Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään  (Read 60636 times)

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« on: 16.09.14 - klo:16:45 »
Moderaattorit vois yrittää pitää tän homman järkevänä. Hyvä ettei päivittäin perusteta jotain uutta topikkia mikä sopisi toisen keskustelun alle, ainakin tuo välinekesksutelu on yks sekamelska jo nyt. Runien eroista, tiettyyn moldiin omaa ketjua, ei mitään järkeä. Selkeä foorumi = parempi foorumi.

Toinen asia mikä myyntipuolella tulikin esille, on kun yks moderaattori itse rikkoo ja kiertää tuota myynti ilmoituksen "uppauskieltoa". Tähänkin toivoisin jotain tolkkua.

Ei pahalla, mutta täällä ainaki on menny totaalisesti maku nuihin turhanpäiväisiin topikkeihin mitä myös moderaattorit(putthand) tuntuvat itse perustavan. Tai jos perustavat ketjun niin eivät kehtaa pohjustaa avausta itse vaan topikkki on: MITÄ KIEKKOJA OMISTAT, ja avausviestiin ei ole itse jaksettu edes nähdä pientä vaivaa.

Offline TheOneAndOnly

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: J-P Koutonen
  • Seura: Frendien kanssa...
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #1 on: 16.09.14 - klo:16:56 »
Moderaattorit vois yrittää pitää tän homman järkevänä. Hyvä ettei päivittäin perusteta jotain uutta topikkia mikä sopisi toisen keskustelun alle, ainakin tuo välinekesksutelu on yks sekamelska jo nyt. Runien eroista, tiettyyn moldiin omaa ketjua, ei mitään järkeä. Selkeä foorumi = parempi foorumi.

Toinen asia mikä myyntipuolella tulikin esille, on kun yks moderaattori itse rikkoo ja kiertää tuota myynti ilmoituksen "uppauskieltoa". Tähänkin toivoisin jotain tolkkua.

Ei pahalla, mutta täällä ainaki on menny totaalisesti maku nuihin turhanpäiväisiin topikkeihin mitä myös moderaattorit(putthand) tuntuvat itse perustavan. Tai jos perustavat ketjun niin eivät kehtaa pohjustaa avausta itse vaan topikkki on: MITÄ KIEKKOJA OMISTAT, ja avausviestiin ei ole itse jaksettu edes nähdä pientä vaivaa.

Täysin samaa mieltä Putthandin toiminnasta, todella ärsyttävää. Joka välissä ohjeistamassa toisia vaikkei itse osaa toimia "järkevästi", kaiken maailman turhia topikkeja!

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #2 on: 16.09.14 - klo:17:17 »
Jooh, onhan tuossa perää. Välinekeskustelu on kyllä melko hankala pitää siistinä. Joku voisi sanoa, ettei ole mitään järkeä kasata kaikkea Innova-juttua yhden topicin alle, koska topic kasvaa yli sadan sivun mittaiseksi. Totta tuokin, mutta mun mielestä ei ole juuri järkeä avata jokaikiselle kiekolle omaa topicia, koska yhdestä kiekosta on yleensä kovin vähän sanottavaa. Nykytilanne on mielestäni paras. Toki asiaa helpottaa omalta osaltani se, että luen foorumeita joka päivä, joten pysyn keskusteluissa kärryllä aika hyvin. En tiiä sitten miten asia on harvemmin käyvillä.

Mutta joo, perus foorumietiketti olis hyvä kaikkien osata. Jos avaa uuden aiheen, olisi aloitusviestissäkin hyvä olla muutakin sisältöä kuin "tässä aihe X, keskustelua kiitos". Toki jos ei aiheesta tiedä mitään ja haluaa saada jotain selville, on tilanne toki eri.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #3 on: 16.09.14 - klo:17:28 »
Jooh, onhan tuossa perää. Välinekeskustelu on kyllä melko hankala pitää siistinä. Joku voisi sanoa, ettei ole mitään järkeä kasata kaikkea Innova-juttua yhden topicin alle, koska topic kasvaa yli sadan sivun mittaiseksi.
Totta, mutta mielummin näkisin tilanteen tuollaisena kun jokaiselle kiekolle oma ketju tyylillä. Haku toimii kuitenkin aika hyvin kun sitä opettelee käyttämään. Selkeyttää foorumia kummasti.

