Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kahden sormen grippi?  (Read 33547 times)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #15 on: 11.07.14 - klo:20:08 »
Hehheh... Eilen Avery Jenkinsin klinikalla tuli juurikin tämä kahden sormen powergrip-ote puheeksi ja Avery sanoi, että ei suosittele missään tapauksessa. Kuulemma tarkkuus kärsii. Vähintään kolme sormea kuulemma kannattaa pitää. Itsehän aloin samantien neljän sormen otetta treenaamaa ja itse sain kyllä sitäkautta tarkkuutta koviin draiveihin.

Mä veikkaan, että tarkkuus parantui, koska jouduit keskittymään otteeseen ja sitä myötä vähän himmaamaan sitä heittoa. Vaikka AJ on maailmanmestari, niin kaikkea oppia ei kannata pakolla ottaa itselle. Kyse on kuitenkin niin paljon tatsista, fiiliksestä ja siitä mikä tuntuu itselle hyvältä. Olis kiva kuulla miksi 3 sormea on tarkempi kuin 2 ja selitykseks ei kelpaa hyvin markkinoitu valmentaja.

(Huom! Mitään AJ:n saavutuksia vähättelemättä)

Joo itse kanssa olen kyllä sitä mieltä, että henkilökohtaisesta mieltymyksestä se on eniten kiinni. Nyt kun olen alkanut heittämään enemmän tuolla neljän sormen otteella, niin jossain määrin tuntuu heitto lähtevän räjähtävämmin kädestä. Tiedä sitten vaikuttaako tuo millään tavalla pituuteen, koska en ole kenttätreeniä päässyt testaamaan. Pääasia, että heitto tuntuu hyvältä :)

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #16 on: 03.09.14 - klo:10:52 »
Ei kahden sormen grippi vaan kolmen sormen powergrip, käyttääkö moni? Huonot puolet? Itselle neljän sormen PG ei sovi, jotenkin pikkusormeni on liian lyhyt eikä sillä saa mitään järkevää grippiä kiekosta.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #17 on: 03.09.14 - klo:12:46 »
Kolmisorminen on kahta varmempi liukkaissa oloissa ja antsoissa. Rassia tulee eri sormiin ja vähemmän kuin kahdella sormella. Ero pituudessa ja jengassa kahden sormen hyväksi minulla on pieni ymmv. Eli ihan pätevä on kolmen sormen ote.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #18 on: 03.09.14 - klo:22:10 »
Itse käytän kolmen sormen grippiä. Tuntuu jotenkin luonnottomalta käyttää neljää sormea.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #19 on: 09.09.14 - klo:12:37 »
Itse käytän kolmen sormen grippiä. Tuntuu jotenkin luonnottomalta käyttää neljää sormea.
Eli oot ottanut kolmannen sormen käyttöön?

Ite heitän kahden sormen powergripillä lähes kaikki draivit draivereilla jostain syystä. Keskittyessä vielä neljän sormen grippi, mutta viime hetkellä aina pudotan pikkurillin ja nimettömän pois. Joskus koitin siedättää itteäni pois tuosta tavasta, koska se tuntui kaikkien opetusvideoiden ja yleisen normin vastaiselta, mutta jotenkin tuo neljän sormen powergrip ei tunnu mulle luonnolliselta. En tiedä onko siitä mitää etua tai haittaa, mutta itselle se sopii :)
Mä teen heittäessä just tolleen.
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #20 on: 09.09.14 - klo:15:53 »
Itse käytän kolmen sormen grippiä. Tuntuu jotenkin luonnottomalta käyttää neljää sormea.
Eli oot ottanut kolmannen sormen käyttöön?

Ite heitän kahden sormen powergripillä lähes kaikki draivit draivereilla jostain syystä. Keskittyessä vielä neljän sormen grippi, mutta viime hetkellä aina pudotan pikkurillin ja nimettömän pois. Joskus koitin siedättää itteäni pois tuosta tavasta, koska se tuntui kaikkien opetusvideoiden ja yleisen normin vastaiselta, mutta jotenkin tuo neljän sormen powergrip ei tunnu mulle luonnolliselta. En tiedä onko siitä mitää etua tai haittaa, mutta itselle se sopii :)
Mä teen heittäessä just tolleen.
Jep. Muutenkin tänäkesänä vähän muutellut tekniikkaa ja mittaa ruvennut tulemaan lisää.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline nik0

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko möttönen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #21 on: 22.09.14 - klo:12:10 »
ite käytän kahta sormea. vanha rannevamma estää heittämästä powergripillä muutakun hysseä. jotenka toi kaks sormee kiekon alle toimii parhaiten ja saa parhaan tuntuman. myös pituus ja toistettavuus nousi kun lopetti yrittämästä kaikilla sormilla.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #22 on: 22.09.14 - klo:20:15 »
Lienee päinvstaista ehjäkätisillä, koska kahden sormen puristusvoima on pienempi kuin useamman ja voimaa tarvitaan märällä, kylmällä, antsoissa ja rollereissa lipeämisen estämiseen.

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #23 on: 28.09.14 - klo:19:08 »
Mooi. Itse käytän vain YHTÄ sormea kaikessa paitsi putissa ja heitän n. 100 metrisiä draiveja ja olen 14v :D

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #24 on: 28.09.14 - klo:22:06 »
Mooi. Itse käytän vain YHTÄ sormea kaikessa paitsi putissa ja heitän n. 100 metrisiä draiveja ja olen 14v :D
Tästä olisi mukava nähdä video materiaalia. :D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Kahden sormen grippi?
« Reply #25 on: 28.09.14 - klo:22:13 »

Mooi. Itse käytän vain YHTÄ sormea kaikessa paitsi putissa ja heitän n. 100 metrisiä draiveja ja olen 14v :D

Onko tää tämmönen normaali heitän 100m, mutta sitten huomaanin sen olevan 50-80m?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #26 on: 29.09.14 - klo:17:18 »
Tässä vielä kuvaa :)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #27 on: 30.09.14 - klo:10:08 »
En muista enää, montako metriä menetin tuolla otteella kahden sormen otteeseen. Lipsumisia tuli hulluna. Kai alitehoilla voi välttää lipsumista, mutta revin täysillä, kun ei lyhyemmälle heittäminen kiinnosta.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #28 on: 30.09.14 - klo:14:35 »
Mooi. Itse käytän vain YHTÄ sormea kaikessa paitsi putissa ja heitän n. 100 metrisiä draiveja ja olen 14v :D
Tästä olisi mukava nähdä video materiaalia. :D
Jep, tuosta video ja jos totta niin kohta on halbaa lötää palstalla kaupan. :)
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #29 on: 30.09.14 - klo:22:00 »
En muista enää, montako metriä menetin tuolla otteella kahden sormen otteeseen. Lipsumisia tuli hulluna. Kai alitehoilla voi välttää lipsumista, mutta revin täysillä, kun ei lyhyemmälle heittäminen kiinnosta.
Ooksä käyttäny tota yhden sormen otetta? :0