Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Fribaradoilla sekoilevan naisheittäjän blogi.  (Read 173651 times)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #15 on: 16.07.14 - klo:13:46 »
Aika normaalia tekniikkaa ja hajontaa noin vähän heittäneelle. Kyllä mä uskon noinkin 80 m saavutettavan, mutta....--
--. Taidot oppii parhaiten muualla kuin radalla perusteista ollessa kyseen. Näin perusteiden oppiminen monilla nopeutuu monilla kuukausilla pelkästään radalla heittäviin verrattuna. Ratatreeni opettaa muita juttuja kyllä, mutta senkin pitäisi olla tarkoituksenmukaista ja sen vuoro nikseineen ja opeteltavine asioineen on vasta myöhemmin. Hupia radalla heittäen ei silti kannata unohtaa, jotta muistaa, miksi treenaa.

Kiitos pitkästä tekstistä, jonka luen ajatuksen kanssa, kun löydän hyvän hetken keskittyä.

Väärinkäsityksen välttämiseksi totean että minulla on vain kaksi kevyttä kiekkoa, muut ovat  170-175g.

-Essi

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #16 on: 16.07.14 - klo:14:23 »
Kivaa luettavaa. Tunnistin sinut samaksi henkilöksi joka löysi Kivikon Supersunnuntaissa kaverin punaisen Champ Rhynon. Hienoa toimintaa. Keinukalliossakin kun näytät pelaavan niin houkuttelen sinnekin viikkokisoihin. Jos seuraat meidän facebook-sivua niin ei ihan hirveän ryppyotsaisella asenteella vedetä meillä...  ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #17 on: 16.07.14 - klo:14:37 »
Kivaa luettavaa. Tunnistin sinut samaksi henkilöksi joka löysi Kivikon Supersunnuntaissa kaverin punaisen Champ Rhynon. Hienoa toimintaa. Keinukalliossakin kun näytät pelaavan niin houkuttelen sinnekin viikkokisoihin. Jos seuraat meidän facebook-sivua niin ei ihan hirveän ryppyotsaisella asenteella vedetä meillä...  ;D

Toi on ihan hyvä tapa tulla muistetuksi, oon kyllä aina auttamassa kiekkojen etsinnässä, koska sen verran usein joutunut itseltä hukkaan.

Katotaan noita Keiniksen kisoja sit kun mulla on taas rohkeutta osallistua ylipäätään mihinkään... Ei tää pää ihan heti kestä uusia haasteita. Mutta never say never.

-Essi

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #18 on: 16.07.14 - klo:14:54 »
Tänään on Tuusulan ristikivesä viikkokisat. Mukaan  vaan  8)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #19 on: 16.07.14 - klo:15:00 »
Tänään on Tuusulan ristikivesä viikkokisat. Mukaan  vaan  8)

Haha, tiedän kyllä. "Sääli" että olen iltavuorossa ja joudun jäämään nuolemaan haavojani.

-Essi

edit. Typo

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #20 on: 16.07.14 - klo:15:55 »
http://aittatar.blogspot.fi/2014/07/tpk-viikko-28-treenia-uusia-ihmisia-ja.html?m=0

Blogissa viime viikon fiiliksiä ja pelejä.

-Essi

Cooleja tarinoita ja kätsyä saada Averyltä vinkkejä. Aikamoiset heittotunnit olet kasannut tälle viikolle, kateeksi käy. Niksejä on niin paljon, ettei niitä millään kaikkia kerralla opi ja lukemansa ehtii helposti unohtaa ennen kuin niitä välttämättä edes ehtii kokeilemaan. Monet ovat huomanneet, että vanhoja juttuja lukemalla tulee jälkikäteen ahaa elämyksiä, kun kokemusten kartuttua voi syttyä lamppu asiassa, jota ei ole hahmottanut aluksi, kun asia on niin uusi tai vieras.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #21 on: 21.07.14 - klo:21:15 »
Se ois viime viikko taas paketissa ja olipahan muuten rankka, mutta upea seitsemän päivää. 


http://aittatar.blogspot.fi/2014/07/tpk-viikko-29-tunteiden-vuoristorata.html?m=0

