Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 419080 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1005 on: 16.11.17 - klo:11:18 »
Vai että Jeesus! Ei nyt sentään. Yritin viestistäsi innostuneena eilen illalla salitreenin jälkeen uimahallin ison altaan ylittää kävellen. Ei onnistunut, nilkat ja koko pappa kastui ensiaskeleelta.

Entisessä elämässä olin kevyt ja mulla oli tukka päässä.

Tässä uudessa elämässäni lookini on ihan päinvastainen ;D

Kaikki ei ole kunnossa tietenkään, mutta jos tän ikäisellä ei joku paikka kolota niin sitten on kuollut.

Olen kuitenkin nykyisen elämäni elämäni kunnossa, joten siitä ei huonot tulokset johdu!


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1006 on: 16.11.17 - klo:22:53 »
Ledikisat tänään menivät kaksijakoisissa tunnelmissa. Ensimmäiset 11 väylää oikein mukavasti -4 tilanteessa. Sitten alkoivat vaikeudet, ja lopputulos jäi miinus yhteen. Se riitti jaettuun kolmanteen sijaan.
Kisan jälkeen uimahallin salille treenaamaan vähäksi aikaa. Terapia-altaaseen terapiasta nauttimaan, ja päälle vielä pitkät mutta hikiset saunapalaverit.

Luulen ottavani opiksi tämän illan ledisekoilustani, ja olevani valmis kohtaamaan Lo-Ven!!

Huomenna illalla kevyttä heittelyä, ja salitreeniä. Pitkät uinnit ja kuumat löylyt. Puolen yön aikaan pitää käydä lentokentällä, ja sitten yrittää torkahtaa hetkeksi ennen Hankotielle siirtymistä.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1007 on: 17.11.17 - klo:06:22 »
Parempi onni ensi kerralla vesiesteen yli kävelyssä, lisää vauhtia? Mulla on tyypillistä vatulointia, kädet ei niin juhlavina lekurin määräämän lapsellisen levyen puntin maksimipainon ja varttikilsan sprintin jäljiltä. Ostin paljon pehmustetummat lenkkarit. Juoksukunto on ollut parempi vain intissä, joten edistystä joillain alueilla täällåkin. Takapakit kuuluvat kolhiintuneiden elämään, pääasia on, ettei enempää vammaudu. Hyvästä on kunnon edistyminen, hyvä me!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1008 on: 17.11.17 - klo:22:28 »
Tsemiä JiiÄrrrän kuntoutukseen. Kyllähän sulla noita vaivoja on ollut ihan riittävästi.
Jäi tänään heitot heittämättä, mutta kuntosalilla sentään viihdyin viimeistelytreeneissä. Altaan yli yritin juosta eilistä nopeammin. Upposin kun kivi ensimmäisellä askeleella.
Eli tuli harjoiteltua huomista varten kastumista. Ettei pääse yllättämään!
20 minuutin kuluttua pitää lähteä lentokentälle. Hyvä tapa valmistautua huomiseen huippukisaan.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1009 on: 18.11.17 - klo:23:03 »
Täällä päänahka, kuuleeko onnistuja.. Voitit tämän erän , ensi kerralla sitten! Hyvää of seasonia.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1010 on: 19.11.17 - klo:10:04 »
Kiitos!

Off seasonilla heitetään minkä ehditään. Tämän päivän Villatumpun syö futsal pelit, mutta torstaina ledeillään.
Ja sunnuntaina mahdollisesti golfkeskuksessa mahti parigolf marathon. Kaikki mukaan!!!

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1011 on: 19.11.17 - klo:16:01 »
Nuorena ja vikkelänä etsin mahdollisimman loivan rannan, josta veteen juoksiessa ei olisi ylhäältä alas suuntautuvaa alkuvauhtia upottamassa heti. Navan alus jalkoja täyteen ja huijaten ekat askeleet veteen ottaen niin, ettei askella jalkaa normaalilla alas laskien, vaan kompensoi osin vetovoiman aiheuttamaa putoamista polven taitolla ja reiden nostolla lantiota kohden yläkroppa putosi nopeammin kuin jalat. Täten alkuvauhti ja kroppaan verrattuna nouseva jalka seka pintajännitys ynnä jalkaterän kaarevuudesta johtuva noste mahdollisti kovalla kadenssilla juosten sen, ettei eka askel uponnut syvälle veteen ja ehdin ottaa hieman uppoavan tokan askeleenkin kolmannen upotessa jarruttavasti veteen, mistä seurauksena nenilleen veden pintaan.

