Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 923325 times)

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Discmania
« Reply #1755 on: 01.09.15 - klo:11:55 »
Mä oon antanut itseni ymmärtää että ekan Blizzard runin PD2:set oli huomattavan alivakaita

Ainakin mun 138g on alivakaa  ;D
Missähän se on, ai hitto vois kaivaa sen testiin taas.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1756 on: 01.09.15 - klo:12:23 »
Mä oon antanut itseni ymmärtää että ekan Blizzard runin PD2:set oli huomattavan alivakaita, siis millä tahansa mittarilla ja etenkin verrattaessa ko muotin muihin kuplattomiin yksilöihin. Nämä toisen erän Blizzu PD2:set muistakin lähteistä kuullut olevan juuri sopivan vakaita ja pitkälle lentäviä. Melkein tekisi mieli kokeilla, etenkin kun mulle sopivan vakaa kulunut P-PD2 on yks lempparikiekoista. Toisaalta pitäis lakata haaveilemasta poika ja syödä pitsansa. Ei tässä yks kiekko kesää tee. Bägi on nyt hyvässä mallissa ja ainakaan draivereita ei sinne pitäisi olla pyrkimässä. Puttereita ja midareita lähinnä tänä vuonna tullut lisää.

Kokeile kokeile. Hyvä pannu. Ja näistä löytyy helposti nimenomaan noita tasakupuisia. Mulle ei sovi käteen ne ufokantiset ollenkaan. Ja parhaan tuntuista muovia pitkään aikaan. Ja fläshiäkään ei oo eli ei tarvi hioa. Ihanaa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1757 on: 01.09.15 - klo:13:12 »
Täytys vaan tietää tarkkaa kumpaa runia on ennenkö lisää koriin. Ehkä tässä vielä joku päivä, jos tulee tilattua muutakin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1758 on: 01.09.15 - klo:20:10 »
Onko millaisia eroja C-FD3:n ja 1st run C-PD:n lennossa?

Löytyykö tästä kokemuksia?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1759 on: 03.09.15 - klo:00:06 »
Tänään päästi heittämään P-PD2:sta tyynessä. Todella alivakaa tuo on verrattuna muihin PD2:siin. Flippasi melkein yhtä paljon kuin G-DD2. Ei mene jatkoon kyllä siinä slotissa mihin tuon hankin, mutta tuo tuntuu paremmalta käteen kuin DD2. Pitää käydä kentällä heittämässä ja katsoa, kumpi on todellisuudessa pidempi.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Discmania
« Reply #1760 on: 03.09.15 - klo:10:11 »

Juu itse myös kaipailisin jotain 11-12 nopeuksisita hieman yli päästävää draiveria. Tällä hetkellä P-PD2 toimii siinä suht hyvin, mutta jos kestävämmällä muovilla sais.

Myös joku liidoton tai hitaampi jyräkiekkoa voisi olla hyvä lisä valikoimaan. Vaikka joku Gatorin tapainen. FD3:lta odotin paljon, mutta ei ihan niin ylivakaa ääryysjyrä ollut mitä toivoin vaikka feidiä löytyykin kiitettävästi. Tässä harkinnut, jos kuitenkin päästäisi muitakin kuin Discmanian kiekkoja vierailemaan bägissä ja hankkisi jostain sen flätin firen ja Gatorin (tai no beadeista en tykkää niin jos Mortarin)
Eikö C FD2 ole tarpeeksi jyrä? Ainakaan omalla 100m kädellä se ei liidä kovin kauas ja alkaa feidata heti.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Rizk

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1761 on: 03.09.15 - klo:11:10 »
C-FD2 on muuten loistava, mutta feidi (ainakaan omassa European Masters stämpillisessä) ei tee suurta sivuttaisliikettä vaan on ennemminkin dumppaava ja nopeasti putoava. Ja tämä ei siis ole huono ominaisuus sinällään ja FD2:lla onkin oma paikkansa. FD2:sen liidottomuus yhdistettynä FD3:sen isosti sivulle puskevaan feidiin = täydellisyys. Taikka sitten se jyrämidari voisi myös täydentää tuon slotin (taai sitten se flätti fire?)

Tänään päästi heittämään P-PD2:sta tyynessä. Todella alivakaa tuo on verrattuna muihin PD2:siin. Flippasi melkein yhtä paljon kuin G-DD2. Ei mene jatkoon kyllä siinä slotissa mihin tuon hankin, mutta tuo tuntuu paremmalta käteen kuin DD2. Pitää käydä kentällä heittämässä ja katsoa, kumpi on todellisuudessa pidempi.

