Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 208405 times)

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #165 on: 25.08.13 - klo:11:45 »
Joo no mutta ei sitä kukaan muu voi tietää hajosiko se lasi kiekosta kun se autolija. Ei sekään voi olla itsestäänselvyys ettei kiekolla voisi ikkunaa hajottaa. Siinä on niin monta muttaa esim. ikkunassa voi olla valmistusvika tai muuta mikä sitä voisi heikentää, kiekko osuu oikessa kulmassa joku terävä kulma edellä, auto voi olla liikkeessä (niin kuin olikin).

Olisiko mun pitänyt sanoa sille autolijalle että ei se ikkuna voi kiekosta hajota koska foorumin pojat niin sano.

Aivan oikein toimit, ja hienoa että teit näin.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #166 on: 27.08.13 - klo:20:33 »
Nii ja entä sitten vaikka ei oiskaan siitä mun kiekosta hajonnu se lasi? Vakuutushan sen korvas!

Saipahan tää nainen uuden lasin jos ei muuta.  :D
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #167 on: 27.08.13 - klo:21:42 »
Nii ja entä sitten vaikka ei oiskaan siitä mun kiekosta hajonnu se lasi? Vakuutushan sen korvas!

Saipahan tää nainen uuden lasin jos ei muuta.  :D
Häh!, Menikö tosiaan vakuutuksen piikkiin. Ei meinaan nyky yhtiöistä uskos....
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #168 on: 27.08.13 - klo:22:06 »
Nii ja entä sitten vaikka ei oiskaan siitä mun kiekosta hajonnu se lasi? Vakuutushan sen korvas!

Saipahan tää nainen uuden lasin jos ei muuta.  :D
Häh!, Menikö tosiaan vakuutuksen piikkiin. Ei meinaan nyky yhtiöistä uskos....
Jos tuulilasi vakuutus nii uskon että meni. Muuten jotenki outoa mutta hyvä että järjesty
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #169 on: 27.08.13 - klo:22:09 »
Nii ja entä sitten vaikka ei oiskaan siitä mun kiekosta hajonnu se lasi? Vakuutushan sen korvas!

Saipahan tää nainen uuden lasin jos ei muuta.  :D
Häh!, Menikö tosiaan vakuutuksen piikkiin. Ei meinaan nyky yhtiöistä uskos....
Jos tuulilasi vakuutus nii uskon että meni. Muuten jotenki outoa mutta hyvä että järjesty
Eihän se auton omistajan vakuutuksista mennyt, vaan heittäjän. Omavastuu siitä toki jää itselle maksettavaa...

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #170 on: 27.08.13 - klo:23:02 »
En oo ite perillä omista vakuutuksista, mutta kuitenki se meni jonkun mun vakuutuksen piikkiin ja mulle jäi vaan niin pieni omavastuu summa maksettavaksi ettei ees meikäläisen kukkaro siitä paljoa keventynyt.  :D Aika vaihtaa keskustelun aihetta välillä..?
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #171 on: 27.08.13 - klo:23:48 »
Kai se joku vastuuvakuutus oli.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #172 on: 28.08.13 - klo:07:06 »
En oo ite perillä omista vakuutuksista, mutta kuitenki se meni jonkun mun vakuutuksen piikkiin ja mulle jäi vaan niin pieni omavastuu summa maksettavaksi ettei ees meikäläisen kukkaro siitä paljoa keventynyt.  :D Aika vaihtaa keskustelun aihetta välillä..?
No niin, uus aihe kehiin.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #173 on: 28.08.13 - klo:08:09 »
En oo ite perillä omista vakuutuksista, mutta kuitenki se meni jonkun mun vakuutuksen piikkiin ja mulle jäi vaan niin pieni omavastuu summa maksettavaksi ettei ees meikäläisen kukkaro siitä paljoa keventynyt.  :D Aika vaihtaa keskustelun aihetta välillä..?
No niin, uus aihe kehiin.
Joo nyt on keskusteltu jo 3 sivua ikkunoista ja vakuutuksista.
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline dppedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Alander
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #174 on: 29.08.13 - klo:13:42 »
Aiemmin tästäkin on jo jauhettu mutta pitkän tauon jälkeen olin viikko sitten höntsäilemässä Järvenpäässä ja Jokelassa. Todistin junnupelaajien vaarallista heittoa Jokelassa, heittivät lähestymistä draivereilla kun kaverit (samaa ryhmää) olivat poimimassa putteja. Huomauttaminen asiasta antoi vain nyrpeitä ilmeitä. Myöhemmin toisella väylällä saatiin fore-huutoa osaksemme kun kiekko osui maahan.  Kaiken huippu oli kuitenkin Järvenpään #1 yhden pelaajan suusta. Toisen heitto kippasi yli oikealle missä käveli väkeä, tämän pelaajan kaveri kommentoi "älä huuda". Olin niin mykistynyt etten osannut edes sanoa mitään, olisi pitänyt. Tuon jälkeen he lähtivätkin kohti koria.

Pelätäänkö sitä foren huutoa niin paljon? Onko se noloa? Ei voi ymmärtää. Oma taustani tulee pallogofin puolelta ja sääntökurssi on pakollinen green cardia varten. Sen jälkeen jos jättää foren huutamatta vaaratilanteessa ei voi olla vastuullinen (tai täysjärkinen pelaaja). Mikä ongelma on huutaa frisbeegolfin saralla?

