Frisbeegolf-keskustelu > Frisbeegolf

Murjotusketju

<< < (165/165)

JanneRäsänen:

--- Quote from: Jaani on 25.02.19 - klo:15:57 ---
--- Quote from: JanneRäsänen on 25.02.19 - klo:15:10 ---Jaani kommentoi jossain, että heittämällä pituudet kehittyy. Ja punttitreeni on jotain muuta varten, mitä en nyt ulkoa muista Juu ja ei ja ei ole niin mustavalkoista kuin tuo. Molempi parempi riippuen heittäjän voima- ja tekniikkatasosta. Jaanin voimilla ei varmaan niin isoa etua puntista saakaan, mutta spagettiraajainen...

--- End quote ---

Ensi kerralla voisit tarkistaa, niin osaisit tuoda jotain arvokasta keskusteluun pelkän tyylillesi uskollisen sekoilun sijaan.

Anyway, takaisin murjottamiseen. Olin joskus aktiivinen foorumisti, mutta jiiärrän lukeminen ja nuolenpäiden setviminen kävi niin ylivoimaiseksi, että päätin lopettaa ensin kirjoittamisen ja sitten myös lukemisen. Pakko se on taas katkaista kaikki siteet tänne, ei vain jaksa tukottaa elämänpoluilleen ylitettäviä sontakasoja, jos sileitäkin polkuja on saatavilla.

Mutta kyllä minä koetin. Koetin uudestaan nyt talvella, jos jokin olisi muuttunut. Ei ole.

Eihän se ketään liikuta eikä onneksi tarvitsekaan, se on oma asiani. Haluan silti murjottaa nyt. Huomaan tällaisen skeidan laskevan mielenlaatuani ja uskoa fribayhteisöön, jopa ns. frisbeespiritiin, joka joskus kuului lajin sanastoon.

Olen viime vuosina koettanut eliminoida paskan vaikutusta arkeeni jättämällä paskan kuluttamisen minimiin. Etten tee asioita, joiden vaikutus hyvinvointiin jää lopulta negatiiviseksi. Myrkylliset ruoat, ihmissuhteet, harrastukset, paska viihde ja paskat piirit. Paska lukemisto.

Minulle foorumit ovat olleet usein kivoja vertaispiirejä vaihdella ajatuksia ja näkemyksiä, tietoja ja taitoja joiden henkilökohtainen rajallisuus vaatii kommunikointia muiden vertaisten kanssa. Foorumeilta on voinut oppia ja antaa oppejaan edelleen muille.

FG-forumkin alkoi ihan hyvänä, oli mielenkiintoisia keskusteluja ja kysymyksiä,  selkeitä vastauksia ja aika vähän yleistä sakkaa jota voisi kutsua trollaukseksi. Harmiksi on pakko todeta, että lusikallinen tervaa pilaa tankillisenkin hunajaa, ja hyväksi havaitun elämänohjeen mukaisesti siitä tankista on terveellisempää päästä eroon kuin kaivella sitä makeiden kohtien toivossa.

Ehkä kokeilen taas parin vuoden päästä uudelleen, josko tätä foorumia voisi lukea ilman... No, mitä tuossa nyt yllä lukee.

--- End quote ---

No niin nyt tuli hyvä esimerkki due diligencen puolihuolimattomasti suorittamisen vaikutuksista ja mokastani. Taas kerran julkisesti myönnän tehneeni virheen kuten aikuinen ja yrittäisin oppia, jos näkisin Jaanille kirjoittamisen hyödyllisenä. Tuleepa nyt todistettua taas kerran Arin vänkäämän valheellisen kommentin, että minä muka käyttäydyn kuim kaikkitietävä. En ole, mutta ettei Ari käyttäisi reflektio nimistä psykologista persdefenssimekanismia? En se minä ollut, vaan sinä, joka käyttäydyt kaikkitietävästi.

Minulla oli muistissa ja en tarkistanut kaikkea Jaanin kirjoittamaan Arin ketjusta tälläinen Jaanin kirjoittama viesti päiväyksellä 31.1. : "Ehkä se tulee, kun olo muuttuu kevyemmäksi ja distance-enkat paukkuu :)" Se liittyi Arin punttisalilla  käynnin aloittamiseen.

Tein tilanteesta silleen virheellisen päätelmän Jaanin tarkoituksesta, että yhdistin tuon melkein kuukauden vanhan  muistikuvan (sori, ettei ole 100 % muistia) siihen, että muka vain punttia repimällä distancet kasvavat. En maininnut asiasta, kun murjotin itsekseni kun harvoin Jaanille faktat ja järkipuhe menee läpi, joten en satsannut hirveästi. Todiste myös siitä, ettei mulla ole tarvetta auttaa Aria, toinen virheellinen jankkaus Arilta. Nostin vain esille siksi, että todistin oman erehtyväisyyteni ja Arin itsensä ketjussa mainitseman ongelman Faccebookin keskusteluissa vaikeuden seurata, kuka sanoi mitäkin, kun puhutaan monesta asiasta yhtä aikaa. Sama vaikeus on sensuurin seurauksena toisessa ketjussa toiminnassa kuin siinä, mihin en saa kuulemma kirjoittaa. Sori siitä, ettei tullut täydellistä jälkeä, kun Jaani itse ansiokkaasti myöhemmässä viimeaikaisessa viestissään osoitti tietävänsä paremmin. En lainannut sitä viestiä tähän, kun en näe tarpeelliseksi.