Vähän samaa ongelmaa alkaa olemaan omallakin kädellä. Mikähän tällä hetkellä olis se pykälän vakaampi P-PD2:sta? Uudemmat blizzard PD2:set vai DD2:sta joku? Vai täytyykö alkaa dessujen saloihin perehtymään.
P1 | REKO | A2 | M4 | MD3 | MD4 | FD | FD3 | TD | PD | PD2 | DDX

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1762 on: 03.09.15 - klo:13:07 »
C-FD2 on muuten loistava, mutta feidi (ainakaan omassa European Masters stämpillisessä) ei tee suurta sivuttaisliikettä vaan on ennemminkin dumppaava ja nopeasti putoava. Ja tämä ei siis ole huono ominaisuus sinällään ja FD2:lla onkin oma paikkansa. FD2:sen liidottomuus yhdistettynä FD3:sen isosti sivulle puskevaan feidiin = täydellisyys. Taikka sitten se jyrämidari voisi myös täydentää tuon slotin (taai sitten se flätti fire?)

Tänään päästi heittämään P-PD2:sta tyynessä. Todella alivakaa tuo on verrattuna muihin PD2:siin. Flippasi melkein yhtä paljon kuin G-DD2. Ei mene jatkoon kyllä siinä slotissa mihin tuon hankin, mutta tuo tuntuu paremmalta käteen kuin DD2. Pitää käydä kentällä heittämässä ja katsoa, kumpi on todellisuudessa pidempi.

Vähän samaa ongelmaa alkaa olemaan omallakin kädellä. Mikähän tällä hetkellä olis se pykälän vakaampi P-PD2:sta? Uudemmat blizzard PD2:set vai DD2:sta joku? Vai täytyykö alkaa dessujen saloihin perehtymään.

Oiskohan DD tai sitten ne Blizzard PD2:t. Kevyin PD2 mitä olen heittänyt, on 168g ja se on ainakin mukavan vakaa. Kaverilla oli joskus joku 150-grammainen ja se oli taas sitten alivakaa, mutta se oli sitä vanhempaa erää.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Discmania
« Reply #1763 on: 03.09.15 - klo:15:41 »
Itsellä oli 155-160g yksilö sitä vanhaa erää, eikä ollut mikään holtittoman alivakaa. Käänsi hallitusti mutta palautti kuitenkin reilusti feidin puolelle. C-DD2 voisi olla tuosta P-PD2:sta askel ylöspäin. Omat yksilöni ovat olleet todella vakaita, muttei kuitenkaan C-PD2 tasoa.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1764 on: 07.09.15 - klo:12:39 »
Jokohan first run S-line MD1:llä olis jotain arvoa? Uusi, tarra pohjassa, heittämätön... Jos uskaltais lyödä myyntiin, vai panttaisko viel. Kertokaas onko sillä mitää muuta ku perus kiekon arvo allansa.
Team Discraft / #71739

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Discmania
« Reply #1765 on: 07.09.15 - klo:12:39 »
Jokohan first run S-line MD1:llä olis jotain arvoa? Uusi, tarra pohjassa, heittämätön... Jos uskaltais lyödä myyntiin, vai panttaisko viel. Kertokaas onko sillä mitää muuta ku perus kiekon arvo allansa.

Näitä saa Riihimäen Prisman hyllyltä...

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1766 on: 07.09.15 - klo:12:44 »
Jokohan first run S-line MD1:llä olis jotain arvoa? Uusi, tarra pohjassa, heittämätön... Jos uskaltais lyödä myyntiin, vai panttaisko viel. Kertokaas onko sillä mitää muuta ku perus kiekon arvo allansa.

Näitä saa Riihimäen Prisman hyllyltä...

No siinähän se arvoki tuli heti esille. Kiitoksia. :)
Team Discraft / #71739

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1767 on: 07.09.15 - klo:12:47 »
Kysytään nyt ku vauhtiin päästiin, että mites toi P-line PD sitte? Pohjamerkintä P/PD ja se niin kuuluisaks noussu patenttinumero pohjassa.

Oon Discraftin miehiä, siks kyselen tyhmiä kun en tunne Discmaanikoiden juttuja millää tavalla.
Team Discraft / #71739

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Discmania
« Reply #1768 on: 07.09.15 - klo:13:00 »
Kysytään nyt ku vauhtiin päästiin, että mites toi P-line PD sitte? Pohjamerkintä P/PD ja se niin kuuluisaks noussu patenttinumero pohjassa.

Oon Discraftin miehiä, siks kyselen tyhmiä kun en tunne Discmaanikoiden juttuja millää tavalla.

Millasta P-line muovia, onko kovaa/jäykkää?

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1769 on: 07.09.15 - klo:13:10 »
Kysytään nyt ku vauhtiin päästiin, että mites toi P-line PD sitte? Pohjamerkintä P/PD ja se niin kuuluisaks noussu patenttinumero pohjassa.

Oon Discraftin miehiä, siks kyselen tyhmiä kun en tunne Discmaanikoiden juttuja millää tavalla.

Millasta P-line muovia, onko kovaa/jäykkää?

Melko jäykkää muistaakseni. Oranssin värinen. Pitää tsekkailla tarkemmin ku kotio pääsee. Hmmmh..
Team Discraft / #71739