Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415868 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #15 on: 27.11.14 - klo:11:50 »
VIIKKORAHA KISA MEIKUSSA

Jotta pääsisin reaaliaikaan tarinoissani niin palataan viimeviikkoon. Toivuttuani Moustache pettymyksestäni alkoi taas löytyä heittely intoa. Treenasin lähinnä lähipeliä, johon rajamäen liikuntapuisto luo oivat puitteet. Toki siellä on erinomaiset mahdollisuudet varsinkin tähän vuoden aikaan harjoitella pituusheittojakin. Kävin viikolla myöskin kaverini kanssa ensimmäistä kertaa Riihimäen Riutan radalla. Alkuun muutamat normikivat mäntyjen välissä pujottelut, sitten kaksi houkuttelevaa alamäki lennätystä. Sen jälkeen onkin pari väykän tappo ylämäki reikää, pelottavan upeita. Ennen hulppeaa alamäkeä, yksi kiva oikealle kääntyvä. Jyrkästä alamäestä kun selviää, niin varmistetaan väykän kuolema niskalaukauksella uuvuttavalla ylämäki reiällä. Jos kuitenkin on hengissä pysytty, niin ikään kuin palkinnoksi 2-5 oikein mukavaa ja helpohkoa metsäväylää. Kierros päättyikin sitten pitkää, loivaan helpotuksen tuovaan alamäki väylää. Erittäin hauska rata, haluan sinne uudestaan!

Lauantai iltana heräsi halu lähteä Meikkuun haastamaan Ville....tai edes Hartsa ja Sepi! Aamulla auton nokka kohti maalikylää ja sen legendaarista Meilahden frisbeegolf rataa. No Hartsaa ja Seppoa ei sitten näkynytkään, joten vertailu kohteeksi valitsin paikalla olleet Pohjalaisen ja Savolaisen! Mahtavia tyyppejä ja loistavia heittäjiä kaikki tyynni. Ensimmäiseen pooliini kuului kuitenkin minulle tuntemattomia heittäjiä, mutta ei se mitään mukavia kavereita tuntui olevan.

Aloiettiin väylältä 12. Epätasainen kallio höystettynä lumella ja jäällä eivät luoneet parhaita mahdollisia puitteita avausheittoon. Loivaa annukkaa hain, mutta jyrkäksihän se kääntyi. Onnistuin kuitenkin rimpuilemaan par tuloksen, joten pelikirjan ohjeita noudatettu. Kakkos väylän MANDON kaverit ohittivat helposti fore heitolla. No tottahan minäkin koitan...mandon väärältä puolelta ja uusi heitto tiiltä rystyllä pikäksi tuplabogi korttiin. Äkkiä se normiväykkä löytyi! Väylä 14: liukas kallio, nastattomat kengät tuo loistava yhdistelmä. Jalkojen asettelu johonkin, missä ehkä ei olisi niiiin liukasta, kova riuhtaisu ja kiekko matkaan. Mutta ennenkuin kiekko irtosi kädestäni, olin hieman liukastunut ja kiekko osui vatsaan (mahaan) vatsaan (mahaan) ja lensi väpättäen alas kentälle. Sillä hetkellä tajusin (taas kerran) ettei tämä ole mun juttu. Mutta kun piikkikengillä varustettu (Niko?) ystävällisesti haki vanhuksen kiekon alhaalta, niin päätin mennä tiille uudestaan bonus pisteen kera ja merkauttaa tripla bogi. Loputkin 29 väylää meni pitkälti perseelleen, mutta en silti jäänyt viimeiseksi, koska muutama pelaaja denffasi.

Tänään olen jo kokeillut kaikenlaisia putti tekniikoita, mutta taidan pysyä omillani, eli läheltä, kovaa ja ohi!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #16 on: 27.11.14 - klo:12:28 »
Palaan vielä takaisin Riutan rataan.

Se ylämäkiväylä olisikohan 10 toi mulle mieleen Taru sormusten herrasta ja Hobbiti leffat. Sormukselle (korille) johtaa kivinen kapea polku. Ja molemmin puolin polkua vaanii syvä rotko örkkeineen lohikäärmeineen (kyineen). Silloin kun olin siellä heittämässä oli hämärä iltapäivä mikä sopivasti loi synkän efektin heittelyyn. Kaiken kruunasi oma hobbittimainen habitukseni, lyhyt ryppyinen ja pullukka.
Sinne haluaisin joskus kisaamaan sillä uskon että mulla kaikki edellytykset tehdä uusi rataennätys heittojen määrässä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #17 on: 27.11.14 - klo:12:34 »
Sillä väylällä vois joskus toivoa että olisi eräs sormus taskussa, että voi pistää sormeen ja kadota näkyvistä. Siis esim kun heittää kuudettakin vielä siellä alarinteessä jossain siimeksessä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #18 on: 27.11.14 - klo:15:52 »
Juurikin noin  ;D yhdellä ohi heitolla voi helposti pilata koko kierroksen. Siinä joutuu reidet ja pää koville kun rotkon pohjalta kiekkoaan hakee!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #19 on: 27.11.14 - klo:16:04 »
Sitä siistimpi säkittää rotko takana haaraputti. Vahinkoja kun sattuu sillon tällön... :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #20 on: 28.11.14 - klo:11:52 »
Tämän aamun hallissa suoritettuun puttiharjoitukseen otettiin mukaan jo huipputeknologia.
Koriin sidottiin luotilanka, minkä kaveri veti suoraksi n. 7 metriin mun olkapään yläpuolelle. Siinä sitten tähtäsin heitot lankaa pitkin, ja osa kiekoista lensi luoti suoraan lankaa nuollen koriin.
Kokeilu oli hauska, mutta ei todellakaan tule olemaan mikään metodi mun harjoittelussa. Sitä paitsi putti harjoittelu on ainakin mulle turhan tylsää että jaksaisin sitä ihan kauheasti tehdä.