En jaksanut ekan virheeni löydettyäni ja siten pointtieni sensuurista ja erehtyväisyydestäni tultua todistetuksi kaivaa esiin, oliko joku jossain joskus sanonut myös mahdollisen virheellisen mielikuvani mukaan Jaanin kirjoituksesta, että pituus tulee heittämällä tai puntilla, ei molemmilla yhdessä. Aika rajusti muisti erosi Jaanin kirjoittamasta grr :-( My bad ja sori häröstä ja ajan hukasta tämän mokani osalta. Näin aikuinen ihminen myöntää virheensä ja yrittää oppia. Ihan kuin putissa 99 % keskittyminen tuo 1 % onnistumistason, due diligencestä lipsuminen aiheuttaa ennemmin tai myöhemmin urakan kusemisen. Minkä todistin nolosti, ei vain jaksa toistuvasta rautalankamallin vääntämisen jälkeisen ymmärtämättömyyden jälkeen satsata.

Olisiko tästä mokastani opittavissa pointtini koko asiasta, että crossing the Tees and dotting the Is merkkaa? Tuplaten johtamistyylin, organisaatiokulttuurin, lajin hengen ja sidosryhmäsuhteiden ja etenkin viranomaistahojen suhteen. Erehtyminen on ihmillistä. Jopa itsensä ja sitä pitäisi vihata kuin pirua ja tehdä kaikkensa. On vain noi masentavat tapaukset, joille ei viitsi sosiaaliapua loputtomiin jatkuvan käteen puremisen seurauksena panostaa. Ei ne opi kumminkaan  nopealla aikataululla tai isolla onnistumisprosentilla. Siksi on kevyempää satsata oppimiskykyisempiin tyyppeihin. Vastainen todiste taas Arin mantraa Jannella on tarve auttaa, ei ole edes halua henkilökohtaiseen apuun kaikille, jotka ovat osoittaneet olevansa kyvyttömiä ja haluttomia, eikä muutenkaan ansaitsevia. Siis tyypit alle common courtesyn ja hyvän tahdon, joka osoitetaan tuntemattomille lähtökohtaisesti hyvä tyyppi olettamuksella.

Kun todisteet osoittavat riman alituksesta, niin en ole rakastamasta teitä tukahdukseen kukkahattutädin tavoin, ennemmin ajatelkaa ansaitsemanne mukaan kohtelua. Se että käytän kokemuksianne kaikille vastaan tulevien ilmiöiden ratkaisuun on muiden auttamista osaltani. Ei teille osoitettua. Kun väkeä on vähän, joutuu käyttämään välillä teidänkin kokemuksia tosimaailmaesimerkkeinä ilmiön olemassaolosta. Ei sillä, että arvostaisin äänestyksen vaivan vertaa teitä ja vielä vähemmän henkilökohtaisen avun antamisen vaivan verran. Ei millään pahalla, mutta ei ole taloudellista lannoittaa kuollutta maaperää, kun on elävääkin autettavaksi. Ei siis mitään henkilökohtaista antipatiaa tässä, elämä on liian lyhyt teille, kuten Jaani kommentoi minusta myrkkynä. Ette te niin pahaa jälkeä tekisi yksilöinä, että henkilöinä teitä myrkyllisinä pitäisin, kuten Jaani minua. Riski vaan nousee nopeasti organisaation portailla noustessa tieojen vajeesta ja sekään ei ole minulle syy inhota henkilökohtaisesti, vaan todeta, että paremmin toimivien oletus muilta kuplilta on olemassa ja paremminkin voisi osua pj valinta osaamiseltaan tiedoiltaan jne.

JanneRäsänen:
Pah viime Tyynessä kolhittu koipi tarvitsee edelleen kuntoutusta ainakin kuukausia, joten en uskalla ainakaan alkukesästä kuvata kisoja. Pitää katsoa edistymisen mukaan, miten uskallan kuvata ekalla kerralla ja milloin.

Jottei liian hyvin menisi, elokuulla on kirurgin soittoaika ja sitten leikkausjonoon toisesta syystä. Tulee tauko omaishoitajana toimimiseen, kun ekalla viikolla saa nostaa puoli kiloa maksimissaan ja 3-4 viikon kohdalla saa ensimmäisen kerran kokeilla pieniä määriä kiinteää ruokaa.

Työterveyslääkäri sanoi, että 3 viikon sairaslomaa vaatii. Kuulostaa toimistotyöläisille mitoitetulta sairaslomalta, jos pitäisi palata töihin, kun kroppa ei kestä kiinteän ruoan ateriaa. Ei ole eka kerta, kun mulle on yritetty iskeä leikkauksen jälkeen toimistotyöntekijän sairaslomaa. Ekalla kerralla vammauduin lisää ja nykyään lekurit ovat oppineet pidemmän kuntoutuksen tarpeen kyseisessä leikkauksessa. Vähän myöhässä kannaltani.

Kauhuskenaariona luin tulevasta leikkauksesta uuden haavan syntymisen sisäisesti suomalaiselle potilaalle leikkausjäljen revettyä. Potilas meinasi kuolla sisäiseen verenvuotoon ja uusiin vammoihin, mitä repeämästä syntyi ohi alkuperäisen vaivan. Tietenkin terkkarissa ei uskottu ongelmiin, vaikka kivusta lähes tajuton viime voimilla raahautui sisään ja leikkaus oli potilastiedoissa. Ja kertoi tuoreesta leikkauksesta.  :o Piti ensin oksentaa iso lätäkkö verta ja sitten kiireellä leikkuriin. Sairaanhoidossa palkataan yleisnerojakin, ei ole eka kerta, kun on potilaan henkeä vaarannettu.

Ari:
Surkealla heitolla 10 vuotta bägissä seilannut First run S-line DD lampeen eikä löydy.
Ja vielä ihan itse heitetty. Ahdistaa ja masentaa. Uuh.

Enrico:
Samassa kisassa 956 ja 838 -kierrokset. Vittu.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version