaan hieman huvittaa mitä "vinkumista" tuosta 6€/h on täällä foorumilla näkynyt.
Ei paljoa mitään täällä Tampereella harrastella tuollaisella hinnalla... jos oikeastaan yhtään mitään.
Ja eikös sinne jotain kausarikorttiakin ollut? Mikäli haluaa oikeasti päästä reenailemaan puttia ym. talven aikaan.

Tekstiä lukiessa väylien muodot sai kyllä hieman hirvittämään, tiukkoja mutkia, mutta olitkin ne miinuksissa maininnut. Toivottavasti tekisivät niistä pyöristettyjä, kiekon lentoradalle luonnollisempia. Toki kun paikka on juuri avattu niin varmasti on paljon viilattaa, täytyy vain toivoa että saavat palautteista kiinni.

Suosittelisin että linkittäisit tämän heille facebookiin. Hyvältä arvostelulta vaikutti :)

Aikalailla sama palaute tuli sanottua siel jo livenä. Mut siis vaikka mitä tossa mulla ja foorumilla lukikin niin EHDOTTOMASTI kannattaa siel käydä, oli se vaan niin kivaa silti!!! :) Ja tosiaan, jos asuu lähistöllä ni siel on uutuuttaankiiltävät TARGETit oottelemassa putteja ja kausikortilla kyllä saa putit kuntoon varmasti talvena aikana...

Tosiaan joskus piti sulkkista pelailla se tunti tossa liikuntakeskuksella Ylöjärvellä... Tais olla kahdelta henkilöltä lähemmäs 40 euroa tunnilta. Siinä vähä perspektiiviä.

Väylät vaan loivemmiks ja enemmän esteitä yms oksia sinne sekaan ni avot... Tulee käytyä uusiks joskus kyl..
Team Discraft / #71739

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #191 on: 29.11.15 - klo:00:39 »
Aikalailla sama palaute tuli sanottua siel jo livenä. Mut siis vaikka mitä tossa mulla ja foorumilla lukikin niin EHDOTTOMASTI kannattaa siel käydä, oli se vaan niin kivaa silti!!! :) Ja tosiaan, jos asuu lähistöllä ni siel on uutuuttaankiiltävät TARGETit oottelemassa putteja ja kausikortilla kyllä saa putit kuntoon varmasti talvena aikana...

Tosiaan joskus piti sulkkista pelailla se tunti tossa liikuntakeskuksella Ylöjärvellä... Tais olla kahdelta henkilöltä lähemmäs 40 euroa tunnilta. Siinä vähä perspektiiviä.

Väylät vaan loivemmiks ja enemmän esteitä yms oksia sinne sekaan ni avot... Tulee käytyä uusiks joskus kyl..
Vielä juurikin tuohon hintaan palaillaa lisäperspektiivin muodossa, sillon tällön tulee keilailtua =39€ /h ja näin talvisin tulee pelailtua snookeria =14€ /h (okei, juuri löydettiin kaverin kanssa paikka missä snookeria pääsee 5€/h pelailemaan, mutta se olikin suuri löydös!). Joten en edelleenkään voi ymmärtää tuota 6€ tunnista valittamista ;)

Itselläni tosin ei talviaikaan juurikaan ole hinkuja reenata friban merkeissä, koska olenkin enemmän ratabongari-tyyppiä kuin kilpapelaaja, mutta jos jossain Pirkanmaalla pääsee hallille draivailee ilman pelkoa sivullisiin osumisesta / tuomaan oma korin ja puttailemaan halvemmalla kuin 6€/h niin saa laittaa viestiä inboxiin.

Mutta kyllä silti jätkän tekstistä näky että oli hintansa arvosta ja tykkäsit, tai enemmänkin, olostasi kyseissä paikassa  :D
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #192 on: 29.11.15 - klo:09:17 »
Niin täällä se "vinkuja" eli mielipiteen esittäjä. HENKILÖKOHTAISESTI en haluaisi kellon kanssa katsoa että paljokos tää nyt jo maksaa, etenkin just jos joutuu jonotteeleen eli ei voi itse vaikuttaa nopeuteen. Olisi edes vaihtoehtona joku päivämaksu, tai 20€/5 tuntia tai jotain. Ymmärrän että sitten siellä saattaisi tulla ruuhkaa jos jengi jää venumaan jonnekin. En ole tilaa nähnyt joten en tiedä miten porukka liikkuu. Sellainen oletus minulla vain on (luulo sitten, kai? tai vinkuna?) että aikaperusteinen veloitus ei tässä ole paras. Ei jossain bouldersalilla/parkourmestoissa jne. ole aikarajaa täällä PK-seudulla ainakaan näkynyt.

Huomiona nyt se että itse en asu niin lähellä että voisin verrata tuota johonkin päivittäisen harrastamisen hintoihin. Tai että kausikortissa olisi järkeä mulle.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #193 on: 30.11.15 - klo:19:46 »
Niin täällä se "vinkuja" eli mielipiteen esittäjä. HENKILÖKOHTAISESTI en haluaisi kellon kanssa katsoa että paljokos tää nyt jo maksaa, etenkin just jos joutuu jonotteeleen eli ei voi itse vaikuttaa nopeuteen. Olisi edes vaihtoehtona joku päivämaksu, tai 20€/5 tuntia tai jotain. Ymmärrän että sitten siellä saattaisi tulla ruuhkaa jos jengi jää venumaan jonnekin. En ole tilaa nähnyt joten en tiedä miten porukka liikkuu. Sellainen oletus minulla vain on (luulo sitten, kai? tai vinkuna?) että aikaperusteinen veloitus ei tässä ole paras. Ei jossain bouldersalilla/parkourmestoissa jne. ole aikarajaa täällä PK-seudulla ainakaan näkynyt.

Huomiona nyt se että itse en asu niin lähellä että voisin verrata tuota johonkin päivittäisen harrastamisen hintoihin. Tai että kausikortissa olisi järkeä mulle.
Koitin tässä keksiä jotain vastaavanlaista lajia ja mieleeni tuli minigolf, pitäisikö tällekkin radalle keksiä jokin kiertomaksu?
Sillon ei paljoa voisi väylälle availla useampaa kertaan, tai ainakin käsittääkseni minigolf paikoissa pelataan kerran väylä ja siirrytään seuraavaan.

Tuo on kyllä totta, että mikäli joutuisikin kunnolla jonottelee, niin voisi tikittävä kello alkaa ketuttamaan.
Näen jotenkin silti, että paikalle jäisi huomattavasti enemmän jengiä notkumaan jos olisi 20€/5h tms. päivämaksu ja rata ruuhkautuisi enemmänkin.

Tämähän on tietenkin kaikki vain spekulointia ja aika varmaan näyttää sopiiko tuntiveloitus tuollaiselle toiminnalle, jos ei sovi niin toivottavasti yrittäjä kokeilisi jotain muuta tapaa toimia. En usko että vielä läheskään kaikki potentiaaliset asiakkaat ovat kuulleet kyseisestä paikasta.

Tai sitten olen aika itsekäs, kun ajattelisin itseni kympin/parin kertamaksulla jäävän hengailemaan pitkäksikin aikaan fribailun merkeissä hyisenä pakkaspäivänä.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Jonessiivin fribablogi (FG-Ryhti Ylöjärvi)
« Reply #194 on: 20.12.15 - klo:15:33 »
Laitetaan In The Bag ens kaudelle, näillä lähdetään hyökkää.

Bäginä käytän ens kauden (jollei iske joku päävika taas vaihtamiselle) Grip Eq B15. Bägissä on 100% Discraft ja tulee myös aina olemaan:

Putterit, 6kpl:

- Pro D Roach x3 (Ace race putteri 2015 vuodelta)
Lähinnä puttailuun reenikoreilla, yks noista iha pääputterina kierroksella.
- Pro D Soft Magnet
Talvikeleille hyvä putteri, kesällä liian lötkö. Käytän myös jos on nopea griini ja tarvii saada se kiekko pysähtyyn nopeasti mukille ilman skippejä ja rolleja.
- Z FLX Challenger
Suorat ja tarkat lähestymiset ja alle 80 metriset suorat väylät avataan tällä. Tärkeimpiä kiekkoja bägissä tällä hetkellä.
- Z FLX Zone
Alle 80 metriset hysset/hysseväylät, vaikeiden neppien ja mutkien kiekko. Forelta toimii aivan loistavasti.

