Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kasaa aloittelijapaketti  (Read 114571 times)

Offline Illotus

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Lehtola
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #30 on: 15.07.13 - klo:08:34 »
mietin et vois hommata jonkun uuden draiverin, oisko star valkyrie tai wraith hyviä aloittelijalle? Jotain innovan midariakin vois ehotella, mieluite semmone mitä saa star muovilla, tuntuu mun käteen tosi hyvältä..

Suosittelisin jotain suht hidasta fairway draiveria. Esimerkiksi n.165g dx gazelle tai dx teebird. Kevyitä siksi, että aloittelijana ne on helpompi saada riittävään nopeuteen. Dx koska se kuluu suht koht nopeasti, joten opit nopeasti sen miten kiekon kuluminen vaikuttaa lentorataan. Kun yksi kiekko kuluu alivakaaksi, voit jättää sen annukkakiekoksi ja käydä kaupasta uuden suoria ja hyssejä varten.

Tietysti jos pelaat enimmäkseen metsässä tai kivikossa, niin sitten premium-muoviset ovat toinen vaihtoehto. Teebirdiä saa kevyenä starina, gazellea ei taideta vakiona tehdä kuin dx-muovisena.

Midariksi voi suositella sitä klassista dx rocia. Se on suhteellisen ylivakaa kiekko aloittelijalle, joten kannattaa valita ensimmäiseksi kiekoksi joku n. 160-165g. Tässä on sama homma, kuin noitten draiverien osalta, eli kuluneempi jää annukoihin ja sitten uusi jyremmäksi.

Toisaalta, jos se star aviar nyt tuntuu mukavimmalta kiekolta heitellä, niin yksi varsin hyvä vaihtoehto olisi jatkaa vaan sillä. Alkaa hommaamaan uusia kiekkoja sitten, kun alkaa olla hajulla siitä, että mihin tilanteisiin niitä uusia kiekkoa tarvii.

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #31 on: 15.07.13 - klo:18:24 »
Hmm, oisko hyvä tämmöne hyvä setti nyt ainakin vähäks aikaa;
- Star Aviar
- Buzzz / Star Teebird (kumpi näistä?)
- MD2 Fiend D-Line
- TD Rush D-Line
- Star Valkyrie

Offline Eetu #13

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 326
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #32 on: 15.07.13 - klo:18:47 »
Hmm, oisko hyvä tämmöne hyvä setti nyt ainakin vähäks aikaa;
- Star Aviar
- Buzzz / Star Teebird (kumpi näistä?)
- MD2 Fiend D-Line
- TD Rush D-Line
- Star Valkyrie

Mielestäni hyvä, ota mieluummin Buzzz.

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #33 on: 15.07.13 - klo:18:51 »
Hmm, oisko hyvä tämmöne hyvä setti nyt ainakin vähäks aikaa;
- Star Aviar
- Buzzz / Star Teebird (kumpi näistä?)
- MD2 Fiend D-Line
- TD Rush D-Line
- Star Valkyrie



Okei, mikä muovi ois lähimpänä staria tohon buzzziin?

Mielestäni hyvä, ota mieluummin Buzzz.

Offline Eetu #13

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 326
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #34 on: 15.07.13 - klo:18:55 »
Noista Discrafteista ei ole hirveästi kokemusta mutta vastaukseni on ESP (?).

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #35 on: 15.07.13 - klo:20:22 »
Hmm, oisko hyvä tämmöne hyvä setti nyt ainakin vähäks aikaa;
- Star Aviar
- Buzzz / Star Teebird (kumpi näistä?)
- MD2 Fiend D-Line
- TD Rush D-Line
- Star Valkyrie

Mielestäni hyvä, ota mieluummin Buzzz.

