Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?  (Read 74744 times)

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Tähän ketjuun huonot kauppakokemukset.

VIESTEISSÄ EI SAA JULKAISTA nimiä, puhelinnumeroita tai mitään muitakaan henkilökohtaisia tietoja (esim. tilinumeroita tms.) toisista, jos lupaa ei ole. Vaikka kuin olisi huijari. Nimimerkin saa julkaista.

Muistattehan käyttää järkeänne tehdessänne kauppoja internetin välityksellä. Uusi nimimerkki joka tarjoaa liian hyvää ollakseen totta, ei yleensä olekaan totta.
« Last Edit: 03.08.14 - klo:18:48 by Juhanuha »
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #1 on: 02.04.15 - klo:20:40 »
Jatkohäkki pitkä miinus ------------

29.1 sovittu vaihtokaupat, lupasi postittaa kiekkonsa viimeistään seuraavana päivänä. Itse postitin oman osuuteni (uudehko m5 ja 7e käteisenä kirjeen mukana) nimenomaan 30.1

6.2 kyselin kiekkojeni perään, ja parin päivän päästä vastasi näin: "Ei ole tyttöystävä sitten osannut laittaa postiin, pahoittelut. No ei hätää, meen tänään Kokkolaan missä kiekkoni on ja laitan sen heti ensimmäisenä postiin! Anteeks kun on kestänyt näin saatanan kauan..."

12.2 pistin taas viestiä, nyt vastasi viiden päivän päästä. "Moro. Ei olekkaan, eikä oo sunkaan kiekkoja kuulemma. Tässä on nyt vähän kaikenlaista eli en kerkeä ikävä kyllä nyt sinne Kokkolaan postittelemaan kiekkojani ja ei tarvitse sinunkaan postittaa mitään :) parisen viikkoa vielä menee, niin kerkeän laittaan postia. Anteeksi tämä viivästys!"
Nyt ei sitten ollut mun lähettämä kiekkokaan saapunut ::)

Kuukausi sitten vielä väitti ettei ole kiekkoani tullut. Pistin reilu viikko sitten sähköpostia, tänne foorumille viestiä, ja vielä facebookissakin. Eikä ole mitään vastausta kuulunut. Jos joku tietää tämän kyseisen henkilön yhteystietoja mitä kautta saisi kiinni niin saa laittaa yksityisviestiä.
#66832

Offline Jatkohäkki

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: -
  • Seura: -
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #2 on: 13.06.15 - klo:06:28 »
Jatkohäkki pitkä miinus ------------

29.1 sovittu vaihtokaupat, lupasi postittaa kiekkonsa viimeistään seuraavana päivänä. Itse postitin oman osuuteni (uudehko m5 ja 7e käteisenä kirjeen mukana) nimenomaan 30.1

6.2 kyselin kiekkojeni perään, ja parin päivän päästä vastasi näin: "Ei ole tyttöystävä sitten osannut laittaa postiin, pahoittelut. No ei hätää, meen tänään Kokkolaan missä kiekkoni on ja laitan sen heti ensimmäisenä postiin! Anteeks kun on kestänyt näin saatanan kauan..."

12.2 pistin taas viestiä, nyt vastasi viiden päivän päästä. "Moro. Ei olekkaan, eikä oo sunkaan kiekkoja kuulemma. Tässä on nyt vähän kaikenlaista eli en kerkeä ikävä kyllä nyt sinne Kokkolaan postittelemaan kiekkojani ja ei tarvitse sinunkaan postittaa mitään :) parisen viikkoa vielä menee, niin kerkeän laittaan postia. Anteeksi tämä viivästys!"
Nyt ei sitten ollut mun lähettämä kiekkokaan saapunut ::)

Kuukausi sitten vielä väitti ettei ole kiekkoani tullut. Pistin reilu viikko sitten sähköpostia, tänne foorumille viestiä, ja vielä facebookissakin. Eikä ole mitään vastausta kuulunut. Jos joku tietää tämän kyseisen henkilön yhteystietoja mitä kautta saisi kiinni niin saa laittaa yksityisviestiä.

