Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Maalikorit  (Read 209347 times)

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Maalikorit
« on: 27.04.12 - klo:21:01 »
Laitetaan uusi ketju missä voi turinoida yleisesti maalikoreista.


Ensikokemukset uudesta hankinnasta:
Tänään saapui kotiin DGA Match Lite ja kokoaminen oli suht helppoa. Ensivaikutelma oli että onpas moisella kokoa, mutta jostain olin lukenut että pitäisi olla aikalailla samankokoinen kuin viralliset korit. Yleisesti voi todeta että vaikuttaa laadukkaalta kaikinpuolin. Kangaski saattaa kestää muutaman osuman.
Korin mukana tuli kantopussi ja tätä voikin sitten roudailla kätevästi puistoihin.

En ole vielä päässyt testaamaan että miten pitää kiekot sisällä, mutta tuossa kotona kun testaili niin metelii se ainakin pitää. :o Kuulostaa ku joku särkis lasia. Noh, täytyy ulkona tuota käyttää jotta naapurisuhde ei kärsi.

Kävin tuossa sattumalta tänään paikallisessa Hong Kong -liikkeessä ja kattelin siinä että onpas samannäköinen maalikori kuin himassa. Hintaa korilla on siellä 99 euroa ja lievästi alkoi harmittamaan kun omasta maksoi kuitenkin 50 euroa enemmän (+postikulut). Tarkastelin lähempää koria ja jokainen kohta oli melkeempä samanlailla toteutettu kuin Match Litessä, jopa pakkaus ja kantopussi oli samanlaisia. Onkohan taitava kopio DGA:n korista vai tuleeko korit samasta tehtaasta..? Tiedä sitten että kuinka laadukas on tuo honkkarin kori mutta äkkiseltään katottuna vois toimii ihan samanlailla kuin Match Lite.

Lisää kokemuksia korista tulee kun pääsee testailemaan paremmin sitä.


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #1 on: 27.04.12 - klo:21:15 »
Noita 99€ halpiskorei oli Hansan Interspotissakin.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #2 on: 27.04.12 - klo:21:18 »
Mulla on tuollainen DGA:n kopio, ostettu honkkarista ja ei siinä ole ainakaan omasta mielestäni juuri mitään eroa DGA:n koriin, molemmista menee yhtälailla putit välillä ketjujen läpi 8)

Nythän ne ovat ruvenneet myymään hongkongissa Discatcher Sportin kopiota hintaan 75e!

Heikkanen oli sellaisen Sportin kopion muistaakseni ostanut ja tuunannut lisäketjuilla paremmaks.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #3 on: 27.04.12 - klo:21:19 »
Mä koitin selvittää silloin kun ostin sen honkkarin DGA:n et missäpäin on valmistettu ni tais olla Kiinassa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #4 on: 27.04.12 - klo:21:20 »
Nythän ne ovat ruvenneet myymään hongkongissa Discatcher Sportin kopiota hintaan 75e!

Heikkanen oli sellaisen Sportin kopion muistaakseni ostanut ja tuunannut lisäketjuilla paremmaks.

Jep! Ei maailman kestävin. Piti hitsailla liitoskohdat uusiksi. Nyt on jepa!

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Maalikorit
« Reply #5 on: 27.04.12 - klo:21:22 »
Nythän ne ovat ruvenneet myymään hongkongissa Discatcher Sportin kopiota hintaan 75e!

Heikkanen oli sellaisen Sportin kopion muistaakseni ostanut ja tuunannut lisäketjuilla paremmaks.

Jep! Ei maailman kestävin. Piti hitsailla liitoskohdat uusiksi. Nyt on jepa!

Ok.

Taattua Hongkongin laatua.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Maalikorit
« Reply #6 on: 01.05.12 - klo:21:00 »
Ite oon pari kesää mökillä+muualla heitelly puttia Innovan DISCatcher traveleriin. Satuin bongaamaa kyseisen korin frisbeeliiton foorumeilta ja Fyhrin Mikolta sen sitten 80€ lunastin (oli saanu sen, ku oli pistäny kisoissa holarin sisää).

