Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: 150g-luokan kiekot  (Read 6973 times)

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
150g-luokan kiekot
« on: 23.04.12 - klo:13:50 »
Näinä kuplamuovin aikoina mielenkiinto on herännyt kevyemmän painoluokan kiekkoihin. Tyynellä säällä nuo ilmeisesti tuppaavat lentämään mukavasti. Ainakin suurinta osaa Innovan lätyistä näyttää saavan 150g-luokassa. Hommasin testiin 147g Z Flickin upseihin: vakaa tuntuu olevan, mutta samalla sopivan anteeksiantava kropalle. 150g S-PD tai Teebird kiinnostaisi myös ottaa testiin.

Heittääkö joku näillä?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: 150g-luokan kiekot
« Reply #1 on: 23.04.12 - klo:13:54 »
Ite käytin varsinkin ekana vuonna DX Dragonia, jota ei saa muun painoisena kuin 150gr. Oli ihan monipuolinen kiekko ja sillä otettiin ne ekat pisimmät draivit. Plussaa oli vielä se, että kiekko kellu vedessä. Käytän edellee kevyitä kiekkoja etupäässä, mutta en kuitenkaan alle 160gr (paitsi Blizzardit).

Offline reimain

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Reima Innala
  • Seura: OriDC
Vs: 150g-luokan kiekot
« Reply #2 on: 23.04.12 - klo:19:02 »
150g Firebirdiä tulee käytettyä paljon foressa ja upseissa. Teebirdiä heittelin kun hain kunnon distancea mutta se ei kestä yhtään tuulta.
150g Banshee vois olla kans kova.

Offline keijokeijo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Keijo
Vs: 150g-luokan kiekot
« Reply #3 on: 27.04.12 - klo:16:07 »
Mä en juuri muita draivereita käytäkään kuin 150-grammaisia. Lisäksi mukana painavampi Teebird tuulisempaan paikkaan. Olen tällainen keski-ikäinen aloittelija (toinen kesä alussa), enkä hirveästi juhli sen enempää pituudella kuin heittotekniikallakaan. Mutta ehkä juuri siksi ainakin mulle kevyet draiverit ovat ihan ehdottomia.

Käytössä on DX Teebird sekä DX ja Champion Valkyrie. Kaikki loistavia. Kaikkein eniten käytössä kuitenkin ovat Latituden Diamond, joka valmistajankin mukaan sopii erityisesti naisille ja lapsille, sekä maailmankaikkeuden alivakain kiekko, 150 g DX Archangel.

Archangelilla en juuri normaalisti availe. Se on tilanteisiin, jossa ahtaassa tilassa pitää saada pikku näpäytyksellä silti pituutta. Se on kuitenkin sikäli jännä kiekko, että kun tekniikka alkaa muilla kiekoilla hajota (tapahtuu mulla usein), paluu Archangeliin auttaa aina. Sitä heittäessä on pakko keskittyä täysin siihen, mitä tekee.

Offline Suokku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Suoniemi
  • Seura: Brutal force
Vs: 150g-luokan kiekot
« Reply #4 on: 22.05.12 - klo:20:07 »
Itsellä tuli heti 10-20m lisää pituutta heittoihin kun tilasin ekan 150g blizzard champion teedevilin... Aiemmin olen heitellyt lähinnä 160-170g kiekoilla. Tuuleen en ole vielä päässyt testaan, mutta voisin kuvitella että ainakin vastaiseen kannattaa kyseinen kiekko jättää laukkun pohjalle.

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: 150g-luokan kiekot
« Reply #5 on: 24.05.12 - klo:21:41 »
Ite siirryin myös käyttään 138g ja 158g blizzard teedevilejä. Pikkutuulessa/tuulettomassa kelissä toimii nämä kaksi kiekkoa tilanteessa kun tilanteessa. on kyse sitten 110m pilli, hysse tai melkein mikä vaan.

Suosittelen kyllä näitä kiekkoja kaikille muille paitsi tosi koville käsille. Itellä maksimit on jossain 120m paikkeilla ja tosiaan toimii vallan mainiosti. Ja jos muiden puheisiin uskominen niin esim 158g dese on jo sellanen mikä on tosi vaikee saada kippaan yli.