Miten se sun kaupankäynti sun omalta kohdalta meni? En ainakaan ikinä saanut mitään kiekkoasi enkä tuota viittä euroa. Kokkolan osoitteeseen ei nimittäin niitä tullut.
Puu pelasti.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #3 on: 24.08.15 - klo:18:29 »
Laitetaan varoitusta tännekin: KALLIOFG nimimerkillä tällä foorumilla oleva jantteri jätti kiekon lähettämättä frisbeegolfkirppiksen vaihtokauppojen yhteydessä. Viikon odottelun jälkeen selitti että oli vain unohtanut lähettää, mutta eipä kiekkoa ole senkään jälkeen näkynyt, eikä enää vastaa yhteydenottoihin. EDIT: Kiekko saapui lopulta melkein kuukauden päästä.
« Last Edit: 26.08.15 - klo:23:39 by Jouni »

Offline Ar4

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Seura: TFS
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #4 on: 19.10.15 - klo:20:46 »
Nimimerkki: swish jätti 9e ostoksen maksamatta...Tyhmänä postitin ennen rahoja kun vein samalla muuta postiin. Eipä näemmä ole sen koommin ollut online.

Offline Strikee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #5 on: 29.10.15 - klo:13:07 »
Tehtiin vaihtokaupat tuossa jokin aika sitten erään foorumilaisen kanssa. Myytävänä/vaihdettavana olleen kiekon piti olla kuntoluokkaa 7.

Kysymys kuuluu: onko tuo kuvan kiekko muiden mielestä kuntoluokkaa 7? Myyjä väittää arvioineensa kiekon foorumin kuntotalukon mukaan ja kiekossa on vain vähän suurempaa "skraidua". Tuossa määritelmät seiskan kiekolle:

"7/10 jo pidempään käytössä ollut, ja se näkyy, voi olla pari isompaakin skraidua mutta ei mitään älytöntä. Jo näkyvästi alivakaampi kuin uutena, silti monelle vielä käyttiskiekko jos haluaa alivakaamman version tietystä mallista."

"7 - Used with some minor dings or scuffs but still in good shape"

Jos itse arvioisin tuon kuntoluokkaa, se ois jotain 4-5 tienoilla, koska kiekko on mielestäni rikki. Lommot ja kolhut ei ole sama asia, kuin sentin palanen muovia. Skraidunkin ymmärtäisin tarkoittavan naarmua tms? Tuollaista rikkinäistä kiekkoa en olisi ostanut tai vaihtanut. Kuvaa ei tullut pyydettyä ennen vaihtoa..

Myyjä ei suostunu hyvittämään mitään/ perumaan vaihtokauppaa, siitä syystä ns kissa pöydälle.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #6 on: 29.10.15 - klo:18:40 »
Onko toi nyt samasta kohdasta toi kuva? Ei tuo kyllä vielä 4-5/10 ole, tuskin edes 6/10. Jos kiekko on muuten hyvässä kunnossa, niin mä itelle kelpuuttaisin tuo 7/10-kuntoisena. Tietty ois kiva jos tuollaisesta ilmoitetaan.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #7 on: 29.10.15 - klo:19:40 »
Jep. Mä olisin ilmoittanut ehkä kunnon jotenkin näin "kunto 7/10, kuntoa laskee yksi isompi vekki, muuten normijälkiä ja likaa".

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #8 on: 29.10.15 - klo:19:55 »
Jos tämä kiekko on näin monen mielestä jopa 7/10, niin olen käytetyimmät kiekkoni arvioinut pahasti alakanttiin. Enkä sano tätä mitenkään provosoivana. :o
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #9 on: 29.10.15 - klo:20:10 »
Jos tuo nyt on ainut vekki rimmissä, niin kyllähän tuo seiskana pysyy.