Vaikka teknisesti olen erittäin huono puttaaja, niin ainakin minun tapauksessa homma on päästä kiinni. Joskus sitä vaan puttaa kisassa rennosti ja tuntuu että kaikki uppoo, ja sit yksi epäonnistuminen luo epävarman olon vieden terän ja uskon koko hommasta.

Harrastan myös keilausta jonkin verran sillai kai rennosti. Ja kisoissa voi mennä oikeinkin hyvin.... kaatoja ja onnistuneita paikkoja perä perään. Mutta sitten kun se eka epäonnistunut paikko yritys tulee, niin alitajuntaan hiipii mahdollisuus toisiinkin mokiin, ja kierre on valmis. Jos mun paidan alle hiipi epäonnistumisen tunne niin helpotkin paikot, ja putit menee mihin sattuu.

Edellä mainitut faktat eivät tietenkään ole kovin hyvää mainosta Ilen ja mun puttikoululle, mutta konkurssin partaallahan tässä jo muutenkin ollaan!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #21 on: 28.11.14 - klo:19:11 »
Siirrytään tuolta Arin ketjusta tänne liittyen Maaniittu-Ihantola radan muutoksiin.
Eli nyt syksyllä olen vaihtanut kolmosen tiin eteenpäin, ja siirtänyt vastaavasti koriakin eteenpäin. Siihen tulee vielä viimeistää keväällä MANDO! Näillä toimen piteillä pyrin vähentämään ihmisiltä kiekkojen hukkaamisia sinne pitkää heinikkoon. No nyt joku voisi kysyä, että miksei kunta leikkaa sitä? Vastaus: yksityisen peltoa, kunnan koneilla ei asiaa sinne.

Nelosen tiitä siirretty eteenpäin, kori ennallaan.

Radan pisin väylä on muuttunut kokonaan. Eli ei ylitä enää kahta väylää, yhtä kävelytietä, ja syvää ojaa! Sinänsä haastava väylä, mutta hankaloitti pelaamista, ja liikkumista muilla väylillä.
11. pelataan nykyään vitos tiin läheisyydestä kummun päälle, varsin helppo par 3, mutta sen parin mnettäminen syö miestä.

Ensi keväänä muuttuu myös väylä 13, taas yksi risteytys häviää. Siitä on tulossa n. 80 metrinen oikea kätisen annukka väylä höystettynä MANDOlla ja laajalla OB pelotteella.

Että tämmöstä tällä kertaa,
kurisioottina mainittakoon että pelasin tänään Rajamäen neppailuradalla 2 *10 väylän kisan Hartsaa ja Seveä vastaan, ja nyt on pakko tajuta että aikamoinen heittolukko on allekirjoittaneella. Tuntuu siltä ettei ole enää mitään hajua miten pitäisi heittää, eikä heitoissa ole minkäänlaista kontrollia havaittavissa. Hävisin sevelle niukasti ja Hartsalle tolkuttomasti.

Mutta periksi en anna!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #22 on: 28.11.14 - klo:19:19 »
No sitten on toivoa. Siitä onkin aikaa kun tuolla Maaniitussa on tullut käytyä.
Pitänee joskus keksiä tekosyy poiketa.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #23 on: 29.11.14 - klo:10:41 »
Tuohon Arin mieltymykseen Buzzzeihin viitaten. Kun nyt aloitin "uudelleen" lajin niin hommasin pari Buzzzia bägiini, olen niitä tähän asti vierastanut. Ja sitten yksi päivä jostain muistin syövereistä jysähti....mullahan on jossain niitä lisää. Kissojen ja koirien kanssa suoritettujen etsintöjen jälkeen käsissäni oli 9kpl melkein heittämättömiä samanlaisia Buzzzeja. Äkkiä niitä kokeilemaan! Kiekkojen identisyydestä johtuen kuvittelin että nakkaan kaikki lekat 50 metrin päähän sievään pinoon.
Pinosta ei tullut sievä, eikä edes pinoa. Leveys suuntaan hajontaa oli n.20 metriä ja syvyyssuuntaan n.15m.
Olosuhteissa avoin maasto, pilvipoutainen ja tyyni sää. On siinä ihmettelemistä!
Heitin saman satsin 5 kertaa samalla tuloksella


Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #24 on: 29.11.14 - klo:11:06 »
Vanhat miehet on senverran löysiä, että nuo FLX-muoviset on juuri sopivia meille.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #25 on: 30.11.14 - klo:11:18 »
Koska pidän nyt muutaman päivän heittotaukoa, saadakseni olkapään ja selän edes jonkinlaiseen kuosiin ensi sunnuntaiksi palaan historiaan.

