Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 915910 times)

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Discmania
« Reply #30 on: 04.07.12 - klo:16:51 »
P2, MD2, FD ja TD ovat käytössä, DD:t ei miellytä millään tavoin vaan Innovalta löytyy parempaa, PD:itä en ole sen kummemmin kokeillut.

Käytössä olevista P2 toimii todella hyvin pidempiinkin heittoihin vakautensa ansiosta. Fiiliksen mukaan oikealle pääsee myös MD:llä. FD on uusin tuttavuus ja sopivan hiljaisella heitolla saa nättejä liitoja tai sitten makoisia antsoja, saattaa jopa korvata TD:n monissa tilanteissa. Molemmat DD:t menin ostamaan sokkona ja ovat jääneet kyllä käyttämättä, mieluummin dessua käteen. PD voisi olla kokeilemisen arvoinen, PD2 ehkä liian jyrä omaan käyttöön.

Kokemuksia kaipailisin S- ja C-linjan MD2:sta, ovatko kovin vakaita alkuun verrattuna D-linjaan? D-linjassa pännii luonnollisesti nopea kuluminen ja siitä seuraava alivakaus.
Ehdottomasti kannattaa md2! Flatit on mun mielest parempii ku kuvulliset joten kannattaa koittaa saada flatteja. Nä on ihan suoria kiekkoja tyynellä joil saa heitettyy viivasuorii heittoja koska tä ei feidaa oikeestaa yhtään. Lentää siinä kulmassa koko matkan missä sä sen heität
Itsellä oli hetken aikaa bägissä kuvukas p-linja ja tuosta en kyllä tykännyt yhtään. Kovassa vauhdissa flippaa melkein samaa vauhtia kuin fuse, mutta hiljaisessa feidaa silti lähes saman verran kuin buzzi. Onko nuo flätit oikeasti yhtä hyviä pitämään kulmansa kuin vaikkapa buzzi vai flippaavatko nekin jonkin verran?

Juu anteeks en tarkentanut tarkotin s ja c linjan md2. Ja mulla flatit c-line md2 pitää paremmin linjansa kuin buzzzit

Itsekkin olen kokeillut kavereitteni flatteja md2 ja kuvullisia, flatit pitävät todella paljon paremmin kulmansa mitä kuvulliset. En sitten tiedä varmaan flatit aiempaa runia kun niitä enää niin vähän kaupassa näkyy.

   Bägissä tällä hetkella p2, td, pd, pd2. Ja voin sanoa että pd on ihan kuningaskiekko, eikä se ole niin feidaava mitä speksit antavat olettaa lukuunottamatta c linjaa.
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Discmania
« Reply #31 on: 04.07.12 - klo:22:54 »
Itsekkin olen kokeillut kavereitteni flatteja md2 ja kuvullisia, flatit pitävät todella paljon paremmin kulmansa mitä kuvulliset. En sitten tiedä varmaan flatit aiempaa runia kun niitä enää niin vähän kaupassa näkyy.
Kyllä, flätit C-MD2 on "the MD2". En tiedä onko ne tehty joskus aiemmin, mutta toukokuussa niitä oli pariinkiin otteeseen Discmanian verkkokaupassa myynnissä. Lentävät annetulla kulmalla ja feidi tulee todella myöhään. On mulla vähän alivakaaksikin kulunut yksilö, joka vähän kääntääkin, täydentää sopivasti uudempia.

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Vs: Discmania
« Reply #32 on: 05.07.12 - klo:10:28 »
Ensimmäiset kiekot Discmanian. Käytän Discmaniaa ja Innovaa. Discmanian valikoima on vielä pieni verrattuna Innovaan, mutta laadukas.
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Discmania
« Reply #33 on: 05.07.12 - klo:10:31 »
Kyllä kai ku samaa muovia mitä Innovalla nuo Discmanian limput. Innovan tehtaalla tehdään.

Jussi vaan tekee hyviä kiekkoja ja jättää kaikki syspaskat ylimääräset tekemättä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #34 on: 05.07.12 - klo:13:04 »
Mullahan on puttereita lukuunottamatta koko bägi Discmaniaa. Sen lisäks että tekevät hyviä kiekkoja, oon saanu helvetin hyvää palvelua ko. firmalta ja muutenkin diggaan siitä niitten meiningistä ja tavasta tehdä asioita ja promota lajia oman firmansa ohella. GM on ainoo jota en oo koskaan heittäny, en koe mitään käyttöä sille. DD on ehkä liian vakaa mulle, ja TD:stä en oo löytäny sopivan alivakaata yksilöä, yks melko suora kyllä löytyy. MD2 - FD - PD jatkumo on tosi toimiva, etenki ku pitää jokaisesta alivakaampaa ja vakaampaa yksilöä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #35 on: 05.07.12 - klo:13:34 »
MD2 - FD - PD jatkumo on tosi toimiva, etenki ku pitää jokaisesta alivakaampaa ja vakaampaa yksilöä.

