Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Polven vahvistaminen  (Read 20767 times)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #15 on: 29.04.14 - klo:05:16 »
Jos siellä kovia kipuja on niin lääkärille vaan, jos vakuutukset on kunnossa niin suoraan ortopedille. Ei sitä parane millään lailla alkaa rasittaa. Kaikki lihasten vahvistaminen pitää tehdä silloin kun polvi on kunnossa, eikä missään tapauksessa kipeytyneenä.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #16 on: 29.04.14 - klo:07:48 »
Ei kuullostanut hyvältä tutkimuksiin vasn ainakin jos ei pian mene ohi. En urheilisi ollenkaan nyt.

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #17 on: 29.04.14 - klo:14:12 »
jäägeelipussia ja tiikeribalsamia olen polvelle nyt tarjoillut ja polvituki on myös mietinnässä. Tänään tuntuu enään pientä arkuutta, tosin en isoja syväkyykkyjä ole uskaltanut edes ajatella...
drive for show putt for dough

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #18 on: 01.05.14 - klo:07:01 »
http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,944.60.html

Kirjoitin treenistä, joka simuloi tasapainolautaa tänään harjoitteluketjuun. Se auttaa polvea ja on tappoa siis sikahyvää heitossa tarvittaville lihaksille jaloista selkään. Ylihyvä treeni mulle, kun selkää sattui.

« Last Edit: 01.05.14 - klo:07:04 by JanneRäsänen »

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #19 on: 01.05.14 - klo:21:21 »
Kävisin kanssa välittömästi lekurin puheilla, sillä esim. polven nivelside vammat voi olla melko kivuttomiakin parin päivän jälkeen. Eli pelkkä kipu ei ole hyvä mittari polven kanssa etenkin jos vamma on ollut napsahdus polven sisällä.

Offline TMS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni Syrjänen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #20 on: 02.05.14 - klo:00:01 »
Itselllä meni viime syksynä eturistiside poikki, jota ei edes huomattu vasta kun kaksi kuukautta tapahtuman jälkeen. Polvi oli niin tukeva koko 2kk ajan että välttämättä ei ois tarvinnut edes leikata mutta rupes loppuvaiheessa tasapaino oireileen ja urheilun kannalta oli järkevin leikata jotta polvi saadaan kuntoon.

Ensimmäisellä lääkärin reissulla vammaa ei edes huomattu eikä epäilty kun jalka oli tukeva. Käsitestit (joku hienompikin sana varmaan ois) eivät antanut merkkejä siittä että siellä olisi joku rikki. Toisella 1,5kk tapahtuman jälkeen ei ollut enää kauheasti merkkiä vammasta mutta onneksi lääkäri varmuuden vuoksi passitti magneettikuviin.  Magneettikuvat vasta kerto mikä siellä polvessa oli rikki.

Niin pelasin myös tuon 2kk aikana muutamat salibandy treenit ja jääkiekko vuoron. Välillä polvea kirpas mutta ei sen ihmeemmin kipuillut. Kyllähän siinä muutamat talvisarjan kisat tuli pelattua frisbeegolfissa. Polvi voi olla hyvinkin kivuton vaikka siellä olisi jotain rikki.

Itse olen oppinut sen että vammojen kanssa kannattaa olla erittäin huolellinen ja mennä sinne lääkärille eikä itse epäillä mikäs siellä voisi olla hajalla.

« Last Edit: 02.05.14 - klo:00:04 by TMS »

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Polven vahvistaminen
« Reply #21 on: 04.05.16 - klo:11:59 »
Ei löytynyt aiheelle parempaakaan ketjua joten,

Eilen tuntui pientä viiva keskisuurta kipua vasemman polven sisäreunassa täyden tehon kämmenheitossa. Pienehkö kohta oli illalla vielä koskettaessa hivenen kipeä ja nyt kipu on vähentynyt.  Luulen että astun osassa kämmenheitoista tukijalan noin 45 asteen kulmaan heittosuuntaan rystyheiton tyyliin vaikka siitä ei ole mitään hyötyä. Onko muilla ollut kämmenissä polviongelmia?