Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kahden sormen grippi?  (Read 34000 times)

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #30 on: 01.10.14 - klo:18:13 »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #31 on: 02.10.14 - klo:06:54 »
En ottanut monta väylää yhdellä sormella sekä etusormella, että keskarilla yksin, koska esteiden kanssa ne toimivat vielä huonommin kuin avoimella kentällä.  Ja sielläkään ei toiminut. Kävin viime viikolla kuntotestissä ja koko kädellä ehkä liian leveällä koneen asetuksella puristusvoima oli 40 kiloa. Ikäihmisten skaalalla työelämäoähtöisellä kuntoasteikolla 1-5 5 hyvä, se tarkoittaa kuntoluokkaa 2. Ei hyvä.  Liukas ihoni ei helpota asiaa ja työelämän tarpeet ovat alle urheilun.  Siis puristusvoima haisee minulla.

Muuten selkäsi on kaarella taakse ja suoralla ryhdillä on etua mittaan ja tarkkuuteen, mutta kai eniten toistettavuuteen.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #32 on: 02.10.14 - klo:07:35 »
Heh, sattupa sopivasti. Kävin kans työni päälle alkuviikosta mittaamassa puristusvoimani molemmista käsistä. Heittokädessä oli puristusvoimaa 65kiloo ja vasemmassa 73kiloa. Oon joku n. 85kiloa puristanu yhteen n. 7v sitten. :D 95kg jäi puolen sentin päähän. Kaveri harrasti silloin rautakouraa niin oli hyvä reenailla ja kokeilla siinä samalla omia voimia. Heitän siis itse kaikkia draivereita kahden sormen gripillä.

Offline TheOneAndOnly

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: J-P Koutonen
  • Seura: Frendien kanssa...
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #33 on: 02.10.14 - klo:08:50 »
Nyt ois videota:https://vimeo.com/107716649

Ei todistanut mitään heittopituuteen liittyen  :o

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #34 on: 02.10.14 - klo:13:46 »
Nyt ois videota:https://vimeo.com/107716649

Ei todistanut mitään heittopituuteen liittyen  :o

Eikä kyllä otteeseenkaan - kaveri häippäs kuvista varttitunniks jonnekin ennenku lötä lensi  ;D
.. no joo, voihan tuo ote jollekin toimia, mutta oli huono video jos sen tarkoitus oli jotain todistaa..
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #35 on: 02.10.14 - klo:14:25 »
Nyt ois videota:https://vimeo.com/107716649

Ei todistanut mitään heittopituuteen liittyen  :o
Futiskenttä on yleensä 100 metriä ja miks mä kusettaisin?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #36 on: 02.10.14 - klo:14:40 »
Futiskenttä on yleensä 100 metriä ja miks mä kusettaisin?

Ei sitä netissä tiedä mitä trolleja tulee vastaan... ei sillä että olisit sellainen. Sata metriä tuollaisella gripillä voi olla mahdollinen, eri asia pysyykö väylällä jossain metsässä. Vaikea uskoa että olisi riittävää kontrollia ja tarkkuutta.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #37 on: 02.10.14 - klo:14:41 »
Se mitä näyttää kameralle niin voi olla ihan eri mitä heiton lähtiessä. Tiedä vaikka laittaisit pari sormee vielä alle tietämättäsi.

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #38 on: 02.10.14 - klo:14:50 »
Futiskenttä on yleensä 100 metriä ja miks mä kusettaisin?

Täysimittanen joo. Ja saattaahan että tuo missä heitit onkin, mutta esim. tässä meidän lähistöllä löytyvistä neljästä kentästä vain yksi on satametrinen. Muut kolme on 60 metriä, vaikka on isot fudismaalit ja kaikki.

Vinkki: asia on helppo tarkistaa google mapsin mittatyökalulla. Etsit kentän ja laitat pisteet A ja B kohdilleen niin tiedät pitkäkö tuo kenttä on.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #39 on: 02.10.14 - klo:15:34 »
Se mitä näyttää kameralle niin voi olla ihan eri mitä heiton lähtiessä. Tiedä vaikka laittaisit pari sormee vielä alle tietämättäsi.

