Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hei, olen uusi frisbeegolf-forum.fissä (Esittele itsesi tässä, jos haluat)  (Read 106554 times)

Offline jupekos

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Koskelo
  • Seura: OFS
Morjens!

Itse kävin eka kertaa kokeilemassa frisbeegolfia Hiirosessa vuonna 2005 syksyllä ammattikoulun liikuntatunnilla. Ei innostanut pätkääkään vielä tuolloin. Kiinnostus alkoi heräämään pari vuotta sitten, kun kuulin kaverieni pelaavan. Ajattelin ettei minulla aika riitä tuollaiseen. No, vihdoin sitten 2014 heinäkuussa päätin aloittaa. Ihan ensiksi lueskelin täältä foorumilta, mitä kiekkoja kannattaisi hankkia, mutta eihän niistä ymmärtäny mitään. Ostin sitten 3 kiekkoa: Vip air pursi, BT Vipunen ja soft joutsen. Youtubesta vähän tekniikkaa, ja futiskentälle opettelemaan. Tätä en oo katunu hetkeäkään jälkeenpäin ja nykyään frisbeegolf on jokapäiväistä, ainakin ajatuksen tasolla. Eka vuoden aikana kierroksia kertyi yli 200kpl. Kisatouhut aloitin talvella ensin viikkokisoista, ja keväällä sitten oli ensimmäinen virallinen kisa. Halu kehittyä on kova, ja se saa lähtemään radalle tai kentälle aina uudelleen.

Offline S_kela

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sampo Kela
Olen aika vasta-alkaja lajissa. Yläasteella kokeilin frisbeegolffia ensimmäisen kerran jokunen vuosi sitten. Pidin jo tuolloin lajista, mutta aika ei ollut vielä kypsä aloittamaan. Viime kesänä (2014) veljeni pyysi minua lähtemään mukaan pelaamaan. Lähdin sitten mukaan ja olin heittää heti holarin Munkkiniemen #6 väylällä, kun suora heitto osui korin alarautaan. Siitä ei sitten ole paluuta ollut. Tänä kesänä on tullut aika paljon pelailtua ja kehitystä on tapahtunut huimasti. Tältä palstalta olen lukenut monia hyviä vinkkejä. Nyt sitten päätin tehdä käyttäjän.
-17v aloittelija

Offline spesonen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Morjensta kaikille!

Olen vasta aloittanut lajin, mutta olen jo sillä tasolla, että seuraavaksi
harkitsen osallistumista SM-kisoihin.

Frisbee on kuin tehty käteeni.

Offline Holle02

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Holopainen
  • Seura: Disc Golf Vikings/ Lepikon Ryske Ry
Tänä kesänä myös aloitettu tämä hieno laji. Kärpänen puraisi ja kovasti...
Kahden kuukauden aikana on tullut heitettyä yli 100h kiekkoa osallistuen myös kymmeneen viikkokisaan pohjois-Savossa.
Tavoitteena menestyminen MPG-sarjassa ja tulevien vuosien tavoite on päästä karsinnoista läpi SM-kisoihin.
Kotipaikkani on Leppävirta ja seurani Lepikon Ryske Ry.


Offline v_nieminen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Moi,

Lähdin viime keväänä, eli 2015 keväällä, kokeilemaan kavereiden ehdotuksesta fribaa. Talissa hetin ekan kierrokseni ja sitten koko kesä tuli heiteltyä eri paikoissa tässä Helsingin ja Espoon seudulla. Huvikseni lähinnä tämän lajin aloitin ja ihan hauskanpitona ajattelin sitä jatkaa ensi kesänä ja ehkä vähän myös talvella.. Juuri eilen tuli postissa ensimmäinen led-kiekko :) Voi käydä pimeälläkin heittelemässä.

Offline raappana

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Mo,

Pari kesää tullu nyt heiteltyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Kesään jää toi heittely ja muutoin sit keskittyy huomio kauppatieteiden opiskeluun.

Offline monotoni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni.J
Okei.
Moita vaan.

