Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discraft  (Read 359811 times)

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: discraft kiekot
« Reply #45 on: 14.05.12 - klo:13:10 »
Itse en ole edelleenkään onnistunut päättämään mitä z-buzzille alivakaammaksi kaveriksi, tosin puut kolisee sitä tahtia ettei tuolle buzzille välttämättä kuukauden päästä tarvitsekaan alivakaampaa vaihtoehtoa :D
Discraftista en osaa suositella buzzzia alivakaampaa, mutta testasitko jo mainitsemani Fusen?

Fuselle ääni täältäkin, taipuu mitä ihmeellisimmille linjoille ja liitää hullusti. Vakaa täysipainoinen Z Buzzz sopii hyvin kaveriksi vastatuuleen sekä jos kaipaa sitä luotettavaa feidiä loppuun.

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: discraft kiekot
« Reply #46 on: 14.05.12 - klo:18:16 »
Itse en ole edelleenkään onnistunut päättämään mitä z-buzzille alivakaammaksi kaveriksi, tosin puut kolisee sitä tahtia ettei tuolle buzzille välttämättä kuukauden päästä tarvitsekaan alivakaampaa vaihtoehtoa :D
Discraftista en osaa suositella buzzzia alivakaampaa, mutta testasitko jo mainitsemani Fusen?

Fuselle ääni täältäkin, taipuu mitä ihmeellisimmille linjoille ja liitää hullusti. Vakaa täysipainoinen Z Buzzz sopii hyvin kaveriksi vastatuuleen sekä jos kaipaa sitä luotettavaa feidiä loppuun.
Meni melkein samoille linjoille kuin edellinenkin kyselyni :D Fuse tosiaan löytyy ja vielä opto muovisena joka kaiketi on ylivakaampi kuin gold, mutta jotenkin tuntuu että noiden väliin mahtuu vielä kiekko ellei toinenkin. Hyvä kuitenkin kuulla että myös buzzi toimii "kierrätyskiekkona".

Pitänee siis kiertää muutama kierrosta meikkua pelkästään buzzin kanssa niin voi hyvällä omallatunnolla ostaa uuden samanlaisen vakaammaksi kavereiksi bägiin. Ehkä siellä metsissä oppis forenkin ennen kuin on feidi kiekosta kokonaan lopussa. Kyllä sitä olis paras kahdella midarimuotilla pärjätä ettei peli mee ihan sekasin kun draiverimuotteja on kuitenkin miljoona...

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: discraft kiekot
« Reply #47 on: 16.05.12 - klo:09:33 »
Meni melkein samoille linjoille kuin edellinenkin kyselyni :D Fuse tosiaan löytyy ja vielä opto muovisena joka kaiketi on ylivakaampi kuin gold, mutta jotenkin tuntuu että noiden väliin mahtuu vielä kiekko ellei toinenkin. Hyvä kuitenkin kuulla että myös buzzi toimii "kierrätyskiekkona".

Pitänee siis kiertää muutama kierrosta meikkua pelkästään buzzin kanssa niin voi hyvällä omallatunnolla ostaa uuden samanlaisen vakaammaksi kavereiksi bägiin. Ehkä siellä metsissä oppis forenkin ennen kuin on feidi kiekosta kokonaan lopussa. Kyllä sitä olis paras kahdella midarimuotilla pärjätä ettei peli mee ihan sekasin kun draiverimuotteja on kuitenkin miljoona...

Jostain luin taannoin, että vakain Buzzz olisi täyspainoinen Glo Z muovilla. Hommasin tuollaisen FLX:n kaveriksi ja on toiminut erittäin hyvin foreen, kontrolliavauksiin ja lähestymisiin. Suosittelen.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #48 on: 18.05.12 - klo:09:32 »
En ymmärrä mitä puhuu, mut käy läpi Buzzzit eri muoveissa ja heittää kaikkia lopussa. On se vaan helmi plätty!


Offline Hhalkola

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Seura: DGCP
Vs: discraft kiekot
« Reply #49 on: 19.05.12 - klo:20:53 »
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Surge SS:sta?  ::)

Ei paljoa löydy netistä juttua kyseisestä kiekosta..  ::)

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: discraft kiekot
« Reply #50 on: 21.05.12 - klo:13:16 »
En ymmärrä mitä puhuu, mut käy läpi Buzzzit eri muoveissa ja heittää kaikkia lopussa. On se vaan helmi plätty!

Tulikin tarpeeseen tällainen vertailu. Ymmärsinkö videosta oikein että testissä ollut ESP-yksilö olisi keskivertoa alivakaampi? Ei oo oikein toinen kotimainen parhaassa terässä.

Heitin eilen luottobuzzin suonsilmään, joten ehkä vaan parempi suosiolla ostaa X tai D- muovinen suoremmaksi buzziksi ja uusi zeta ylivakaampaan rooliin. Zeta kuluu sen verran hitaasti että se on varmasti jossain vesiesteessä ennen kuin kuluu riittävän alivakaaksi. Tuon videon perusteella D-buzzikaan ei ainakaan uutena olisi liian alivakaa. Ehkä ennemminkin olisi jopa hyvä asia että sitä voisi helposti kuluttaa vähän alivakaammaksi.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #51 on: 21.05.12 - klo:14:01 »
Heitin eilen luottobuzzin suonsilmään, joten ehkä vaan parempi suosiolla ostaa X tai D- muovinen suoremmaksi buzziksi ja uusi zeta ylivakaampaan rooliin. Zeta kuluu sen verran hitaasti että se on varmasti jossain vesiesteessä ennen kuin kuluu riittävän alivakaaksi. Tuon videon perusteella D-buzzikaan ei ainakaan uutena olisi liian alivakaa. Ehkä ennemminkin olisi jopa hyvä asia että sitä voisi helposti kuluttaa vähän alivakaammaksi.

