Frisbeegolf-forum.fi

Kirjoittaja Aihe: Rakkaudesta lajiin  (Luettu 391419 kertaa)

Poissa Ari

• Konkari
    • Profiili
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Rakkaudesta lajiin
« Vastaus #2010 : 23.11.19 - klo:21:20 »
Tänään innostuin lähtemään Lohjalle. Karvalokkikisa tai jotain :)

Sormus lupaili hyvää päivää.

Puttia vemputtelin hetken puttikorilla ja sitten ykköselle vähän heittoja.
Aloitettiin kolmoselta. Aluksi meni pari väylää vähän ihmetellessä mutta sitten päästiin siihen miten tehdään hyvä kierros. Ei missata lyhyitä ja laitetaan pari yli kympistä. Sillälailla.
-7 ja hyvillä mielin kotiin kun jäi bogeytkim tekemättä. Oiva päivä.

Poissa Ari

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2011 : 03.12.19 - klo:19:12 »
Koskapa viikonloput ovat pelaamista varten niin ensin Kaatista perjantaina ja sitten herra Tähtisen päivityksen perusteella ensimmäistä kertaa Lemmenlaaksoon. Pikkupakkasella kauniissa kelissä viikkokisoissa eka kertaa sokkona Lemmenlaaksossa.
Pelaaminen sujui aika kivasti. Tähtiselle jäi edelleen #beatpenttala vain unelmaksi.

Pakko sanoa että näen vieläkin kun laitan silmät kiinni kuinka Cryztal FLX Buzzz lentää kauniisti pikku hyssessä keskellä väylää ja jättää kahden metrin putin. Se oli niin hieno heitto ja lento että on se hieno kiekko. Huhhuh.

Ai niin. Kun on tällaisessa valtavassa johtoasemassa kuin liiton pj (sarkasmivaroitus) törmää usein kisapaikoilla ihmisiin joilla on asiaa. Tämä on ihan hienoa.
Tällä kertaa oli aika hienoa olla paikalla niin että kovin moni paikallaollut ei näyttänyt yhdistävän minua mihinkään. Paitsi TD joka mainitsi erikseen että laittoi mut ykköskorttiin kun mulla on niin kova rating.
Eipä ole tuollaista mainintaa ennen tullutkaan. Mutta ei siis mitään pahaa siinä, että tullaan juttelemaan mutta välillä on hauskaa olla vain joku.
Kertoo tietenkin myös siitä että meillä saattaa olla paljonkin pelaajia joiden elämään liiton toiminta ei vaikuta millään lailla. Niinkuin pitääkin. Tuskin kortteliliigaa pelaava Pera kokee Palloliittoa kovinkaan isoksi osaksi elämäänsä :)

Hieno keli, peli kulki ja voitto viikkokisoista. Toki vasta CTP:llä kun ei osunut viimeisen väylän avaus kuin alarautaan. No, ei olisi ollut holaripottiakaan :)

Poissa mykey

• Konkari
    • Profiili
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Vastaus #2012 : 03.12.19 - klo:22:38 »
Nyt kun kulkee niin minigolffia olisi viikkokisan merkeissä tarjolla Meilahdessa perjantai aamupäivällä.
Luvassa nalle Puhin tuulinen päivä , melko epämukavat heittoalustat, korit joista hyvätkin putit menee ehkä läpi, saturin tuunaama Meilahden kukkula josta löytyy viideltä väylältä Hazard alue ja kuusi kpl mandoja.. hieman erilaista lajin kokemusta tarjolla 18 väylän voimin. Radallahan pelataan lauantaina samalla layoutilla pdga kisa, joten mahdollisuus kokeilla ja saada vertailu pohjaa. Kaatikseen verrattuna kuin jääpallo vs jääkiekko. Voi tulla ihmeellinen olo, mutta munkkikahvi löytyy kyllä kahviosta kierroksen jälkeen..

Poissa Ari

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2013 : 09.12.19 - klo:09:19 »
Taivaiden maisterit antoivat viikonloppuna vettä niskaan. Perjantai-iltana alkoi tulla ymmärrys siitä että tässä ollaan kohta lähdössä lomalle ja vähän joka viikonlopulle ennen joulua on kaikenlaista.
Joten vaikka vähän lupaili vettä niskaan niin läksin kuitenkin Lohjalle karvalokkikisoihin.
Pikkuisen vihmoi syksyistä vettä ja vähän tuli sellainen fiilis että mitä ihmettä mä täällä teen...