Alunperin lajiin vihitty kavereiden kautta, jotka veivät meilahteen "heittämään fribaa" ... oon kyl aina tykänny heitellä esim, biitsillä/puistossa ja olin huvittunut ajatuksesta pelata golfia frisbiillä.

Kolme täyttä kautta takana.

Foorumin aktiivilukija ja nyt mukana ihan virallisesti nimimerkillä.
Hyviä keskusteluja ja paljon vinkkejä aikojen saatossa täältä löytänyt olen.

ISO arvostus ylläpitäjille siis.
 
Peaceout  ;)

Offline majesteetti77

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
  • Tulokas
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari Tossavainen
Tervehdys.

Syyskuussa ensikosketuksen lajiin saaneena voin vain miettiä hiljaa itsekseni että miksi vasta nyt?
Kait se on parempi nyt kun ei koskaan.

Syyskuun alussa kesäloman vikaviikko kun lomalla loikoilin kotona muu perhe töissä/koulussa manailin että,
kun ei mitään ihmeellistä tekemistä keksinyt niin sattui sopivasti että,
pikku-broidi ehdotti että lähtisin kokeileen fribaa ja voi sitten helevata että olen ollut koukussa siitä asti ja
laantumisen merkkejä ei ole kun 40:n kriisikin jyllää.
Jos ei kiessillä niin sitten autotallissa puttailemassa tai netissä lukemassa/katsomassa videoita paitsi ei just nyt.

Tekniikkaa yrittänyt nyttemmin hakea mielummin kuin pitkiä draiveja mikä olikin ensimmäisen kuukauden ja
vähän päällekin teemana eli liian nopea kiekko ja täysiä ilman tekniikkaa ja
lopputuloksen arvaattekin ei sillä että se vieläkään olisi kunnossa ;D
Ensi vuotta odotellaan kovasti että pääsee aloittaan koko "kauden".

Lisäpontta luo myös kehittelyt tietyn seuran alaisesta Frisbeegolf-jaostosta ja sen tuomista mahdollisuuksista yms. yms.
Tällä hetkellä tavoitteena pääsääntöisesti liikunta jota ei liikaa tule mutta ehkä tulevaisuudessa jotain seuratoimintaa voisi tehdä.

Ei muuta kuin Hyvää Joulun odotusta kaikille Foorumin jäsenille ja ei jäsenille.   




 
Ympyrä on pyöreä myös kulmista.

Offline FribAllu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Altti
  • Seura: Talin Tallaajat
Nimeni on Altti, olen 12v. Jo päiväkodissa olen viskonut muovilättyjä ympäriinsä. Ultimate-harrastusta takana reilu vuosi, frisbeegolfin aloitin vuonna 2015 alkukesästä. Foorumille eksyin etsittyäni lisätietoa erilaisista kiekoista, säännöistä ja tekniikoista.

Haluaisin toivottaa kaikille mahdollisimman mukavaa fribavuotta 2016!

Offline Hamppi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ilkka
  • Seura: -
Eka täysi kausi takana noin 60 kierroksen ja kymmenkunta radan kokemuksella. Toissa kesän kokeilun jälkeen hommasin keväällä nipun kiekkoja ja lähdin kokeneemman kaverin kanssa kiertämään. Varustelukierrehän lähti lapasesta, niin oli lähtenyt koutsiltakin, turha pyristellä. Hakattu TD2 sai lempinimen "kymppinopeuksinen putteri", kun putterilla olisi pitänyt kiertää. Kesän aikana putterilla pelaaminenkin alkoikin sujua, kun Judge istui käteen.

Ei se kiekko vieläkään lennä yli 100m rangella, mutta tavoitteeseen Lausteen masennusrata alle tupla-parin, pääsin jo heinäkuussa. Yli 60 heiton parannus 1. yritykseen. Kevättä odotellessa, huutokauppaan voin joutua asettamaan itselleni porttikiellon. ;)

Home turf: Finby DGP mäntyineen, parasta kesäilta Rantapirtillä.
Judge. MD2. Witness. TD2. Postimerkkejä keräillään, kiekot tykkää lentämisestä.