Kyllä ihan hyvältä näyttää, mutta TD-Valkyrie-Teebird linjalla on päällekkäisyyksiä.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #36 on: 15.07.13 - klo:21:01 »
Tuon D.line TD:n jättäisin ostamatta, on sen verran pehmeää muovia ettei kestä juuri mitään. Itse ottaisin tuosta Aviarin, Buzzzin ja Teebirdin, muuta ei sitten tarvikaan pitkään aikaan.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #37 on: 15.07.13 - klo:21:06 »
Itse laittaisin aviar, pursi vip, valkyrie star.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #38 on: 15.07.13 - klo:22:30 »
Sori, korjaan vähän tätä mun viestiä.. sain siis noi discmanian kiekot joskus jossain paketissa, enkä oikee hallitse niistä kun tota md2.. spiderin ja aviarin oon nyt ostanu, ja tarkoitus ois ostaa nyt vielä star valkyrie ja teebird / buzzz.. kumpi noista parempi aloittelijalle joka ei heitä kovin pitkälle?

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #39 on: 15.07.13 - klo:22:39 »
Sori, korjaan vähän tätä mun viestiä.. sain siis noi discmanian kiekot joskus jossain paketissa, enkä oikee hallitse niistä kun tota md2.. spiderin ja aviarin oon nyt ostanu, ja tarkoitus ois ostaa nyt vielä star valkyrie ja teebird / buzzz.. kumpi noista parempi aloittelijalle joka ei heitä kovin pitkälle?

Sehän tietenkin riippuu kiekosta, mutta yleisesti ottaen buzzz olisi parempi. Tietenkin jos löytyy tosi alivakaa teebird, millanen mulla on niin kyllä sekin käy.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #40 on: 15.07.13 - klo:22:41 »
Sori, korjaan vähän tätä mun viestiä.. sain siis noi discmanian kiekot joskus jossain paketissa, enkä oikee hallitse niistä kun tota md2.. spiderin ja aviarin oon nyt ostanu, ja tarkoitus ois ostaa nyt vielä star valkyrie ja teebird / buzzz.. kumpi noista parempi aloittelijalle joka ei heitä kovin pitkälle?

Sehän tietenkin riippuu kiekosta, mutta yleisesti ottaen buzzz olisi parempi. Tietenkin jos löytyy tosi alivakaa teebird, millanen mulla on niin kyllä sekin käy.

Entäs kumpi parempi kovassa tuulessa?

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #41 on: 15.07.13 - klo:23:41 »
Sori, korjaan vähän tätä mun viestiä.. sain siis noi discmanian kiekot joskus jossain paketissa, enkä oikee hallitse niistä kun tota md2.. spiderin ja aviarin oon nyt ostanu, ja tarkoitus ois ostaa nyt vielä star valkyrie ja teebird / buzzz.. kumpi noista parempi aloittelijalle joka ei heitä kovin pitkälle?

Sehän tietenkin riippuu kiekosta, mutta yleisesti ottaen buzzz olisi parempi. Tietenkin jos löytyy tosi alivakaa teebird, millanen mulla on niin kyllä sekin käy.

Entäs kumpi parempi kovassa tuulessa?

Tietenkin on eroja muovien vakaudessa mutta sanoisin että Teebird.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #42 on: 15.07.13 - klo:23:43 »
Päädyin nyt kuitenkin buzzziin, mut viimene kysymys, mikä muovi? Aattelin et toi titanium vois olla iha hyvä, kukaa käyttäny?

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #43 on: 16.07.13 - klo:00:10 »
Päädyin nyt kuitenkin buzzziin, mut viimene kysymys, mikä muovi? Aattelin et toi titanium vois olla iha hyvä, kukaa käyttäny?
Jotkut sanoo että elite-z on paras muovi Buzzille en sittee oo varma. Titanium ainakin kestää ihan mitä vaan mutta on vähän ylivakaampi.
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #44 on: 16.07.13 - klo:00:57 »
Päädyin nyt kuitenkin buzzziin, mut viimene kysymys, mikä muovi? Aattelin et toi titanium vois olla iha hyvä, kukaa käyttäny?
Jotkut sanoo että elite-z on paras muovi Buzzille en sittee oo varma. Titanium ainakin kestää ihan mitä vaan mutta on vähän ylivakaampi.

Jos vastatuuleen tulee niin eiköhän titanium ole paras siihen hommaan.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.