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #22 on: 22.07.14 - klo:15:39 »
Kun tulostasoa haetaan, on edessä aikamoinen opiskelurumba ja siinä tuppaa yleensä olemaan enemmän ala- kuin ylämäkeä kaikilla. Joten ihan normimitoissa viikko sujui ja olisi epätavallista, jos tässä vaiheessa uraasi hommat lutviutuisivat. Useimmille muutokset vievät kuukausia.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #23 on: 22.07.14 - klo:18:11 »
On kyllä huikee blogi...paljon tsemppiä lajin salojen opetteluun.
VDGC ry

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #24 on: 22.07.14 - klo:18:30 »
noin kovilla treenimäärillä lienee kenellä tahansa lajin just aloittaneella vaikeuksia välillä hallita hermoja kun iskee päälle se fiilis ettei mikään toimi. pitkäjänteisyys on siks tärkee taito missä tahansa tekemisessä. jos sinne viikkiksiin välillä jänskää mennä niin kandee ottaa se ihan vaan oppimisena ja jättää pelaamisen sitte sinne harkkakiessä, kivikossa varsinkin tapaa kokenutta väkee joka kerta, joilta saa aina neuvoa vähän eri perspektiiveistä

kiva blogi kyllä, selkeetä ja paljon kuvia :P

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #25 on: 22.07.14 - klo:19:46 »
Kun tulostasoa haetaan, on edessä aikamoinen opiskelurumba ja siinä tuppaa yleensä olemaan enemmän ala- kuin ylämäkeä kaikilla. Joten ihan normimitoissa viikko sujui ja olisi epätavallista, jos tässä vaiheessa uraasi hommat lutviutuisivat. Useimmille muutokset vievät kuukausia.

En mä kehityksestä mitään stressiä otakaan, koska olen ihan raakile, luotan prosessiin ja toistoja toistoja. Turhautimista tapahtuu varmaan kaikilla, kun ei suoriudu omalla tasollaan, oli se taso sitten kuinka matala tahansa.

Vai että ihan "uraani"? Heh. No jos nyt kuitenkin puhutaan harrastuksesta, joka on temmannut tytön täysillä mukaansa.
Essi

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #26 on: 22.07.14 - klo:19:50 »
On kyllä huikee blogi...paljon tsemppiä lajin salojen opetteluun.

Kiitos, kiva jos jaksat lukea. Blogia on kiva kirjoittaa, että saa ajatukset purettua, mutta onhan se kiva, jos joku viitsii lukeakin.


Tsempit otetaan vastaan ja täysillä eteenpäin, syteen tai saveen.

Essi

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #27 on: 22.07.14 - klo:19:57 »
noin kovilla treenimäärillä lienee kenellä tahansa lajin just aloittaneella vaikeuksia välillä hallita hermoja kun iskee päälle se fiilis ettei mikään toimi. pitkäjänteisyys on siks tärkee taito missä tahansa tekemisessä. jos sinne viikkiksiin välillä jänskää mennä niin kandee ottaa se ihan vaan oppimisena ja jättää pelaamisen sitte sinne harkkakiessä, kivikossa varsinkin tapaa kokenutta väkee joka kerta, joilta saa aina neuvoa vähän eri perspektiiveistä

kiva blogi kyllä, selkeetä ja paljon kuvia :P

Mä oon vielä tällainen hermoraunio tapaus, joten helpostikin vähän pinta rakoilee. Onneksi on hyviä ihmisiä ympärillä ja muistittamassa, että mulla on kyllä aikaa oppia.

Mun kyl tarvis kyllä päästä tuollaiseen mielentilaan, että otan kisat vaan treeninä. Heitto- ja hermotreeninä. Mä en oo vaan varma kykenenkö. Mutta kyllä mä aion noihin vielä osallistua...

Essi

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #28 on: 22.07.14 - klo:21:29 »
Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinenkään kuka käy läpi ko. asioita. Tuntuu vaan et oot muutenkin sentyyppinen persoona että kaikki tunteet koetaan satakertaisina, niin tämäkin sitten. Kyllä se siitä. Hyvää tsemppiä, niinkun sanotaan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Aloittelevan naisheittäjän blogi.
« Reply #29 on: 23.07.14 - klo:07:56 »
Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinenkään kuka käy läpi ko. asioita. Tuntuu vaan et oot muutenkin sentyyppinen persoona että kaikki tunteet koetaan satakertaisina, niin tämäkin sitten. Kyllä se siitä. Hyvää tsemppiä, niinkun sanotaan.

Haha, busted!