Näkis nyt ensin lensikö se kiekko minne. Melko suuri ero esim. 70m heitolla joka lirppuu 80m kohdalle ja heitolla joka lentäisi oikeasti 100m. Tehot saa olla aivan reilusti isommat ja sitä myötä grippi paljon vahvempi.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #40 on: 02.10.14 - klo:17:02 »
Futiskenttä on yleensä 100 metriä ja miks mä kusettaisin?

Tuskin kukaan niin väittääkään, mutta laitoit videon todistaaksesi jotain mikä ei millään tavalla ilmennyt tuosta videosta. 20 metrin ero heittopituudessa on valtava jota ei välttämättä huomaa ilman tarkkaa mittausta noilla matkoilla.
VDGC ry

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #41 on: 02.10.14 - klo:23:29 »
Ei ihme, että eroa on Garffin eduksi noilla puristusvoimien eroilla. Mä olen aiemmin grippereillä vääntänyt ja eipä tehot nouse. Johtuuko sitten alitajuisesta käden suojelusta, kun käsi on paskana? Tosin silti vasen on vielä heikompi hmh.

Silloin, kun apinan raivolla puristin yhdellä sormella sain sataseen parhaimmillaan, mutta sormien uloimpiin niveliin sattui. Monikko siksi, että käytin eri heitoissa ainoana sormena etu- ja keskisormea. Onnistumisprosenttini oli pieni.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #42 on: 06.10.14 - klo:10:03 »
Kahden sormen grippiä on nyt tullut ajettua sisään ja onhan tämä ihan maaginen verrattuna neljän sormen powergrippiin. Heiton lähtiessä oikein tuntee sellaisen napsahduksen, kiekko lähtee kädestä paljon paremmin. Mulla kahden sormen grippi on siis powergrip pelkästään etu- ja keskisormella. Aluksi heitot lähtivät hieman antsaan, mutta pienen fiksauksen jälkeen saa ihan minkä kulman tykkää.

Maksimipituudet eivät niinkään kasvaneet, mutta säännöllisyys parani. Jos ennen meni yksi kymmenestä heitosta pitkälle, niin nyt menee ainakin seitsemän. Tarkkuudessa en huomannut mitään eroa.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #43 on: 06.10.14 - klo:11:03 »
Mä heitän pelkästään kahdella sormella draivereita ja midareita (tai no, etusormi on suorana rimmin alla niin kai se vähän puristaa kanssa. )
Pikkusormi on koukussa. Mulla on joku 7-7,5 kokoinen käsi eli todella pieni, ja on vaikea saada 4 sormea mahtumaan.

Oon aina välillä koittanu neljää, mutta aina on pahasti ongelmaa erityisesti nokkakulman kanssa ja lisäksi griplockeja.
Otan nyt ennemmin tarkkuuden kuin maksimimitan. Varmasti senkin sais kuntoon jos jaksais harjotella, mutta laiskuus.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #44 on: 07.10.14 - klo:09:43 »
Mä heitän pelkästään kahdella sormella draivereita ja midareita (tai no, etusormi on suorana rimmin alla niin kai se vähän puristaa kanssa. )
Pikkusormi on koukussa. Mulla on joku 7-7,5 kokoinen käsi eli todella pieni, ja on vaikea saada 4 sormea mahtumaan.

Oon aina välillä koittanu neljää, mutta aina on pahasti ongelmaa erityisesti nokkakulman kanssa ja lisäksi griplockeja.
Otan nyt ennemmin tarkkuuden kuin maksimimitan. Varmasti senkin sais kuntoon jos jaksais harjotella, mutta laiskuus.

Ymmärrän kyllä jos on pieni käsi ja silloin on vaikea saada otetta, mutta kysyn kuitenkin, että kuin nopeita draivereita käytät? Oletko koittanut käyttää hitaampia draivereita, jotka ei oo niin leveitä käteen? Toki siinä saattaa hävitä muutamia metrejä pituudessa, mutta löytyy väylädraivereistakin pitkälle lentäviä malleja. Hyvinä esimerkkeinä Discmania FD ja MVP Volt. Olen vanhat pituusenkat heittänyt Voltilla (~120m) eli kyllä väylädraiveritkin saa aikas pitkälle lähtemään :)