Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Gripblogi  (Read 136390 times)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #195 on: 25.10.14 - klo:20:32 »
Mä oon niin paljon korkeammalla tasolla kuin, että "hyvä tulos=hyvä mieli". Pelaa sä silleen ja pidä hauskaa niin, että sun onnellisuutesi ja tyytyväisyytesi itseesi on kiinni niinkin ailahtelevaisesta asiasta kuin tulos.

Anna mä pidän hauskaa silloinkin, kun pelaan huonosti, jookosta?

Offline Hukka55

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Tommola
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Gripblogi
« Reply #196 on: 29.10.14 - klo:09:49 »
Anna mä pidän hauskaa silloinkin, kun pelaan huonosti, jookosta?

Miljoona peukkua tälle. Tää on se asenne mikä tuntuu monelta unohtuvan radalla, vaikka olis vain casual kiessiä heittämässä. Joo, itsekin guilty. Mut yritän parhaani että pysyis positiivisena.
Drive for "Ohh", putt for "Doh!"

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #197 on: 30.10.14 - klo:00:53 »
Tänään tuli todistettua ainakin se, että huono mieli=huono tulos. Niin se vain on, että jos miettii pelatessaan kaikkia muita asioita kuin seuraavaa heittoaan, ei pelaamisesta tule yhtään mitään.

Olen kesän aikana oppinut handlaamaan kaikkea pelaamiseen liittyvää siten, että tarkkailen mielentilaani ja reaktioitani kulloisenkin onnistumisen/epäonnistumisen jälkeen. Annan gripparin tulla, kuten annan muidenkin huonojen heittojen vain tulla. Jokainen heitto on hyvää tutkimusmatskua siitä, miten väylä tulisi heittää tai heitto suorittaa. Olen myös aidosti kiinnostunut siitä, mitä mielessäni kulloinkin tapahtuu. Ei siksi, että voisin jotenkin kontrolloida mieleni liikkeitä, vaan siksi, että tietoisuus lisää ymmärrystä itsestäni. Ja täten tunteet on helpompi hyväksyä. Joku voisi kutsua tätä prosessia yksinkertaisesti keskittymiseksi.

Olen useasti harmitellut ääneen sitä, että en enää saa minkäänlaisia kiksejä esimerkiksi 30 metrisestä putista tai holarista. Ne eivät tunnu juuri missään, koska pelaan aina kierrostulosta. Silloin yksikään irrallinen heitto ei ikään kuin merkitse mitään, koska kierros on ohi vasta kuin viimeinen putti kilahtaa. Sitä ennen on turha juhlia mitään, edes holareita.

Eräs viisaimmista ihmisistä totesi tähän pohdintaani kysymällä, että miksi sitten murehdin niin paljon yksittäisiä epäonnistumisia? Miksi se yksi OB-heitto on sitten niin merkittävä, jos kerran sillä yhdellä holarilla ei ole väliä? Se kysymys herätti. Kiitos.

Se on helvetin hyvä kysymys, ja siihen voin vastata vain toteamalla olevani höntti. Pelaajan, joka ei anna itsensä iloita onnistumisista, ei tulisi sallia itselleen myöskään harmittelua epäonnistumisista. On väärin hallita tunteitaan yhteen suuntaan, iloon, mutta sallia itselleen epäonnen tunteet. Entä jos vain sallisi kaikki tunteet?

Antaisi tunteiden tulla ja mennä vapaasti niin, että ne vain piipahtavat tuomassa oman mausteensa elämään ja kierrokselle. Silloin kun tunteitaan ei tarvitse kahlita, niitä ei myöskään pelkää eivätkä ne tule holtittomasti ja hallitsevasti päälle. Ja silloin ne eivät pääse vaikuttamaan suoritukseen läheskään niin paljon kuin jonnekin sisälle padottuna, raskaita kahleitaan viilalla irrotellen. Jokainen varmaan tietää sen, kun tyytyväisyyden tunteessaan alkaa yhtäkkiä räimiä mihin sattuu, koska ei kestä onnistumisen tunteen tuomia paineita. Kiukkuisenakaan ei pelaamisesta tule usein mitään. Silloin kun hyväksyy olevansa tunteikas eikä ala väkisin painaa mitään tunnetta piiloon, mikään tunne ei jää päälle pilaamaan peliä. Tulos paranee, kun voi pelata tyynesti.