Offline vps

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
  • Lähärit sisään jos ei osaa putata!
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Slotte
  • Seura: 7k
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #175 on: 29.08.13 - klo:14:07 »
Näin aloittelijana ja myös golftaustan omaavana (ArGC:n takaysihän kuulostaa yleensä mieskuoro Huutajien treenisessiolta) tulee huudetuksi ns. kaiken varalta - en vaan (vielä?) osaa arvioida kuinka kauas ja kuinka sivuun se huonosti heitetty kiekko lopulta päätyy, ja tuulikin tekee tepposensa. Mieluummin huudan itse kuin kuuntelen sitä osuman saaneelta... ja kyllä se lähelle pudonnut säikäyttää vaikkei olisi vaarassa osuakaan. Minusta myös mahdollisen spotterin pitäisi huutaa jos joku ilmestyy vaara-alueelle, jos siis ei ehdi pysäyttää heittovuorossa olevaa.

Huonoja heittoja ja yllättäviä tuulenpuuskia sattuu takuulla kaikille.

Jos loukkaantumisia alkaa tulemaan, niin kyllä tämäkin laji varmasti tulee lisää mediahuomiota saamaan; tahtoo vaan olla enempi sen tyyppistä, että rajoituksia seuraa perässä. Niin suuri osa radoista on kaupunkien ja kuntien ylläpitämiä, ettei siihen kummoisia valituksia tarvita että korit lähtee ja kieltotaulut tulee tilalle.

Paikallissääntö kaikille kentille: alkuverryttelyn yhteydessä on suoritettava äänen avaus :D

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #176 on: 29.08.13 - klo:14:48 »
Näin aloittelijana ja myös golftaustan omaavana (ArGC:n takaysihän kuulostaa yleensä mieskuoro Huutajien treenisessiolta) tulee huudetuksi ns. kaiken varalta - en vaan (vielä?) osaa arvioida kuinka kauas ja kuinka sivuun se huonosti heitetty kiekko lopulta päätyy, ja tuulikin tekee tepposensa. Mieluummin huudan itse kuin kuuntelen sitä osuman saaneelta... ja kyllä se lähelle pudonnut säikäyttää vaikkei olisi vaarassa osuakaan. Minusta myös mahdollisen spotterin pitäisi huutaa jos joku ilmestyy vaara-alueelle, jos siis ei ehdi pysäyttää heittovuorossa olevaa.

Huonoja heittoja ja yllättäviä tuulenpuuskia sattuu takuulla kaikille.

Jos loukkaantumisia alkaa tulemaan, niin kyllä tämäkin laji varmasti tulee lisää mediahuomiota saamaan; tahtoo vaan olla enempi sen tyyppistä, että rajoituksia seuraa perässä. Niin suuri osa radoista on kaupunkien ja kuntien ylläpitämiä, ettei siihen kummoisia valituksia tarvita että korit lähtee ja kieltotaulut tulee tilalle.

Paikallissääntö kaikille kentille: alkuverryttelyn yhteydessä on suoritettava äänen avaus :D
Hyvin selitetty, mutta totta.Jos nuo huonosti käyttäytyvät junnut alkaa lisääntymään niin on lajin tulevaisuus vaarassa. Ei varmasti kaupungit ja kunnat pidä ratoja jos laji joutuu huonoon valoon. Eli siis jos vastaavan laisia junnuja tapaatte puhukaa niille järkeä.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline MegaApe10

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aapo
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #177 on: 29.08.13 - klo:21:04 »
Kerran lähti Hattula DGP:n väylä 2 draivaus väylän puolessavälissä ja hieman sivussa olevaa kotaa kohti foor huusin ja kiitän onneani että hattulalaiset ovat viisaita ihmisiä ja ymmärsi mistä kiikastaa huudon kajahdettua ja väistivät äkkiä
Pusikosta, pusikkoon ja metiköstä, metikköön.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #178 on: 24.10.13 - klo:23:56 »
Tännehän tää varmaan kuuluu.. Kierroksen jälkeen ajateltiin mennä kopittelemaan kavereitten kanssa tennisaitaukseen, kun ei enää verkkojakaan ollut. Mä lähin hakemaan toiselta kentältä mun kiekkoa ja tulin sieltä takasin, kun kaveri tokaisi "Tässähän sais hyviä skippejä". Mä siinä sitten sanoin takaisin että "Jaa tälläsiä vai" ja heitin pienessä hyssekulmassa sitä aitaa päin (lähemmäs kolme metriä korkea), D2 tietty ottaa ihan jumalattoman pompun siitä alustasta ja menee suoraan kohti leikkikenttää. Kaverit ja minä tietty siinä jäädyttiin ja ei tajuttu VARO huutaa.. Onneksi ottaa leikkikentän aidasta vielä pompun ja pomppaa niiden muutaman ihmisen yli... Tossa huomas miten voi jäätyä, kaikki vaan kattoo kun kiekko leijuu suoraan sinnepäin :o
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #179 on: 25.10.13 - klo:11:17 »
Olen saanut joskus kiekosta oliskohan se Epilän 5 vai mikä missä väylät menee ristiin.
Vaikka forea huudettiin kovasti niin tajusin vasta kiekon osuessa käteen.

Kiekko oli joku dx wraith tai vastaava kovamuovinen.
Käsi oli osumakohdasta alaspäin musta ja kipeä monta viikkoa, uskon että olisi mahdollista saada jopa murtuma aikaan sopivissa olosuhteissa.

The point being, kun saat tajuttua mistä se kiekko on tulossa, on mahdollisesti jo osuma tapahtunut.

Tärkeää kaikille, varsinkin aloittelijoille, on pitää vastuuvakuutukset kunnossa.
Legot tms. jos sattuu saamaan rikki joltain, on siinä tonnit aika pientä rahaa.