Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Sääntöjä alueelle  (Read 160143 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #15 on: 19.05.14 - klo:19:30 »
Keskustelut viä kiinni niistä kauppailmoista, niin loppuu se huutokauppa ja kaupan käynti siirtyy privaan. Ainoastaan ketjun aloittaja pystyy kirjoittamaan siis threadiin, jolloin hän voi tehdä viikon uppauksen ja poistaa myydyt jne.

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #16 on: 19.05.14 - klo:19:40 »
Jonkunnäköinen rangaistustsydeemi olisi myös kiva, koska viikon uppaus-sääntöä ei ainakaan tänään ole noudatettu.
#66832

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #17 on: 19.05.14 - klo:19:45 »
Itse ainakaan en edes huomannut tätä viestiä kuin muutama tunti sitten, ei ne säännöt ehkä hetkessä lähde toimimaan.

Tuo olisi hyvä että vain ilmoittaja voi kirjoittaa ketjuun.

Offline Antza

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 122
    • View Profile
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #18 on: 19.05.14 - klo:20:36 »
Hyvä hyvä uudistuksia :) On aika mälsää laittaa myynntiin jotain, kun jotkut laittavat uppista kokoajan, tunnin päästä oma ilmoitus on kadonnut jo ekalta sivulta. Pitäisikö viikon noston jälkeen aina myös poistaa edellinen nosto viesti, ettei tulisi 5 sivusia myynti-ilmoituksia?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #19 on: 19.05.14 - klo:20:38 »
Ei sillä väliä oo vaikka olis 400 sivusia, kun myytävä asia on ensimmäisessä viestissä ja loput ovat uppausviestejä.

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #20 on: 19.05.14 - klo:20:44 »

Hinnasta on haittaa, jos myyjä ei sitä osaa määritellä oikeaksi.

Voihan sitä pyytää varuiksi aina tonnin, jos ei tiedä mitä porukka on valmis maksamaan. En ymmärrä edelleenkään tätä logiikkaa. Väitän että kauppa tapahtuu VARMASTI todennäköisemmin jos on jokin hintapyyntö kuin ei mitään. Valtaosa ei jaksa arpoa mitään tarjousta jos ei ole mitään lähtöhintaa.

Itse olen kyllä eri mieltä, että hihasta revitty hinta olisi aina parempi kuin se, että ilmoittaa ottavansa vastaan tarjouksia. Jos jos se jossain tapauksessa onkin huonompi, niin eihän siinä häviä kuin myyjä. Jos jollekulle on parempi se, että hän ei laita hintaa niin sallittakoon se ja jos jollekulle se on huonompi niin ei tarvitse alkaa hyysämään.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #21 on: 19.05.14 - klo:21:09 »
Se on mulle kans ihan sama, jos niitä tarjouksia heitetään sinne privaan eikä siihen ketjuun. Joten aiheen aloittajalle ainoastaan oikeudet jupista ketjuun.

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #22 on: 27.05.14 - klo:23:42 »
Se on mulle kans ihan sama, jos niitä tarjouksia heitetään sinne privaan eikä siihen ketjuun. Joten aiheen aloittajalle ainoastaan oikeudet jupista ketjuun.

Tuo on ihan hyvä ehdotus

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #23 on: 28.05.14 - klo:18:28 »
Pitäisikö huuto.net -kohteet kieltää kokonaan, vai vain niiden myyminen foorumilla ohi huuto.netin? Nykyäänhän huuto.net kyllä sallii kohteisiin linkkaamisen muualta.

Minä olisin sitä mieltä, että ei ollenkaan.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #24 on: 28.05.14 - klo:18:36 »
Kenelle siitä on haittaa?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #25 on: 28.05.14 - klo:21:15 »
Jos tekee sen privassa.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #26 on: 29.05.14 - klo:16:49 »
Miten olis semmonen sääntö että palaute täytyy aina laittaa foorumin luotettavat ja ei niin luotettavat kauppakumppanit  osioon?

Offline allulla

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #27 on: 29.05.14 - klo:17:08 »
Miten olis semmonen sääntö että palaute täytyy aina laittaa foorumin luotettavat ja ei niin luotettavat kauppakumppanit  osioon?
Jos välttämättä haluaa palautteen ketjuun niin laittaa vaikka yv:llä pyynnön kauppakumppanille, ei tommoiselle säännölle ole tarvetta.
Ennemmin erotetaan huijarit ja luotettavat kaupankävijät omiin ketjuihinsa niin saa negatiivisetkin kokemukset ansaitsemansa näkyvyyden.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Sääntöjä alueelle
« Reply #28 on: 29.05.14 - klo:22:22 »
Pitäisikö huuto.net -kohteet kieltää kokonaan, vai vain niiden myyminen foorumilla ohi huuto.netin? Nykyäänhän huuto.net kyllä sallii kohteisiin linkkaamisen muualta.

Minä olisin sitä mieltä, että ei ollenkaan.

Mun mielestä niitä ei tarvita lainkaan.

Tuo on myös hyvä ehdotus, että vain ketjun omistaja voi lisätä siihen tekstiä. Privalla kyselyt ja tinkaamiset yms. Tietenkään noita sääntöjä ei voi kaikki heti huomata / oppia, mutta jos turhasta uppailusta vaikka mode tai joku muu huomauttaa ja silti uppaillaan, niin penaltia pikkuisen. Se opettaa yleensä.

Offline jukkapoika

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: jukka laaksonen
  • Seura: rfg
Vs: Ohjeita kaupantekoon
« Reply #29 on: 12.06.14 - klo:08:18 »
Mä en edes ymmärrä sellasta "myymistä" jossa ei ole hintaa. Se on huutokauppaa, jos ei ole hintaa jolla tavara vaihtaa omistajaa. Ja sille on toiset foorumit olemassa. Sitäkään en ymmärrä, miks toteutuneiden kauppojen hinnat ei voisi olla esillä. Joku myy halvalla, toinen kalliilla ja kolmas ottaa siitä keskiarvon. (varsinki bägit ja korit yms. on helpompi hinnoitella kun tietää tason, tai saa sen ainakin halutessaan selville) Jos ei osaa hinnotella tuotetta, ei sitä kannata laittaa foorumille "myyntiin" viemään tilaa etusivulta sellaisilta ilmoituksilta, joilla oikeasti jotain koitetaan kaupata.

Jos jollain on ileventaim hörökorva tsämppiön-kliimo-tiippari omistuskirjotuksella ja klimon nenäräkää sisärimmis, kannattaa se kiekko huutokaupata huutonetis tai e-bays.

Turha uppailu on turhaa ja ihan hyvä että sitä ei saa tehdä.

Hyviä sääntöjä kaikki. Koska myynti-ilmoja alkaa tuleen niin paljon, että muuten tosta foorumista ei ota kukaan selvää ilman yhtenäistä etikettiä ja sääntöjä.
HYVIN SANOTTU :-) juuri näin.