Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Pyyhe  (Read 21777 times)

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Pyyhe
« on: 03.06.12 - klo:11:22 »
Näin sadepäivän kunniaksi voisi hieman miettiä pyyhkeitä. Mulla on itsellä ollut mukana kaksi pyyhettä: isompi, jolla kuivaan suurimmat märkyydet ja pienempi, jolla viimeistelen. Strategia toimii, mutta tavallisilla puuvilla froteepyyhkeillä ei toimi kovin kauan: ensin isompi pyyhe kastuu kokonaan eikä sitä saa kuivattua ja sen jälkeen pienempi pyyhe on nopeasti yhtä märkä.

Niinpä mä olen nyt sitten yrittänyt löytää parempaa ratkaisua ja olen kallistumassa viskoosipyyhkeeseen. Kuulemma kuivaa hyvin kosteanakin ja sen saa hyvin väännettyä kuivaksi.

Onko muita kokemuksia hyvistä pyyhkeistä? Toinen materiaali, jota olen katsonut sillä silmällä, on keinosäämiskä. Entä onko joku kokeillut pitoaineita, Tite-Gripiä, Birdie Bagia tai jotain muuta?
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Pyyhe
« Reply #1 on: 03.06.12 - klo:11:58 »
Sadekiessillä on mukana aina 4 + 1 pyyhettä.
Kaksi, kahden pyyhkeen komboa Puuvilla/Microkuitu. Toinen yhdistelmä bägissä, toinen roikkuu persiissä. Puolivälissä kiessiä vaihto.
Ja Innovan DewFly takin alla kiinni, siihen saa kuivattua grippi alueen esim. putatessa. Eikä kastu sateessa.
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Pyyhe
« Reply #2 on: 05.06.12 - klo:07:38 »
Sini mikrokuituliina on kiva, todella pieni ja kuivaa hyvin.

Offline Ismo-68

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
  • - ONE DISC AT A TIME -
    • View Profile
    • Joen Liitokiekko
  • Oikea nimi: Ismo Louhelainen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Pyyhe
« Reply #3 on: 11.06.12 - klo:15:21 »
Sini mikrokuituliina on kiva, todella pieni ja kuivaa hyvin.

+1

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Pyyhe
« Reply #4 on: 11.06.12 - klo:15:56 »
Tossa eilen tuli oltua hattulassa ja pikkusen lirautti vettä välillä niin huomasin että ostamani innovan säämiskä (tosin tolla innovalla ei varmaan oo paljon väliä :) Toimi tosi hyvin, kiekon sai oikeesti kuivaks eikä vaan ns. puolikuivaks. Ja toihan toimii vaikka miten kauan eli kastuessaan kunnolla ei muuta kun kunnon rutistus ja se kuivaa taas moitteettomasti. Suosittelen kokeileen. Powergripillä toi tais maksaa 11,90e joten jos se ei tunnu pahalta ni ei muuta ku ostoskoriin. Jättää sitten ennemmin vaikka sen ch bossin ostamatta.. :)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Pyyhe
« Reply #5 on: 11.06.12 - klo:22:12 »
Tossa eilen tuli oltua hattulassa ja pikkusen lirautti vettä välillä niin huomasin että ostamani innovan säämiskä (tosin tolla innovalla ei varmaan oo paljon väliä :) Toimi tosi hyvin, kiekon sai oikeesti kuivaks eikä vaan ns. puolikuivaks. Ja toihan toimii vaikka miten kauan eli kastuessaan kunnolla ei muuta kun kunnon rutistus ja se kuivaa taas moitteettomasti. Suosittelen kokeileen. Powergripillä toi tais maksaa 11,90e joten jos se ei tunnu pahalta ni ei muuta ku ostoskoriin. Jättää sitten ennemmin vaikka sen ch bossin ostamatta.. :)

Itse hommasin Wiledan jonku ison ikkunasäämiskän ja hyvin pelaa. Kaverina sille on bägissä käytöstä poistuneita vanhoja käsipyyhkeitä pahimpien paskojen poistamiseksi. Noita vanhoja voi sitten pudotella pitkin kiessiä ja kerätä muiden pudottamia talteen pudonneiden tilalle.
Se on muuten kiessi sellanen paikka mistä pyyhkeitä saa halvimmalla jos vain jaksaa pestä :)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Pyyhe
« Reply #6 on: 11.06.12 - klo:22:22 »
Itellä pubista kaks jaloviinapyyhettä ja pyyhkii niin hyvin suupielet kuin kiekotkin.

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Pyyhe
« Reply #7 on: 12.06.12 - klo:10:17 »
Itellä pubista kaks jaloviinapyyhettä ja pyyhkii niin hyvin suupielet kuin kiekotkin.

Mutta soijaas ei riitä rantapyyhekkään.  ;D
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Pyyhe
« Reply #8 on: 12.06.12 - klo:10:19 »
Tiä mitää..

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Vs: Pyyhe
« Reply #9 on: 14.06.12 - klo:18:27 »
Pidän yleensä mukana tiskirättiä.
(Jota ei koskaan tiskaamiseen käytetty).

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Pyyhe
« Reply #10 on: 02.07.12 - klo:20:31 »
Sini mikrokuituliina on kiva, todella pieni ja kuivaa hyvin.

+1

Tuli itsekin hankittua ja on muuten hyvä. En tiedä kuinka se kuivaa, jos pyyhe tulee märäksi, mutta kun pyyhkii isoimmat vedet pois jollain toisella pyyhkeellä, niin Sinillä saa todella kuivan kiekon.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Pyyhe
« Reply #11 on: 19.07.12 - klo:14:43 »
En viitsi uutta ketjua aloittaa, mutta onko ihmisillä kokemusta noista birdie bageista? Mitä niillä tekee ja onko niistä hyötyä?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Pyyhe
« Reply #12 on: 19.07.12 - klo:14:47 »
En viitsi uutta ketjua aloittaa, mutta onko ihmisillä kokemusta noista birdie bageista? Mitä niillä tekee ja onko niistä hyötyä?

Kuivaa kätöset. On niistä hyötyä, mutta ite hieron kuivaan hiekkaan käteni, jos tuntuu hiostavan. Ehkäsee grip lockeja ja lipsumisia.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Pyyhe
« Reply #13 on: 19.07.12 - klo:17:47 »
Birdie bag on hyvä oikein kuumalla kelillä, jolloin käsi rupee hikoomaan. Etenkin radoilla, joilla ei tiin läheisyydessä ole hiekkaa mihin hieroa.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Pyyhe
« Reply #14 on: 19.07.12 - klo:23:38 »
Itse hieron kättä hiekkaan myös sen sijasta että ostaisin birdiebagin, ja kyseinen idea toimii itselläni loistavasti saa hikinäpit mukavan pitäväksi kiekkoa vasten. Kiekko pyyhkeenä toimii muutama isompi rätti ja rajamarketin mikrokuituliina ( euron kipale ). Tuota Rajamarketin mikrokuituliinaa suosittelen laadun ja hinnan puolesta jokaiselle.
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2