Ei ihan vetten päällä kävelyä ja ei mikään maratoni juostenkaan, mutta onpahan tullut lennettyä vesillä pidemmälle kuin, mitä pelkkä pituushyppy mahdollistaa.

Puolittaista lentoa, ennemmin vesiliirtoa menosuuntaan päin, kuten liukumäestä lasku saa aikaan tarpeeksi nopealla räpylöillä potkimisella ja synkronisoidusti kakasin käsin perhosuinnin käsivedoilla kämmenet pintaan lattana läpsäisten. Kun siitä vetää jarrut päälle kädet 90 asteen kulmaan kropasta pinnalle ja jalat haralleen, luo käsillä mun kokoinen 20 cm aallon tyyneen veteen ja jalkojen aalto lyö muun pään paitsi tukan yli, jos pitää pään ylhäällä nähdäkseen eteen. Pelottelin kaveria juuri noin pysähtyen viereen, joten näin, miten koreka aalto oli kaverin kaulaan ja päähän verrattuna. yleensä porukka on leuka alhaalla tuon nähtyään. Kaveri oli lähinnä tyrmistynyt :-)

Mitähän saisi aikaan paljon nopeammalla monoblade räpylällä? Ne liikkuu ihan eri tavoin kahteen räpylään verrattuna, joten nosteen pitäisi olla glide 2 sijaan 6, joten veden vastus pinnalla vesikirppuna liukuen murhaavasti pienempi. Jos muistan oikein jotkut menevät reilusti yli kolmanneksen nopeammin monofinillä sukeltaen, joten pinnalla ero on vielä suurempi. Houkuttaa, vaikka kalliita ovatkin. On niitäkin porukka tehnyt itse, mutta ovat törkeän hanakalia kuljettaa.

Lentomiehiä hei friba tai oma kroppa. Onhan vesikin fluidista ainetta, kuten ilmakin, joten eikö sielläkin sovi heittäjän lennättää? Vaikka sitten itseään ja eri tavoin ;-) En mä silti itseäni fribajeesukseksi kutsuisi hehe.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1012 on: 20.11.17 - klo:11:45 »
Olisi kiva tehdä rata veteen. Vesi on kiva ja pehmeä elementti. Paitsi kun hyppää esim.vitosesta mahaplätsin.

Lo-Ve oli ja meni! Kaksi mainiota metsärataa, pelättyä parempi sää, loistava peliseura, leppoisa TD. Siinä lauantain mukava paketti, oli ilo olla mukana.

Paljon herätti taas omalta kohdaltani ajatuksia. Mitä osa-alueita voisi parantaa (kaikkia), ja missä tuli onnistumisia.
Molemmat kierrokset aloitin heikosti, Veikkolassa pelasin kuitenkin epätasaisemmin. Hyvän väylän jälkeen seurasi surkeaa pelaamista.

Virallinen kisakausi (rating kisojen osalta) taitaa osaltani päättyä jännään paikkaan. Tällä hetkellä ratinkini on 853, mutta viimeiset 4 rating kierrosta olen pelannut keskiarvolla 892,75.
Onko jotkut palaset lopultakin lonksahtaneet paikoilleen. Onko kyseiset radat sopineet juuri minulle ( olen kyllä Kaatiksen takateeltä ja Veikkolasta saanut karmeimpiakin lukuja), oliko kisojen tulostaso niin matala, että hyödyin siitä. Vai oliko vaan tuuria kaikki?

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1013 on: 20.11.17 - klo:20:00 »
Kuulun koulukuntaan, jonka mukaan vesieste on kiekkokauppiaiden salaliitto. Minua ei saa syyttää vesiesteradoista. Märkäpukua vaativat radat ovat sukeltajille, mä vapaasukellan uikkareissa. Korkeintaan.

Koululiikunnassa seurasin kaverin esimerkkiä kolmosen laudalla istuen eteen kumartuen pää edellä sukeltaen. Paitsi tietysti uikkarit tarttuivat liukuesteenä olleeseen karhennukseen. Mä eteen, pögät paikallaan, putkimies hetken, sitten pingotetun kankaan paluu normiasentoon. Eli läväytys hanuriin. Ei se mitään, että sattuu, pitää nolon äänen ja ketuttaa, kun pögäjarru jätti etukiepin puoleen väliin.

Kolmesta metristä mahaplätsis ei ole tuollainen, vaan jotain pistoolin ja hirvikiväärin laukauksen väliltä ääneltään. Ei tuntunut persiissä yhtään etupuolen lattalaskeutumisen aiheuttaman kivun jälkeen. Ei ole geezusmateriaalia ei...  :o

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1014 on: 20.11.17 - klo:20:23 »
Frisbeegolf kausi 2017 yhteenveto.