Ja tämä pätee myös blogini alkuperäiseen kysymykseen. Jos Griplockia pelkää, se tulee aina yllättäen. Jos sen antaa tulla ja sen sallii itselleen, se ei koskaan ota yllättävää niskalenkkiä ja pilaa peliä. Aloitin blogini toteamalla, että mitä pelkää, sitä on tutkittava. Grippari oli minulle sellainen pimeä huone ja avaamaton ovi, johon ei saa koskaan mennä, sillä huhujen mukaan siellä on jotain pelottavaa. Sellaisen huoneen jatkuva tiedostaminen on hallitseva asia, koska sen salaisuus vaivaa niin kauan, kunnes sen ottaa pelkäämättä tarkasteluun. Avasin tuon pelottavan oven vain todetakseni, että huoneessa on melkoisen paljon pölyä ja monta ruostunutta ja haisevaa roskapönttöä, mutta siivoamalla siitä saisi ihan viihtyisän työhuoneen.

Olen jo vienyt roskat ja pyyhkinyt pölyt. Seuraavaksi on moppauksen vuoro.
« Last Edit: 30.10.14 - klo:01:04 by Jaani »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Gripblogi
« Reply #198 on: 30.10.14 - klo:12:12 »
Toistan itseäni, mutta hyvin sanottu.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Gripblogi
« Reply #199 on: 30.10.14 - klo:17:03 »
^^ Helposti yksi parhaista blogiteksteistä!

Tossa oli Jaanilla tosi monta juttua joihin on helppo samaistua... ja joiden kanssa varmasti yksi jos toinenkin painii (tai on ehkä paininut).

En enää saa minkäänlaisia kiksejä esimerkiksi 30 metrisestä putista tai holarista. Ne eivät tunnu juuri missään, koska pelaan aina kierrostulosta. Silloin yksikään irrallinen heitto ei ikään kuin merkitse mitään, koska kierros on ohi vasta kuin viimeinen putti kilahtaa. Sitä ennen on turha juhlia mitään, edes holareita.

Ennen ajattelin juuri näin (jopa höntsäkiessillä) ja manasin jokaista virhettä (tottakai tulee edelleenkin välillä sorruttua tähän), mutta nykyään osaan olla iloinen jopa niistä pienistä yksittäisistä onnistumisista... jos en aina näkyvästi ja kuuluvasti niin ainakin sisäisesti hiljaa juhlien. Vanha "ei se määränpää vaan se matka" -sanonta pitäis toimia tässäkin tapauksessa ;)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #200 on: 31.10.14 - klo:16:27 »
Kiitos vain samanmielisyydestä. Nämä asiat alkavat vasta pikkuhiljaa aueta enkä ole varma, voinko elää niin kuin saarnaan. Nämä kaikki blogissani ilmi tulleet asiat voi siirtää suoraan elämään, joka on mielestäni vielä aika paljon tärkeämpää kuin frisbeegolf.

Nyt just tosin tuntuu taas siltä, että tästä hommasta ei tule yhtään mitään. Jossain vaiheessa pitää palata vanhoihin teksteihin ja katsoa, onko silti jotain kehitystä ajattelussa tapahtunut, vaikka nyt juuri tuntuukin siltä kuin olisin palannut vuoteen 2000 ja ekoihin kiukun täyteisiin kisoihin ja niitä ympäröineisiin fiiliksiin muussakin elämässä.

Syyt ovat tosin tiedossani. Sinänsä tämäkin vatvonta on auttanut tunnistamaan ajattelunsa kuoppia, syitä ja seurauksia. Siinä on jo avaimet. Vielä pitäisi osata käyttää niitä.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #201 on: 31.10.14 - klo:20:01 »
Riko nyt vähintään mun höntsäkisaenkat 507,5 kiloa.

Juu, kiitti nyt vain tuostakin.  :D

Se on toi perkeleen kyykky, mikä lagaa 20 kiloa suhteessa muihin liikkeisiin.

Tähän on pakko vielä kommentoida, että huomasin jo sali hommistakin tulevan ihan vähän liian vakavaa ja tavoitteellista puuhaa. Täten päätin laittaa tavoitteet tauolle ja tehdä salilla paljon rennommin ja ihan sama mitä, kunhan väsyy ja hikeä pukkaa.

