Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Normaalia pehmeämpi DX Aviar?  (Read 4379 times)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Normaalia pehmeämpi DX Aviar?
« on: 14.05.12 - klo:11:13 »
Olen putannut lajin aloittamisesta asti DX Aviarilla ja niitä löytyy tälläkin hetkellä n. 10 kappaletta. Lopputalvesta aloitin reenaamaan puttereilla draivaamisen / lähestymisen ja kaivoin varaston kätköistä kaikki DX Aviarit kassiin mitä löysin. Samalla löytyi kaksi DX Aviaria jotka olin hyllyttänyt pois käytöstä, koska ne ovat löysiä / pehmeitä (en tykkää putata pehmeillä kiekoilla).

Putteridraivitreeneissä huomasin kuitenki, että nämä kaksi hylkäämääni aviaria toimivat parhaiten. Ovat vakaampia kuin normaali dx:t. Nyt on käynyt niin, että olen kasvanut täysin kiinni näihin kahteen löysään dx:ään... Ne kuitenkin tulevat kulumaan puhki ja hukkaamisen pelko on suuri.

Onko kenelläkään mitään aavistusta mitä ko. kiekot voisivat olla ja onko niitä mahdollista hankkia lisää? Ovatko kenties jotain tiettyä 'vuosikertaa' tjsp? Kiekot ovat kaikki 175g, joten painoluokan erosta ei voi olla kyse.

Ps. hommsin yhden r-pro aviarin testille, mutta se on vielä selkeästi pehmeämpi (en ole tosin vielä kerennyt testaamaan miten käyttäytyy).

muokkaus: kiekot ovat kaikki normaalilla dx stämpillä ja muodoiltaan identtiset

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Normaalia pehmeämpi DX Aviar?
« Reply #1 on: 14.05.12 - klo:12:28 »
Nummelan Frisbeeseura tilasi 50 Aviaria seuran stämpillä. Monen mielestä nämä ovat olleet ns. "normiAviaria" pehmeämpiä ja itsekin olen tuosta aika paljolti samaa mieltä.
Jos tuollaisia kaipailee niin seuran jäsenille kympillä ja muille 12€ kappale :)