Vaihtoehtona myös kevyempi Z-muovinen... Ei todellakaan mikään jyrä. Toi mun X-muovinen melkein eri kiekko. En ehkä lähtis...

Offline mokdevel

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #52 on: 21.05.12 - klo:16:15 »
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Surge SS:sta?  ::)
Olen pääasiallisesti foreheittäjä ja Surge SS on luottokiekkoni. Lentää pitkään suoraan ja tekee lopussa nätin faden. Forcella sitten tiukat foreässät. (RHBH ei ole mun juttu, mutta siellä Wizard SSS rokkaa.)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #53 on: 21.05.12 - klo:18:47 »
Oon hakannu mun Teebirdit aika alivakaiks ja olen ettiny niille korvaajia. Mikä olis hyvä korvaaja kyseiselle lätylle? Olen Stalkeria sekä XL:ää miettiny, mutta Stalker ei taida olla ihan niin ylivakaa kuin Teebird? Miten ylipäätään toi XL lentää?

Etin siis suoraan lentävää kiekkoa, jossa lopussa hillitty loppufeidi.

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: discraft kiekot
« Reply #54 on: 21.05.12 - klo:19:29 »
Oon hakannu mun Teebirdit aika alivakaiks ja olen ettiny niille korvaajia. Mikä olis hyvä korvaaja kyseiselle lätylle? Olen Stalkeria sekä XL:ää miettiny, mutta Stalker ei taida olla ihan niin ylivakaa kuin Teebird? Miten ylipäätään toi XL lentää?

Etin siis suoraan lentävää kiekkoa, jossa lopussa hillitty loppufeidi.

Mulla kaikki nuo bägissä. Suoraan lentäviä fairway draivereita kaikki. Teebirdillä eniten loppufeidiä ja muuten tarkka ja monipuolisin. Et käyttäisi teebirdejä eri muovi - ja kuluneisuusversioilla?

Z Glo Stalker ainakin lentää hyvin suoraan teebirdiä pienemmällä feidillä. Lähtökulmaa säätelemällä lentää nätisti eri linjoilla ja lentää midarimaisesti. On sanottu pitemmäksi buzzziksi, musta tosiaan tuntuu siltä. Kun muuten yleensä käyttäisi buzzzia, mutta stalkerilla voi vaan laittaa enempi voimaa taakse, eikä kippaa.

XL on noista pisin ja hyvä liito. Muuten hyvin pieni feidi, mutta XL tahtoo kipata yli. Mulla tosin vain flx muovinen, joten alivakaa. En tiedä miten toimii muilla muoveilla, mutta olen luopumassa XL:sta, kun luottoa ei ole syntynyt riittävästi. Korvaaja voisi olla ehkä FD Jackal tai sitten palaan Leopardeihin. Muuten alivakaalla fairway-draiverilla heitto jäänyt vähemmälle, kun midarit pystyy samaan luotettavammin.

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: discraft kiekot
« Reply #55 on: 21.05.12 - klo:21:10 »
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Surge SS:sta?  ::)
Olen pääasiallisesti foreheittäjä ja Surge SS on luottokiekkoni. Lentää pitkään suoraan ja tekee lopussa nätin faden. Forcella sitten tiukat foreässät. (RHBH ei ole mun juttu, mutta siellä Wizard SSS rokkaa.)

Ääni tälle kiekolle. Päädraiverinani toimii flx- muovinen surge ss. Hyvä ote ja sopiva alle 100m heittävälle harrastajalle. Lentää suoraan, tekee lopussa pienen ässän ja feidaa sopivasti. Kiekko menee nätisti annukkaa ja loivaa hysseä. FLX muovissa hyvä liito ja kestää osumia. Ei oikeastaan ole muuttunut käytön myötä. Z- muovilla huonompi liito mielestäni.

En ole ymmärtänyt heittää tällä forea, täytyy kokeilla!

Offline reisvi-3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: discraft kiekot
« Reply #56 on: 22.05.12 - klo:08:46 »
Flx Surge oli vakaa luottokiekko, löytyy nykyään Siltamäen lammesta. Sen verran hyvä, että pitää hankkia tilalle uusi.

Flx Avenger SS oli ihme alivakaa lerppu, joka liiteli kans omille teilleen.

Onko kellään kokemusta, miten Surge ja perus Avengeria verrata keskenään? Onko niissä niin paljon eroa, että molemmat kulkisi bägissä?
« Last Edit: 22.05.12 - klo:08:56 by reisvi-3 »

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: discraft kiekot
« Reply #57 on: 05.06.12 - klo:09:04 »
Kertokaapa fiksummat onko nuo ace race kisakiekot virallisesti sallittuaja kiekkoja myös oikeissa kisoissa? Siis varmaankin ne on mitä on myöhemmin alettu valmistamaan samassa muovissa, mutta entä ne joita joko ei ole käyty valmistamaan ollenkaan tai ne joita on käyty valmistamaan, mutta ei siinä muovissa missä niitä on ace racessa ollut?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #58 on: 25.06.12 - klo:17:57 »
Onko kellään kokemusta alle 170gr Predatorista? Onko alivakaa/vakaa/ylivakaa?

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #59 on: 25.06.12 - klo:22:28 »
Riippuu muuttujista, mutta ylivakaa pitäisi olla.