Nyt ei ole tavoitteiden aika. Nyt on relaamisen ja matkanteon aika. Tavoitteet tulevat saavutetuiksi kyllä myöhemminkin.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #202 on: 06.11.14 - klo:00:25 »
Yllättävän vähän interaktiivisuutta tämä blogi on herättänyt...

Piti kirjoittamani empaattisuudesta.

Kuten jo monesti olen maininnut, omassa pelissäni yksi iso osa on ollut pelikaverit ja niiden oletetut reaktiot. Pelaamistani on monesti häirinnyt aivan valtavasti se ajatus, että olen niin paska, että muita alkaa häiritä se. Että viivytän peliä, kun menee niin huonosti, tai jos grippailen korilla, aiheutan vaivaantumista.

Ehkäpä aiheutankin, mutta se ei ole minun vikani, jos ihminen vaivaantuu huonoa peliä nähdessään. Niin kuitenkin olen ajatellut männä vuosina. Kyse on siitä, että olen kokenut olevani vastuussa muiden ihmisten ajatuksista ja hyvinvoinnista. Se johtuu siitä, että on oppinut tarpeen tulla itse kontrolloiduksi ja myös tarpeen kontrolloida muita ihmisiä. Siksi olen kokenut oikeudeksi ja jopa velvollisuudekseni häiriintyä muiden ihmisten typeryydestä tai mistä tahansa asiasta, joka ei ole täysin mun ajatusteni mukainen. Olen kokenut, että sille pitäisi pystyä tekemään jotain, vähintäänkin puhua järkeä tai keskustella asiasta, jotta voisin sanoa oman mielipiteeni.

Paskaa.

Koska olen ajatellut noin, olen myös antanut oikeuden muille ihmisille häiriintyä itsestäni. Silloin alkaa helposti varoa itseään, jottei vain antaisi itsestään ulos mitään sellaista, että joku voisi häiriintyä. Siksi on helvetin kova homma ollut pitää kiukkua sisällään, ja olen aina tuntenut tosi huonoa omatuntoa, jos olen ajautunut murjottamaan huonon kiessin aikana. Koska se varmasti häiritsee muita. Peli ei muuten parane sillä, että miettii koko ajan muita.

Tämä ei liity vain siihen, että pelkää häiritsevänsä muita. Tämä johtaa myös siihen, että kokee olevansa jatkuvan tarkkailun alla. Silloin ei suorita pelaamista vain itselleen, vaan myös ja jopa ennen kaikkea muille. Se lisää paineita, koska luulee muita kiinnostavan jotenkin todella paljon se, mitä nyt juuri teen. Jopa se, mitä ajattelen.

Mä olen ollut oikein malli-ihminen ja auttanut koko ajan muita. Olen pitänyt perhettä kasassa olemalla helppo lapsi, olen ollut hiljainen ja vaivaton enkä taatusti koskaan rettelöinyt missään. Etten vain olisi vaivaksi. Myöhemmin opin potemaan huonoa omaatuntoa siitä, jos en jotenkin pysty auttamaan vaikkapa tuiki tuntematonta ihmistä, saati sitten kavereita.

Viime talvena löysin kännykän kadulta. Se oli pois päältä, mutta kuvasta näin ja kännykän väristä päättelin (stereotyypittäjä kun olen), että puhelin kuuluu jollekin naiselle. Halusin selvittää, miten sen saisin omistajalleen takaisin. Arvasin pin-koodin kahdesti väärin. Omalla Sim-kortilla sain auki, mutta puhelimessa oli oma lukko. Menin sen kanssa Nokian kauppaan kyselemään, olisiko mitään mahdollista kräkätä sitä päälle. Ei olllut. Seuraavaksi liimailin lappusia lähialueen bussipysäkeille, että puhelin on löytynyt ja sen saa soittamalla minulle.

Parin päivän päästä puhelimeni soi, ja pääsin palauttamaan sen. Ikionnellinen omistaja survoi 20 euroa löytöpalkkiota käteeni kahdesti kieltäydyttäni mistään rahasta.

Eihän vaiva ollut iso, mutta enpä tiedä... koin todella paljon paineita siitä, että koska minä - hyvä ja avulias ihminen - löysin puhelimen, niin minä sen joudun myös oikealle omistajalleen palauttamaan itseäni säästämättä. Se on minun syyni, jos tuo tyyppi menettää puhelimensa.