Aikaisemmin kehuskelin osallistumisillani muutamissa legendaarisissa kisoissa.
Miksi toin esim. mainitut kisat esille, ne kerron lukijoille sitä mukaan kun ehdin.

Seppo Nieminen Classic Suomenlinna
Aloitan tästä minulle niin tärkeästä ja rakkaasta kisasta. Minua oli kokeneet pelaajat varoitelleet Suokin ainaisesta kovasta tuulesta, vesisateista, haastavista väylistä jne. Ja legenda Sami Loukko jopa suorasanaisesti vihjaisi urani alkutaipaleella ettei minun kannattaisi sinne lähteä. Sami oli kyllä varmasti oikeassa, koska ei varmasti ollut koskaan tavannut huonompaa heittäjää Munkkiniemen viikkokisoissa kuin minä. Mutta ei myöskään jääräpäisempää. Olin ollut perustamassa ensimmäistä Nurmijärveläistä frisbeegolf seuraa, ja DGC Bats olikin vireä ja touhukas seura. Ja meitä olikin Suokissa aina tusinan verran kilpailijoita, ja tietysti maalaiset meni kauppatorille ja takaisin tilataksilla. Aurinko, kirkuvat lokit, meren tuoksu ja toisiaan tervehtivät fribaajat ympäri Suomea täyttivät kauppatorin. Suokin lautta irrottautui laiturista, viimeinen vilkaisu Tuomiokirkon suuntaan, ja vilkutukset lautalta taas kerran myöhästyneelle kisan TD:lle ( Seppo itse).
Ehdin pelata Suokissa 3 tai 4 kertaa, ja yhtä sunnuntaita lukuunottamatta sää oli kuin morsian. Se sunnuntai olikin sitten täydellinen vastakohta hehkeälle morsmaikulle!

Mikä teki kisasta minulle ikimuistoisen edellämainittujen lisäksi. Ratahan oli varsin links tyyppinen, kalliolle kukkulalle! Oli vesistön ylityksiä, oli kukkulalta kukkulalle liidätyksiä ( toki minulla laakson pohjan kautta kukkulalle) ylä ja alamäki väyliä, lyhyttä ja pitkää! Kaikkea mitä kaipaan hyvältä radalta.
Erikoinen piirre oli sekin että palkinto massit jaettiin dollareina, jopa minäkin niitä sain parikertaa. Votinkin kerran Masters sarjan...rikastuin!
Kisa kierrokset venyivät suunnattoman pitkiksi, koska saarella oli totta vieköön muutakin porukkaa. Jonot venyivät joskus kaoottisiksi, mutta minulle viikonloppu oli varattu kokonaan Suomenlinnaa varten ja jos jollain radalla urani varrella on ollut ihan mukavaa jonottaa niin tuolla se sitä oli.
Seppo itse oli elementissään ylistämällä jokaiselle turistille frisbeegolfin ihanuutta, aikaahan siinä meni mutta hyvää peeärrää lajille.

Kaikilla yksityiskohdilla en teitä piinaa, mutta summasummarumina voin todeta että niitä kisoja en koskaan unohda! Rata, fiilis ja miljöö unohtumatonta classicia!

Kiitos Seppo, Sami, Juha, Veli, Måsa ja mahdolliset muutkin jotka noi kisat mahdollistivat!


Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #26 on: 30.11.14 - klo:11:46 »
Sikäli mikäli väri filmi oli keksitty tuolloin  ;D, olisikohan jollain kuvatodisteita väylistä ym. muusta mukavasta? Suokin suurena ystävänä olisi kiva katsella niitä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #27 on: 30.11.14 - klo:12:00 »
Eipä mullakaan ole kuin muutama haalistunut paperi kuva jossain. Ei siihen aikaan kauheesti räpsitty kuvia. Mutta toivottavasti joku olisi kuvannut ja huomaa viestisi. Mennään ens kesänä tai milloin vaan niin voin näyttää väylät

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #28 on: 30.11.14 - klo:18:24 »


Tossa ois jotain.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #29 on: 30.11.14 - klo:20:10 »
Loistavaa Jaani, kiitos! tosin en vielä saanut videoo näkymään. Mutta eiköhän se siitä!