Offline Tiippari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 151
  • Aviar - 2 3 0 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Julius Paananen
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #10 on: 29.10.15 - klo:20:13 »
6-7 on mun arvio mutta viiteen ei mene millllään.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #11 on: 29.10.15 - klo:20:19 »
Jos tämä kiekko on näin monen mielestä jopa 7/10, niin olen käytetyimmät kiekkoni arvioinut pahasti alakanttiin. Enkä sano tätä mitenkään provosoivana. :o

Kiekkojen kuntoarvionti on niin subjektiivista, että sitä on välillä vaikea ottaa tosissaan. Jonkun mielestä kiekko voi olla 10/10, jos sitä on heitetty kerran ja kirjattu nimi rimmiin, jonkun mielestä pari heittoa pudottaa heti 9/10. Joillekin tusseilla ei ole väliä, joillekin on. Ja niin edelleen. Loppujen lopuksi itsellä ei ole väliä, onko kiekko 8/10 pikku naarmuilla vai uusi, koska uudet kiekot kuluvat tuohon 8/10-kuntoon parissa viikossa.

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #12 on: 29.10.15 - klo:21:06 »
Mielestäni muovilaatukin vaikuttaa tuohon kuntoarvioon. Jos tuommonen pala on lähteny irti champion/star (ja mitä näitä parempia muoveja nyt ikinä onkaan) niin se on selvästi 6/10 kiekko ja vielä erikseen maininnalla että nyt puuttuu iso biitti kiekon kyljestä. Jos on DX/D-Line muovia niin kyllä itse ainakin 7/10 kiekossa oletan olevan ehkä jonkinlaisia osumia..

Mitä nyt itse olen vaihtokauppaa täällä tehnyt, onnistuneestikkin, niin 7/10 laadun kiekot ovat olleet nätisti tasasesti kuluneita ja pääsääntöisesti (aina) parempikuntoisia mitä olen olettanut. Tämä on kuntotaulukon ansiota, joka auttaa luokittelemaan kiekot "huonommaksi" arvosanaltaan kuin ne todellisuudessa ovat.

Tuomio tästä casesta tulee minulta, että 7/10 on väärä arvio tuosta kiekosta omien kokemuksieni mukaan.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #13 on: 29.10.15 - klo:23:20 »
Mielestäni muovilaatukin vaikuttaa tuohon kuntoarvioon. Jos tuommonen pala on lähteny irti champion/star (ja mitä näitä parempia muoveja nyt ikinä onkaan) niin se on selvästi 6/10 kiekko ja vielä erikseen maininnalla että nyt puuttuu iso biitti kiekon kyljestä. Jos on DX/D-Line muovia niin kyllä itse ainakin 7/10 kiekossa oletan olevan ehkä jonkinlaisia osumia..

Mitä nyt itse olen vaihtokauppaa täällä tehnyt, onnistuneestikkin, niin 7/10 laadun kiekot ovat olleet nätisti tasasesti kuluneita ja pääsääntöisesti (aina) parempikuntoisia mitä olen olettanut. Tämä on kuntotaulukon ansiota, joka auttaa luokittelemaan kiekot "huonommaksi" arvosanaltaan kuin ne todellisuudessa ovat.

Tuomio tästä casesta tulee minulta, että 7/10 on väärä arvio tuosta kiekosta omien kokemuksieni mukaan.

Kyllä tasan tarkkaan yhtä paljon hakatut Championit ja DX:t ovat samaa kuntoluokkaa. Jos heität uuden DX-kiekon puuhun ja se menee tacoksi ja kuprulle, niin kyllä se kuntoluokka tippuu reilusti vaikka kaikki tietääkin, etteivät ne niin hyvin puuosumia kestä.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset?
« Reply #14 on: 29.10.15 - klo:23:21 »
Ja lisätään vielä, että kunnon arviointi alakanttiin ei ole aina kiva asia. Itekki oon monesti ettiny hakattua Rocia tai PD2:sta, mutta kun monet ilmoittavat kuntojen olevan alakanttiin nii sitte ei viitti ostella. Tai sitten kun löytyy sellainen oikeasti 6/10 DX Roc, nii eiköhä sillä oo hintaa kunto + postit.