Pelaaminen on kuitenkin onneksi mukavaa aina ja sadekin hiipui hiljalleen. Lämmittelyt jäivät olemattomiin, joten kokeilin lähteä rauhallisesti etenemään väylältä 12. Tuuli sotki hieman peliä ja jäi birdie ottamatta helpolta ensimmäiseltä väylältä.
Väylä 14 on superhelppo par vitonen. Ei siksi että olisi pelkkää peltoa vaan jos meikäläisen normitulos on helppo nelonen jonnekin niin onhan se helppo par vitonen :)
Avaus oli vähän matala ja jäi selkeästi lyhyeksi. Kakkosheitto osui aukkoon ihan hyvin, mutta takatuuli sotki kuvioita niin että feidasi DDx hyvissä ajoin ja missasi mandon.... hyvä heitto dropparilta osui viimeiseen koivuun ja rollaili alas. Putti osui vielä sitten puuhun jonka yritin kiertää ja helppo seiska korttiin. Selvisin tilanteesta niinkuin pitääkin ja jatkoin pelaamista.
Pari hyvää pidempää puttia sisään ja yksi ruma seiskan putti metrin ohi koko vehkeestä ei sotkenut jatkoa. Loppujen lopuksi -2 oli tuulessa ja sateessa pelattuna ihan ok tulos.

Näin pitäisi kyetä pelaamaan. Aiemmat suoritukset eivät vaikuta seuraaviin suorituksiin vaan yritetään niitä heittoja joita osataan.
Uskoisin että tuli lähdettyä senkin takia, että viikolla uhrasin yhden aamun käymällä Sammatissa. Oli varmaankin niin paljon puhuttavaa etten jaksanut keskittyä ja oli kyllä pelaaminen aivan kamalaa kukkua. Nyt jos tämä oli vuoden viimeinen kierros niin on mukavampaa jäädä odottamaan ensi vuoden pelijuttuja.

Poissa mykey

• Konkari
    • Profiili
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Vastaus #2014 : 09.12.19 - klo:16:19 »
 Meneekö talvi siis puttiralleissa NFS vuorolla ja kuntosalilla hikoillessa?

Poissa Ari

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #2015 : 09.12.19 - klo:16:48 »
Ensin pidetään kesäloma joka jäi viime vuonna pitämättä. Rouvan kanssa lähdetään lämmittelemään golfpallojen ääreen Thaimaaseen joulun jälkeen hetkeksi.
Kuntosalille olen ajatellut itseni aktivoida säännöllisemmin kesäloman jälkeen. Nyt olen käynyt salilla suurin piirtein sillä lailla että sitten kun ei enää satu mihinkään niin mennään seuraavan kerran. Ehkä siis noin 1½ kertaa viikossa.

Hieman kädessä on jonkinlaista käyttövikaa kun tuntuu varsinkin forea heittäessä hieman ikävältä. Ehkä pieni tauko tekee sillekin hyvää.

Salivuorolle olen menossa kun aikataulut osuu kohdalleen. Nyt kun on oltu paljolti maanantaisin töissä ja koiratkin pitää juoksuttaa niin ei ole löytynyt oikein reikää salivuorolle.

Tulevaisuutta en ole vielä kovin paljoa miettinyt. Joka vuosi on tullut lisää porukkaa nelikymppisiin, joten kilpailu kovenee koko ajan. Tähän asti olen kuitenkin pystynyt hyvin pelaamalla kilpailemaan palkintopallipaikoista melkein kisassa kuin kisassa. Tämä vaikeutuu koko ajan, mutta ei ole vielä tullut sellaista ajatusta että olisipa jo 50.
Itseä vastaan edelleen kisailen ja olen tyytyväinen kun pelaan hyvin. Jatkossa se hyvin pelaaminen ei taida riittää vaan pitäisi pelata erinomaisesti, joten koitetaan pysyä omissa tavoitteissa. Rating on jälleen omassa suurinpiirtein keskiarvossa ikiaikaisesti, joten ei olla kovinkaan pahoillaan.

Olen hieman käyttänyt aikaa saunassa filosofiaan ja erilaisten tilanteiden miettimiseen. Sieltä löytynee se mielenrauha omaan pelaamiseen ja ehkä hiljalleen päästää eroon esimerkiksi putin katoamisesta.
Olen mielenkiinnolla odotellut Drava Foresterin videota koska olen melko varma jo siitä mitä tapahtui. Olisi mielenkiintoista nähdä olenko oikeassa.