Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekko hukkui, ei vissiin tarvii odotella takaisin  (Read 5293 times)

Offline huckerby

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Reilun vuoden heitelleenä ja koko joukon kiekkoja jo kadottaneena mietin, että palauttaako näitä kukaan.

Mun statsit ovat seuraavat:

- 10 nimellä ja numerolla varustettua hukattua kiekkoa
- 1 soitto (kiekko hukkui Siltamäessä, soitto tuli Mäntsälästä?!!? Annoin soittajan pitää kiekon)
- Itse olen löytänyt 2 yhteystiedoilla varustettua kiekkoa, soitin molempiin. Jälkimmäinen sujahti sopimuksesta omaan bägiin ja on sittemmin liittynyt hukkuneiden kiekkojen joukkoon.

Täältä kun lukee juttuja tulee sellainen olo, että aktiivit suhtautuvat aika vakavasti siihen että löytökiekot pyritään palauttamaan omistajalleen tai viemään löytöboksiin, jos sellainen on. Tosielämän kokemukset ovat kovasti sitten tätä vastaan, tosiaan mulle on yritetty palauttaa säälittävät 10 % hukkuneista kiekoista. Ei kovin hyvä prosentti.

Toki ymmärrän myös sen, että aina palauttaminen ei tunnu olevan vaivan arvoista. Ensimmäinen soitto jonka tein oli hyvin lähellä olla viimeinen. Kiekon omistaja vaikutti puhelimessa lähinnä ärsyyntyneeltä siitä, että tuhlasin hänen aikaansa enkä edes ollut halukas viemään kiekkoa hänelle kotiin tai edes tulemaan kesken työpäivän tapaamaan herraa. Lopulta sanoin, että jätän kiekon urheilukentän vaksille. Veikkaan että siellä se kiekko on edelleen. Tunnelma puhelun jälkeen oli lähinnä se että ärsytti ja lupasin etten enää koskaan tee mitään hyvää kenellekäään kun ei kuitenkaan kelpaa.

Se avautumisesta. Poinnti oli kysellä kuinka usein teille kiekot palautuvat? Olenko poikkeus vai onko tuollainen jakauma jossa yhdeksän jää teille tietymättömille ja yhdestä  kuulee jotain hyvin normaali.

Ps. olen ollut myös poolissa jossa puolituttu pelaaja huomaa oman kiekkonsa kaverin bägistä. Oli muuten kiusaannuittavaa katsella vierestä selittelyä siitä, että kaveri antoi..

Mun kokemukset on pääkaupunkiseudulta, onko muualla erilainen kulttuuri?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kiekko hukkui, ei vissiin tarvii odotella takaisin
« Reply #1 on: 08.10.14 - klo:15:12 »
Yllättävän hyvin tulee takaisin, tosin ei niitä nyt pinoittain hukukaan. Liikun aika vähän missään niin löytäjät ovat suostuneet jopa postittamaan, toki olen aina vaatinut saada maksaa postit ja pari euroa päälle.

Mut helpottaa omaa olemista kun suhtautuu hukkuneisiin kadotettuina, ja on vaan erikoisbonus jos se sattuukin tulemaan takaisin. Asiaan ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa niin suotta hiiletä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Kiekko hukkui, ei vissiin tarvii odotella takaisin
« Reply #2 on: 08.10.14 - klo:15:13 »
Olen erittäin varma, että keskustelu ohjautuu vahvasti löytökiekkojen palauttamiseen, jolloin se menee jo tehdyn ketjun kanssa turhan paljon päällekkäin.
Jatketaan keskustelua tuolla: http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,1744.90.html
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu