Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hei, olen uusi frisbeegolf-forum.fissä (Esittele itsesi tässä, jos haluat)  (Read 106537 times)

Offline draiveriveri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Suomela
  • Seura: 7k
moro vaan.

<----- Mun nimi
<----- Mun joukkue

29v. Aktiivisesti 16vuotta olen tuhonnut luita ja nivelsiteitä alaraajoistani toisen rakkaanlajini rullalautailun parissa. Koin, että nyt on aika tasata puntit ja antaa seuraavat vuodet runtua ylävartalolle. ;) Kumpaakin lajia kuitenkin edelleen aktiivisesti harrastan.

Foorumi löyty uteliaisuuden vallitessa ja googlen avulla lisätietoa lajista etsiessä.

Kipinä löyty kaverilta.

Tässäkö tää oli?!?

-Ville Turust

 


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Tässäkö tää oli?!?
Tästä se vasta alkaa =D

Offline kiekko_frisba

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Seura: frisbaajat
Hei, olen uusi frisbeegolf-forum.fissä (Esittele itsesi tässä, jos haluat)
Tämä onkin minun ensimmäinen viesti tällä foorumilla. :)
Innostuin tästä lajista viime kesänä kun olin vierailemassa ystävän luona tampereella ja mentiin yhdessä seuraamaan jotakin pienimuotoista kilpailua johonkin radalle, missä oli järvi vieressä. En tiennyt lajista oikein mitään, mutta ystäväni selosti tapahtumia ja aloin saada jutusta kiinni. Kisoissa näytti olevan kiva tunnelma ja siitä sainkin sitten oman innostukseni.
Nyt olen frisbannut melkein 8kk ajan ja olen mielestäni kehittynyt ihan mallikkaasti. Aluksi kiekot lähtivät ihan minne sattuu, mutta nykyään menee jo siihen suuntaan mihin haluaa. Viime viikolla treenasin kahdeksan tuntia ja sinä aikana tein myös oman pituusennätyksen (n.90m). Mittaa on tullut aloittelija ajoista ihan mukavasti lisää ja kun jaksan treenata kuten viime viikollakin, niin eiköhän sitä vielä tule roimasti lisää.
Ps. Tällä viikolla molempina päivinä frisbaamassa   :)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Tervehdys Porista!

Olen uusi täällä. Ekat kosketukset frisbee golffiin tuli kesällä 2012 jolloin olin mukana tutustumassa Porkan kierrokseen. Kunnolla pääsin heittämään loppukesästä 2013, jolloin kiekkokärpänen puri pahasti persiiseen eikä vieläkään parantunut. Kesän kohokohta olikin yönyliretki Julkujärvelle... Nyt autossa kulkee koko ajan jotain koekiekkoja kakkoskassissa, jos jossain innostuu vain viskomaan.

Muuta minusta... hoitoalalla työskentelen säännöllisen epäsäännöllisin työajoin. Perheeseen kuuluu vaimo ja viisi vuotias tyttö. Perheessä ajetaan Chevroleteilla. Mielimusiikki Metallica sekä muu metal scene.

Mitäpä muuta...?? Ei muuta kuin kohti ketjuja! 8)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline NiteShade

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Mutikainen
  • Seura: Disc Golf Hyvinkää
Hei vaan hei!

Osa ehkä hyvällä tsäkällä tunnistaakin erinäisistä kisoista joita viime vuosina on tullut kierrettyä :)
Lajin ensikosketus varmaan tapahtui 2009 paikkeilla kun huomasin kotini lähellä hyvinkäällä avoimen kentän jossa 6 kappaletta omituisia metalli-hirvityksiä. Googlettamalla löyty mikä on tarkoitus ja mistä löytyisi pelivälineitä. Sen enempää tutustumatta Xcal käteen ja harjottelee... eihän se menny ihan niinkuin elokuvissa. Koska lähimaisemissa ei ollut mielenkiintoisia ratoja kiekot jäi pölyyntymään nurkkaan siihen asti kun tuli tieto että Hyvinkäälle on avattu 18-väylää. 2011 into harjoitteluun kasvoi ja seuraan liittymisen kautta kilpapelaaminen rupesi kiinnostamaan. 2012 sitten suoraan PDGA:n lisenssiä kehiin ja kiertämään Hyvinkään tehojoukolla V.Uurainen, veljeni M.Mutikainen ja hänen puolisonsa S.Mutikainen joka saikin suoraan menestystä ekana kilpavuotenaan. Ratingi aktiivisessa nousussa tulee jatkettua ja yhtä kisaa lukuunottamatta kaikki kisat ollu positiivisia kokemuksia. (Heikompi kokemus johtui puolison loukkaantumisesta kesken kilpailun toisen kierroksen)

Vapaa-ajalla on hyvin todennäköistä pongata minut Hyvinkää DiscGolfParkissa kiertämässä. Saa ja on jopa toivottua tulla nykimään hihasta peliseuraa :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Parrasta tunnistaa  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Kai mäkin sit.
En nyt varsinaisesti uusi ole, pari vuotta tällä foorumilla tullut hilluttua, suututtua ja naureskeltua mutta varsinaisesti en ole itseäni esitellyt.

Mika Pääskynen siis nimeni. Lajia on tullut nyt kolmatta vuotta heiteltyä ja pakkomielteisyys on ehkä kuvaavin sana siihen touhuun, viime vuoden helmikuun lopusta mulla on ollut kaksi viikkoa pisin tauko kun kylmintä oli, rakkaudesta lajiin.