Tuntuu kuin päähenkilöstä Albert Camus'n kirjassa Putoaminen. Hän kertoo viimeiseen asti välttelevänsä kulkemasta silloilla iltaisin, jottei vain joutuisi todistamaan itsemurhayritystä, koska silloin hänellä olisi velvollisuus hypätä perään ja riskeerata oma henkensä jonkun tuntemattoman ja kuolemaa haluavan ihmisen vuoksi. Hän ei vain voisi antaa sitä itselleen anteeksi, jos ei uhrautuisi.

Samalta on tuntunut. Tuntuu, että olen ollut vastuussa siitä, mitä muut ihmiset tuntevat ja ajattelevat. Ja kun pelaan, en ole vain heittämässä pannua huvikseni. Olen jopa näyttämässä omaa ja jossain määrin hyväksi opeteltua tekniikkaani aloittelijalle, näyttämässä esimerkkiä junnuille, välttämässä aiheuttamasta kiusallisia hetkiä ryhmäkavereille, tekemässä huipputulosta vittumaiselle yli-minälleni (joka ei ole minä vaan minulle lapsena syötetty suoritusvahti), ja vasta viimeiseksi pitämässä hauskaa. Ja jos olen pelannut huonosti, niin olen epäonnistunut kaikessa: tekniikka on ollut paska, käytökseni luultavasti epäesimerkillistä, tunnelma on ollut kiusaantunut ja tulos on tehnyt minusta taas vähän huonomman ihmisen ja laskenut arvoani muitten silmissä.

Mutta hei, onneksi mä olen sitten oppinut auttamaa kaikkia muita tekniikka-asioissa, millä olen anonut anteeksi sitä, etten ole muuten pärjännyt tai käyttäynyt hyvin. Itse ajattelen, että oma vastuuntuntoni on seurausta siitä, että olen kokenut itseni niin riittämättömäksi, että olen alkanut hoidella muitten ihmisten hankaluuksia ja ajatellut, että minusta ei ainakaan saa olla mitään vaivaa.

Olen joskus jopa denffannut muutamaan kertaan, kun olen kokenut itseni lähinnä vaivaksi muille. Ettei tarvitse katsoa niin pahaa peliä.

Koeta siinä mielentilassa nauttia yhtään mistään.


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Gripblogi
« Reply #203 on: 07.11.14 - klo:23:19 »
Tunnistettavia tuntemuksia monella tapaa, joskin itselläni vähän eri lähtökohdista syntyneet (ja sulla tuntuis olevan nuo probleemit potenssiin kymmenen). En nyt lähde avautumaan, mutta kävin aika syvällä vastaavien ajatus- ja toimintamallien kanssa joitakin vuosia sitten ja paraneminen otti aikaa -- vuosia. Rajusti on tultu ylöspäin ja nykyään helpottunut olo noista kuvioista. Jos asiat tunnistaa ja tunnustaa, niin muutos parempaan on väistämätön. Sikäli mikäli, kun paranemisprosessiin suostuu lähtemään mukaan. Moni lähtee vasta, kun kipu on tarpeeksi kova. Helpompi tie, kun on turruttaa tunteet ja painaa ajatukset taka-alalle... kuka milläkin keinoin.

Tsemppipotku persiille siis vaan. Anna muutokselle aikaa ja ota takapakki-askeleetkin vastaan, kun niitä tulee (ja niitä tulee). Riittää, että suunta on oikea -- näyttäis olevan. Valmiiksihan emme koskaan tule, mutta se on hieno hetki, kun kerrat katsot taaksepäin ja huomaat, että noilla jutuilla ei ole enää valtaa. Ovat muistoja vain, voimattomia ja alati haalistuvia.

Ja mitä frisbeegolffiin tulee, niin laji on kyllä loistava peili ja kamppailukenttä omaan henkiseen kasvuun. Fribakentällä paljastuu usein minkälaisia me oikeasti olemme. Ja kun näemme itsemme tästä peilistä, se antaa mahdollisuuksia muutokseen. Hieno laji. Kertakaikkiaan.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Gripblogi
« Reply #204 on: 08.11.14 - klo:13:23 »
Kiitos palautteesta. Muuten, mä kannustan ihmisiä vastaamaan mulle ja esittämään vaikka kysymyksiä. Itse painin useita tunteja päivässä näiden mietintöjen kanssa, olen viisi vuotta käynyt psykonalayysissa ja jauhan näitä kokoajan. Mulla saattaa olla jotain tietoa tai joitain näkemyksiä, joista voi olla iloa.