Ihan kätevä peli. Vaikka ketjuja onkii korissa aika vähän, ni kuitenkii ketjujen ympärillä oleva reikäkangas nappaa kiekot ihan hyvin itteensä. Ketjujen vähyys pienentää myös meteliä ja olen nähny videoita, jossa porukka puttaa tällä himassa sisälläkin. Tässä vielä plussat ja miikat korista:

+Kevyt. Menee kokonsa puolesta aina peräkontissa kantokassissa nätisti.
+Nopea kasata. Ei tarvii muuta ku levittää ja nostaa pohjasta, ni kori on kasassa.
+Hiljainen. Ei pidä karseeta kilinää. Vaikka (ainakin omassa korissani) on ketjuja vähän, silti kiekot tarttuu siihen hyvin.
+Jalkoihin saa kiilat, jos tuulee kovaa.

- Kori ei ole oikean korin muotoinen. "Ylärauta" puuttuu, "alarauta" leveämpi kuin korin yläosa. Myöskään alarauta ei ole pyöreä vaan kulmikas. Kori on muodoltaan muutenkin ketjujen kohdalta kapeampi sekä korkeampi kuin oikeassa korissa.


Oikea hinta korille on vissii jotai 150€ luokkaa ja nopeasti vilkaistuna sitä ei ainakaan suurimmista suomalaisista kiekkoja myyvistä nettikaupoista tällä hetkellä saa. Hinta/laatusuhde on kuitenkin mielestäni ihan kohdallaan.

En tiedä kuinka paljon tohon koriin on tullut muutoksia omaani verrattuna, mutta ainakin Innovan kuvassa ketjuja ympäröivä kangas on otettu pois ja 2011 vuonna ketjuja on ilmeisesti lisätty.
http://www.innovadiscs.com/targets/discatcher-traveler.html

Offline Randal983

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Otto Ikonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Maalikorit
« Reply #7 on: 01.05.12 - klo:21:38 »
Itse ostin juuri vappuaattona Innovan SkillShot-korin Varuste.netin kautta. OVH 199, nyt tarjouksessa oli 149. Ainakin yhden treenipäivän jäkeen olen tyytyväinen, ne harvat yli kymmenmetriset jotka koriin osuivat, jäivät oikein hyvin ketjuihin. Koriosa on toki melko matala joten ihan hirveän montaa kiekkoa ei voi koriin heittää ennen kuin ne alkavat vaikuttaa seuraavien sisäänjäämiseen. Mutta yleisesti hyvä fiilis ainakin näin ensivaikutelman suhteen, tarkempaa analyysiä saa ehkä kesäkuuhun mennessä.

Korihan on PDGA-hyväksytty kisakori, joten kaipa sen pitäisikin olla siitä paremmasta päästä noita kokoontaitettavia..

Offline Randal983

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Otto Ikonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Maalikorit
« Reply #8 on: 01.05.12 - klo:21:41 »

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Maalikorit
« Reply #9 on: 01.05.12 - klo:23:10 »
Tänään pääsi testaamaan tarkemmin omaa Match Litee puistossa.

Painoa on sen verran että olisi ollut kiva jos kantopussin hihnasta löytyisi pehmuste hartiaa varten. Montaa kilometriä ei tuota viitsi kantaa. Tästä syystä tulee varmaan näin kesäsin pidettyä koria auton takarontissa, josta sen sitten saa nopeasti käyttöön kun tekee mieli mennä puistoon heitteleen.

Korin kasaaminen/purkaminen on todella nopeeta ja vaikutti hyvin tukevalta (ei heilu vaikka heittäisi kiekon kangaskohtiin kovempaakin). Kori imi hyvin lättyjä ja vain yhden kerran meni kiekko läpi ketjuista. Tässä mallissa koriosa on melko syvä ja sinne mahtuu useampi kiekko.

Hyvä hankinta oli kyllä ja nyt voi ympärivuoden harjoitella puttausta. Varsinkin talvella voi olla kova sana ku yrittää pitää puttia kasassa.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Maalikorit
« Reply #10 on: 08.05.12 - klo:17:21 »
Hommasin tuossa viime vuonna Discatcher Pron. Se ei ihan mukavin ole kannella, joten hitsasin siihen pyörät jalustaan. Nyt kulkee kätevästi. Seuraava projekti olisi katkaista tuo keskisalko poikki ja tehdä siihen holkkiliitos. silloin kuljetus purettuna peräkontissa onnistuisi hieman helpommin.