Vuosi 2017 nousi kisa - ja muuten vaan heittelyn osalta alkuvuosieni tasolle. Into on ollut kauhia.
Kilpailut ovat kulkeneet aikamoista vuoristorataa. Hyvin mennyttä kisaa seurasi yleensä varsinainen floppi. Kauden loppua kohti kisapelaaminen alkoi tasaantua paremmalle tasolle.
Syysmyrsky, Nurmijärvi Open ja Lo-Ve päättivät kauden hyvillä mielin. Neljä viimeistä rating kierrosta kaikki yli 880, suurimmalle osalle pelaajistahan tuo on naurettavan heikkoa tekemistä, mutta minulle suuri juttu.

Olisin varmasti pelannut paljon enemmänkin jos vaan olisi aikaa, mutta aikalailla maksimilla mentiin.
Sain kuitenkin kokea omat kauden odotetut kohokohdat:
Millenium
NDGE17
Masteri
Hiidenvesi Open
Wauhtipyörä Open
Nurmijärvi Open ja
Syysmyrsky

Näiden lisäksi pääsin kisailemaan useissa muissa mainioissa kisoissa, ja silti jäi väliin kisoja joihin olisin halunnut osallistua. Esim. Piazza Open, Veikkolan Maraton, ja pari yksityistä kutsukilpailua.
SM-kisat tietysti aina kiinnostaa, tällä kertaa ei vaan ratinkit riittäneet. Parina päivänä ehdin kuitenkin Hyvinkäälle kisasta nauttimaan katsojan roolissa ennen kuin lähdin Kroatiaan lohduttautumaan.

Erittäin tärkeä asia itselleni oli Discraft team Finlandiin pääseminen. Se mahdollisti minulle paljon hyviä kiekkoja, ja muita tarvikkeita. Moiseen Arsenal:iin minulla ei olisi muuten varaa. Sopimuksen kautta olen löytänyt useita loistavia kiekkoja, ja kun niitä on nyt useampia niin olen pystynyt harjoittelemaan hyvin. Ja sitä kautta oppinut luottamaan eri tilanteissa erilaisiin kiekkoihin.
Voi kuullostaa oudolta taikka kehumiselta, mutta väitän että sopimukseni on parantanut omaa pelitasoani (hitaasti mutta varmasti).
En ole huipulla, enkä ehkä koskaan sinne pääsekään. Oman pelin tason nostaminen on kuitenkin tavoite, mihin olen vääjäämättömästi pääsemässä.
Iso kiitos Discraft ja Frisbeekauppa!
Iso kiitos pelaaja ystäville jotka ovat kannustaneet, ja antaneet vinkkejä minun heitoilleni sopivista kiekoista.

Heittäminen jatkuu osaltani toivottavasti viimeistään ensi torstaina Rajamäen ledikisoissa. Hassua että mun viikon ainoa vapaa ilta täyttyi ledeilyllä. En pistä pahakseni, eikä vaimokaan ole vielä älähtänyt.

Talvellakin on tarkoitus vähän treenatakin. Lähipeli kunniaan!!!!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1015 on: 20.11.17 - klo:20:42 »
Treenaa kovasti.. Of season loppuu jo 30-31.12 kun Veikkola end of 2018 pelataan uuden vuoden viikonloppuna.
Viime vuonna oli taianomainen keli +6 astetta,aurinkoista,kuivaa eikä valkoista missään ja 86kilpailijaa laittoi muovia mukiin toistaiseksi isoimmassa virallisessa talvikauden kisassa pelaaja määrältään., 889 ratingin sai 62 heitolla joten siinä tavoitetta.. Odotan uutta mahdollisuutta luopua päänahasta ja Veikkolan osalta pelattiin tasan 64 LO-VEssa joten haavat jäi auki..
Tosin MPG luokkaa on tarjolla, eli samaan luokkaan ei päästä kiitos minun vanhempieni, joita omasta iästä voi syyttää.


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1016 on: 21.11.17 - klo:11:20 »
Treenataan, treenataan! Tosin se painoittuu enemmänkin kropan huoltoon, kun kiekon heittoon.
End off Veikkola houkuttaa kovasti, mutta saattaa olla tekemätön paikka.
Mahdollisesti olen töissä silloin, ja ainakin viimeinen päivä on aina varattu meidän ystävä porukan perinteiseen vuoden viimeisen päivän viettoon. Se on kuitenkin kiinni siitä mitä tehdään, ja milloin tekeminen alkaa.

Eli jos en ole töissä, ja uuden vuoden rituaalit alkavat vasta alkuillasta, niin silloin ilmestyn paikalle.

Lähipäivät menevätkin taas säitä manaillen ja ennusteita jännäten. Voi olla että ledeilläänkin jo huomenna, ja sunnuntain parigolf kisaa ihmetellään.
Jos sää kisan sallii, niin viimetippaan jää radan rakentaminen. Onneksi tätä rataa varten ei tarvitse tehdä ihan kauheasti hommia.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1017 on: 22.11.17 - klo:11:17 »
Mää vaan sellaista mietin että mistä johtuu? Ja onko muillakin samanlaisia tuntemuksia?

Lo-Ve kisassa viimeksi ihmettelin jälleen kerran muutamia onnistuneita heittojani  " miten toi tonne lähti?"
Epäonnistuneisiin heittoihin mukamas löytyy heti syy. Onnistuneisiinkin aika usein. Mutta mulle ainakin tulee välillä onnistumisia mitä heiton jälkeen ihmettelen kovastikin. En tiedä mitä tuli tehtyä, enkä ymmärrä miten kiekko lensi sinne minne pitikin, mutta ihan erilailla kun olin kuvitellut.
Ja nyt mä tajuan kun ei ole esim. Arin, Jaanin tai JiiÄrrän kirjoitustaitoa, niin en pysty ajatuksiani ilmaisemaan ainakaan tälläkeinoin.
Ne heitot ovat olleet varmasti vahingossa lipsahtaneita onnenkantamoisia. Enkä tarkoita mitään puuhipsu juttuja, vaan ihan linjassa lähteviä kauniita heittoja. Niin kuin Makellekin kisassa tokaisin hänen heitostaan että kyllä kaunis kaunista on! (Make luuli että häntä kehuin, mutta ihan heittoa vaan hänen tapauksessaan).

Esimerkkinä Laakspohjan väylä (en muista numeroa), missä vasemmalla on se tiheä puinen rotko. Jännitti heittää, koska eihän mulla ollut muuta mahdollisuutta kun heittää seiftinä oikealle ylös, taikka vasurin rotkoon.
Heitin kuitenkin tiedostamatta Buzzzilla suoraa linjaa, minkä loppuun korin kohdalla pieni niiaus vasempaan metriin korista. Birdy!
Jos nyt menisin kokeilemaan samanlaista niin saisin varmasti heittää 100 kertaa ennen kuin sama toistuisi.
Pahintahan siinä on se etten tiedä mitä tein. Enkä edes "vahingosta"viisastu.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1018 on: 22.11.17 - klo:16:36 »
Tutkailu siitä, mikä vaikuttaa mihin, vaatii kokeilua ja teoriatietoa paljon. Käytännön heitoissa lisävaikeutta tulee siitä, kun pitäisi kuunnella kroppaa. Video mieluiten myös hidastettu suurnopeusvideo, eli monta kuvaa sekunnissa yli normaalin, auttaa ja niin myös vierestä katsoja, joka voi näyttää, mitä teit. Useimmiten kai porukka heittää eri tavalla kuin luulee. Minulta ei ainakaan joka kerran onnistu selvittää, mitä tein, joten on mentävä teoriaperusteisiin setvimään, onnistuisiko yleisien edellisen virheen aiheuttajien tarkkailu, ennaltaehkäisy, ensi heitossa. Usein se riittää. Yleisten syiden selvitys onkin melkoinen oppimäärä.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1019 on: 22.11.17 - klo:16:46 »
Itse kyllä havaitsen että korvien välin yrittäessä hallita liikettä tulee liikkeestä väkinäinen ja suunnasta hallitsematon..
Heittoja alla on kuitenkin niin paljon Mr Väyrysellä että varmaan kyse on samasta asiasta, kun yritämme niin kroppa ei suorita oikeita asioita ja hitaat lihaksemme tekevät sitten mitä sattuu liikkeen muuttuessa lähinnä nykiväksi.
Puuhun kun tulee ikärenkaita niin heiluu vähemmän tuulessa, niimpä mielestäni tärkeimpiä asioita onkin lihasten ja tekemisen rentous.. Semmoinen tyhjämielinen nautinto olo kun kaikki vaan on hyvin.. Silloin lentävät muovilautaset kauniisti kurvaillen kohde alueelle sen enempiä repimättä ja saattokin heitosta löytyy ☺