Kantsii vaikka perustaa feikkinimimerkki, jos ja kun ei halua omalla nimellään kirjoitella. Mä halusin nimenomaan omalla naamallani kirjoittaa, koska pidin tärkeänä tulla omana itsenäni ongelmieni kanssa esille.

Frisbeegolfin osalta lähdin paranemisprosessiin liian myöhään. Tai ei! Lähdin silloin, kun sen aika oli oikea.

Elämäni osalta otin itseäni niskasta kiinni huomattuani pilaavani pari- ja ihmissuhteeni järjestelmällisesti olemalla sietämätön ihminen. Hankala jätkä, joka purkaa oman päänsä ahdistusta olemalla kusipää. Kun tulee tarpeeksi monta paniikkikohtausta, raivokohtausta ja depressiokautta peräkkäin ja lyhyellä varoitusajalla, oli vain pakko alkaa setviä seittejään. Siitä oikeastaan alkoi pitkä alamäki elämässä ja peleissä, joka pelien osalta kulminoitui viime kesään, elämän osalta tähän kesään. Osin siksi, että en päässyt asioitani karkuun kisamatkoille ja pystynyt vain peittämään ongelmiani pelaamisen käsittelyllä.

Tässä sitä ollaan. Suunta on selvä. Pää ei.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Gripblogi
« Reply #205 on: 08.11.14 - klo:14:03 »
Kaikillahan meillä on omat luurankomme kaapissa tai seittimme selvitettävänä. Itse olen omista ongelmista saanut tehtyä vahvuuksia ja osittain ehkä se on ollut osa keino selviytyä epämielyttävyyksistä.

Offline moikkis

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Gripblogi
« Reply #206 on: 08.11.14 - klo:17:05 »
Olen joskus jopa denffannut muutamaan kertaan, kun olen kokenut itseni lähinnä vaivaksi muille. Ettei tarvitse katsoa niin pahaa peliä.

Ite käynyt parit kisat ja pelannut tosi huonoa peliä, mutta en mä sen anna häiritä. Jos jonkun keskittyminen häiriintyy siitä, että mä olen paska pelaaja niin ei se mun mielestä ole mun syy, vaan se on sen toisen heikkous että ei pysty pitämään omaa peliään kasassa. Turhaan sen takia alkaa muilta anteeksi pyytelemään, ei tää frisbeegolf niin vakavaa ole, päinvastoin, tänhän pitäs olla rentoa mutta turhan usein se tuntuu porukalta häviävän.
 
Ite välillä pelaan kanssa huonoa peliä jos ryhmässä on heikompia pelaajia mukana, enkä mä nää sitä niitten syynä vaan omana heikkoutena. Hyvänä päivänä kun on tosi keskittyny/tärkeä kisa pystyn sulkemaan kaiken ympäriltä pois ja keskittymään täysillä omaan peliin.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Gripblogi
« Reply #207 on: 08.11.14 - klo:17:52 »

Olen joskus jopa denffannut muutamaan kertaan, kun olen kokenut itseni lähinnä vaivaksi muille. Ettei tarvitse katsoa niin pahaa peliä.

Ite käynyt parit kisat ja pelannut tosi huonoa peliä, mutta en mä sen anna häiritä. Jos jonkun keskittyminen häiriintyy siitä, että mä olen paska pelaaja niin ei se mun mielestä ole mun syy, vaan se on sen toisen heikkous että ei pysty pitämään omaa peliään kasassa. Turhaan sen takia alkaa muilta anteeksi pyytelemään, ei tää frisbeegolf niin vakavaa ole, päinvastoin, tänhän pitäs olla rentoa mutta turhan usein se tuntuu porukalta häviävän.
 
Ite välillä pelaan kanssa huonoa peliä jos ryhmässä on heikompia pelaajia mukana, enkä mä nää sitä niitten syynä vaan omana heikkoutena. Hyvänä päivänä kun on tosi keskittyny/tärkeä kisa pystyn sulkemaan kaiken ympäriltä pois ja keskittymään täysillä omaan peliin.