Offline JP_FIN

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari-Pekka Siivonen
  • Seura: Lahden Frisbeeclub ry
Vs: Maalikorit
« Reply #11 on: 09.05.12 - klo:10:33 »
Itse hankin n. 1,5 vkoa sitten Kärkkäiseltä sen koottavan korin (85 eur, ilmeisesti sama kuin Honkkarin 99 eur -kori). Muutaman kerran koonnut ja purkanut ja tällä hetkellä erittäin tyytyväinen sijoitukseen. Joitain heittoja hylkii mutta ajaa tarkoituksensa ja hintakaan ei päätä huimannut.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Maalikorit
« Reply #12 on: 09.05.12 - klo:10:41 »
Itse hankin n. 1,5 vkoa sitten Kärkkäiseltä sen koottavan korin (85 eur, ilmeisesti sama kuin Honkkarin 99 eur -kori). Muutaman kerran koonnut ja purkanut ja tällä hetkellä erittäin tyytyväinen sijoitukseen. Joitain heittoja hylkii mutta ajaa tarkoituksensa ja hintakaan ei päätä huimannut.

Joo mulla kans tuo sama ollut nyt joulusta lähtien. Ajaahan tuo asiansa mutta ei tuo kyllä pitkäikäisin tunnu olevan. Mulla ainakin on antanut kangas jo periksi katon nurkista (siitä kun kangas taipuu alaspäin niiden koukkujen eteen). Kori on ehkä kasattu pari kymmentä kertaa - ei varmaan enempää. Toinen mikä tuossa on pielessä on se että ne taittuvat raudat ei pysy suorassa vaan lähtevät notkahtamaan alaspäin. Tuon saisi toki fiksattua jollakin virityksellä mutta en ainakaan vielä ole saanut aikaiseksi. :)

Eli ajaa asiansta mutta ei luultavasti kestävin kori. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline JP_FIN

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari-Pekka Siivonen
  • Seura: Lahden Frisbeeclub ry
Vs: Maalikorit
« Reply #13 on: 09.05.12 - klo:12:59 »
Joo mulla kans tuo sama ollut nyt joulusta lähtien. Ajaahan tuo asiansa mutta ei tuo kyllä pitkäikäisin tunnu olevan. Mulla ainakin on antanut kangas jo periksi katon nurkista (siitä kun kangas taipuu alaspäin niiden koukkujen eteen). Kori on ehkä kasattu pari kymmentä kertaa - ei varmaan enempää. Toinen mikä tuossa on pielessä on se että ne taittuvat raudat ei pysy suorassa vaan lähtevät notkahtamaan alaspäin. Tuon saisi toki fiksattua jollakin virityksellä mutta en ainakaan vielä ole saanut aikaiseksi. :)

Eli ajaa asiansta mutta ei luultavasti kestävin kori. :)

Hmm... Multa puuttuu kangas sieltä ylhäältä kokonaan eli jotain eroa ilmeisesti on...

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Maalikorit
« Reply #14 on: 09.05.12 - klo:14:20 »
Joo mulla kans tuo sama ollut nyt joulusta lähtien. Ajaahan tuo asiansa mutta ei tuo kyllä pitkäikäisin tunnu olevan. Mulla ainakin on antanut kangas jo periksi katon nurkista (siitä kun kangas taipuu alaspäin niiden koukkujen eteen). Kori on ehkä kasattu pari kymmentä kertaa - ei varmaan enempää. Toinen mikä tuossa on pielessä on se että ne taittuvat raudat ei pysy suorassa vaan lähtevät notkahtamaan alaspäin. Tuon saisi toki fiksattua jollakin virityksellä mutta en ainakaan vielä ole saanut aikaiseksi. :)

Eli ajaa asiansta mutta ei luultavasti kestävin kori. :)

Hmm... Multa puuttuu kangas sieltä ylhäältä kokonaan eli jotain eroa ilmeisesti on...

Joo no nyt kun tarkistin ton Kärkkäisen korin uudestaan niin eihän se oo enää sama kuin vielä loppu vuodesta. Ilmankos. No eipä sitten auta tästä mallista sanoa mitään. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...