Mutta joo, perus foorumietiketti olis hyvä kaikkien osata. Jos avaa uuden aiheen, olisi aloitusviestissäkin hyvä olla muutakin sisältöä kuin "tässä aihe X, keskustelua kiitos". Toki jos ei aiheesta tiedä mitään ja haluaa saada jotain selville, on tilanne toki eri.
TÄMÄ!

Offline reisvi-3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #4 on: 16.09.14 - klo:20:24 »
Odotan innolla ja toivon että tästä aiheesta keskustelu jatkuu. Vaikka joku kiva äänestys vielä kehiin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #5 on: 16.09.14 - klo:20:31 »
Foorumi on keskustelua varten. Joskus aiheet eivät kiinnosta, jolloin niitä ei kannata lukea. Joskus ketjut ovat niin huonoja, ettei kukaan niihin vastaan, jolloin ne putoavat järkevien joukosta hyvin nopeasti.

Moderaattoreita ei valitettavasti ole tällä hetkellä kuin pari, joten kaikkea ei ehditä lukea ja seurata. Jos moderaattoreista alkaa tulla perusteltua negatiivista palautetta, moderaattorien tulee katsoa peiliin. Ja jos homma ei toimi, napataan moden oikeudet pois.


Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #6 on: 16.09.14 - klo:20:51 »
Foorumi on keskustelua varten. Joskus aiheet eivät kiinnosta, jolloin niitä ei kannata lukea. Joskus ketjut ovat niin huonoja, ettei kukaan niihin vastaan, jolloin ne putoavat järkevien joukosta hyvin nopeasti.

Niin, enhän minä tässä viitannut keskustelun kiinnostavuuteen. Olen itse aktiivinen foorumien käyttäjä, olen ollut jo pitkään. Hyvin hallittu foorumi on huomattavasti mukavampi selata kuin sekametelisoppa.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #7 on: 16.09.14 - klo:20:54 »
Minua on alkanut ärsyttämään oikeastaan avausviestiin nähden vähän päinvastainen asia, eli porukka ei käytä tervettä järkeä, vaan hirttäytyy sääntöpykäliin liian tiukasti ja urputtaa jokaisesta oksan risahduksesta. Tällainen voi rajoittaa keskustelua sekä heikentää ilmapiiriä, ja poistuin hiljattain eräästä friba-aiheisesta Facebook-ryhmästä samasta syystä.

Kuten Tapani sanoi, tämä on keskustelupaikka. Samaan hengenvetoon totean, että fiksuja moderaattoreita/valvojia tarvitaan lisää.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #8 on: 16.09.14 - klo:20:56 »
Kuten Tapani sanoi, tämä on keskustelupaikka. Samaan hengenvetoon totean, että fiksuja moderaattoreita/valvojia tarvitaan lisää.

Aina on tilaa hyville modeille. Valitettavasti ilmaisfoorumilla ainut palkka on vittuilu. Sitä on kyllä luvassa sopivasti masokistisille =D =D.

Joten ei muuta kuin privaa tulemaan niin leivotaan uusia maalitauluja.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #9 on: 16.09.14 - klo:23:52 »
Kuten Tapani sanoi, tämä on keskustelupaikka. Samaan hengenvetoon totean, että fiksuja moderaattoreita/valvojia tarvitaan lisää.

Aina on tilaa hyville modeille. Valitettavasti ilmaisfoorumilla ainut palkka on vittuilu. Sitä on kyllä luvassa sopivasti masokistisille =D =D.

Joten ei muuta kuin privaa tulemaan niin leivotaan uusia maalitauluja.

