Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolf-forum Bag Tag -Challenge matsien sopimiset, uhoamiset, jälkipelit  (Read 96297 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Mitä matseja tänään käytiin ja vaihtoiko jo laput maisemaa?

Siis eilen.

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Tuli tässä mieleeni sellainen sääntö, millä vältytään pelkästään sen #1:n haastamiselta koko ajan. Ehdotan, että saa haastaa korkeintaan 10 pykälää pienempää numeroa.
Esimerkki: Jos Pekalla on numero 34, hän saa haastaa pelaajan numerolla 24, muttei tätä pienempää.

Poikkeussääntö: Mikäli kotikaupungista ei löydy ketään, jonka numero olisi riittävän "lähellä" omaa, saa haastaa numerojärjestyksessä seuraavaksi pienimmän.
Esimerkki: Nokialainen Juho Vähätalo omistaa bag tag-numeron 138, mutta toiseksi suurin nokialainen numero on Jukka Leinosen 97. Juho on poikkeussäännön nojalla oikeutettu haastamaan Jukun.

Selkiskö? :D

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Tuli tässä mieleeni sellainen sääntö, millä vältytään pelkästään sen #1:n haastamiselta koko ajan. Ehdotan, että saa haastaa korkeintaan 10 pykälää pienempää numeroa.
Esimerkki: Jos Pekalla on numero 34, hän saa haastaa pelaajan numerolla 24, muttei tätä pienempää.

Poikkeussääntö: Mikäli kotikaupungista ei löydy ketään, jonka numero olisi riittävän "lähellä" omaa, saa haastaa numerojärjestyksessä seuraavaksi pienimmän.
Esimerkki: Nokialainen Juho Vähätalo omistaa bag tag-numeron 138, mutta toiseksi suurin nokialainen numero on Jukka Leinosen 97. Juho on poikkeussäännön nojalla oikeutettu haastamaan Jukun.

Selkiskö? :D

Selkis. Oivallinen ehdotus ja tehdään näin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Jarmon kanssa otettiin matsi viikkokisoissa. Vein pelin ja nousin sijan ylöspäin.

Kirjurin viikkokisoissa illalla nelinpeli Lindroosin Matin, Virran Valtterin ja Hallikaisen Rikun kanssa.
Säilytin omani, Valtteri nappasi Rikun, Matti säilytti omansa. Neljä väylää ennen loppua oltiin kaikki heiton sisällä.

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Mää haastan ykköstagin omistajan tokalla kiessillä ! Olkoon se sitten mikko tai lassi :)
mites tän homman kanssa sitten kävi? :o

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Mää haastan ykköstagin omistajan tokalla kiessillä ! Olkoon se sitten mikko tai lassi :)
mites tän homman kanssa sitten kävi? :o


 ;D Hehehee

Paljos sä taas pelasitkaan?, mulla oli kohtalainen -2 mun toka kiessi..

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Sääntöjen mukaanhan Järvinen siis vei mun tägini sääntöjen vastasella pelillä kun ei olis ollu oikeutettu mua haastaan!  >:( Taidan käydä Porin Expertis huomenna kyselemäs omaisuuteni perään ja jos ei palaudu tägi suosiolla ni en epäröi käyttää voimakeinoja...   8)

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Oliks muuten Vähis ottanu ja maksanu sun tagin ennen toista kiessiä...?   8)

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Oliks muuten Vähis ottanu ja maksanu sun tagin ennen toista kiessiä...?   8)
Olin maksanu ja ottanu sen tägin ennen kun sää edes olit heränny ;) B)

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Oliks muuten Vähis ottanu ja maksanu sun tagin ennen toista kiessiä...?   8)
Olin maksanu ja ottanu sen tägin ennen kun sää edes olit heränny ;) B)

Mites se on mahollista ku en mää ollu missään vaiheessa koko päivää edes kunnolla hereillä. 8)

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Oliks muuten Vähis ottanu ja maksanu sun tagin ennen toista kiessiä...?   8)
Olin maksanu ja ottanu sen tägin ennen kun sää edes olit heränny ;) B)

Mites se on mahollista ku en mää ollu missään vaiheessa koko päivää edes kunnolla hereillä. 8)
hmph. Tarkennetaan sitten vähän. Mulla oli bagtag hommattuna n. klo 7.33 lauantai aamuna

Offline MikeJones

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Järvinen
  • Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris ry.
Sääntöjen mukaanhan Järvinen siis vei mun tägini sääntöjen vastasella pelillä kun ei olis ollu oikeutettu mua haastaan!  >:( Taidan käydä Porin Expertis huomenna kyselemäs omaisuuteni perään ja jos ei palaudu tägi suosiolla ni en epäröi käyttää voimakeinoja...   8)

Onneks mä koijasin sen sulta ennen sääntömuutosta ;) Mut lupaan antaa sulle revanssin vielä! :) Ja voit sä tulla käymään ku sulla on huhupuheiden mukaan aika pirun pieni telkkari :D Mitä isompi tv, sitä pienempi tagi, vai miten se meni?

Sääntöä muuten voisi muokata vielä vähän: Jos tagien välinen ero on yli 10, haastettavan ei tarvitse haastetta hyväksyä! Tämä hieman vähentää villejä haasteita, mutta toisaalta vähentää järjetöntä "suojaa" kärkitageille. Porilaisistahan minua ei nyt saa haastaa kuin Valtteri, mikäli käsitin säännöt oikein? Kaikillahan on eroa yli 10 meikäläiseen, mutta Valtteri kun ei muita pysty haastamaan, saa hän ilmeisesti poikkeussäännön voimin uhkailla mun mielenrauhaani? :D

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Ja voit sä tulla käymään ku sulla on huhupuheiden mukaan aika pirun pieni telkkari :D Mitä isompi tv, sitä pienempi tagi, vai miten se meni?
Joo ei oo ku sata tuumaa ku on niin pieni taulu mihin heijastelen. Jos myyt mulle 300'' taulun mihin heijastella halvalla ni tuun hakeen.

Toi vois kyllä olla parempi ettei se kymmenen sijan rajoitus olis ehdoton, vaan sais haastaa, mutta ei oo pakko hyväksyä ainakaan kaikis olosuhteis. Esim. jos tää tägitouhu kerää isonki suosion, ni menee aika epätodennäköseks, että vaikkapa kisois sattuis samaan ryhmään kymmenen sijan sisäs olevia kisaajia. Ja kyllähän mielekkäin vaihtoehto on oikeesti heittää keskenään kilpaa, saati vertailla scoreja kiessin jälkee. Eli pikkuvikoja ehkä saattaa esiintyä tossa rajotuksessa. Ite ehdottaisin, että saa haastaa millä vaan numerolla, muttei oo pakko hyväksyä, paitsi jos on kilpailuissa samasta heittueesta haaste, niin sitten olisi pakko hyväksyä sijoituksista riippumatta. Menee muuten semmoseks, että ei saada matseja paljoa aikaan ja eikös tässä kisassa kuitenkin ole enempi parempi...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Joo. Pitää miettiä tota muotoilua. Ideana on tietysti saada mahdollisimman paljon pelejä, mutta välttää se, ettei pelkästään sitä ykköstä haasteta koko ajan.

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Yks mahdollisuus ois et 1. Saa haastaa vaan jos on 2 voiton putki joka vähentää vain 1 haastamista ja lisää muiden pelaajien haastamista