Midarit, 4kpl:

- Z Buzzz HukLab TriFly
Aivan pillisuora kiekko, saa antaa aika lujaa lapaa että kääntää edes pikkase yli. Vaihtuu ehkä ens kaudella Titanium muoviseen Buzzziin.
- Z Buzzz SS
Alivakaampi versio kurkoimmasta midarista mitä on tehty koskaan. Kippaa hitaasti yli ja tähän saa niin hyvän kontrollin kans.
- Z Wasp
Suora kiekko joka ei yli käännä ja feidaa varmasti ja aina. Jaksaa kuitenkin liidellä suoraan jonkinverran jo nykysin, on ollut bägissä jo 1,5v joten aika paljon piiskattu.
- Z Hornet
Jyrä midari tosituuleen tai hyzershotteihin. Vakaampi kun Wasp, jyrää jo ilmassa ollessaan feidisuuntaan pikkuhiljaa ja lopussa melkose vahvasti.

Draiverit, 8kpl:

- Z Force & ESP Force
Z muovinen on melkosen jyrä, suorat powershotit jotka halutaan vasuriin yhtään yli kippaamatta ja pisimmät hyzerit hoituu tällä. Myös flexshotit forelta. ESP taas on hakattu jo ylikääntäväks, silti varma feidi lopussa. Sitä käytän pitkiin heittoihin jotka saa repiä täysiä ja silti varman feidin halutessa.
- ESP Surge
Pääasiallinen distancelätty. Kääntää hitaasti yli ja feidaa kans hitaasti, menee sinne lähelle 140m hyvällä rykäsyllä ja tällä oon heittäny pituusenkkani tasasella. Tarvii antaa pikkusen hyssen jos täysiä rykii, muuten kaatuu rolleriks, eli tällä heitän myös isot ja pisimmät antsat.
- ESP Pulse
Todella asiallinen uutuus mun bägiin. Toimii kuten Surge, mutta saa päästää flättinä kädestä. Kääntää yli vähän. Pitkiä suora siivuja tälläkin heitän. Ja se ura peukalolle... Siihen kun totun jossain vaiheessa ni käy huonosti Surgelle ehkä, ei voi viel tietää.
- Z Flick
Upsit ja piikkihysset. ERITTÄIN ylivakaa kiekko, ei mene suoraan millisekunttiakaan, välitön jyräys.
- Z Lite Nuke & Titanium Nuke
Z Lite Nukea käytän myötätuulen pituusheittoihin. Titanium Nuke on ehkä lähdössä, ei oikein oo käyttötarkoitusta tälle enää. Lentää kuten Pulse, mutta feidaa jyrkemmin.
- Z Mantis
Alivakaa fairwaykiekko, harvemmin tulee käytettyä mut aina kun se on kädessä, se myös toimii hyvin. Sellasiin keskikokosiin antsoihin käytän tätä. Voipi olla lähtö tulossa tällekkin jossain vaiheessa.


Tulossa olevat:
- ESP/Z Avenger
Hukkasin Z-muovisen Avengerin Epilään/Vihiojalle tos kuukausi takaperin ja kato ku on tullu soittelua löydetystä kiekosta... Eli ei. Tarviin tän kiekon takas bägiin jokatapauksessa. Suora kiekko lepposalla feidillä. Fairway osastolle tärkeä kiekko, nyt puuttuu tällä hetkellä tämä mut ei kauaa toivottavasti... Monta tilannetta per kierros jossa tulee sanottua että "taas olis Avengerille heitto", mut kun sitä ei oo...
- Z Surge ja Z Force HukLab TriFly
Harvinaiset HukLabin herkut tuli huudettua huutokaupasta, kumpikin on erittäin tervetullu bägiin! :) Z muovista Surgee oon harkinnu ostettavaks mut tästähän sen sain. Ei oo tosin viel kotiutunu nää kaks, mutta pian.. Pian..
- ESP Surge/Pulse
Toinen tällänen bägiin, kiitos. Tarvitsen pahasti.

Nähtäväks jää mitä joulupukki tuo sit kontissaan myös... Kai se jotain.. Myös First Run Force tussittomana ja lähes mintissä kunnossa on tulossa tänne omaan throneroomiin, se menee kyl seinälle ihailtavaks mut ei joulupukin toimesta... Tää oli kovin löytö ikinä, kiekkohan on tullu pihalle jo -08;)

« Last Edit: 20.12.15 - klo:16:22 by Jonessive »
Team Discraft / #71739