YV:tä laitettu! ;)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #10 on: 17.09.14 - klo:00:59 »
Oikeastaan paskoja ketjuja enemmän mua vituttaa ne kymmenet, jotka kommentoivat jatkuvasti niihin että "huono aihe, tämmönen on jo" nostaen täten kyseisen ketjun aina pinnalle. Itsekin tein tuota, mutta sitten tajusin pitää turpani kiinni.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #11 on: 17.09.14 - klo:22:21 »
Oikeastaan paskoja ketjuja enemmän mua vituttaa ne kymmenet, jotka kommentoivat jatkuvasti niihin että "huono aihe, tämmönen on jo" nostaen täten kyseisen ketjun aina pinnalle. Itsekin tein tuota, mutta sitten tajusin pitää turpani kiinni.
Itse olen myös tajunnut saman.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #12 on: 19.09.14 - klo:11:06 »
Moderaattorit vois yrittää pitää tän homman järkevänä. Hyvä ettei päivittäin perusteta jotain uutta topikkia mikä sopisi toisen keskustelun alle, ainakin tuo välinekesksutelu on yks sekamelska jo nyt. Runien eroista, tiettyyn moldiin omaa ketjua, ei mitään järkeä. Selkeä foorumi = parempi foorumi.

Toinen asia mikä myyntipuolella tulikin esille, on kun yks moderaattori itse rikkoo ja kiertää tuota myynti ilmoituksen "uppauskieltoa". Tähänkin toivoisin jotain tolkkua.

Ei pahalla, mutta täällä ainaki on menny totaalisesti maku nuihin turhanpäiväisiin topikkeihin mitä myös moderaattorit(putthand) tuntuvat itse perustavan. Tai jos perustavat ketjun niin eivät kehtaa pohjustaa avausta itse vaan topikkki on: MITÄ KIEKKOJA OMISTAT, ja avausviestiin ei ole itse jaksettu edes nähdä pientä vaivaa.

Minun mielipide on, että "turhat" ja faktavajaat ketjut tyyliin "mitä kiekkoja olet omistanut" tai "se kiekko jäi mieleen hukkuessaan" voisi olla enemmän muuta keskustelua-osion alla niille jotka haluaa lukea tietoarvo = 0 löpinää. Välineosia ja tekniikkaosio olisi hyvä pitää faktapainotteisena, ei minään "kiva lukea"-chattina.

Välinekeskustelu on hivenen sekavaa koska suuri osa keskustelusta on merkkikohtaisissa megaketjuissa. IMO, ei ole järkeä keskustella puttereista ja pituusdraivereista samassa ketjussa vaikka ne olisivat samaa merkkiä. Paljon hedelmällisempää olisi keskustelut "lyhyiden väylien avausdraiverit" jne. ja sinne se fakta ja kokemuspohjainen keskustelu merkkirajoista riippumatta. Merkkikohtaiseen ketjuun voi toki laittaa hehkutusta tulevista kiekoista tai uusista moldeista, kuvakiekoista tms. mutta oikea paikka kunnollisille kiekkoarvioille on kiekojn käyttötarkoituksen ketju, ei merkkikohtainen ketju. Vaikka vertaisi tai pyytäisi vertailuja kahden saman merkin midarin välille, niin ei sitä mun mielestä kannata kysyä merkkiketjussa joka käsittelee myös puttereita ja pituuskiekkoja, ja pahimmillaan oheistuotteita, bageja merkiltä jne.
Ainut merkkikohtainen "keskustelu" jossa on pointtia olisi kuvat täysistä merkkifanaattisista kiekkoseteistä. :)
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #13 on: 21.09.14 - klo:09:14 »

[/quote]

 Valitettavasti ilmaisfoorumilla ainut palkka on vittuilu.

[/quote]

Näin se menee. Tiedän tunteen. :o

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Asioita mitkä ruvenneet ärsyttämään
« Reply #14 on: 21.10.14 - klo:00:29 »
Mua on nyt taas alkanut tympäseen, kun asialliset foorumiaktiivit ovat aloittaneet tyhjänpäiväisen trollaamisen ja vittuilun, kun foorumin taso laskee. Itq parq. Laittais foorumin syrjään hetkeksi.

« Last Edit: 21.10.14 - klo:00:32 by Enrico »