Kaikilla on omat kykynsä ja rajoitteensa. Mailma antaa mielikuvia kuinka tulisi toimia. Toiset ei halua ja toiset ei pysty.

Offline moikkis

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Gripblogi
« Reply #208 on: 08.11.14 - klo:18:01 »

Olen joskus jopa denffannut muutamaan kertaan, kun olen kokenut itseni lähinnä vaivaksi muille. Ettei tarvitse katsoa niin pahaa peliä.

Ite käynyt parit kisat ja pelannut tosi huonoa peliä, mutta en mä sen anna häiritä. Jos jonkun keskittyminen häiriintyy siitä, että mä olen paska pelaaja niin ei se mun mielestä ole mun syy, vaan se on sen toisen heikkous että ei pysty pitämään omaa peliään kasassa. Turhaan sen takia alkaa muilta anteeksi pyytelemään, ei tää frisbeegolf niin vakavaa ole, päinvastoin, tänhän pitäs olla rentoa mutta turhan usein se tuntuu porukalta häviävän.
 
Ite välillä pelaan kanssa huonoa peliä jos ryhmässä on heikompia pelaajia mukana, enkä mä nää sitä niitten syynä vaan omana heikkoutena. Hyvänä päivänä kun on tosi keskittyny/tärkeä kisa pystyn sulkemaan kaiken ympäriltä pois ja keskittymään täysillä omaan peliin.

Kaikilla on omat kykynsä ja rajoitteensa. Mailma antaa mielikuvia kuinka tulisi toimia. Toiset ei halua ja toiset ei pysty.
Tottakai,  niinkun sä tossa aikaisemmin mainitsitkin niin niistä heikkouksista vaan pistäis saada tehtyä vahvuuksia.

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Vs: Gripblogi
« Reply #209 on: 08.11.14 - klo:23:05 »
Puretaas tähän vähän omia näkemyksiä asiasta ja sen vierestä (enemmän vierestä).

Itellä oli lapsena ja nuorenpana kun nyt ihan älytön voittamisenhalu, se meni kaiken edelle. Korttipelissä ja muissa piti yrittää soveltaa sääntöjä sen mukaan, miten mä pärjäsin. Häviiminen missään ja kenellekkään ei ollut vaihtoehto, aina piti olla parempi kun muut ja näyttää se kaikille. Täähän oli omalla tavalla kauhee voimavara tietyissä asioissa, jossa määrätietosesti halus päästä eteenpäin. Toisaalta olin myös samalla se paska tyyppi, joka aina keksi uusia sääntöjä kun ei voittanu.

Parikymppisenä kun tajus, että ei musta enää mitään ammattilaista missään muussa tuu kun omassa työssä. Se pakollinen voittaminen kaikesta katos. Tietysti pelatessa mitä tahansa on voitontahtoa mutta ei sellasta sairasta. Sen tilanteen jälkeen on ajatukset kääntyny siihen suuntaan että, onko tällä oikeesti mitään väliä miten mä pelaan ja mitä mä teen kun kuitenkin aamulla herään töihin tekemään sitä missä mä oon se ammattilainen.

Oon yrittäny oppia siihen että kun mennään pelaamaan niin pidetään siellä hauskaa, jutellaan kaverien kanssa, heitetään läppää ja vähän vinoillaan hyvässä hengessä.
Jos ne pelit menee perseelleen niin ainakin ois ollu hauskaa, ei tää niin vakavaa loppujen lopuks ole.

Omalla tavalla sitä välillä toivoo että, se voittamisen tahto ois edelleen samaa luokkaa kun sillon nuorena. Tiedän vaan että, mun on paljon parempi ja hauskempi harrastaa tätä lajia niin et tää on vaan hyvä harrastus, mitä tehdään monen muun asian takia ku se et olis kaikkia muita parempi.

Kilpailu on kilpailua mutta ei sen aina tarvii olla vakavaa, vaikka se välillä harmittaakin niin pitää muistaa se mikä täs on parasta!

Ps. Ei liittynyt ehkä niin paljon sun asioihin minkä kanssa painit mutta toivotaan että sait näkökulmia asioihin.