Pelaan lähinnä turun seudulla, Marttilan rata on kotiratani ja sitä ympäröivät hevonlinna, kosken koulun rata ja Mellilä ovat pääpaikat mutta Turku ja kaarina ovat myös lähellä sydäntä.
7K:n jäseneksi liityin tänä vuonna ja samalla lisenssin hommasin, jos vaikka virallisempiin kisoihinkin pääsisi.

Toimin frisbeegolfradat.fi sivustolla Marttilan, Hevonlinnan ja Kosken koulukeskuksen radan ratamestarina (Kunhan nämä kaksi viimeistä uuteen järjestelmään pääsee), mukana ylläpitämässä ja kehittämässä näitä ratoja ja olin myös suunnittelemassa Kosken molempia ratoja.
Hoidan myös ohessa promotointia Salient Discs valmistajalle täällä suomen päässä, en ole virallinen maahantuoja enkä myöskään palkattu lobbari vaan täysin talkoo meiningillä ja omasta tahdostani.

Marttilan ympäristöön jos pelailemaan tulee niin yhteyttä saa ottaa jos pelikaveria kaipaa ja hihasta saa vetää missä päin tahansa mut näkee. Ruma kaljupää jolla on Salient Discs:n reppu selässä on aika varma tunnistus, niitä kun ei vielä täällä myydä. Myös jos Marttilan metsässä kova äänistä kiroilua kuulee, sillä paikantaa aika helposti.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Kertoisitko Bägit-keskustelussa Salientin repusta, ominaisuuksista yms. Hinta ei oo paha jaihan fiksun näköinenkin.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Kertoisitko Bägit-keskustelussa Salientin repusta, ominaisuuksista yms. Hinta ei oo paha jaihan fiksun näköinenkin.

http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,1901.msg53496.html#msg53496

Siitäpä löytyy Pääskysen tekemä video Salientin bägistä, kun tuomasv sitä kyseli :)
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Kiitos Nukkumasa, juuri näin.
Tuossa vielä arvostelulinkki pariin kiekkomalliin:
http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,2537.msg53365.html#msg53365

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Morjesta pöpelikköön!(tai PÖPELIKÖSTÄ, kun sieltä kuitenkin usein kiekkojani etsin)

Kesän alussa 2014 koin tämänhetkisen elämäni positiivisimman tapahtuman, kun parin vuoden pyytelyn jälkeen suostuin viimein lähtemään kavereideni kanssa heittämään frisbeegolfia. Ekat pari peliä lainakiekoilla, mutta sitten pääsi kärpänen puremaan ja pahasti. Tähän mennessä kiessejä kertynyt jo reilusti yli 100 ja kiekkojakin jo sen verran, että oli hankittava reppubägi.

Edistystäkin jonkin verran tapahtunut, vaikka edelleen 100 m draivit vain kaukaisia haaveita ja putitkin aiheuttavat useammin ärräpäiden ryöpyn,(kanssapelaajien huvitukseksi tai kauhistukseksi) kuin riemunkiljahduksia. Kuitenkin olen lajille täysin myyty ja odotan kesää innolla, vaikka on sitä tullut pilkkopimeässä, peilijäälläkin sormet jäässä ja liukuesteet kengissä juostua eriväristen ledien perässä, kun on ollut pakko heittämään päästä.

Foorumin löysin googlettamalla ja täällä onkin sitten tullut roikuttua melkolailla ja nyt päätin sitten oikein liittyä mukaan porukkaan. Seuraan liittymistäkin olen harkinnut, kylläkin lähinnä kannatusmielessä ja talkoisiin osallistuen. Toisaalta täysin mahdollista, että löydän itseni jostain pikku kisoistakin hupimielellä.

Ikää kertynyt 38 vuotta ja hieman ehkä harmittaa ettei tullut lajia koitettua jo paljon aiemmin. Todella hauskaa on kyllä ollut heittää, enkä olisi uskonut vielä näin vahvasti innostuvani jostain uudesta harrastuksesta. Ärräpäitä olen pyrkinyt vähentämään ja ehkä siinä jollain lailla onnistunutkin. Suurena apuna on ollut Aitattaren blogi, josta olen huomannut ettei se kaikilla muillakaan aina niin helppoa ole ;) Suosittelenkin blogia kaikille aloittelijoille, joista joskus tuntuu ettei mistään tule mitään.

Poikiani 7v ja 10v olen koittanut myös mukaan houkutella ja olemme useita kertoja käyneetkin Savelan 4 väyläisellä heittämässä. Jospa pojat kunnolla innostuisi, niin saisin lisää heittokavereita ihan oikeille radoillekin.

Jos joskus lähinnä pääkaupunkimme lähialueilla kuulet ärräpäiden lentelevän, niin vapaasti voi tulla kyselemään, että onko se Mikavain ;D Mielelläni tutustun uusiin ihmisiin, vaikka aloitteen teko saattaa joskus vaikeaa ollakin.
Toivottavasti radalla törmätään...

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland

Kiekkoja oon nakellut monta vuotta ja oon yks maailman parhaista, mm kisoissakin käynyt! oon jumalaakin suurempi ja te kaikki muut että oo mitään verrattuna muhun! kiitos!
Kiitos tiedosta!
Ootko siis trollauksen mm-kävijä?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Kiekkoja oon nakellut monta vuotta ja oon yks maailman parhaista, mm kisoissakin käynyt! oon jumalaakin suurempi ja te kaikki muut että oo mitään verrattuna muhun! kiitos!
Kiitos tiedosta!
Ootko siis trollauksen mm-kävijä?

Matka tais tyssätä jo alkulohkoon  ::)
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
kyllä se aika monet täällä näytti saavan reagoimaan, joten ei se ihan paska oo