Komppaan. Eilisellä Hanko-Tammisaari-Nummela kierroksella noi kolme kiekkoa oli selvästi eniten käytössä. Seuraavaksi lähtee varmaan FD:tä lisää hankintaan - siitä kun ei ole vielä kuin yksi kiekko testissä.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #36 on: 05.07.12 - klo:14:49 »
noniin olinkin jo näköjään vastannut tähän ketjuun jo aiemmin. Tarkoittaakohan tämä että fanitan liikaa Discmaniaa, vai että käyn foorumilla liian usein? Varmaan molempia. :P
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Discmania
« Reply #37 on: 06.07.12 - klo:12:25 »
150g S-PD, heittääkö joku? Kestääkö yhtään voimaa laittaa taakse?

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #38 on: 06.07.12 - klo:12:53 »
150g S-PD, heittääkö joku? Kestääkö yhtään voimaa laittaa taakse?

Mä hommasin tollasen pari vkoa sit. En ole kovin paljon ehtinyt heittämään vielä mutta olin yllättynyt ettei se ainakaan mun voimilla kippaa yli... Mut eiköhän se riipu kuinka paljon on papua heitossa.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #39 on: 06.07.12 - klo:13:07 »
mistä löyty? voisin kanssa kokeilla kevyttä PD:tä, joku ~160g~ vois olla hyvä
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #40 on: 06.07.12 - klo:13:10 »
mistä löyty?

Ton löysin frisbeepointista. Joku tollanen 160g mullakin oli alunperin mielessä mut sit toi tuli vastaan niin otin testiin. Parempi toi on kun osasin kuvitellakaan - eka 150g kiekko mun bägissä. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Discmania
« Reply #41 on: 06.07.12 - klo:13:17 »
Mä hommasin tollasen pari vkoa sit. En ole kovin paljon ehtinyt heittämään vielä mutta olin yllättynyt ettei se ainakaan mun voimilla kippaa yli... Mut eiköhän se riipu kuinka paljon on papua heitossa.

Minkä pituista siivua heittelet? Tuli idiksenä et tuo 150g S-PD vois olla parempi myötätuulidriveri kuin oma hakattu 170g P-PD. Tuo oma P-PD siirtyy kohta annukkakiekoksi kunhan saa vielä vähän lisää osumaa.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #42 on: 06.07.12 - klo:13:22 »
Mä hommasin tollasen pari vkoa sit. En ole kovin paljon ehtinyt heittämään vielä mutta olin yllättynyt ettei se ainakaan mun voimilla kippaa yli... Mut eiköhän se riipu kuinka paljon on papua heitossa.

Minkä pituista siivua heittelet? Tuli idiksenä et tuo 150g S-PD vois olla parempi myötätuulidriveri kuin oma hakattu 170g P-PD. Tuo oma P-PD siirtyy kohta annukkakiekoksi kunhan saa vielä vähän lisää osumaa.

Hyvin lyhyitä. :D Yleensä varmaan sellanen 70-90m ja joskus sit saattaa lähteä vahingossa jotenkin hyvin ja mennään satasen yli mut ne on kyl vahinkoja sit enemmän. ;)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Discmania
« Reply #43 on: 07.07.12 - klo:00:45 »
kertokaa joku tuosta jackalista vähä enemmä
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #44 on: 07.07.12 - klo:10:35 »
Hitaahko draiveri, mutta liitoa on niin pirusti että menee se pitkälle. Pitää heittää hallitusti ja riittävän hiljaa, sillon menee tikkusuoraan. Ja just huonoista asennoista jos joutuu tekeen pelastusheittoa johon ei saa koko vartalosta voimaa, niin toi liito vie silti kiekon hyvin pitkälle. Tämä siis 170g S-muovinen. On mulla sit kyllä C-muovinenkin joka kestää about täyden vedon, mut yleens jos täysiä haluu tykittää niin vaihdan kyllä jo PD:tä kouraan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba